abc schreef:Ik denk dat Milou degene is die weet of een zweep wel of niet kan helpen, zij is degene die hem rijdt en voelt of het nodig is.
En ik blijf erbij, ga nu op dit moment niet meer verlangen van dat paard dan dat hij aankan. Geef hem beweging zoals Milou nu doet, maar wacht eerst het osteopaat bezoek af voordat je meer gaat verlangen. Daarna heb je nog tijd genoeg en ben je tenminste eerlijk naar je paard toe. Als hij niets mankeert moet hij maar eens goed aan het werk gezet worden, maar als hij wel blokkades heeft (wat ik wel vermoed), dan doe je meer kwaad dan goed, hij kan dan nl gewoon niet beter. En dan heeft hij groot gelijk dat hij eens boos wordt als hij het lichamelijk niet trekt, waardoor hij dan onterecht de naam onbetrouwbaar krijgt. De osteo ging toch al snel komen?
Hier ben ik het mee eens. Wil het best een keer met zweepje proberen maar voor nu denk ik dat er niet meer uitkomt dan dat hij nu laat zien. Ik ben ook zonder zweep consequent en wil pas weer een stapje verder als de osteo is geweest. Anders gaat hij straks echt volop staken en dat wil ik voorkomen. Ik vind een zweep verder prima (bij correct gebruik natuurlijk). Maar op dit moment denk ik dat een zweep meer kwaad dan goed zal doen. Weet dat natuurlijk pas als ik het heb geprobeerd maar de osteo komt volgende week al dus wacht daar toch liever even op.
Laatst bijgewerkt door ambicioso op 18-11-23 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt