Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Over het algemeen heeft de Lusitano een rustig en vriendelijk karakter. Het karakter wordt volgens de rassenstandaard beschreven als fier, grootmoedig en vurig, maar altijd mak en lijder. Hierin zie je dus terug dat een Lusitano wel temperament heeft, maar dit niet op een gemene of wilde manier zal gebruiken. Het temperament uit zich meer in de beweging van het dier: het wat meer opkroppen van de hals of het gehele lichaam, of / en het hoger heffen van de benen. Omdat het ras ook wat gevoelig is, kan dit temperament soms naar boven komen op deze manier. Verder is de Lusitano een erg werkwillig en intelligent paard.
Gebruik
Tijdens working equitation wedstrijd in Brazilië
De Lusitano’s worden voor veel verschillende doeleinden gebruikt. Dankzij de comfortabele gangen is het ras, net als de Andalusiër, fijn te rijden en wordt het voor veel disciplines ingezet. In eerste instantie worden de paarden nog altijd gebruikt voor de Portugese stierengevechten en voor de hogeschooldressuur. Maar veel Lusitano’s zijn ook geschikt om ‘gewoon’ recreatief mee te rijden, mede dankzij hun fijne karakter. Verder zul je in de verschillende takken van de paardensport overal eigenlijk wel Lusitano’s tegen kunnen komen. Vanwege hun kracht en uitstraling bij het aangespannen rijden, vanwege hun uithoudingsvermogen bij de endurance- maar ook bij western of springen zal je best eens Lusitano’s tegen kunnen komen. Het zijn zeer veelzijdige paarden!
maud318 schreef:Ik wil wel weten wat bij mij past:)
Ik ben 11
En ben 1.40 meter (ik weet het ben heel klein)
Ik hou van eigenwijze maar tog ook wel pony's die je wat kan aanleren bv vrijheids dresuur
Ik hou niet zo van grote paarden wel van pony's ik rij wel op grote paarden maar niet egt mijn ding
Wat ik graag met een pony zou willen doen: vrijheids dresuur mischien een beetje springen maar vooral veel lol maken
annick12 schreef:lisav123 schreef:1.55 hoog
12 jaar
Ik wil een pony met een pittig karakter, lekker voorwaarts. Kan een beetje eigenwijs zijn. Pony moer houden van bosritten en springen. liefst een middenmaatje.
Welk ras past bij mij?
Ik zou zeggen een welsh maar daar groei
Je zo weer uit..
maud318 schreef:Ik wil wel weten wat bij mij past:)
Ik ben 11
En ben 1.40 meter (ik weet het ben heel klein)
Ik hou van eigenwijze maar tog ook wel pony's die je wat kan aanleren bv vrijheids dresuur
Ik hou niet zo van grote paarden wel van pony's ik rij wel op grote paarden maar niet egt mijn ding
Wat ik graag met een pony zou willen doen: vrijheids dresuur mischien een beetje springen maar vooral veel lol maken
annick12 schreef:lisav123 schreef:1.55 hoog
12 jaar
Ik wil een pony met een pittig karakter, lekker voorwaarts. Kan een beetje eigenwijs zijn. Pony moer houden van bosritten en springen. liefst een middenmaatje.
Welk ras past bij mij?
Ik zou zeggen een welsh maar daar groei
Je zo weer uit..
annick12 schreef:Ik wil ook nog eens aangezien ik elke week een ander ras super vind wil ik eens weten welke nu écht goed bij me past. Als je een leuke kruising weet is dat ook goed! ( i
kruisingen )
- ongeveer 170 cm of hoger, maar niet lager dan 165cm
- springen
- betrouwbaar
- snel
- groot uithoudingsvermogen
- tempramentvol, maar geen schrikachtig heethoofd
- lief
- bosritten
- moedig en dapper
- GEEN KWPN!!!
Ben benieuwd