Is bitloos nou wel zo goed??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wat rijden jullie?

Met bit
340 (66%)
Bitloos
168 (33%)

Totaal aantal stemmen: 508

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:31

Tendance schreef:
Yvank *\o/* !!!!!!!!! Het gaat mij namelijk niet om de prijs!! Krijg je dan wel je protocol met
Dat mag alleen als je recht hebt op die klasse door het behalen van winstpunten, die niet HC behaald zijn.

Hmmm dus dan moet ik alsnog óf in de bitloze rubrieken starten en mijn winstpunten halen óf een bit er in hangen en mijn winstpunten rijden. Pffffff anticlimax en omslachtig gedoe...-O-

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:36

Electra63 schreef:
Als misschien meer bitloze ruiters een startkaart aanvragen en vragen om meer wedstrijden in hun regio of hun kring, helpt dat misschien? I.i.g. klagen op Bokt, helpt niet echt, denk ik.
En als er inderdaad zo ontzettend veel aandacht en animo is voor wedstrijden bitloos, moet dat bij Verenigingen wel bekend zijn. Het is nog altijd vraag en aanbod, met alles.

Heel veel verenigingen weten niet eens dat dit kan.

En ik lekker de kas van de KNHS spekken door een startkaart aan te vragen en dan 2x per jaar een wedstrijd te kunnen rijden zeker :n.

Lianne008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:42

Ook met bitloze hoofdstellen kun je dressuur rijden.. ik rijd dressuur bitloos, zadelloos..

Sees

Re: Is bitloos nou wel zo goed??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:51

Lianne, ja thuis zeker? Maar ik wil graag bitloos op wedstrijd!!

Als ik verdorie toch serieus iets voor wil stellen in de dressuurwereld, kan ik toch niet aankomen met ik rij twee wedstrijden per jaar?

PPG, dat is in mijn ogen een echt kulargument (buiten het feit dat het zoals Daan-Ordeal zegt idd niet de reden is). Dan kan ik ook wel zegggen; bitloze ruiters moeten apart starten omdat bitruiters bang zijn dat bitloze ruiters meer punten pakken dan zij. Hoe onzinnig klinkt dat?

Ik vind het fijn dat veel mensen reageren, dat betekent iig dat het onderwerp leeft. Ik vind de sfeer van de laatste pagina's wél erg jammer en hoop dat de mensen die zich niet normaal kunnen gedragen, zich terugtrekken.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:51

Sees schreef:
Tendance schreef:
Yvank *\o/* !!!!!!!!! Het gaat mij namelijk niet om de prijs!! Krijg je dan wel je protocol met
Dat mag alleen als je recht hebt op die klasse door het behalen van winstpunten, die niet HC behaald zijn.

Hmmm dus dan moet ik alsnog óf in de bitloze rubrieken starten en mijn winstpunten halen óf een bit er in hangen en mijn winstpunten rijden. Pffffff anticlimax en omslachtig gedoe...-O-

Je quote nu een deel, dat ik helemaal niet geschreven heb!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:55

@ Sees:
Nogmaals, het bericht dat ik gequote heb is gewoon hard, maar zeker niet onaardig, het is gewoon de werkelijkheid.
Onaardig had ook gekund, maar dan had ik het anders gedaan.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:40

Tendance, sorry, ik heb dat quoten nog totaal niet in de vingers :o.

IK vind het wel onaardig en ook totáál niet bijdragen aan je post.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:25

Dat is dan een verschil in intepretatie denk ik. Maar ik sta nog steeds volledig achter mijn bericht en het dekt mijns inziens ook volledig mijn mening.

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:30

Ik heb een enorm goeie ervaring met bitloos rijden. :j
Sinds kort met mijn eigen Haflinger voor de grap eens geprobeerd, en ik was helemaal verbaasd over hoe ontspannen hij was, met name tijdens het springen! :D Op Horse Event een F.R.A. hoofdstel gekocht, ben even de naam kwijt jeronime o.i.d. en ben er ontzettend blij mee :))

Merk ook dat ik veel beter met mijn zit werk nu, positieve ervaring dus!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:48

Tendance, je post dekt wel je mening maar de opmerking over de Koningin voegt niets toe ;).

Anyway, laten we dáár geen discussie over voeren. Dát draagt namelijk helmaal niks bij :D.

Ik heb wel een vraag aan de reguliere (dus met bit) wedstrijdruiters? Wat zouden jullie er van vinden als de bitloze ruiters wel gewoon mogen starten in de reeds bestaande categorieën? OVerigens heb ik al een beetje een idee vanwege de antwoorden in eerdere topics maar ben toch nog benieuwd naar de mening van andere startende ruiters.

Morganya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:34

Sees schreef:
Tendance, je post dekt wel je mening maar de opmerking over de Koningin voegt niets toe ;).

Anyway, laten we dáár geen discussie over voeren. Dát draagt namelijk helmaal niks bij :D.

Ik heb wel een vraag aan de reguliere (dus met bit) wedstrijdruiters? Wat zouden jullie er van vinden als de bitloze ruiters wel gewoon mogen starten in de reeds bestaande categorieën? OVerigens heb ik al een beetje een idee vanwege de antwoorden in eerdere topics maar ben toch nog benieuwd naar de mening van andere startende ruiters.

Daar zou ik geen enkel probleem mee hebben. :n Wat maakt het mij uit of iemand start met een gewone trens, een appelbitje of zonder bit? :Y)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:18

Sees schreef:

Jawel! De koningin heeft altijd voorrang!

En over je vraag:
Ze doen maar, dat zou me echt helemaal niets uitmaken! Sowieso maak ik me niet zo druk om het harnachement waar iemand mee start. Ik ga op concours voor mezelf en mijn paard, niet om te kijken wat voor zadel of hoofdstel die bruine, bonte of vos enz. nu weer om of op heeft....

En ben wel benieuwd wat jij verwacht had, dat er gezegd zou worden!

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:57

zou het overigens niet zo zijn, dat ,als er meer bitlozen een startkaart aanvragen er vanzelf meer wedstrijden komen.....het blijft een kwestie van vraag en aanbod.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 23:01

Dat denk ik inderdaad zeker!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 23:02

papagroom schreef:
zou het overigens niet zo zijn, dat ,als er meer bitlozen een startkaart aanvragen er vanzelf meer wedstrijden komen.....het blijft een kwestie van vraag en aanbod.

Je gaat mij toch niet napraten? Dat heb ik al tig x aangegeven! :D

Conclusie: de meesten willen helemaal geen wedstrijden rijden, maar hebben nu een goed excuus: er zijn niet veel wedstrijden in de omgeving, de inschrijftermijn is al gesloten, geen tegenstanders, enz. enz.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 23:02

Dus is het eigenlijk geen goed excuus?!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 23:05

Tendance schreef:

Het is wel gemakkelijk, je zegt: ik wil heel graag bitloos wedstrijden rijden, maar ja, dat is niet mogelijk, maar 2 wedstrijden per jaar, inschrijftermijn al gesloten, maar 2 tegenstanders, dus...... ik rij maar geen wedstrijden bitloos.
Het lijkt mij, de uitgelezen kans, om bitloos rijden te promoten op een goede manier. Hoe meer bitloze ruiters, hoe meer wedstrijden en misschien over een paar jaar wel OS?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 23:06

Wordt zo wie zo een drama.......als ik t hier zo lees zijn er heel veel bitlozen die alles beter weten.....zet die eens voor een yury :Y)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 23:08

papagroom schreef:
Wordt zo wie zo een drama.......als ik t hier zolees zijn er heel veel bitlozen die alles beter weten.....zet die eens voor een yury :Y)

Ach, behalve bij de bitlozen heerst er sowieso in de paardensport een overschatting van eigen kennis/kunde. Ik zag net weer een topic daar werd E.Gal afgezeken :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 23:11

Ik was erg graag officieel gestart met mijn pony :j en mocht ik in de toekomst weer een paardje hebben die ik bitloos ga rijden dan zal ik dat ook zeker doen!

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 23:12

Om eerlijk te wezen ken ik binnen nederland op dit moment geen betere.....

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 23:16

Electra63 schreef:
Tendance schreef:

Het is wel gemakkelijk, je zegt: ik wil heel graag bitloos wedstrijden rijden, maar ja, dat is niet mogelijk, maar 2 wedstrijden per jaar, inschrijftermijn al gesloten, maar 2 tegenstanders, dus...... ik rij maar geen wedstrijden bitloos.
Het lijkt mij, de uitgelezen kans, om bitloos rijden te promoten op een goede manier. Hoe meer bitloze ruiters, hoe meer wedstrijden en misschien over een paar jaar wel OS?

Ik ben het helemaal met je eens!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 23:18

PPG, dan ga ik toch voor Adelinde!
Maar Edward is in Nederland een goede 2e.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 09:00

Ik ben het op zich wel met jullie eens dat het ook een kwestie is van vraag en aanbod, wat betreft het aantal bitloze wedstrijden. Maar (natuurlijk komt er een maar ;) ), ik vind dat jullie ook wel wat meer begrip zouden kunnen hebben dat mensen met de huidige mogelijkheiden het er niet voor over hebben om hier een startkaart voor aan te vragen.

Ik heb dit jaar nu 2 wedstrijden gereden. De kosten voor mijn startkaart, coupons, extra kosten rijvereniging, etc waren circa 150 euro geloof ik. Daarbij nog 8 euro startgeld per proefje. Dus circa 180 euro/4 = 45 euro per proefje!! En nogmaals, ik doe het graag hoor want ik wil dat bitloos (in positieve zin) bekender wordt. Maar ik begrijp heel goed dat er ruiters zijn die het te duur vinden.

Daarnaast ben ik overtuigd dat door de beperking van slechts t/m L2 bitloos starten ook veel ruiters weerhouden worden.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 09:53

zo lang er weinig of geen bitloze ruiters zijn die hun punten voor het m1 binnen hebben hoef je daar toch ook nog niet rekening mee te houden...