Schleich paarden [deel5]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Re: Schleich paarden [deel5]

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 10:27

Of scheiden, of minder 'penny'
Het zou hier toch minder serieus worden, als volwassenen en jeugd zouden scheiden. Ik ben vrij 'volwassen' voor mijn leeftijd(13 jaar) en ik denk dat ik er dan tussenin zit...

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 10:37

EskeGirl niets ten nadele van jou hoor, maar dit topic past ook goed bij jou ;) Betekent natuurlijk niet dat je gewoon mee zou kunnen kijken/kletsen in het ander topic maar daar gaat het hopelijk wel een stuk volwassener er aan toe. Hier TEM ik denk wel 2-3x per week en dan laat ik ook nog wel veel lopen aangezien dit het jeugd-gedeelte is. Dan denk ik agja.. ik ben ook ooit jong geweest en snap best dat het soms erg penny wordt. Dat is voor jullie gewoon erg leuk en een deel van de fantasie die er nog in zit.

Bij ons oudere zit dat er ook nog wel maar ga je toch serieuser in op het verzamelen en ben je eigenlijk veel professioneler bezig met je hobby. Als kind is alles leuk en aardig en speel je er nog mee en ben je eigenlijk an het uitzoeken wat je allemaal later graag wilt. Veel van jullie zullen zeker ooit stoppen met het sparen en bezig zijn met modelpaardjes. Terwijl de volwassenen onder ons er bewust voor hebben gekozen en die toch serieuser met hun hobby omgaan.

Maar goed ik weet dus niet of we wel een ander topic mogen maken. Dat heb ik dus gevraagd :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 10:40

Oké
Daar heb je inderdaad wel een punt.

Naomi_JRSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 10:54

Dat is idd wel waar wat jullie zeggen ja, daar kan ik me ook wel in vinden!

Gister met me zusje de paarden mooi neer gezet, en kijken wat we er nog bij wilden....
Ik ga nog een bak, stallen, paddock en nog veel meer maken.
(zusje is niet zo creatiefxD)

pacokuzies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:22

hahah mijn zusje ook niet nouja.................(ze maakt van wc-rollen prullenbakjes en die zijn niet erg mooi :n )

Marritx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:26

ik vind het niet leuk als er 2 aparte topic's komen dan word er denk ik nog maar weinig gepraat en ik 12 jaar zit er ook een beetje tussen.
even wat anders heb op de vakantie de ponyset gekocht !!
alleen effe een vraagje voor de mensen die dat setje ook hebben:
zitten de hadden van het poppetje bij jullie ook los ??

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:29

Handjes volgens mij wel. Twee setjes, een deken met gat (niet goed gestikt) en allebei de halstertjes uit elkaar. Zonde van het geld.

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:34

Ik vind ook dat er wat beter op het topic moet worden ingespeeld, ik ben zelf net 26 geworden en ga echt niet reageren op ik heb mijn paardje vernield wie belt de schleich politie..... als ik dat als lees heb ik zo iets van ok waar gaat dit over:S

Zelf ben ik een serieuze spaarder en zou graag van meer mensen leuke foto's repaints tips andere zelfgemaakte producten zien etc...

Naomi_JRSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:36

Ponyset is toch dat paars achtige setje?
Ja die heb ik ook maar de handjes zitten bij mij niet los en alles is compleet en niet kappot....

Ik ben ook 12 jaar maar zeker geen penny meisje hoor!!
En wat Nathas al zegt, ik spaar ook sirieus.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:39

Mww. ik snap best wel dat het voor de ouderen niet altijd leuk is, het zou wel handiger zijn: 2 topics, maar ik denk dat ik dit topic dan zeer saai ga vinden en zoiezo meer in het andere topic zou rondhangen, dat omdat dan denk ik de repainters enzo daar heen gaan, en ik de repaints en al dat andere spul het leukst vind.

Naomi_JRSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:40

Ja ik ook!
Ik vind de reapaints ook erg leuk, alleen ik doe het niet maar ik zou denk ik ook daar maar lezen en dit topic een beetje laten hangen....

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 13:07

Ik snap niet echt waar dit over gaat..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 13:25

Hopelijk komen mijn 4 paardjes tussen nu en 3 dagen aan...

Als we nu allemaal iets serieuser gaan doen, zou het inderdaad beter gaan.

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 13:34

Er zit een redelijk groot verschil tussen de ''jongere'' spaarders en de wat ''oudere'' spaarders. Ik heb vooral gemerkt dat de repainters van de Schleich topics deel 1, 2 en 3 hier nauwelijks nog aanwezig zijn. Ik geef zij hier groot gelijk in, omdat er in dit topic toch merendeels ''off-topic'' gepraat word.

Wat betreft het ''saaier'' worden in dit topic. Dat betwijfel ik enorm. Jullie zijn met een groter aantal dan wij, dus jullie kunnen er zelf voor zorgen dat dit topic niet stil valt.
Laatst bijgewerkt door SanneLeoni op 07-08-11 13:45, in het totaal 2 keer bewerkt

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 13:41

inderdaad ja we missen scht veel mensen,
ik hoop niet dat straks als we een nieuw topic hebben dat er dan weer mensen bij komen die zich *penny* gaan gedragen :n

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 13:44

Ik ga hier met Sanne in mee. Diegene die hier niet/nauwelijks actief zijn zullen ongetwijfeld ook diegene zijn die zich in het andere topic zullen vestigen. Hier zullen niet zulke grote gaten gaan vallen als gedacht wordt, denk ik persoonlijk.

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 13:46

Die moeilijke woorden toch ook allemaal.... Ik snap er nog niks van :P .

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 13:48

dat bedoelen we dus ............

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 14:03

Wat bedoelen jullie?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 14:15

Dat er een heel groot verschil zit, dat jongere spaarders de oudere vaak niet snappen en de oudere vinden de jongere kinderachtig...

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 14:22

Wat is er allemaal gebeurd hier? Een dag niet gekeken en een hele discussie is ontstaan.
Maar snap wat er bedoeld wordt, sommige dingen zijn puur topic-vulling.
Maar hadden we dan niet nog dat andere topic? Welke stil is gevallen toen deel 1 en 2 op gang was?

Ga ff zoeken.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 14:56

2 verschillende topics lijkt mij een prima optie :j
Volwassenen en jeugd! In het jeugdtopic kan men dan lekker over de schleichpolitie praten, stalletjes van afvalkarton, hindernissen van rietjes en ander huistuinkeukenafvalmateriaal. De hele verzameling van namen voorzien zoals de paarden op de plaatselijke manege ook heten etc... :+

Dan kan het volwassentopic gewoon over verzamelen gaan etc,...en zijn penny reacties niet toegestaan. Ik lees vaak geeneens meer bij, post alleen nog wanneer ik een nieuw paardje heb of een supermooie repaint zie...

:\ jammerdebammer!

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 15:08

Nu snap ik het. Maar is het niet beter als de jongeren (waar ik dus waarschijnlijk ook bij hoor? ;d) gewoon niet over dierenbescherming enzo gaan praten? Want ik hou zelf ook meer van over repaints en verzamelen praten. Als we 2 verschillende topics hebben praat haast niemand meer in deze, denk ik. Als we het nou houden zoals het nu is, en gewoon geen kinderachtige dingen zeggen, is toch alles weer goed?

En pennypraatjes ofzoiets? Ik weet niet eens wat dat is :o.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 15:13

Daarom lijken me 2 topics op bokt beter.

Zal nogmaals uitleggen wat in mijn ogen prettig is:

1. JEUGD - mag over Schleich gepraat worden, verzamelen, knutselen, paardennamen etc.
2. VOLWASSENEN - mag over Schleich gepraat worden maar penny en offtopic geklets is niet toegestaan.
3. HK - hier kan alles besproken worden.

Kinderachtige dingen kan men niet tegengaan op jonge leeftijd ;)
Er springen hier geregeld jonge bokkers even het topic binnen en zijn zo snel ze kwamen ook meteen weer weg en gooien er praat neer waarvan de volwassenen gewoon niet zo gediend zijn.
Het is natuurlijk leuk dat het een hobby betreft welke leuk is voor alle leeftijden, echter bekijkt een volwassenen zijn/haar verzameling anders dan een jeugdige en daar loopt men hier duidelijk tegenaan ;)

Ook de vragen over 'welke verf', 'pastel' etc etc komen iedere pagina weer terug en ik merk dat men ook dan geen zin meer heeft om te reageren :)

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 16:10

tot welke leeftijd behoord dan jeugd en welke volwassenen als ik vragen mag??