Is bitloos nou wel zo goed??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wat rijden jullie?

Met bit
340 (66%)
Bitloos
168 (33%)

Totaal aantal stemmen: 508

Tendance

Re: Is bitloos nou wel zo goed??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:40

GO Electra!!!!

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:42

Electra63 schreef:
Arabesk,
Volgens mij heb ik nergens gezegd, dat jullie zonderlinge kluizenaars zijn. Sterker nog, ik heb meermalen aangegeven dat ik vroeger regelmatig bit- en zadelloos reed. Daar is helemaal niets mis mee, sterker nog, hartstikke leuk.

Maar waar ik mij wel aan stoor, is dat sommigen van jullie, altijd (dressuur-)ruiters met bit, afzeiken. D.m.v. (anonieme) foto's, filmpjes en manier van schrijven (sjorren, trekken, zagen etc).

Nu gaat het over bitloos starten en is er weer kritiek uit jullie hoek. Liever starten in dezelfde rubriek als met bit. Niet genoeg jury's, niet genoeg deelnemers, niet genoeg wedstrijden etc. Jullie kunnen wel altijd de schuld bij een ander (KNHS) leggen, maar misschien kan je zelf ook iets ondernemen om de wedstrijden tot een succes te maken. Er is een begin gemaakt met bitloze wedstrijden, probeer dat te waarderen en anderen daar voor te interesseren. Vraag en aanbod. Dus wat zeg ik verkeerd?

En het spijt mij, maar ik zeg niet klakkeloos ja en amen op jullie beweringen. 450 stemmers van 170000 leden is minder dan 1%, dus niet representatief.

O ja, en JIJ bepaalt niet in welk topic ik reageer. :D

_O-

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:44

Ik snap het probleem helemaal niet. Ik draag ideeën bij om bitloos wedstrijden aantrekkelijker te maken en dan is het weer niet goed. :o?
En ben jij geen wiskunde-lerares, Tendance? Vindt jij 450 reakties van 170000 leden wel of niet representatief?

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:46

Haha, heb niets met wiskunde :o , maar het lijkt me niet representatief. Ohja, ik heet ook geen Tendance.
Maar goed, maakt niet uit :D .

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:49

setteke schreef:
Haha, heb niets met wiskunde :o , maar het lijkt me niet representatief. Ohja, ik heet ook geen Tendance.
Maar goed, maakt niet uit :D .

Sorry Setteke, het was een reaktie op Tendance, 1 bericht boven jou :D

Maar ik ben blij dat jij het ook niet representatief vindt, dan ben ik i.i.g. niet de enige ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:51

Dat je doden tot de bevolking toerekend zegt misschien al iets over je Electra :=

Wiskunde heeft niks met representatief te maken.... in beide zinnen van het woord... Tendance mag zich doodschamen met hoe zij hier reageert, denk dat het niveau van haar leerlingen hoger is.. :x

Maargoed, ik weet niet welk nut jij ziet om altijd alleen maar offtopic te gaan?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:51

Electra63 schreef:
Arabesk,
Volgens mij heb ik nergens gezegd, dat jullie zonderlinge kluizenaars zijn. Sterker nog, ik heb meermalen aangegeven dat ik vroeger regelmatig bit- en zadelloos reed. Daar is helemaal niets mis mee, sterker nog, hartstikke leuk.

Maar waar ik mij wel aan stoor, is dat sommigen van jullie, altijd (dressuur-)ruiters met bit, afzeiken. D.m.v. (anonieme) foto's, filmpjes en manier van schrijven (sjorren, trekken, zagen etc).

Nu gaat het over bitloos starten en is er weer kritiek uit jullie hoek. Liever starten in dezelfde rubriek als met bit. Niet genoeg jury's, niet genoeg deelnemers, niet genoeg wedstrijden etc. Jullie kunnen wel altijd de schuld bij een ander (KNHS) leggen, maar misschien kan je zelf ook iets ondernemen om de wedstrijden tot een succes te maken. Er is een begin gemaakt met bitloze wedstrijden, probeer dat te waarderen en anderen daar voor te interesseren. Vraag en aanbod. Dus wat zeg ik verkeerd?

En het spijt mij, maar ik zeg niet klakkeloos ja en amen op jullie beweringen. 450 stemmers van 170000 leden is minder dan 1%, dus niet representatief.

Jullie dit, jullie dat, jullie zus, jullie zo...

Hoppa alles over éen kam.

Wedstrijden bitloos tussen de gewone ruiters, het zal mij worst wezen. Ik sluit me aan bij Bandida, dieren hoor je niet in te zetten bij mensencompetities wat mij betreft.

Maar kortom, omdat 'wij' kennelijk in andere topics aanwezig zijn, kom je je nu botvieren hier? En kom je ons vertellen dat het gebrek aan succes van bitloze wedstrijden onze eigen schuld is. Hmm ok, bedankt voor deze info.

De meeste beta-collega's heb ik wel iets hoger zitten; over het algemeen reageren die rationeel en onderbouwd. Maar uitzonderingen bevestigen de regel.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 10-09-11 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:53

Tuurlijk Arabesk, stel je voor dat je wel een mening met iemand kan delen... dat kan toch niet :oo
Dus zie je iedereen in ieder topic diegene van dat andere topic die toen een andere mening dan mij had.... :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:55

Mening? Ik kom liever over het algemeen met feiten in discussies. Af en toe geef ik mijn mening in een ITP topic over mooie foto's op de heide ofzo

Maar goed ik denk dat ik dit topic ga ont-vinken. Er is niets meer aan. En zullen we dan maar uit elkaars vaarwater blijven op de rest van bokt?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:58

Ik zie er als wiskunde docent best representatief uit hoor, maar goed, dat is geen antwoord op de vraag.
Een poll/onderzoek is pas representatief als deze objectief is, dat is geen elk onderzoek op bokt aangezien de titel van een topic bepaald of je er gaat kijken en of je gaat antwoorden.
Een onderzoek is pas representatief als je willekeurige mensen een vraag stelt, zonder deze op welke manier dan ook te beinvloeden.

Zodra dit niet het geval is, het onderzoek wordt dus wel beïnvloedt, dan vind is het pas representatief als een groot percentage de vragen heeft beantwoord en dan is minder dan 1% echt wel te weinig.

Dat dit niets met wiskunde te maken heeft is onzin, want het zit zelfs voor een deel in de onderzoeken, die je moet uitvoeren om je opleiding af te ronden. Daarbinnen moet je kunnen bewijzen, dat het een objectief onderzoek is.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:01

Air schreef:
Dat je doden tot de bevolking toerekend zegt misschien al iets over je Electra :=

Wiskunde heeft niks met representatief te maken.... in beide zinnen van het woord... Tendance mag zich doodschamen met hoe zij hier reageert, denk dat het niveau van haar leerlingen hoger is.. :x

Maargoed, ik weet niet welk nut jij ziet om altijd alleen maar offtopic te gaan?

En jij vindt jezelf fatsoenlijk reageren? Dat wij een mening niet delen wil niet zeggen, dat je de waarheid in pacht hebt.
Ik behandel iedereen hier met respect alleen ben ik het soms niet met mensen eens, maar volgens mij mag dat.
Het aantal keren, dat jij inmiddels een rechtstreekse aanval gedaan hebt naar mij, is inmiddels ontelbaar.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:02

Tendance schreef:
GO Electra!!!!

Ik had het over deze opmerking, niet over een discussie of iets statistisch klopt of niet.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:04

Ik kan heel hard zijn, maar niet zonder respect.

Ik laat een ieder in zijn waarde en zal niemand opdringen al dan niet met bit te rijden. Andersom kan ik dit niet altijd zeggen!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:05

Arabesk schreef:
Tendance schreef:
GO Electra!!!!

Ik had het over deze opmerking, niet over een discussie of iets statistisch klopt of niet.

Jij niet, maar Electra wel en daar reageerde ik op. Dat GO Electra is omdat ik het gewoon met haar eens ben en vind dat ze op dreef is!

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:09

Arabesk schreef:
Electra63 schreef:
Arabesk,

Jullie dit, jullie dat, jullie zus, jullie zo...

Hoppa alles over éen kam.

Wedstrijden bitloos tussen de gewone ruiters, het zal mij worst wezen. Ik sluit me aan bij Bandida, dieren hoor je niet in te zetten bij mensencompetities wat mij betreft.

Maar kortom, omdat 'wij' kennelijk in andere topics aanwezig zijn, kom je je nu botvieren hier? En kom je ons vertellen dat het gebrek aan succes van bitloze wedstrijden onze eigen schuld is. Hmm ok, bedankt voor deze info.

De meeste beta-collega's heb ik wel iets hoger zitten; over het algemeen reageren die rationeel en onderbouwd. Maar uitzonderingen bevestigen de regel.

Nou, dan zijn we gelijk klaar. Als jij er zo over denkt, moet je je absoluut niet mengen op een topic waar paarden ingezet kunnen worden voor competitite.
Bitloos of met bit.
Voor mij is het werkelijk prima, als jij lekker bitloos wil buitenrijden of dressuren op je eigen nivo, gewoon doen.
Maar geen laaghartige filmpjes verspreiden van bitruiters, dat vind ik not done.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:13

Ach,
Ik zeg "jullie", omdat er anders weer getemd wordt op een persoonlijke aanval. Ik probeer de discussie niet persoonlijk te maken in tegenstelling tot Air en Arabesk (sorry, moet nu toch even wel namen noemen).

Ik heb niet aangedragen dat bitloos populair was, dat is door iemand anders gedaan, ik heb geen zin om terug te zoeken, maar ik heb een heel goed geheugen. :D
Er werd aangedragen dat een derde van de 450 reacties voor bitloos was en dat bitloos steeds populairder wordt en dat het geen hype is. Daarop stelde ik dat 450 op 170000 IMO niet representatief is, ik weet het niet hoor, maar dit is toch een discussieforum? Als jullie met alleen gelijkgestemden willen praten dan kan je gaan naar: http://www.bitloos.nl _/-\o_

En wat de wedstrijden bitloos betreft, dat is door mij ook niet aangedragen, sorry, ik reageer alleen maar.
Maar als jullie behalve de KNHS nog een zondebok zoeken, prima hoor, shoot me, ik lach me dood.
Hier in de regio wordt wel bitloos gestart, hartstikke leuk, misschien moeten jullie je "niveau" ook eens laten beoordelen?

Air,
Ik zag tijdje terug van jouw een foto met die schimmel. Ik zag er weinig van het Skala in terug en dit is dus wel persoonlijk, ik ben geen pascifist, als ik geslagen wordt, sla ik terug, maar wel iets harder.

En nu heb ik het wel weer gehad met dit topic.
:wave: :evaw:

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:28

setteke schreef:
Maar geen laaghartige filmpjes verspreiden van bitruiters, dat vind ik not done.

Het is niet omdat jullie onderling niet zonder geruzie kunnen communiceren dat Arabesk geen filmpjes kan maken of verspreiden met een boodschap waar ze in gelooft. Dat je je blijkbaar persoonlijk aangesproken voelt.. is jouw probleem, en geeft geen recht om haar te vragen om haar mond (camera) dicht te houden.

Bitten zijn niet leuk voor paarden, zonder is beter en paardvriendelijker, en je communiceert op een ander niveau. Ik durf dat ook gewoon neerschrijven omdat dat nu eenmaal mijn ervaring en overtuiging is. Wordt je daar nu persoonlijk kwaad van.. tja, dan schrijf je lekker ergens dat je het daar niet mee eens bent en dan is de kous af. Maar je gaat mij toch niet verbieden om mijn mening uit te drukken? Zou ik ook niet doen, schrijf maar lekker weerwerk als het jouw overtuiging is dat ik ongelijk heb. Of maak een filmpje ;)

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:47

Bandida schreef:
setteke schreef:

Het is niet omdat jullie onderling niet zonder geruzie kunnen communiceren dat Arabesk geen filmpjes kan maken of verspreiden met een boodschap waar ze in gelooft. Dat je je blijkbaar persoonlijk aangesproken voelt.. is jouw probleem, en geeft geen recht om haar te vragen om haar mond (camera) dicht te houden.

Bitten zijn niet leuk voor paarden, zonder is beter en paardvriendelijker, en je communiceert op een ander niveau. Ik durf dat ook gewoon neerschrijven omdat dat nu eenmaal mijn ervaring en overtuiging is. Wordt je daar nu persoonlijk kwaad van.. tja, dan schrijf je lekker ergens dat je het daar niet mee eens bent en dan is de kous af. Maar je gaat mij toch niet verbieden om mijn mening uit te drukken? Zou ik ook niet doen, schrijf maar lekker weerwerk als het jouw overtuiging is dat ik ongelijk heb. Of maak een filmpje ;)

Oh ok, je voelt je dus ook aangesproken. Ik heb ooit eens een filmpje van haar (Arabesk) mogen aanschouwen en daar werd ik ook niet bepaald blij van. Dan maakt het niet eens uit of ze bitloos rijdt of met bit.
Je geeft maar fijn je mening, maar als je competitie met paarden als no-go ziet, zijn we volgens mij gauw uitgepraat.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 23:16

Haha Electra, sorry, maar het is nogal ongeloofwaardig als je beweert niet persoonlijk te willen worden. Dat heb je lang geleden in dit topic namelijk al gedaan. Om persoonlijk te worden hoef je de gebruikersnaam niet te noemen.
Je herkent het Skala niet, je herkent correcte dressuur niet, dus ik weet niet of je mij zo wil aanvallen maar ik wordt niet geraakt door iemand die het Skala niet kan herkennen.
Maargoed, het is duidelijk dat je in jou rijden altijd als een kip zonder kop hebt gereden, niet wetend waar naartoe, is geen aanval, is namelijk gewoon hetgeen wat je zelf zegt.
Ik ben iemand die dat iig niet wil doen, omdat er genoeg andere opties zijn.

Setteke: waar haal je vandaan dat dit een topic is over bitloos in de KNHS dressuur? De laatste pagina's is er flink offtopic gegaan ;)

Feit blijft dat er hier mensen reageren die absoluut niet objectief naar de mening van andere personen kunnen kijken, omdat z in een ander topic niet overeenkwamen met diegene. Dat slaat gewoon nergens op.
Waarom zou je het alleen op alle fronten eens of op alle fronten oneens met elkaar kunnen zijn?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 23:18

Ik begin sterk de indruk te krijgen ,dat dit een wel wedstrijd ,niet wedstrijd topic begint te worden.....
Voor die paar bitlozen die wel wedstrijd ambitie hebben.....de reden dat de KNHS aparte rubrieken voor jullie heeft samen gesteld, met een voor bitloos op geleide yury,is simpel weg om te voorkomen,dat bij slecht resultaat gezegd kan worden......zie je wel..wij worden achtergesteld bij de bit rijders,en als ik de sfeer in dit topic zo bekijk ,hadden ze gelijk.....

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 23:23

Jemig, het gaat er hier al pagina's over of je bitloos kan starten bij de KNHS.

En ik kan heel objectief kijken naar iets wat ik mooi vind, of dat nou bitloos is of met bit.
Er werd hier eerder een filmpje geplaatst door Joviban? en dat vind ik prachtig om te zien.
Maar dat had ik waarschijnlijk ook mooi gevonden met bit :D .

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 23:25

Ik heb ook absoluut niets tegen bit loos....de KNHS ook niet,maar dat wordt hier anders om gesteld,en dat vind ik enigsinds storend

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 07:53

papagroom schreef:
Ik begin sterk de indruk te krijgen ,dat dit een wel wedstrijd ,niet wedstrijd topic begint te worden.....
Voor die paar bitlozen die wel wedstrijd ambitie hebben.....de reden dat de KNHS aparte rubrieken voor jullie heeft samen gesteld, met een voor bitloos op geleide yury,is simpel weg om te voorkomen,dat bij slecht resultaat gezegd kan worden......zie je wel..wij worden achtergesteld bij de bit rijders,en als ik de sfeer in dit topic zo bekijk ,hadden ze gelijk.....

Jij hebt je duidelijk niet verdiept in de bitloze wedstrijdsport bij de KNHS. De reden dat bitloos in aparte rubrieken wordt gereden is omdat de KNHS stelt dat bitloos geen aanleuning mogelijk is, daarom mogen bitloze ruiters niet in de reguliere rubrieken meerijden.
Overigens blijkt dat de bitloze ruiters die zijn gestart gemiddeld hogere punten rijden dan de combinaties met bit. Dus dan zal het wellicht ook wel meevallen met het gevoel dat zij achtergesteld worden.

Electra bedankt voor je reactie op mijn post. De meeste mensen zullen wellicht met name voor de beoordeling en winstpunten starten. Ik wilde alleen aangeven dat er nu wel wat flinke beperkingen zijn en dat bitloos starten hierdoor niet echt aantrekkelijk is. Natuurlijk kun je dan ook als bitloze ruiter zelf actie ondernemen maar ik denk dat niet veel dat daadwerkelijk zullen doen. Daarnaast, als je echt een fanatieke wedstrijdruiter bent, waarom zou je dan bitloos gaan starten? Het houdt tenslotte op na de L2...

En als het wordt gedaan, moet je ook nog maar afwachten of het succes heeft. Er blijven verschillende nadelen ten opzichte van met bit starten... Bij mij op de vereniging wilde ze het in eerste instantie ook niet doen maar iemand van het bestuur vond het zo leuk als ik bitloos zou kunnen starten dus is het toch wel gebeurd. Maar hierdoor zitten zij nu wel een keuzemogelijkheid van slechts 3 verschillende juryleden, anders wordt het te duur met de reiskosten van de jury. En dan moeten die juryleden ook maar kunnen op de gevraagde datum.

Voor zowel de bitloze ruiters als voor de verenigingen zou een stuk makkelijker zou zijn als de bitloze combinaties in de reguliere rubrieken mee kunnen rijden. Maar wie weet gebeurd dat nog wel :)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:26

Electra63 schreef:
Sees,
Iemand hier in dit topic geeft aan dat aan de hand van de stand van de enquette je wel kan zien, dat bitloos in opkomst is enz. enz. Ik zeg alleen dat de reakties in de enquette minder dan 1% is van het aantal leden op Bokt. Ik vind dat niet representatief. Dat hoeft voor mij niet wetenschappelijk met cijfers onderbouwd te worden. 450 reacties op een ledenbestand van ruim 170000 leden, zegt mj genoeg, wat is hier raar aan?

Dat was ik :D. Al heb ik het niet zo gesteld als dat jij het nu uitlegd ;). Ik zei dat IK opmaak uit het feit dat steeds meer mensen overstappen (in tegenstelling tot vroeger), dat er steeds meer onderzoek naar gedaan wordt, dat er steeds meer artikelen, sites en optomingen komen én uit het feit dat zelfs de KNHS (gedeeltelijk iig) overstag is, dat je niet kunt ontkennen dat bitloos en het hele NH-gebeuren meer aandacht heeft gekregen en steeds meer populariteit geniet.

Electra63 schreef:
En verder, zou ik heel graag topics zien van bitloze proeven. Ik kijk nu ook regelmatig op HAW.

I/m on it :D

En als de inschrijftijd idd verlopen was, dan is het ook pech hebben hoor.

Zo nu eerst even bijlezen wat jullie allemaal gepost hebben in het weekend :).

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:29

Tendance schreef:
Niet te laat, maar als andere mensen eerder waren, dan hoeven die niet voor jou te wijken.
Je bent tenslotte de koningin niet.

Sorry Tendance maar ook met de hele quote, vind IK het nog steeds erg onaardig én onnodig...