Ik heb 12 jaar rijervaring, maar woog destijds nog geen 75 kg. Inmiddels 10 jaar, 2 kids, leuke en ellendige tijden (en een maagband) verder, ben ik zowaar toch weer aan het rijden! Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Toen mijn oudste dochter op les ging (nu 2 jaar geleden) begon het bij mij weer zooo te kriebelen. Ik was ervan overtuigd dat ik te zwaar was (114 kg), dus pech. Toch bleef de wens erg sterk en doordat ik ik weer vertrouwd raakte met paarden en een manege begon ik voorzichtig rond te vragen...en wat bleek? Alleen maar positieve reacties, tot mijn grote verbazing. 3 verschillende eigenaressen van een Arabisch volbloed, een Tinker en een Fries, wilden mij allen zonder enige twijfel op hun paard laten rijden. Ik rij nu eens in de 14 dagen op een Fries en doe het heel rustig aan (ze was hier ook drachtig, inmiddels een prachtig veulen). Maar toch zit ik niet 100% gerust op haar. De eigenaresse vindt het prima, die zegt altijd "als ze het te zwaar vond zou ze niet lopen hoor". En ja, ze loopt als een kievit. Ik hoef mijn hiel maar te bewegen of ze draaft. Ze wil ook vaak genoeg zelf aangallopperen, terwijl dat voor mij nog niet zo nodig hoeft (ouder= banger Ik weet dat er al 100 oude topics over dit onderwerp bestaan...maar ik ben een individu...en zou wel eens reacties willen op mijn specifieke situatie...(zit uiteraard niet op beledigingen te wachten)... Alvast bedankt
Ik denk dat de eigenaresse helemaal gelijk heeft. Ik rijd zelf ook op een fries en het zijn echt sterke paarden! Als je te zwaar bent dan zou dit paard inderdaad niet lopen en zijn rug wegdrukken. Dit gebeurd op deze foto helemaal niet.
hahahha, ja, inderdaad..hmmm...toch maar eens op zoek naar een groter zadel. Weet je wat het is? Voor mijn gevoel (als ik erop zit dus) past het wel. Maar op de foto is het toch iets anders inderdaad. Dat zadel is ook niet van mij hoor. Nou...blij met de eerste reacties...ben benieuwd wat er nog meer komt. Thanx
Ik zou met 114 kilo in ieder geval niet meer op een Arabier stappen. Ongelofelijk dat die eigenaar daar geen problemen mee heeft. Een Fries of Tinker kan misschien wel, maar een Arabier toch niet.