trouwens even ter toevoeging, voor recreatie vind ik t wel kunnen voor intensief iets doen en so zou ik toch groter gaan
xPiaa
Geplaatst: 21-03-12 20:30
Ik ben zelf bijna 1.75 en heb een pony. Ik weet zelf wel dat ik er bijna niet meer op pas, vandaar dat ik alleen nog soms een buitenritje op haar maak. Maar wat zou de minimale grootte voor een pony/paard voor mij moeten zijn? Ik heb een gemiddeld gewicht: ±55kg. Het is vooral een probleem voor mij dat mijn ouders niet een andere pony/paard voor mij zouden willen kopen.. Gelukkig mag ik er wel een verzorgpony bij, misschien dat ik ze over een tijdje kan overhalen . Ik heb op dit moment geen foto van mij en mijn pony. Zal binnenkort een maken.
als jij 1,75 ben zou ik echt gaan voor een grote maat, misschien fries leuk? of wat vind je van dravers? gelderse? grote maat fjors misschien mogelijk net?iets die richting moet wel lukken denk ik, e gewicht is het niet maar lengte zit je dan mee
Jaa snap ik! Ik hou zelf ook wel heel erg veel van Friezen, vind het hele fijne beestjes om mee te werken en op te rijden. Alleen wel jammer dat je er niet echt mee kunt springen.. Mijn pony is 1.38 dus dat is echt wel te klein voor mij, alleen geloven mijn ouders dat niet echt.. En als ik wel een goed plaatsje voor Sonja zou kunnen vinden, zouden ze eerder blij zijn dat ze van de pony af zijn, dan dat ik een nieuwe zou mogen, haha. Het is trouwens wel een sterk beestje, zit ergens een beetje haflinger in o.i.d.
Jaa precies. Want ik vind het ook egoïstisch van mezelf als ik haar houd als ik haar niet alles kan geven wat ze ergens anders zou kunnen krijgen. Een baasje die wel een paar keer per week lekker op haar kan rijden in plaats van heel soms een buitenritje.. Maar aan de andere kant, als ik haar weg doe, ben ik haar ook echt kwijt. En krijg ik ook niet een nieuw paard om opnieuw iets moois mee te maken..
Haha, jaa beetje wel inderdaad. Hm, is opzich nog wel een idee. Misschien dat ik ook wel opzoek ga naar een bijrijder.. Zal nog eens even goed met mijn ouders overleggen. En op mijn allerliefst kijken