[centraal] Ben ik te zwaar/ groot voor mijn pony topic.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

juweeltje

Re: [centraal] Ben ik te zwaar/ groot voor mijn pony topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:30

huh? hoe bedoel je??? of was dat noet voor mij Tong uitsteken

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:38

jawel. de 20 % regel of eigenlijk richtlijn, staat al veel beschreven in dit topic.

Een veilig gewicht voor de pony om max te dragen is 20 % van z'n eigen gewicht, mits hij zelf niet te zwaar is nattuurlijk.

sterk of niet, het kan schadelijk zijn voor z'n gewrichten,hij zal daar pas later lichamelijke klachten van kunnen krijgen.
Zonder dat hij dat nú merkt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:39

Sorry Witvoetje, maar je bent imo veel te groot... kan echt niet meer, het spijt me zeer, en DeEiken, jij kunt heus niet meer op die shet. Ook al kan het qua gewicht wel, lengte is ook een fikse belasting, en jullie zijn gewoon te lang.

juweeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:42

maar misgien dat ik qua lengte er beetje te groot voor ben, maar qua gewicht tog nie,..??

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:46

Beetje offtopic, maar ik ben op zoek naar een verzorgster voor mijn pony en ben benieuwd wat jullie ideale 'maten' zouden vinden.

Pony is een D, van 1.43. Wel een stevig type. (zie foto)

Verder ben ik benieuwd wat jullie van deze combinatie vinden!
Afbeelding

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:48

Meisje wat er nu op rijdt is prima lengte. Ja
Zou toch wel zoiets aan houden als ik jou was.
Leuke combinatie trouwens.
Succes met het vinden van een verzorgster! Knipoog

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:49

Ik weet niet wat hij weegt Witvoetje.
Te lang is ook niet positief. je lichaam werk dan als een hefboom.Wanneer jij iets te veel naar rechts of links hangt, moet de pony veel moeite doen om in balans te blijven. Dit is balastend voor de gewrichten en de spieren.

@WesseLady: mooie combi hoor.

juweeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:50

tis fell pony, ongeveer 500 kilo ofzo want ze is te dik Lachen
Maar rij al een tidjje op der..em ze geeft nog geen tekenen van pijn ofzo Tong uitsteken

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:53

zo dat zijn pas snelle reacties Knipoog Bedankt!

Kan dit meisje helaas niet vaker laten rijden, ze woont nogal ver weg... Ga zeker wel zo iemand als haar zoeken!

superwoman

Zoals ik al had uitgelegd, komt de pijn pas later! (als het komt, dat is het risico)
Een te zwaar paard kan minder dragen. Door z'n eigen overgewicht hebben z'n gewrichten al meer te lijden.

Anoniem

@ witvoetje: Als ze tekenen van pijn geeft, ben je als te laat en is er niks meer te genezen. Face it, je bent gewoon te groot, meid... zoek een lieve verzorgpony, die wat meer jouw maat is, dat is beter voor de pony en voor jou...

juweeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 21:26

Yamcha schreef:
@ witvoetje: Als ze tekenen van pijn geeft, ben je als te laat en is er niks meer te genezen. Face it, je bent gewoon te groot, meid... zoek een lieve verzorgpony, die wat meer jouw maat is, dat is beter voor de pony en voor jou...

ik ga nooit meer bij haar weg ik ben helemaal gek op der...en zoerg te zwaar ben ik nie hoor...ik ben heel licht, en zo erg te lang ben ik och nie?
Maar een nieuwe verzogpony zoeken doe ik never nooit nie Tong uitsteken ik ga niet bij de rweg Knipoog
ik heb daarnaast nog 12 andere die er ook nog staan waarvan 1 haffie is ingereden daar rij ik ook wel op maar tog doe ik het meestje met juweel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 21:46

Ja je bent wel zoveel te lang, het spijt me zeer. Je hoeft niet bij haar weg, je kunt nog heel veel andere dingen met haar doen, maar je kunt gewoon echt niet op haar rijden. Dat gaat haar zeer doen, en ze gaat slijten, dat wil je toch niet? Je kunt lekker of dat Haffie rijden, en dan ga je met Juweel lekker wandelen, en knuffen, misschien kun je met de eigenaar overleggen dat je op vrijheidsdressuur kunt met haar. Dat vindt ze vreselijk leuk en jij vast ook, en je bouwt er een band mee op samen. Dat is veel beter dan rijden en echt veel leuker voor de pony.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 09:05

Witvoetje schreef:
Yamcha schreef:

ik ga nooit meer bij haar weg ik ben helemaal gek op der...en zoerg te zwaar ben ik nie hoor...ik ben heel licht, en zo erg te lang ben ik och nie?
Maar een nieuwe verzogpony zoeken doe ik never nooit nie Tong uitsteken ik ga niet bij de rweg Knipoog
ik heb daarnaast nog 12 andere die er ook nog staan waarvan 1 haffie is ingereden daar rij ik ook wel op maar tog doe ik het meestje met juweel

als je echt om die pony geeft ga je er wat anders mee doen. de liefde voor zo'n dier moet niet uit de liefde voor het rijden bestaan, dan ben je verkeerd bezig. er zijn genoeg andere dinge die je met die pony kunt doen, die voor de pony heel wat beter zijn. je wilt toch niet die pony overbelasten voor je eigen plezier?

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 11:21

@ DeEiken: Je bent iig veel te groot. Ik ben 1.72m en ik kan echt niet meer op een shet van ruim een meter. Ik zelf zou er niet meer op stappen, dat is gewoon hartstikke slecht voor die pony.

Hetzelfde geld voor Witvoetje.

Ik zat trouwens in hetzelfde schuitje Witvoetje. Dit is mijn oplossing: Ik heb iemand anders gevonden, die er wel op kon rijden. En ik ga voortaan met haar, die pony en mijn pony (die ik pas geleden heb gekocht) met haar buitenrijden. Daarnaast geef ik nog 1x per week de kinderen van de eigenaresse les op de pony. Dus ik 'verzorg' haar nog steeds, maar heb er wel een pony naast die ik wel gewoon kan rijden.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 11:29

@witvoetje ik vind het nog wel gaan hoor.
alleen je moet echt je zadel een heel stuk naar achteren leggen.dit is niet goed voor dr rug.heb je misschien nog een andere foto waar het zadel goed ligt?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 11:36

Maar als ik in je profiel kijk Arabian_Girl, bij deze foto "NoomsJJ en pico @ dressuurtraining!"
Dan vraag ik me af wanneer het volgens jou niet meer zou kunnen. Ik vind die foto echt geen prettig gezicht

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:20

superwoman schreef:
Maar als ik in je profiel kijk Arabian_Girl, bij deze foto "NoomsJJ en pico @ dressuurtraining!"
Dan vraag ik me af wanneer het volgens jou niet meer zou kunnen. Ik vind die foto echt geen prettig gezicht

jezus man!!! denk je nou echt dat dat serieus was..@dressuurtraining..ze ging gewoon een stukje op de weg rijden..en hier ging het niet over!!
ze heb dr ook 1 x opgezeten zeg...

en ik vind dat witvoetje dr best nog op kan rijden..

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:51

Vind het ook erg raar dat Arabian_girl oordeelt over andere maar ondertussen wel zelf op een shet gaat zitten wat écht niet meer kan. Ook al is het maar voor éen keer.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:54

Chocotof schreef:
Vind het ook erg raar dat Arabian_girl oordeelt over andere maar ondertussen wel zelf op een shet gaat zitten wat écht niet meer kan. Ook al is het maar voor éen keer.

ik wil niet veel zeggen hoor maar ikzit helemaal niet zelf op een shet,dat is iemand anders en btw waarom mag je hier geen reactie geven als iemand zelf wel op een shet zou rijden??

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:59

arabian girl, ik vind de eerste twee goed kunnen, op die vos en jij op Raay vind ik jullie wat aan de grote kant voor de pony's.
maar dat wil niet zeggen dat het niet meer kan in mijn opinie.
ik heb net je (of jullie?) profiel bekeken, lijkt me een gezellige boel en ik raad je aan nog lang zoveel lol te beleven aan de pony's!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:02

Ja dta gaat nog wel alleen de foto met de schimmel begint toch wle op het randje te worden. Je kan ook lol hebben zopnder een pony daarmee te overbelasten Knipoog

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:03

Laatst bijgewerkt door Arabian_Girl op 03-10-06 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:09

zonder zadel past ze er in ieder geval niet meer op