Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Myrth97 schreef:Meer lopen helpt niet altijd. Ze krijgen er enorm veel conditie van en raken alsnog niet uitgeput. Je kan hem beter mentaal moe maken.
Kimmie25501 schreef:damian, ik heb nu deze keuze gemaakt in overleg met mijn instructrice, dus daar laat ik het nu bij. Ik longeer nu soms (niet voor het rijden) met een elastiek (halsverlenger). De filmpjes zijn voor mijn concentratie en focus helaas wat te lang en in het engels. Kan iemand misschien voor mij kort samenvatten wat erin gezegd wordt?
Kop in de lucht, staart omhoog en lopen. Vond het wel gaaf om te zien
Fijn. Gelukkig viel het nog een beetje te maken. Daarna had ik helaas geen tijd meer om hem te longeren en heb ik hem snel opgezadeld. Aan de thiedeman heb ik een haak gemaakt, dus die zit nu veel losser. Toen Milou hem ging rijden was hij enorm fris en heel vervelend. Ze heeft hem vooral lekker veel gegaloppeerd. Dan ben ik heel blij dat ik er zelf niet op zit! Daarna ben ik erop gegaan. Mijn instructrice heeft me ook uitgelegd dat de thiedeman voor nu vooral is om mij meer leiding te geven. Ik heb soms namelijk nog wat moeite met de druk op twee teugels, en als Shan die niet heeft, raakt hij een beetje in paniek. Dus voor nu is het nog beter voor Shan en voor mij dat die teugels eraan zitten. Zonder is natuurlijk beter, maar als het gevaarlijk wordt moet je wel ingrijpen. Milou kan het natuurlijk prima zonder.