Schleich Paarden [Deel 10]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 16:34

@roodvos: wow! die is moooi geworden!!!!!!
@noorienora: zo, die moet lang reizen! Dat ie maar geen moeie benen krijgt! :Z :D

Ik ben nu met echt heel veel tegelijk bezig. Zo'n 10 repaint/cust ideeën, een half af dekentje, nog een bijna af dekentje, een zadel zonder singel, en ik heb volgens mij ook nog ergens een bbp zonder singel liggen :')

het bijna af dekentje:
Afbeelding
Ik wil er nog wat gele stipjes opzetten.

En het halve dekentje:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EAAKFYVK-D.jpg

Ik heb nu ook een ander soort slotje gemaakt dan ik normaal maak, ben er erg blij mee, nu gaat het niet de hele tijd los...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SJNRR8I6-D.jpg

Mijn ideeën voor cust worden ook steeds vreemder. Eerst was het gewoon een lelijk paard nieuwe manen+staart (ook nog niet af!), nu ben ik bezig met a.o.:
-van een schaap een paard maken
-een paard een compleet nieuw hoofd geven aangezien het oude heel klein was
-van een (lelijke) merkloose leeuw een hond maken
-van een playmobielpaard een normaal paard

Zo ver ben ik nu met het "schaap":

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8JBKKEJC-D.jpg
Ik vind hem nog niet heel paardachtig, maar ja. Mis. helpt het als ik hem verf...

Bij het "kleinhoofdpaard" ben ik nu met het hoofd+manen klaar, ik vind hem heel mooi geworden, van een kant lijkt ze een beetje op de nieuwe felpony merrie... ik twijfel nog of ik de staart ook opnieuw zal doen. helaas is de camera leeg en de oplader heefd pootjes gekregen en is er vandoor dus geen foto's.

verder kwa 'normale" repaints/custs:
-de shetlander merrie zweetvos maken
-het shet veulen laten steigeren en er een falabella van maken door een lange staart enz. (oké, niet helemaal normaal...)
-het oude geitje verfen(ik heb hem al gecust, hij kijkt nu naar beneden en recht ipv opzij, heel schattig) ik moet hem nog wel hoorntjes geven, want die had de oude eigenaar eraf geknipt...
-een merkloos veulen verder verfen
-Een van de 2 mopshondpuppy's opnieuw verfen(er kwam per ongeluk een grootte groene vlek verf op...)

En dan heb ik natuurlijk een heleboel ideeën van modellen die ik nog niet heb, maar dat zal ik jullie niet aandoen..

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 18:48

Zoals belooft hier de foto van mijn 2013 paardje :D

Afbeelding

Ik noem haar Dayley. Leuk toch hihihihi :)
Elk moment verwacht ik die witte Shire merrie ook van 2013 en de grijze rijpony om te repainten :P

Sanne-Sanne@ Leuk gemaakt! Ziet er mooi uit *\o/* Vind dat schaap heel grappig worden hihihi :)
Roodvos@ Dankjewel ;) Ik vind die van jou ook echt prachtig geworden zeg! Met namen dat oog <3
Noorieneora@ Dankjewel :) Jahhh. Hihihi dankje ik zelf ook wel :)
schleichgek@ leuk filmpje! Echt mooie manege. Vind die brug over dat water heel mooi :D
telpeva@ Hihi ja ik vond het ook al verbazingwekkend :D Dankje. Hmm ja misschien wel jah. Het was eigenlijk een soort vlek achtig iedee. En in die vlek zitten dan stippies die dan buiten de vlek lopen in het grijzige gedeelte :D

Wiekenmeisje

Re: Schleich Paarden [Deel 10]

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:50

Zijn er 14 nieuwe paarden van schleich? Of heb ik dat nou verkeerd geteld?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:10

Een tijdje terug had Palmbierlove een foto gemaakt van al haar modellen die nog 'in de rij' stonden om mee geknutseld te worden, dat vond ik zo grappig... dat ik ook een foto wil van mijn modellen :D lekker allemaal op een 'to do' stapel, what you see is what your get.

Voor de echte verzamelaars zal onderstaande foto vrij shockerend zijn, voornamelijk de manier waarop de modellen liggen, maar de modellen hieronder zijn ook voornamelijk body's en work in progress modellen. Mijn mooie/nette modellen en tack staan veilig op een plank en liggen zeker niet in deze box :D

Ik presenteer aan u, mijn bodybox!
Heb de foto maar even in een link gedaan hahaha
http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... 7f9072.jpg

Als ik er naar kijk krijg ik al zin om te knutselen <3 welke zal ik als eerst schilderen... kan niet kiezen :+ :')
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 28-12-12 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:41

Telpeva: waarschuwing: schokkende beelden niet geschikt voor de hete verzamelaars!

Niet veel meer geschleicht alleen een paar dekentjes van vilt zijn echt mooi geworden!

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:53

haha telpeva jouw box is nog voller dan die van mij,
mijn box is ondertussen al wat leger geraakt ;)
al 3 repaints klaar
en nu bezig met 3 repaints (van het weekend, begin volgende week hoop ik er weer een klaar te hebben)
en 3 custs
maar ondertussen heb ik ook alweer nieuwe ideeen,
dus binennkort zal ik die modellen ook wel alvast gaan kopen ;)

de zebra's zijn alleen gecust op de staart, verder niet..

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 00:01

Ja kijk dat vind ik ook zo mooi aan jouw box, daar heb je toen een foto van gemaakt, en daarmee ben je aan de slag gegaan en hij raakt ook netjes leeg! dat wil ik ook :') mijn box is al maanden zo vol, het puilt uit en ik erger me er aan...

Want even serieus, mijn verzamelwoede is een tijdje zo erg geweest dat mijn box nu zo goed als vol is, en ik heb me voorgenomen dat ik eerst eens wat projecten af ga maken voordat ik modellen van de nieuwe collectie ga kopen, anders is er geen houden meer aan...

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 10:52

Ziet er leuk uit roodvos! Is de Shetlander toevallig je lievelingsmodel? :+

Ook ik heb mijn eigen domein naam gekocht. Vanaf heden heet ik: www.sl-creations.nl
Zouden degene die mij gelinkt hebben dit bij willen werken?

SuuzMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:20

Gister 2 nieuwe paardjes gekocht bij de v&d alle schleich 50% korting :) gister en vandaag is dat. Weet niet of het alleen daar was waar ik was ik was in Zwolle. Maar was voor 2 paardjes dus maar 7.50 kwijt en dat is wel een leuk bedragje :D

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 15:16

Hmm @suuzmickey
Zal zeker eens gaan kijken bij de v&d . Ga vandaag toch maar de stad . Ik geb ook nog een oud hemd van mij verknipt heb er bandages en een deken van gemaakt :) had nog klitteband liggen dus is maar een simpeldekentje geworden die haf van 2013 en de nieuwe lippizaner ga ik echt halen
Die zijn zo leuk <3

sanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 17:23

Zo,dan ben ik dan alweer! Mét foto's!

@telpeva: En ik dacht dat ik veel te doen had...
@daf3: Nog een (supper) mooie repaint trouwens!

Het model dat ik een nieuw hoofd moest geven heeft een hoofd! En de manen zitten er ook op.
Afbeelding

ingezoemd:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NRPV4ZYT-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AY8JJ3YP-D.jpg

Andere kant:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AC74DPNJ-D.jpg

ingezoemd:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CIVEWSBD-D.jpg

Hier ziet haar mond er heel raar uit, dat valt in het echt wel mee. Als je haar van een andere hoek bekijkt zie je er niks van.

van voor:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EJEXG3OK-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UQ6P8LLS-D.jpg

en de manen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-N3IALYTK-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-D68XHOW4-D.jpg

Ik heb een aantal hele dunne laagjes klei gerold, die om het te kleine hoofd gedaan, gewacht tot het droog was en weer een laag enz. Daarna met een vijltje wat vormen gevijld en de manen erop.
Het lijkt een beetje alsof de klei erg korrelig is, dat is niet zo. Het is gewoon heel erg ingezoemd. Het model is net iets kleiner dan de shetlander merrie. Ik denk dat ik haar tobiano ga maken, en dan vos...

Maar nog een vraagje: zal ik de staart ook veranderen of niet?

edit: tips (en complimentjes natuurlijk ook :o )zijn welkom hoor!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 17:42

:wow: Die is echt zoo leuk aan het worden Sanne_sanne! tips heb ik niet echt, zo een compleet hoofd boetseren is onwijs moeilijk! ik vind het knap dat je hem zo netjes voor elkaar hebt gekregen :j dat doe ik je niet na!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:07

Komen weer leuke dingen voorbij!
Volgende week maar even naar de winkel, wil er nog een aantal koeien bij en eens kijken of ik een paardje uit de nieuwe collectie mee kan nemen :)
Ik wil trouwens graag een eigen site maken, niet om dingen te verkopen maar gewoon een soort schleich manege site. Weet iemand een linkje? Wel gratis als het kan.

dieseliris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:17

kan je al schleich uit 2013 kopen??

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:31

dieseliris schreef:

Nee, het is 2012 :')

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:32

Zertab schreef:
dieseliris schreef:

Nee, het is 2012 :')

Je kan de schleichpaarden van 2013 al kopen hoor ;) Kon al een tijdje via MPV (modelpferdeversand) maar tegenwoordig ook al in sommige schleichwinkels.
*kruipt onder der steen*

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:39

Echt? Wist ik niet!

dieseliris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:00

ooo dat wist ik ook niet

hoe voeg je foto's toe (ik ben net nieuw)

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:11

Ben naar de v&d gegaan. Zeker de moeite waard . Alle schleich 50% korting :wow: . Heb dus een aantal paardjes meegenomen :o . O.a. De de manegepony (wat een schattig koppie heeft ie toch O:) ) de ijslander hengst (hij is best wel groot vergeleken met die uit ... Uhh 2001 ?) en het camaruge veulentje . Danku @suuzmickey voor deze geweldige tip _/-\o_ . Sanne_sanne het hoofdje is goed gelukt .
Ik heb ook nog een vraagje . Uit welk land komt schleich eigenlijk ?

dieseliris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:37

uit Duitsland komt schleich

Wiekenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:59

Ik heb zonet de 14 nieuwe paarden besteld, kreeg een aanbieding bij schellens speelgoed..
http://www.schellens-speelgoed.nl/nieuwe-paarden-2013-p-13553.html
Dus direct allemaal maar even gekocht.. En ook de nieuwe pick up auto..
Ik zal als het binnen is wel een foto maken van de spullen die ik de laatste tijd heb gekocht..
Ik hoef alleen de super pinto nog maar en dan is mijn collectie compleet..
Ik kon hem laatst kopen maar die was veelste duur.. €600,- nou dat heb ik er niet voor over hoor..

Volgend jaar moet ik een nieuwe plank kopen voor de paarden want dan past het er niet meer op.. :(
Ook heb ik 15 nieuwe show kistjes binnen gekregen die ik laatst had besteld voor de LE paarden, dit keer niet van berken hout maar van eikenhout.. Ook leuk..

Binnenkort komt hopelijk mijn tijdschrift van Bayala die ik van Roccolover koop..
En eindelijk is mijn tuigpaard klaar die Shettepret heeft gemaakt.. Kan hij eindelijk in een showkistje met het gekochte tuig van Telpeva..

Ik ga volgende week al mijn schleich schoonmaken en even opnieuw neerzetten..
Doordat je af en toe iets nieuws koopt dan wordt het er maar bij gepropt en dan staat het niet meer leuk..
Eigenlijk komt dat gewoon door ruimte gebrek, haha..

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 12:33

:wow:

Zo dan, 'even' de complete set van 2013 gekocht, wow! ik ben wel benieuwd naar foto's als alles netjes staat, en ook naar de tuiger met het mentuigje :+: Als Shettepret het paard gemaakt heeft dan moet die erg leuk zijn :j heb je hem naar een bestaand paard of eigen paard over laten schilderen? Ikke nieuwsgierig :):)

En Palmbierlove, je bent een engel :+: dat idee met de box op de foto zetten heeft voor mij gewerkt, ik ben gisteren de hele middag en avond bezig geweest met schilderen... 3 modellen tegelijk, zodra de verf op de een zat ging ik over naar het volgende modelpaard, zodat de verf op het vorige paard goed kon drogen. Zo heb ik even snel 2 modellen in de primer kunnen zetten, en een 3e die al in de primer stond heeft nu een basiskleurtje. Zo komt mijn box hopelijk vlot leeg zodat er weer ruimte is voor nieuwe modellen :D Je idee werkt echt motiverend!

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:08

heb net even wat fotos gemaakt van mijn (niet geweldige ) creaties :o .Wou altijd al een bandage set maken . Dat heb ik gisteren dus gedaan . Met ook nog een dekentje erbij .Afbeelding tips en commetaar graag . Wel een beetje opbouwend . Ik weet dat het dekentje wat minder is maar had het gemaakt op de arabische merrie . Het sjabrakje heb ook ook gisteren gemaakt . De Neckrope ook . Het zaddel komt van ahfh . En hier de foto van de twee halsters die ik gemaakt heb de groene is een simpel halstertje en de zwarte is van (nep) leer . De zwarte was mijn eerste zelfgemaakt halster Afbeelding . Hier de gesp van het zwarte halster Afbeelding Ook op de halsters graag commetaar :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:17

viavialover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:22

ik moet zeggen de gene boven mij knap gedaan aleen je fotos staan op de kop
maar ik zit nog met een kleine vraag hoe moet ik fotos plaatsen graag bedankt xxx viavialover