Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Electra63 schreef:Arabesk,
Volgens mij heb ik nergens gezegd, dat jullie zonderlinge kluizenaars zijn. Sterker nog, ik heb meermalen aangegeven dat ik vroeger regelmatig bit- en zadelloos reed. Daar is helemaal niets mis mee, sterker nog, hartstikke leuk.
Maar waar ik mij wel aan stoor, is dat sommigen van jullie, altijd (dressuur-)ruiters met bit, afzeiken. D.m.v. (anonieme) foto's, filmpjes en manier van schrijven (sjorren, trekken, zagen etc).
Nu gaat het over bitloos starten en is er weer kritiek uit jullie hoek. Liever starten in dezelfde rubriek als met bit. Niet genoeg jury's, niet genoeg deelnemers, niet genoeg wedstrijden etc. Jullie kunnen wel altijd de schuld bij een ander (KNHS) leggen, maar misschien kan je zelf ook iets ondernemen om de wedstrijden tot een succes te maken. Er is een begin gemaakt met bitloze wedstrijden, probeer dat te waarderen en anderen daar voor te interesseren. Vraag en aanbod. Dus wat zeg ik verkeerd?
En het spijt mij, maar ik zeg niet klakkeloos ja en amen op jullie beweringen. 450 stemmers van 170000 leden is minder dan 1%, dus niet representatief.
O ja, en JIJ bepaalt niet in welk topic ik reageer.
setteke schreef:Haha, heb niets met wiskunde, maar het lijkt me niet representatief. Ohja, ik heet ook geen Tendance.
Maar goed, maakt niet uit.
Electra63 schreef:Arabesk,
Volgens mij heb ik nergens gezegd, dat jullie zonderlinge kluizenaars zijn. Sterker nog, ik heb meermalen aangegeven dat ik vroeger regelmatig bit- en zadelloos reed. Daar is helemaal niets mis mee, sterker nog, hartstikke leuk.
Maar waar ik mij wel aan stoor, is dat sommigen van jullie, altijd (dressuur-)ruiters met bit, afzeiken. D.m.v. (anonieme) foto's, filmpjes en manier van schrijven (sjorren, trekken, zagen etc).
Nu gaat het over bitloos starten en is er weer kritiek uit jullie hoek. Liever starten in dezelfde rubriek als met bit. Niet genoeg jury's, niet genoeg deelnemers, niet genoeg wedstrijden etc. Jullie kunnen wel altijd de schuld bij een ander (KNHS) leggen, maar misschien kan je zelf ook iets ondernemen om de wedstrijden tot een succes te maken. Er is een begin gemaakt met bitloze wedstrijden, probeer dat te waarderen en anderen daar voor te interesseren. Vraag en aanbod. Dus wat zeg ik verkeerd?
En het spijt mij, maar ik zeg niet klakkeloos ja en amen op jullie beweringen. 450 stemmers van 170000 leden is minder dan 1%, dus niet representatief.
Air schreef:Dat je doden tot de bevolking toerekend zegt misschien al iets over je Electra
Wiskunde heeft niks met representatief te maken.... in beide zinnen van het woord... Tendance mag zich doodschamen met hoe zij hier reageert, denk dat het niveau van haar leerlingen hoger is..
Maargoed, ik weet niet welk nut jij ziet om altijd alleen maar offtopic te gaan?
Arabesk schreef:Electra63 schreef:Arabesk,
Jullie dit, jullie dat, jullie zus, jullie zo...
Hoppa alles over éen kam.
Wedstrijden bitloos tussen de gewone ruiters, het zal mij worst wezen. Ik sluit me aan bij Bandida, dieren hoor je niet in te zetten bij mensencompetities wat mij betreft.
Maar kortom, omdat 'wij' kennelijk in andere topics aanwezig zijn, kom je je nu botvieren hier? En kom je ons vertellen dat het gebrek aan succes van bitloze wedstrijden onze eigen schuld is. Hmm ok, bedankt voor deze info.
De meeste beta-collega's heb ik wel iets hoger zitten; over het algemeen reageren die rationeel en onderbouwd. Maar uitzonderingen bevestigen de regel.
setteke schreef:Maar geen laaghartige filmpjes verspreiden van bitruiters, dat vind ik not done.
Bandida schreef:setteke schreef:Maar geen laaghartige filmpjes verspreiden van bitruiters, dat vind ik not done.
Het is niet omdat jullie onderling niet zonder geruzie kunnen communiceren dat Arabesk geen filmpjes kan maken of verspreiden met een boodschap waar ze in gelooft. Dat je je blijkbaar persoonlijk aangesproken voelt.. is jouw probleem, en geeft geen recht om haar te vragen om haar mond (camera) dicht te houden.
Bitten zijn niet leuk voor paarden, zonder is beter en paardvriendelijker, en je communiceert op een ander niveau. Ik durf dat ook gewoon neerschrijven omdat dat nu eenmaal mijn ervaring en overtuiging is. Wordt je daar nu persoonlijk kwaad van.. tja, dan schrijf je lekker ergens dat je het daar niet mee eens bent en dan is de kous af. Maar je gaat mij toch niet verbieden om mijn mening uit te drukken? Zou ik ook niet doen, schrijf maar lekker weerwerk als het jouw overtuiging is dat ik ongelijk heb. Of maak een filmpje
papagroom schreef:Ik begin sterk de indruk te krijgen ,dat dit een wel wedstrijd ,niet wedstrijd topic begint te worden.....
Voor die paar bitlozen die wel wedstrijd ambitie hebben.....de reden dat de KNHS aparte rubrieken voor jullie heeft samen gesteld, met een voor bitloos op geleide yury,is simpel weg om te voorkomen,dat bij slecht resultaat gezegd kan worden......zie je wel..wij worden achtergesteld bij de bit rijders,en als ik de sfeer in dit topic zo bekijk ,hadden ze gelijk.....
Electra63 schreef:Sees,
Iemand hier in dit topic geeft aan dat aan de hand van de stand van de enquette je wel kan zien, dat bitloos in opkomst is enz. enz. Ik zeg alleen dat de reakties in de enquette minder dan 1% is van het aantal leden op Bokt. Ik vind dat niet representatief. Dat hoeft voor mij niet wetenschappelijk met cijfers onderbouwd te worden. 450 reacties op een ledenbestand van ruim 170000 leden, zegt mj genoeg, wat is hier raar aan?
Electra63 schreef:En verder, zou ik heel graag topics zien van bitloze proeven. Ik kijk nu ook regelmatig op HAW.