[YRT] [centraal]Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony Deel 5!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sethlover

Re: [YRT] [centraal]Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony Deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:13

Kan allemaal nog hierboven,

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:19

BarbaLala voor het plaatje vink het niet mooi meer.
maar kwa gewicht enzo zit je hem niet in de weg Lachen
overgens zou ik wel oppassen met je voeten dat je niet in de knoop raakt met hem hihi

groetjes

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:21

plaatje vind ik niet super mooi maar kan uiteraard nog Lachen

Aniek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:24

Rean_pony: vind ik voor het plaatje niet meer kunnen, maar kwa gewicht gaat dat nog wel!
Sodeletuut: geen probleem! Haha!
Barbarlala: gaat nog wel!

Kleinester

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:38

Rean_pony:Kan nog wel denk ik hoor Knipoog
Sodeletuut: Past nog prima Lachen
BarbarlalaKan ook hoor, Tis als ik goed zie een Haflinger? Die kunnen wel wat dragen hoor Lachen

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 00:00

_o- In de knoop raak? Haha!

Ja het is een Hafje, en een merrie, en nee ik groei al een aantal jaar niet meer!

Bedankt voor jullie commentaren iig! Lachen

miky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:49

Past allemaal op de vorige pagina

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:55

BarbaLala schreef:
_o- In de knoop raak? Haha!

Ja het is een Hafje, en een merrie, en nee ik groei al een aantal jaar niet meer!

Bedankt voor jullie commentaren iig! Lachen

hahah uiteraard is dit niet bedoelt als knoop haha
maar dat je je benen niet tever naar voren steekt want dan zit je met jou benen in zijn benen te prikken
ik heb namelijk het zelfde probleem met 1 van mn pony's Tong uitsteken

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:31

Heb een hoop pagina's gekeken en het meeste kan gewoon.
Maar ik zie een hoop commentaar dat ik denk waar gaat het over.
Zodra de beugels maar iets onder de buik hangen kan het al niet meer geen millimeter meer groeien.

Dat mensen zeggen personen van 1.60 en langer op shetlanders en welch pony's oke dat vindt ik zelf ook belachelijk maar het commentaar op haflingers en tinkers mensen die beesten kunnen als het moet meer als 100 kilo trekken.Mijn vriend die aan bodybuilding doet en 112 kilo weegt heeft wel eens een rondje gestapt op mijn haflinger en dan is zij nog luxe gebouwd ook ( Nu doe ik natuurlijk gelijk aan zware dieren mishandeling en ik rij zelf ook met ( volgens mijn verzorgster extreem lang ) met dressuur beugels en komen ze er ook onder uit haar buik Ben ik dan met mijn 1.70 en 66 kilo ook te groot voor mijn pony

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:46

sarona25 schreef:
Zodra de beugels maar iets onder de buik hangen kan het al niet meer geen millimeter meer groeien.

Dat mensen zeggen personen van 1.60 en langer op shetlanders en welch pony's oke dat vindt ik zelf ook belachelijk maar het commentaar op haflingers en tinkers mensen die beesten kunnen als het moet meer als 100 kilo trekken.Mijn vriend die aan bodybuilding doet en 112 kilo weegt heeft wel eens een rondje gestapt op mijn haflinger en dan is zij nog luxe gebouwd ook ( Nu doe ik natuurlijk gelijk aan zware dieren mishandeling en ik rij zelf ook met ( volgens mijn verzorgster extreem lang ) met dressuur beugels en komen ze er ook onder uit haar buik Ben ik dan met mijn 1.70 en 66 kilo ook te groot voor mijn pony

Inderdaad net zoals sommige bij die shetlander op de vorige pagina te groot vinden voor het plaatje. Het ziet er nog netjes uit en ze zit hem zeker niet in de weg.

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:14

Zo ik ben gelukkig niet de enige die zo denkt wat moeten mensen met ijslanders wel niet zou eens gaan googlen daar zitten zelf hele lange mannen op ziet er niet uit maar de pony's hebben het wel naar hun zin

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:17

sarona25 schreef:

Lengte maakt echt wel wat uit hoor!
Dus als je pony er geen last van heeft is het natuurlijk geen probleem ,
maar het ziet er dan mischien wel niet meer zo mooi uit.

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:22

Sommige mensen kunnen ook niet rijden ziet er ook niet mooi uit het gaat er om kan het nog ..ja het kan !!! het ziet er alleen niet uit omdat je gewoon weg of te dik bent voor je pony of veel met nadruk op veel te groot en als je benen iets onder de buik uit komen maar loopt super ontspannen en netjes vindt ik dat plezieriger naar te kijken dan een kind of persoon die denkt dat ze kunnen rijden en dat niet kunnen om bijv maar te roepen het in de krul trekken Haha!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:26

ben ik het opzich wel mee eens Lachen
iets onder de buik is ook helemaal geen probleem,, maar je moet gewoon oppassen dat je het paardje niet gaat belemmeren in de bewegingen met je stelten

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:34

Tat_jana schreef:
ben ik het opzich wel mee eens Lachen
iets onder de buik is ook helemaal geen probleem,, maar je moet gewoon oppassen dat je het paardje niet gaat belemmeren in de bewegingen met je stelten

precies ja. (:

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:51

sarona25 schreef:

Trekken is iets anders als tillen. Een paard kan veel meer trekken dan dragen. Jij bent ongetwijfeld niet vreselijk te groot voor je pony, maar je vriend zou ik dus echt niet op je paard laten.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 22:56

haflingers komen officieel uit oostenrijk en trokken daar vroeger(miss nu nog steeds)boomstammen van meters lang..en dan kan iemand van 100 kilo er niet op?
die beesten zijn niet van suiker hoor..dat kunnen ze best wel hebben ik ben zelf ook niet 1 van de lichtste en heb ook een haflinger..
overdrijven is ook een vak zeg!
mensen maken zich druk om weinig..tuurlijk zijn er plaatjes die er niet heel mooi uit zien..maar zo lang mensen gelukkig zijn met hun paard/pony en andersom zie ik geen probleem!

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 23:04

@Brennie: zoals Narya al zei: trekken is iets heel anders dan dragen... als ik naar de haflinger in sarona25 'r profiel kijk zou ik eerder zeggen dat het een gewoon palominotje is en ook al niet al te groot,, dat daar iemand van 125 kilo op gaat zitten voor een minuutje zou ik niet erg vinden,, maar rijden is met die combinatie toch absoluut niet fijn voor dat dier (sarona25 zelf past wel naar mijn menig) ...
Dan zou een ouderwetse haf toch veeeel beter zijn en zelfs dan zou ik twijfelen om echt te rijden hoor.
Die twee samen in een normale koets door datzelfde paardje getrokken daarintegen zou prima gaan.

Ik kan een koets trouwens ook op m'n eentje trekken, inclusief 1 persoon, maar zet dat ding niet op m'n rug ... en wij zijn dan al meer op dragen voorzien dan paarden ...
Laatst bijgewerkt door Lord_Ik op 12-01-09 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

JoyceGina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 23:12

Ben het met Lord_ik eens. Trekken is niet dragen.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 09:54

Ik denk dat ze voor 100 kilo nog wel trekt (dat ze dat nog wel kan dragen bedoelt)

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:11

Ik ging toen net met hem en hij had nog nooit op een paard gezeten en het zijn misschien hoog uit 2 minuten geweest. dus ja niet erg en mijn haffie heeft wel van die heerlijke rijst billen maar is voor de rest smal misschien een idee wintec is bij haar 17 half inch en medium boom.

Ik ken mensen die wegen over de honderd kilo maar die zou ik nog niet eens willen zien op een groot paard maar dan heb ik het meer over echt dik ( sorry maar kan niet tegen extreem dikke mensen )

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:20

Wat is het verschil tussen een dik iemand die over de 100 kilo weegt en je vriend die 112 kilo weegt dan? Voor een paard maakt dat niet uit, over de 100 is over de 100. Ik zou juist zeggen dat het nog een graadje erger is als iemand ook nog te lang is. Voor je vriend is het misschien een gezond gewicht, maar je paard zal er niet minder moeite mee hebben.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:46

sarona25 schreef:
Ik ging toen net met hem en hij had nog nooit op een paard gezeten en het zijn misschien hoog uit 2 minuten geweest. dus ja niet erg en mijn haffie heeft wel van die heerlijke rijst billen maar is voor de rest smal misschien een idee wintec is bij haar 17 half inch en medium boom.

Ik ken mensen die wegen over de honderd kilo maar die zou ik nog niet eens willen zien op een groot paard maar dan heb ik het meer over echt dik ( sorry maar kan niet tegen extreem dikke mensen )

Waarom ga je dat hier zeggen?
We geen wel heeel erg offtopic.
Dikke mensen is de zelfde belastig voor je paard als een gespierde man,
en dat je wat tegen dikke mensen hebt , kom op zeg!

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:57

jah inderdaad erg offtopic.. zijn er niet nog leuke foto's??

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:52