Maffe pennyverhalen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

amyke

Re: Maffe pennyverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 19:36

Waar ik werk was het ook kamp. Ik was samen met nog andere begeleiding. Vroeg de hoofdleidster : Hoe noemt dit? (ze liet een plaatje zien met hoevenvet/olie). ROEPT zo een kindje van 5 jaar doodserius : NAG£ELLAK !!
En ze verstond niet waarom de leiding aan het lachen was.
Niet echt penny, maar wel grappig

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 21:59

Whaha geweldig die verhalen, ik heb iets niet heel erg maar toch Tong uitsteken
Ik zat gewoon met zo'n mens wat ooit mijn vrienidn was naar een les te kijken. En opeens zij zo van ( ze rijd nog maar 1 maand Tong uitsteken) Tss wat is die slecht, en dat mesnje in debak reed best goed. En begon ze zo van, maarja ok ik moet niet zo streng zijn omdat ik mezelf gewend ben want ja ik ben toch echt een natuurtalent he! En dat meende ze! Ik kan dat mens echt niet uitstaan Tong uitsteken

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 22:02

Natuurtalent... juist ja, moet nog iemand tegenkomen die een natuurtalent is wat paardrijden betreft. Het is allemaal even moeilijk. Haha!

Ik vind het altijd zo mooi als mensen zichzelf geweldig vinden, kan ik altijd zo om lachen.
Niet dat ik geweldig ben ofzo... Bloos Maar ach, leedvermaak is het beste vermaak.. Schijnheilig

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 22:35

Vandaag een meisje op de camping.. Ik was mijn verzorgpaard (Sanne) eten en water aan het geven en wat spullen aan het opruimen, kwam er een camping meisje aanlopen. "Wat een mooi paard." Ik: "Dank je, je mag haar best aaien als je wilt." Zij: "Nee dank je, ben echt bang voor haar." Naja, dan maar niet. Loopt ze helemaal om de schuur heen om niet langs de stal van Sanne te hoeven naar mij toe. "Mag ik op haar zitten?" ik zei van nee, want ze is nu sowieso al bang, dus als ze erop gaat zitten helemaal. Even later ging ik dus lekker rijden, alleen Sanne had geen zin om zijn benen op te tillen en ik kon steeds afstappen en ik wou gewoon de 3 hindernissen 1 x springen zonder een balk ervan af te gooien. Ik naar de campinggasten gereden en de kinderen lief aan gekeken en gezegt: "Jullie mogen een gratis ritje op Sanne stappen als jullie mij helpen met de hindernissen." Natuurlijk wouden ze allemaal helpen en hebben ze mij ook goed geholpen. Zelfs het bange meisje heeft meegeholpen. Ze was helemaal niet bang toen Sanne langs haar sprong (Ik heb hun wel een veilige afstand gewezen voor als Sanne haar kon raken ofzo, maken jullie je daarom maar geen zorgen Knipoog) Ze durfde zelfs daarna op Sanne te zitten, maar zodra ze weer op stal staat durft ze er echt totaal niet langs! Vind het echt aanstellerij en maar zeggen dat ze echt super goed met Sanne kan opschieten en dat gebla.. dream on. Ik erger me soms echt dood aan haar.. Maarja, lief zijn, lachen en meepraten *LOL*

Fable

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 22:42

ok, een schattig verhaaltje, met mijzelf in de hoofdrol. hmhm..

Ik was 8 of zo en een echte paardengek. Op de manege was er een gigantisch eigenpaard (voor mij dan, hij was 1.65 of zo) dat heeeeeeel erg lief was een heeeeel erg mooi. Nou, elke week ging ik hem aaien als ik kwam en tegen hem praten, enz. een keer was de eigenaar er mee bezig en ik raap al mijn moed bij elkaar en vraag met een piep stemmetje, mag ik hem mischien peotsen. Nou dat mocht wel. Ik was in de zevende hemel en heb maanden landg lopen dromen hoe in op DJ zou rijden over de hei met bloemetjes in zijn manen en staart. Elke week ging dat zo tot dat die vrouw mij vertelde dat ze hem moet verkopen door gezondheids problemen. Ik heel erg verdrietig dus en na een paar weken is hij weg... een paar jaar later (ik was onderhand 12) liep ik de manege binnen en wie zie ik daar? DJ. De manege had hem gekocht en ik heb er nog vaak op gereden en het was ook mijn lievelingspaard Haha!:)

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 23:03

Wat leuk voor je Fable. Lachen

Ik had ook altijd een lievelingspaard, Luc heette die. Hij was eerst van de manege enzo en ik hing altijd rond z'n box rond want ik was helemaal weg van dat beest (wistikveel dat je de box gewoon inmocht, ik als 10/11-jarige ofzo helemaal over de deur heen hengelen om 3 keer over z'n borst te aaien met m'n harde borstel xD). Soms was er dan iemand zo aardig om te vragen of ik 'm even beet wilde houden omdat hij weg wilde lopen met opstijgen (niet dat dat lukte ofzo, klein kind aan een groot paard hangend, maar ik vond het helemaal geweldig). En toen later werd ie verkocht en bleef ie toch op de manege staan, vond ik niet erg en toen ging ik 'm altijd lopen knuffelen enzo bij de poetsplaats. xD Echt zó stom achteraf, maar die mensen vonden het niet erg gelukkig.

StOoRzEnDeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 00:55

denken jullie dat jullie erg zijn......maar ik ging dus toen mijn lieveling verkocht werd (wist waar ze stond) aan de wei staan worteltjes voeren tot de eigenaar me een paar keer betrapt had (er hing echt koeiengroot NIET VOEREN op de wei) toen vroeg ie dus waarom ik terug bleef komen nadat hij me al een paar keer gezegd had bij zijn paard uit de buurt te blijven (ik 7jr ofzo) heel dapper gezegd dit was mijn lievelings paard hoor meneer situatie een beetje uitgelegd en toen mocht ik haar 1x per week komen poetsen echt helemaal blij haha

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 13:16

Ik had ook zo'n lievelingspaard Haha! niemand wilde er op rijden (niet, niemand KON erop rjden Knipoog maar hij was mijn beste maatje, drie daen in de week mocht ik hem rijden om hem rustig te houden, maarja, hou een hyperactieve haflinger maar eens rustig. Iedereen dacht ook dat hij van mij was, ik beschouwde hem ook een beetje als mijn paardje.
En toen wam de grote schok dat hij verkocht was, ik janken, jánken!

En nu twee jaar later issie van mij *grijns van hier tot gunter*
En zo wild issie niet meer.. luie bozo.. Haha!

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 13:30

Nee, ik had nooit echt van dat soort dingen. Ik weet wel dat ik mijn eerste verzorgpony echt heel erg vertroetelde en uiteraard afentoe strikjes in de haren Schijnheilig
Maar de eigenaresse die zei toen dat ik wedstrijden moest gaan rijden, ben uiteindelijk tot de L1 gekomen. Op mijn 9e volgens mij was dat Ja .

O wacht, ik had wel ooit zoiets. Er stond bij ons op de manege toen een mega paard (nou,ja 1.67 ik vond dat groot) en die heette Flamingo. Dat was een groot zwart paard volgensmij, hannovoraan. Ik dacht altijd dat het Black Beauty was en ik zat elke dag te dromen van op hem te rijden Clown

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:40

Whaaa, ik wordt gek.
Gisteren even lekker grazen met mijn shetten in het bos. Komt er weer een heel leger kleine kinderen op af.
Mag ik hem ff aaien, ik zit ook op paardrijden mag ik er even op rijden. Mag ik even op die zwarte zitten (Goos is net twee maanden twee Clown )

En dan zijn ze weg, loop je weer terug richting de wei, komen er weer andere kleine kinderen aan. Af en toe vind ik het helemaal niet erg. Maar nu heb ik het bijna elke keer.
Ik heb het ff gehad Boos!

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:57

Gister bleven de camping kinderen zeuren dat ze op het paard willen zitten, had toen aan de ouders gevraagt of zij even duidelijk willen maken dat Sanne een rustdag had. Want als ik het zei bleven ze doorzeuren.. bluhh.. gelukkig komt vandaag een volgende groep camping kinderen, misschien zijn zij minder erg. Lachen

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:36

Haha grappig al die verhalen!

QUINTENtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:56

penny's ze fleuren je leven toch zo op

JackieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 18:07

Soms zyn ze wel vervelend

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:40

Ik was vroeger niet echt een Penny... Maar gewoon heel dom...
Mijn eerst epaardrijles ooit achter de rug, zegt zo'n stalhulp dat ik het hoofdstel (daarmee bedoelde hij dus het bit) af kan gaan spoelen in de waterbak. Dus ik doop dat hele hoofdstel in het water, die stalhulp was woedend... Waarom weet ik nog steeds niet (A) Is inmiddels al 7 jaar ongeveer geleden, en ik heb het nog altijd onthouden:P

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 00:36

Had hij maar bit moeten zeggen, hoor. Als je het voor het eerst doet is het vrij logisch dat dat duidelijk gemaakt moet worden omdit soort fouten te voorkomen.
Maar ik had gelukkig in de penny gelezen hoe het moest... Schijnheilig

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:25

Vandaag wou de zoon van de eigenaar Sanne opzadelen en erop rijden (met mij erbij natuurlijk, hij kan niet rijden en was lollig). Hij heel fijn het zadel erop gedaan en hij wou aansingelen.. Zadel lag halverwege kont en andersom!!! Ik heb dubbel gelegen!! En hij maar nadenken wat hij fout doet. "Oh.." zegt hij dan, "Jij doet dat altijd andersom he?" Hoezo blond Tong uitsteken

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:04

Whaha ik lach me hier Kapot Haha! Hier is het gelukkig Penny-Vrij *Oef* op mijn vroegere manege was dr wel een meisje,noemde Morgan en was zo een 8/9 Jaar oud...Ik reed toen nog bij de beginnelingen en zij reed toen pas mee,1ste keer moest ze op Fanny,een kleine witte Shetlander en is nogal vrij oud en doet geen vlieg kwaad !! Zij moest daar voor de 1ste keer op rijden en ik moest Op Soleil rijden(mn lievelingsPaardje van toen :p Is een Welsh/kruising Welsh x Arabier ruin van 11/12 Jaar oud)en moest vooraan,we moesten dan beginnen met draven en jah ik zette Soleil in draf hoorde ik opeens een super hard gegil !! Jah ut was dus Morgan Scheve mond Fanny heeft een vlug & grappig drafje maar Morgan begon opeens super hard te gillen gwoon omdat Fanny begon te draven..Ik moest Soleil in stap zette en gaf hem maar enkele klopjes op de hals om hem te kalmeren,stopte het gegil eindelijk,probeerde we na een tijdje weer een draf en deze keer begon ze weer te gillen maar minder hard deze keer,moesten we van C afwenden recht naar A stopte Fanny(stond als laatste) opeens en doet haar hoofd naar beneden,valt Morgan dr vanaf langs dr hoofd...Na jah toen heb ik dr wel een tijdje niet meer gezien... Nagelbijten / Gniffelen Zij vroeg owk steeds aan mij of me zus of wij hoofdstel van Fanny wouden aandoen omdat ze het niej durfde Nors opkijken Na jah ik kan meer hebben meejgemaakt zoals dit maar kan der nu even niet opkomen..Na jah nog 1tje maar is niej zo Penny-Achtig...
Mn 2 buurjongens wonen owk op een boerderij net zoals ik,ging ik even op Kiotta rijden(is me paard)in de wei fietsen zij voorbij en stoppen even om mij te zien rijden,ik verander gwoon even van hand in stap zeggen zij heel verbaasd & "bewonderend" : "WAUW !! Wat kan jij dat goed !! " Ik d8 meteen : "Jaja w8 maar als ik een galop doe...Hoe zouden jullie dan reageren ??" na jah toen ik een galop deed waren ze al weg...Meer weet ik nu eigenlijk niet...

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 01:25

ik heb ook nog een pennyverhaal

waar ik doe paard rijden rijd ook een meisje op mijn oude pony en tja ze mag na de kampioenschapopoen amar ze traint niet hard ik zei haar vandaag eens zo van ga je niet trainen zegt ze zo tegen mij: wat een stomme vraag je weet zelf toch ook dat die pony alles springt ik stond helemaal paf ik had zoiets van pardon wnat onze instructriese had tege haar gezegt dat ze hard moest trainen op haat galop tempo tijdens het springen want ze galoppeerd zo traag dat die pony met moeite over een hindernis springt. ik dacht zo bij mezelf die pony springt inderdaad alles want jij doet niks alleen zitten en sturen echt niet normaal zelfs voor de kampioenschappen gaat ze niet trainen

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 01:42

hahah omg ik lig echt dubbel om die verhalen hier mijn nichtje denise hier cowboy4ever/buckskin hier op bokt omg ze had laatst een verhaal ze rijd altijd op cowboy en ze rijd bij western stal starnmeer? maja in ieder geval zzei zo zo van ja ik ga cowboy kopen en ik ga met hem naar hele grote wedstrijden in het buitenland en ik ben de beste nou ik lig altijd zo in een deuk van dat kind de geweldigste penny verhalen heeft zij

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 01:52

ik heb er ook eentje:

vorige vrijdag, op de manege... de les van de beginners was afgelopen en dus werden een deel van de paarden op stal gezet. Zo was er ook een meisje die op een eigenaars-pony reed (denk niet dat het de hare is, waarschijnlijk een verzorg-pony) loopt ze dus door de stallen met die pony op sleeptouw en haar moeder er vlak achter. Het beestje was de rust zelve, hoofdje naar beneden en op zijn dooie gemak richting zijn stal lopen. Het kind passeert mij met haar pony en als ze mij net gepasseert is roept ze tegen die pony: "ei, rustig, doe niet zo wild" Die moeder, zo droog als maar kan:"doe niet dom, die pony loopt half te slapen Rolleyes "

Ik lag helemaal dubbel Haha!

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:03

Ik heb er ook nog eentje

was een meisje al aardig oud ik denk 13 14 jaar ongeveer.
en ze zat bij mij in de klas. En ze kon zo goed rijden.
en ze had op een manege paard wel 2 mrt 50 gesprongen.
Dus ik keek haar al raar aan. en van ja hoor dat kan dus niet he . maar zij er meteen achter ja maar is een super springpaard die de manege heeft gekocht enz.
ja tuurlijk als een paard 2 mrt 50 kan springen komt hij denk ik niet op een manege te recht Knipoog

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:20

Ik heb zooooo iets grappig tegengekomen op het internet! Op een forum voor dieren, waaronder een rubriek "paarden" behoort. Hier vond ik dit:
Citaat:
ik ben er helemaal niets mee eens dat mensen die wat met paarden willen doen dat dat paardenmishandelaars zijn
weetje wat ziellig is als je een paard hebt die je zelf niet verzorgd.
sommige mensen denken dat een paard alleen is om te rijden maar de verzorging hoort daar ook bij in. je moet de hoeven van je paard helemaal zelf doen. want dat paard weet dan later niet meer wie z'n baas is en gaat uitproberen wie nou z'n baas is.
dat doet het paard doormiddel van bijten en trappen en vooral steigeren.
dus luister nou goed naar mij ALTIJD je eigen paard doen. ik ben deskundige en heb vele paarden afgericht, en bereden, en ik ben op het nieuws geweest. want de meeste vervelende paarden komen daarvan, kinderen willen een paard maar ze verzorgen ze dan niet dat moet dan een verzorger of iemand anders doen.
je rijdt toch ook dat is ook verzorging.
dus aan alle kinderen als je een paard alleen maar berijd kan je hem maar beter weg doen, want de verzorging hoort daar ook bij.
nu over mij.
ik heb een eigen paard genaamd bonfire.
ik rij nu in de z en hij rijd prima. mijn naam is anky van grunsven.
jaja dat had je niet verwacht hé?
ik kijk altijd op deze site en ik antwoord dus ook, daarom zijn de meeste kinderen die van paarden houden op deze site ze willen dat ik antwoord geef.
nou nu hebben jullie mazzel.
en ik zou dus echt voortaan maar zelf gaan verzorgen, want vroeger had ik veel meer paarden daar ben ik helemaal in opgegroeid, en nu ben ik al zo ver voor de olympische spelen.
ik train elke dag met een hele bekende trainer, maar die noem ik maar niet.
ik ga elke dag naar een concours en rijd er 5 op een dag.

bij de boekhandel is er een boek over mij.
het heet anky in de top.
voor maar $12.95 euro
koop het want er staan vele verzorgings tips in.
als er vragen zijn dan hoor ik het nog wel.
groetjes Anky van Grunsven.

hahaha, kom echt niet meer bij

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:46

moehahah de verhalen hier van sommigen... we willen meer , meer meer...

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:55

Nashke schreef:
Ik heb zooooo iets grappig tegengekomen op het internet! Op een forum voor dieren, waaronder een rubriek "paarden" behoort. Hier vond ik dit:
Citaat:
ik ben er helemaal niets mee eens dat mensen die wat met paarden willen doen dat dat paardenmishandelaars zijn
weetje wat ziellig is als je een paard hebt die je zelf niet verzorgd.
sommige mensen denken dat een paard alleen is om te rijden maar de verzorging hoort daar ook bij in. je moet de hoeven van je paard helemaal zelf doen. want dat paard weet dan later niet meer wie z'n baas is en gaat uitproberen wie nou z'n baas is.
dat doet het paard doormiddel van bijten en trappen en vooral steigeren.
dus luister nou goed naar mij ALTIJD je eigen paard doen. ik ben deskundige en heb vele paarden afgericht, en bereden, en ik ben op het nieuws geweest. want de meeste vervelende paarden komen daarvan, kinderen willen een paard maar ze verzorgen ze dan niet dat moet dan een verzorger of iemand anders doen.
je rijdt toch ook dat is ook verzorging.
dus aan alle kinderen als je een paard alleen maar berijd kan je hem maar beter weg doen, want de verzorging hoort daar ook bij.
nu over mij.
ik heb een eigen paard genaamd bonfire.
ik rij nu in de z en hij rijd prima. mijn naam is anky van grunsven.
jaja dat had je niet verwacht hé?
ik kijk altijd op deze site en ik antwoord dus ook, daarom zijn de meeste kinderen die van paarden houden op deze site ze willen dat ik antwoord geef.
nou nu hebben jullie mazzel.
en ik zou dus echt voortaan maar zelf gaan verzorgen, want vroeger had ik veel meer paarden daar ben ik helemaal in opgegroeid, en nu ben ik al zo ver voor de olympische spelen.
ik train elke dag met een hele bekende trainer, maar die noem ik maar niet.
ik ga elke dag naar een concours en rijd er 5 op een dag.

bij de boekhandel is er een boek over mij.
het heet anky in de top.
voor maar $12.95 euro
koop het want er staan vele verzorgings tips in.
als er vragen zijn dan hoor ik het nog wel.
groetjes Anky van Grunsven.

hahaha, kom echt niet meer bij

whahaaha .. wat een onzin, Anky bekapt en verzorgd haar paarden echt niet helemaal zelf, ze heeft een groom of heb ik het nou verkeerd?

Je bent trouwens echt kneus als je zoiets neerzet Tong uitsteken