Ik weet niet welke stokmaat ze hebben, ik mocht een keertje op ze rijden een rondje het was een soort paarden event Maar ik wilde ze niet tot last zijn, want een kind die was best dik, en die ging op een kleine welsh zo zielig!
Ik heb het eerder gevraagd maar had toen geen foto's! Ze is nog niet beleerd en daarom mijn vraag, Kan ik deze FjordXfries beleren of ben ik dan te groot/zwaar? Ze is 1.45m nu en stevige nek al maar verder geen spieren (nog) ze is nu bijna 3. Ik ben 1.60 en weeg ongeveer 65kg.
Bovenste gaat denk ik nog wel passen! Ook omdat Fjorden heel sterk zijn! ( en friezen ook )
minikatje
Geplaatst: 19-04-11 08:22
ten eerste groeit ze nog. ten tweede is het een kruising van 2 rondgeribte paarden, denk dat ze best wel breed is ofniet? ten derde, jullie schelen net 15 cm in "stokmaat".
moet passen. zou persoonlijk wachten tot ze 4 is, fjorden zijn laat volwassen (friezen heb ik niet echt ervaring mee qua inrijden)
friezen zijn helaas niet zo sterk als gedacht, veel hebben er een zwakke rug of een zwakke croupe, of een afwijkende beenstand
@minikatje: Ja ze is best breed al ! en ze is gelukkig ook niet zo luxe gebouwd zeg maar Ze heeft kwa hoofd als je er echt naast staat en voor enorm veel weg van de fries, ook haar sokjes zijn supermooi maar kwa kleur en hoogte zie ik weer alleen iets van een fjord weg Edit: En ze wordt nog niet zo snel beleerd hoor, we gaan nu zaterdag voor het eerst de bak in kijken of ze al op stem naar me toe komt en stapt etc (heel kort hoor ze is te jong om te gaan werken vind ik)
heel offtopic hoor maar je kan rustig beginnen met grondwerken als ze jong zijn. het begint met luisteren als ze aan de lijn lopen en opzij gaan voor druk. en natuurlijk de meest voorkomende stemcommando's. zolang je het idd kort houdt, 10 min is int begin genoeg als ze niets kennen.