Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daan_Ordeal schreef:Ik maak mij zelf ook niet zo druk om die beperking t/m L2. Komt tijd, komt raadMaar ik begrijp wel dat het bitloze ruiters er van kan weerhouden om een startkaart aan te vragen én bit ruiters om over te stappen naar bitloos. Dat is in ieder geval een argument dat ik vaak tegenkom, en dat vind ik jammer.
Electra, ik begrijp niet goed waar je heen wilt met je laatste opmerking? Ik heb weinig behoefte een topic te openen over bitloos aangezien het toch vrijwel altijd hetzelfde eindigd. Toen ik hier een reactie plaatste met betrekking tot bitloze wedstrijden gaf ik ook al aan eigenlijk weinig zin te hebben om deel te nemen aan deze eindeloze discussie. Ik kan het dan alleen weer niet laten wanneer ik iets lees waarvan ik vind dat er eenzijdig naar gekeken wordt.
liljebo schreef:Ik wil alleen even een complimentje geven aan Daan Ordeal. Je doet het toch maar en laat zien dat het kan. Heb ff in je topics gespiekt en het ziet er heel netjes uit.
Ik blijf erbij dat ik het gedoe met de aparte rubrieken onnodig moeilijk doenerij vindt van de KHNS. (en ja, ik weet dat ik van alles kan vinden en dat zij bepalen... maar een mening lozen, mag)
Mensen als jij moeten gewoon aan iedere wedstrijd deel kunnen nemen, tussen de rest van de ruiters. Ik denk dat menig ruiter in je klasse dan een punt kan zuigen aan je rijstijl. En eerlijk gezegd denk ik dat dat drempelverlagend werkt voor de wedstrijdruiters om op bitloos over te gaan.
Niet omdat het moet, maar omdat mensen gewoon gemakkelijker de keuze kunnen maken zonder dat er consequenties in de vorm van beperkingen aan kleven (ja, je kunt van alles ondernemen om die consequenties tegen te gaan, maar het zou niet nodig moeten zijn... niet iedereen heeft zin om de barricades op te gaan) en omdat je een aantal vooroordelen van de tafel veegt.
Petje af.
Electra63 schreef:papagroom schreef:zou het overigens niet zo zijn, dat ,als er meer bitlozen een startkaart aanvragen er vanzelf meer wedstrijden komen.....het blijft een kwestie van vraag en aanbod.
Je gaat mij toch niet napraten? Dat heb ik al tig x aangegeven!![]()
Conclusie: de meesten willen helemaal geen wedstrijden rijden, maar hebben nu een goed excuus: er zijn niet veel wedstrijden in de omgeving, de inschrijftermijn is al gesloten, geen tegenstanders, enz. enz.
randalinpony schreef:Wat ik me afvraag? stel een combi start bitloos en haalt een winstpunt. Als de combi de keer erop met bit start, worden die winstpunten dan bij elkaar opgeteld?
randalinpony schreef:En als een combi M2 geklasseerd is maar een keertje bitloos wil, moet deze dan M2 starten of opnieuw beginnen in de B?
Electra63 schreef:Deze discussies zijn zo zinloos. De KNHS bepaalt (of je dat nu leuk vindt of niet) en er kan wel geroepen worden dat het allemaal niet eerlijk is en onmogelijk wordt gemaakt, maar daar schieten de bitloze ruiters niets mee op.
Dus ik ga deze discussie voorlopig weer verlaten, jullie kunnen IMO alleen maar wijzen naar anderen en er zijn er maar weinig in deze discussie die daadwerkelijk proberen mee te doen en vandaar uit iets proberen te veranderen in positieve zin.
En dat van die extra kosten voor de vereniging (IMO 2 bekers), kul.
De vereniging bij ons in de regio, plant gewoon de bitloze rubriek tussen de andere rubrieken in, deze jury jureert ook andere rubrieken met bit.
Ik ken 2 jury's die bitloos jureren, 1 zit op Bokt, bij belangstelling stuur maar een PB, dan zal ik haar naam geven en kan je misschien bij haar eens informeren.
Sees schreef:Tendance, je post dekt wel je mening maar de opmerking over de Koningin voegt niets toe.
Anyway, laten we dáár geen discussie over voeren. Dát draagt namelijk helmaal niks bij.
Ik heb wel een vraag aan de reguliere (dus met bit) wedstrijdruiters? Wat zouden jullie er van vinden als de bitloze ruiters wel gewoon mogen starten in de reeds bestaande categorieën? OVerigens heb ik al een beetje een idee vanwege de antwoorden in eerdere topics maar ben toch nog benieuwd naar de mening van andere startende ruiters.
papagroom schreef:@setteke
ik probeer te zeggen dat als je plaatsen open houdt voor bitlozen,die dan vervolgens niet opgevuld worden,dat dat dan extra kosten opleverd....maar misschien kwam dat niet duidelijk naar voren in mijn post..
Ik blijf wel van mening,hoe meer bitlozen er starten,hoe meer start mogelijkheden er uiteindelijk komen....
setteke schreef:papagroom schreef:@setteke
ik probeer te zeggen dat als je plaatsen open houdt voor bitlozen,die dan vervolgens niet opgevuld worden,dat dat dan extra kosten opleverd....maar misschien kwam dat niet duidelijk naar voren in mijn post..
Ik blijf wel van mening,hoe meer bitlozen er starten,hoe meer start mogelijkheden er uiteindelijk komen....
Ik denk niet dat je het tegen mij bedoelde.
Als de bitlozen gewoon toegestaan worden in eventueel alle klassen, dan moet je er ook geen extra plaatsen voor vrijhouden. Gewoon de inschrijvingstermijn volgen en wie te laat is, is te laat, met of zonder bit.
En laat er dan helemaal geen verschil meer zijn, ook niet met opgeven (of je bitloos start). Je komt gewoon de ring binnen met een toegestane optoming.
Dan is er toch helemaal geen probleem meer?