Schleich Paarden [Deel 11]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:38

ik vind dit jaar echt de veulens helemaal niks, echt alle veulens (behalve de shet :o ). De paarden vind ik tot nu toe nog niet heel erg tegenvallen, alleen de trakehner hengst,. Ik weet niet wat er is gebeurt met de achterbenen die naar achter staan, die zijn zo recht :\ Ik ga ze zo wie zo niet bestellen, ik wil ze eerst bekijken in een winkel

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:53

Weet iemand waar je sterk kunstleer kan kopen (liefst online)? Ik heb nou bij een winkel kleine proefstukjes bestelt, maar ik heb er een klein reepje van af geknipt, ik heb even een scheurtest gedaan, maar dit scheurt heel makkelijk. Het was wel goedkoop, voor een lap van 140 bij 100 cm betaal je maar 6,95. Ik kan echt niet met echt leer werken (ik kan het niet hebben om niet te maken met de gedachte dat ik in een koe zit te knippen :brr: ). Nou was mijn vraag: Weet iemand een winkel waar je goedkoop, supersterk kunstleer kunt kopen? Ik wil er graag hoofdstellen van maken, maar dit kan niet als de kleine reepjes zo snel scheuren.

_Gummybear

Re: [Centraal] Schleich Paarden [Deel 11]

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:02

Hee mensen!
Mag ik mij weer melden hier? Ik heb hier eerder ingezeten maar ben gestopt door de onliners en het hele gezeur erover. Ik heb even rondgekeken in het hk topic maar daar was het echt één groot onliner topic (erg logisch in een hk natuurlijk haha) en ik miste dit topic wel. Ik heb laatst weer een nieuw paardje gekocht en heb nu ook de appaloosa's compleet. Ik heb een stuk of 45-55 schleichpaarden en maak zelf tuig en repaints. Ik plaats binnenkort wel wat foto's.
Bye!!

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 16:08

Wow, sommige nieuwe zijn leuk, sommige kunnen door voor paleich ipv schleich (papo/schleich)

Weet iemand al wat er verder nog komt?

NOG EEN TIP VOOR IEDEREEN:
bij de xenos hebben ze leuke dingen goedkoop
draad voor 2 per 10 m

Kerewinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 18:35

Ik vindt alleen de trahkhekker merrieen de fjorden merrie met veulen niet mooi

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 20:13

Tjonge! hebben ze een nieuwe ontwerper ofzo?
ik vond vorig jaar ook al zo lelijk ;(
Zo'n andere stijl
en zo rubber achtig..
niet meer zo mooi hard en glad als vroeger :n
allemaal met dikke haartjes enzo
bah :(
Alleen de fjorden vind ik leuk..
maar dat betekend wel dat de oude fjorden amper wat waard zijn (worden.)
en dat niemand meer zo veel zin heeft om er zelf een te maken want hij ligt al in de winkel :')
Maar nee... ik ben niet gelukkig deze keer :n
een paar vind ik leuk, maar sommige...
Edit: 5 van de 14 vind ik maar leuk -O-

Kerewinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:14

Mijn eerste zadel is af!
Afbeelding

sanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:22

Ik kom hier ook maar weer eens een kijkje nemen....
@kerewinetje: Ziet er goed uit! Zeker voor je eerste. Alleen het leer dat je gebruikt lijkt erg dik, misschien een keer dunner (kunst)leer aanschaffen in een stoffenwinkel? Dat werkt waarschijnlijk makkelijker ;)

De nieuwe schleich van 2014... Tjah....
Ze gaan wel erg snel achteruit nu.....
Mijn beoordeling:
Friese merrie:
Waarom die rode slierten? En de manen zijn heel grof... De benen vind ik ook raar.... Mwah Er zit een soort mislukte beweging in...
Het hoofd is wel leuk :)

Shetlander merrie
Deze vind ik erg schattig gemaakt. Mooie manen, met die verschillende kleurtjes :) Houding is ook leuk, hoewel naar mijn gevoel het linkerachterbeen niet helemaal klopt.... Beetje klein neusje, maar dat heeft ook wel wat. Ik vind haar leuk :)

Shetlander ruin
Waarom hetzelfde model :? Ik had liever een nieuwe gezien... Maar ik vind hem wel heel leuk

Shetlander veulen:
Ik vind hem erg leuk, hoewel de voorbenen wel erg raar overkomen... Zitten de knieën verkeerd om of zo?

Fjord hengst
Deze vind ik erg goed gedaan. Hopelijk ziet hij er in het echt ook zo uit

Fjord merrie:
Ik vind haar leuk, dat hoofdje heeft ook wel wat zo. Mooi met die staart. Maar de manen vind ik echt bagger. Het lijken geen haren, maar eerder een stapel natte sokken over de witte manen heen... Zo dik, zo grof, waarom? Dat zie je bij de staart ook... Jammer

fjord veulen:
Waarom zo'n vaag hoofd?
Het is op zich een leuk model, als je het hoofd eraf zou hakken en er een beter hoofd op zou zetten...
Het is veel te groot, een vaag voorhoofd en een minineus...

trakahenner hengst
Bahbahbah... Het lijkt collecta wel...
Er klopt niks van de achterste hoef, de benen zijn ook vaag, hele dikke nek en een vage staart...
Bah
De kleur is wel erg leuk

Trakahenner merrie:
Lijkt inderdaat erg op de shire... Scheve benen, lelijke manen.. Mwah..
En de voorbenen zijn veel dunner dan de achterbenen...

trakahenner veulen
Tjah.. Wat moet ik daarvan zeggen? :x
Wat een hoge(dikke) benen, en, waar is die buik? Nek is naar mijn gevoel te kort...
Alleen het hoofdje is nog wel leuk

Falabella ruin:
Behalfe dat ie niet erg klopt, is hij erg leuk! Alleen het lichaam is naar mijn gevoel iets te lang. Verder is hij erg schattig.

Knabstrupper veulen
Ja... Volgens mij moet die neus wat meer omhoog... Daar klopt niks van. Voor de rest kán hij wel... Niet erg bijzondeer, en dan ook nog eens erg lelijk... Neeh, die komt niet bij mij te staan.

Arabier merrie:
Wat is die overdreven zeg! Dat achterbeentje is te lang, haar benen buigen heel erg door, de staart is vaag, het hoofd vééééél te klein... En het gleuvje bij de neus is wel erg diep, en dan zo'n bobbel neus die daar bove steekt....
Bleeh
En ik houd al niet van arabieren...

Arabier veulen:
Ah, die is wel leuk. Erg blokkerig gezicht, maar hij is ook wel schattig. Leuke uitdrukking.

Kerewinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:34

@ sanne_sanne
Bedankt voor je tip en ik ben het met je eens over de paarden.
Maar ik vraag me af welk model van alle paarden vinden jullie het leukst en welk nieuwe model?
Mijn grootste trots is de fellpony hengst hij heet bij mij prinz
En het mooist van de nieuwe modellen natuurlijk het shet veulen!
Ben benieuw welke jullie leuk vinden.
Gr

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:15

sanne_sanne schreef:
Ik kom hier ook maar weer eens een kijkje nemen....
@kerewinetje: Ziet er goed uit! Zeker voor je eerste. Alleen het leer dat je gebruikt lijkt erg dik, misschien een keer dunner (kunst)leer aanschaffen in een stoffenwinkel? Dat werkt waarschijnlijk makkelijker ;)

De nieuwe schleich van 2014... Tjah....
Ze gaan wel erg snel achteruit nu.....
Mijn beoordeling:
Friese merrie:
Waarom die rode slierten? En de manen zijn heel grof... De benen vind ik ook raar.... Mwah Er zit een soort mislukte beweging in...
Het hoofd is wel leuk :)

Shetlander merrie
Deze vind ik erg schattig gemaakt. Mooie manen, met die verschillende kleurtjes :) Houding is ook leuk, hoewel naar mijn gevoel het linkerachterbeen niet helemaal klopt.... Beetje klein neusje, maar dat heeft ook wel wat. Ik vind haar leuk :)

Shetlander ruin
Waarom hetzelfde model :? Ik had liever een nieuwe gezien... Maar ik vind hem wel heel leuk

Shetlander veulen:
Ik vind hem erg leuk, hoewel de voorbenen wel erg raar overkomen... Zitten de knieën verkeerd om of zo?

Fjord hengst
Deze vind ik erg goed gedaan. Hopelijk ziet hij er in het echt ook zo uit

Fjord merrie:
Ik vind haar leuk, dat hoofdje heeft ook wel wat zo. Mooi met die staart. Maar de manen vind ik echt bagger. Het lijken geen haren, maar eerder een stapel natte sokken over de witte manen heen... Zo dik, zo grof, waarom? Dat zie je bij de staart ook... Jammer

fjord veulen:
Waarom zo'n vaag hoofd?
Het is op zich een leuk model, als je het hoofd eraf zou hakken en er een beter hoofd op zou zetten...
Het is veel te groot, een vaag voorhoofd en een minineus...

trakahenner hengst
Bahbahbah... Het lijkt collecta wel...
Er klopt niks van de achterste hoef, de benen zijn ook vaag, hele dikke nek en een vage staart...
Bah
De kleur is wel erg leuk

Trakahenner merrie:
Lijkt inderdaat erg op de shire... Scheve benen, lelijke manen.. Mwah..
En de voorbenen zijn veel dunner dan de achterbenen...

trakahenner veulen
Tjah.. Wat moet ik daarvan zeggen? :x
Wat een hoge(dikke) benen, en, waar is die buik? Nek is naar mijn gevoel te kort...
Alleen het hoofdje is nog wel leuk

Falabella ruin:
Behalfe dat ie niet erg klopt, is hij erg leuk! Alleen het lichaam is naar mijn gevoel iets te lang. Verder is hij erg schattig.

Knabstrupper veulen
Ja... Volgens mij moet die neus wat meer omhoog... Daar klopt niks van. Voor de rest kán hij wel... Niet erg bijzondeer, en dan ook nog eens erg lelijk... Neeh, die komt niet bij mij te staan.

Arabier merrie:
Wat is die overdreven zeg! Dat achterbeentje is te lang, haar benen buigen heel erg door, de staart is vaag, het hoofd vééééél te klein... En het gleuvje bij de neus is wel erg diep, en dan zo'n bobbel neus die daar bove steekt....
Bleeh
En ik houd al niet van arabieren...

Arabier veulen:
Ah, die is wel leuk. Erg blokkerig gezicht, maar hij is ook wel schattig. Leuke uitdrukking.

ben het he-le-maal met je eens, behalve het trakhener veulen, die vond ik juist zo lief :D
En die shetlander heeft zo'n raar hartje, leuk bedacht maar niet mooi uitgewerkt.

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 00:18

mijn eerste repaint shet veulen is af. mijn 2de repaint Rsprit is bijna af.

Ik ben zo blij. nu even vernis erop zodat ze mooi gaat glimmen. Ik heb het model vandaag om 21:30 opgehaald. dus ben erg blij met de korte tijd dat het duurde,

Ik plaats zo wel even een foto

http://i42.tinypic.com/xm90qv.jpg

SES

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:48

Mooi hoor,
Is hij al helemaal af?

ik ben nu heel hard bezig met springschoenen maken voor mijn ********

Weet iemand waar ze vilt n rubberschuim verkopen?

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:04

weet er iemand trouwens al of er al andere dieren van schleich bekend zijn?

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 20:47

Karla_1999 schreef:
weet er iemand trouwens al of er al andere dieren van schleich bekend zijn?

De Müllers schijnen eraan te komen :)

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:58

bedoel je special editions? Ik had het namelijk over de ander dieren zoals katten, honden, koeien, etc

Juuultjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:04

Ik heb m'n stal voor de 1000000ste keer uit elkaar gesloopt en er iets nieuws op gebouwd, dit pakt redelijk goed uit gelukkig :')
Het worden stallen met schuifdeuren en met drinkwater bak en voederbak.
Iemand btw nog een idee hoe je een waterbak maakt? Plaats straks nog foto van hoe ik er een moet hebben haha. Hier mijn stal voor waar ik nu ben :)

Afbeelding
Afbeelding

Niet erg duidelijke foto's sorry daarvoor :)

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 14:41

Karla_1999 schreef:
bedoel je special editions? Ik had het namelijk over de ander dieren zoals katten, honden, koeien, etc

Dat weet ik niet, dit is namelijk het Schleich Paarden topic :+ :+ :+ :+

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:51

Is er een site waar je de waarde ziet van schleich paarden? Heb er nog een aantal waar ik mee heb gespeeld 'vroeger' maar zou niet weten uit welk jaar ze komen etc :+

viavialover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:22

Naomi wil je hier geen onliner plaatsen
ik ben begonen met een nieuwe schleich stal
gaan nieuwe paardjes vragen met kerst volgende maand
en veel one direction

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:06

naomi_g1998 schreef:
Is er een site waar je de waarde ziet van schleich paarden? Heb er nog een aantal waar ik mee heb gespeeld 'vroeger' maar zou niet weten uit welk jaar ze komen etc :+
.
Ik weet wel dat er een boekje is waar alle waardes in staan. Dit is hem: http://www.ebay.nl/itm/Schleich-Animals ... 4e2&_uhb=1
Echt heel voordelig is het niet. Maar of er een site is weet ik ook niet.

Trouwens, jou vraag is geen onliner hoor. Dit is gewoon een goede, normale vraag. ;)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:07

Jouw stallen vind ik leuk Juuultjee <3 Echt gevulde waterbakken zou ik mee uitkijken, als verf vochtig wordt dan kan dat schadelijk zijn voor acrylverf, pas op met je repaints :) Die zou ik uit de buurt van echt water houden.

Voor nep waterbakken waar geen echt water in hoeft heb ik op zich wel een idee;
Als je een bolletje klei neemt, kan je er met de achterkant van een pen een flinke ronde deuk in duwen. Als je de klei met je vingers dan een beetje bij vormt, een beetje om de laatste 0.5 cm van de pen heen duwen zegmaar, kan je op deze manier een hol schaaltje maken, even zwart overschilderen en hij kan op een muur geplakt worden als drinkbak. Het helpt als je een pen hebt met ronde achterkant of ronde dop. En ik zeg 'een pen' maar ik denk dat de achterkant van een oude tandenborstel ofzo ook hetzelfde effect kan hebben. Hopelijk is het een beetje te begrijpen wat ik net probeerde uit te leggen :o

De post van naomi_g1998 is inderdaad geen oneliner :)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:52

naomi_g1998 schreef:
Hier de paarden waar het om gaat, heb er ook een aantal dubbel maar dit zijn ze zonder de dubbele.

http://i1345.photobucket.com/albums/p66 ... ad9b97.jpg
http://i1345.photobucket.com/albums/p66 ... 590e91.jpg
http://i1345.photobucket.com/albums/p66 ... 189246.jpg
http://i1345.photobucket.com/albums/p66 ... df4ab6.jpg

@degene met dat boek, ja maar ik ga geen geld betalen om te kijken hoe duur alles is :+ Ben ook al aan het zoeken op internet maar dat is best lastig aangezien ik de jaren en niet alle rassen weet.

sanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:06

naomi_g1998 schreef:
naomi_g1998 schreef:
Hier de paarden waar het om gaat, heb er ook een aantal dubbel maar dit zijn ze zonder de dubbele.

http://i1345.photobucket.com/albums/p66 ... ad9b97.jpg
http://i1345.photobucket.com/albums/p66 ... 590e91.jpg
http://i1345.photobucket.com/albums/p66 ... 189246.jpg
http://i1345.photobucket.com/albums/p66 ... df4ab6.jpg

@degene met dat boek, ja maar ik ga geen geld betalen om te kijken hoe duur alles is :+ Ben ook al aan het zoeken op internet maar dat is best lastig aangezien ik de jaren en niet alle rassen weet.

Hier staan alle paarden die er zijn(behalve SE's) met jaargang en cotalegusnummer en naam, maar geen prijswaarde...
http://www.valinor.nl/schleich

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:11

Oké bedankt, zal het dadelijk even allemaal zoeken :) Weten jullie aan de hand van de foto's ongeveer de prijswaarde? Ik heb namelijk echt geen flauw idee wat ik er voor moet gaan vragen. :+

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:13

Je hebt alleen geen oude paarden, dez zijn nog gewoon in de winkel te koop. Maar wil je weten welke rassen het allemaal zijn? De paarden die jij hebt zijn:
- Dartmoor merrie
- TWH hengst
- Hanneoveraan hengst
- Fallabella ruin
- andalusier merrie
- Lusitano ruin
- Shetlander merrie
- Blackforest hengst
- Arabier hengst
- Arabier merrie
- Pinto hengst
- Andalusier hengst