Schleich Paarden [Deel 10]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nympha24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 16:30

hier de foto's van me 1e repaint

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en ik heb er ook meteen een halster (echt leer) voor gemaakt
Afbeelding

ik ben er best wel trots op :D
hebben jullie tips / tops ???

p.s. ze heet Puck en is NIET te koop

Weggebokt

Re: Schleich Paarden [Deel 10]

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 17:09

Hier zijn mijn repaints! :D
Afbeelding
Afbeelding
de bovenste is nog niet helemaal af!

Hierboven!
Mooi hoor !
Vooral je 1ste!

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 17:22

Owauww!!!Sindy,die bovenste had ik nog niet gezien op de sh(de onderste ook niet maarja xd)
Zelf ook 2 repaints vandaag afgerond,en een is er wel heel goed gelukt,dus die geef ik op voor de shettepretawards :)
Zal binnekort even foto's plaatsen.
Owyeahh!Over een week de schleichmeeting in Noord-Limburg,lekker veel tuigvoorraad maken!
Ben ook nog bezig met 2 repaints,en een heb ik een tijdje geleden afgerond,wauw,ik heb zo veel om hier te laten zien!Nouja,jullie krijgen ze wel te zien ;)

Edit: Kan nog wijzigen,dit zijn 2 repaints die ik heb gemaakt,het falabella veulen,en de falabella hengst:
Afbeelding
En
Afbeelding
Ik vind ze eerlijkgezegd behoorlijk goed gelukt :)

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:01

heel mooi die repaints, wie weet hoe ik een fjordenkleurtje van verf kan mengen?! -O- want ik weet het niet.... :+

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:05

x_lonneke schreef:
heel mooi die repaints, wie weet hoe ik een fjordenkleurtje van verf kan mengen?! -O- want ik weet het niet.... :+

Ik weet het ook niet!
Ik heb de kleur standaard in mijn potje zitten!

fotojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:06

Waauuww wat een mooie repaintss xclaudia

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:22

Ik heb fjordenkleur in een potje modelbouwverf.
Als je dat mengt met acryl,dan heb je goede en niet zulke glimmende kleuren.
Modelbouwverf dekt ook sneller ;)
(sorry voor de oneliner)

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:29

Shettepret Awards bericht!!!

Inzenden kan tot donderdag avond 21:00.

Voor de Art Award, inzenden kan tot 26 december 24:00.

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:25

_roodvos_ schreef:
mooie stal! heb je foto's van de wortels enzo? gewoon uit nieuwsgierigheid...

hier een oproep: wie o wie wil er nog meedoen aan de opgeschoven secret santa? we hebben in principe net genoeg mensen, maar meer kan altijd. 24 december krijgt iedereen zijn lootje en 21 januari sturen we de cadeautjes.
het is dus niet echt meer de secret santa, maar we waren te laat om het nog voor kerst te doen.
voor iedereen die meer informatie wil: http://www.schleich.bbforum.nl/secret-s ... t6218.html
en hier nog een keer mijn vraag over de shettepret awards: moet je van je dingen een foto inzenden of meerdere, met o.a. close ups?

wat is een secret santa? ik wil miss well mee doen

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:49

Hoe komen jullie aan verf? En hoe maak je zoiets moois? En nu de belangrijkste vraag: Hoe maak je zo goed mogelijk een cremello? XD

aline1612

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:07

waar kopen jullie al die leuke spulletjes zoals riempjes leer klei en al die andere kleine dingen om u singel korter te maken ja sry ik weet niet hoe dat heet maar ik heb geen idee waar ik al die leuke dingen kan kopen dus heeft iemand een iedee waar en wat ik nog allemaal kan maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:44

Hoi hoi! Sorry dat ik zo kom binnenvallen. Maar ik heb even vraagje, misschien weten jullie dat wel?
Ik wil graag nog de roodbonte stier hebben. Op de schleich site staat hij bij collectors items 2012.
Nu keek ik net in het boekje van 2012, en daar staat hij dus niet meer in. Maar hij is dus nog wel gewoon verkrijgbaar, tot het eind van het jaar? Of niet? Wie weet dat misschien?

NinoForEver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:35

Hallo ik ben weer terug na een hele lange tijd. Ik heb eigenlijk de laatste tijd niet zo veel gedaan met schleich. Wel heb ik een tijdje geleden een zadel en 2 hoofdstellen gemaakt. Ook heb ik nog een rijsetje gemaakt met een hoofdstel, oornetje, zadel, zadeldekje en 4 peesbeschermers. het zadeldek, de oortjes en het onderstukje van de peesjes zijn lichtblauw. ook daarvan komen nog foto's.

Ik heb ook nog de Zwartewoud hengst en jaarling gehad van Sinterklaas. <3

Ik ben nu wel bezig met een repaint van Popeye van manege Hallinckveld. Hij is voor een vriendin alleen lukt het mengen niet zo erg :( waarschijnlijk vind ze hem toch heel mooi want het is wel bijna dezelfde kleur en met de goede aftekeningen lijkt hij waarschijnlijk wel :9

Ben in Januari jarig, misschien krijg ik wel een nieuwe van 2013 <3

Ik vind trouwens die repaints hier boven heel mooi. Vooral die van de Falabella hengst en dartmoor hengst<3

thirzascooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:12

OMG je wilt het niet geloven
Laatst ging ik naar Duitsland voor de kerstmarkt
Kwam ik een hele grote winkel tegen ik ging er naar binnen natuurlijk direct naar de schleich en weet je wat ik daar zag! DE NIEUWE SCHLEICH 2013 ze allemaal! ik heb nu de:
hafflinger merrie
Fell pony merrie
Appalosa hengst

ben zoo blij

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:26

HOU NOU OP MET DIE ONLINERS! ALS JE NIET WEET WAT EEN ONLINER IS STUUR DAN EEN PB NAAR IEMAND DIE HET WEL WEET, EN NIET VIA HET FORUM PLZ!
(sorry ik moest het effies kwijd :x )

Thirzascooby! Ahhhhhaa! ben zoo jaloers op jou! ik ben 17 januarie jarig, en ze komen de 13 in de winkel. Denk dat ik de 13 ( hihih ja ) naar de winkel ga en er 3 halen, en voor mijn verjaardag de andere allemaal vragen. behalve de veulens dan. Hahahah. Ga je miss nog een keertje naar duitsland? dan zou je er miss een voor me mee kunnen nemen? :D

sindykaya@ Ohhh zoo gaaf die eerste!

thirzascooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:32

daf3 schreef:
HOU NOU OP MET DIE ONLINERS! ALS JE NIET WEET WAT EEN ONLINER IS STUUR DAN EEN PB NAAR IEMAND DIE HET WEL WEET, EN NIET VIA HET FORUM PLZ!
(sorry ik moest het effies kwijd :x )

Thirzascooby! Ahhhhhaa! ben zoo jaloers op jou! ik ben 17 januarie jarig, en ze komen de 13 in de winkel. Denk dat ik de 13 ( hihih ja ) naar de winkel ga en er 3 halen, en voor mijn verjaardag de andere allemaal vragen. behalve de veulens dan. Hahahah. Ga je miss nog een keertje naar duitsland? dan zou je er miss een voor me mee kunnen nemen? :D

sindykaya@ Ohhh zoo gaaf die eerste!

Sry maar ik ga niet heel vaak :(:) dus meenemen word moeilijk

Ps als ik jou was zou ik veel geld vragen :j

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:33

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 14:17

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 14:21

Ik heb weer is een nieuw repaint in opdracht af!! :D

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 14:36

Voor de fries met de fimoklei: ga vooral NIET schuren met schuurpapier, het model heeft namelijk een vacht structuur, als je die gaat vijlen of schuren zal dat kapot gaan. Heb je al geprobeerd om het model een tijdje in een emmer water met wat zeepsop te weken, en voorzichtig te poetsen? of, als hij flink week is, zou je een saté prikkertje of iets anders met een puntje kunnen gebruiken om voorzichtig alle fimo klei uit je model te wrikken. Door het van tevoren in water te weken wordt de boel wat zachter en kan je de fimo klei misschien wat makkelijker eruit halen. Als je dit niet kan/mag of niet durft kan je het ook eerst gewoon zonder water proberen.

Tip:
Fimoklei hardt pas uit als je het verhit in een oven,
Een Schleich paard is van plastic en plastic SMELT in een oven. Geen goede combinatie :D Als je zoiets wilt maken kan je beter klei pakken die aan de lucht droogt, zoals DAS klei bijvoorbeeld.

----

Fjordenkleur kan je o.a. maken door bruin te mengen met wit. Let wel op wat voor soort bruin je hier voor pakt, sommige bruintinten met een hoop rood er in, worden roze als je ze mengt met wit.

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:55

Ik kom even binnenvallen xd
Maar Thirzascooby,in Duitsland zijn ze ook nog niet in de winkels toch?Misschien kun je eens foto's maken van die van jou,dan kunnen wij ze van alle kanten zien :)
@ Dalena
De 1e is de holsteiner merrie,en de 2e de oude grazende rijpony.
@Natasha,wauw!Die is zo mooi!! :j

Vandaag een repaint die ik had geruild voor schleich tuig binnen gekregen,was een beetje beschadigd,maar heb ik nu bijgewerkt ;)
En de 22e ga ik naar een schleich meeting jeej!Dan krijg ik oa mijn mega-bestelling bij Wanuu xd
En daar natuurlijk nog lekker wat dingen kopen en verkopen!

thirzascooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:14

Joysieee schreef:
Ik kom even binnenvallen xd
Maar Thirzascooby,in Duitsland zijn ze ook nog niet in de winkels toch?Misschien kun je eens foto's maken van die van jou,dan kunnen wij ze van alle kanten zien :)
@ Dalena
De 1e is de holsteiner merrie,en de 2e de oude grazende rijpony.
@Natasha,wauw!Die is zo mooi!! :j

Vandaag een repaint die ik had geruild voor schleich tuig binnen gekregen,was een beetje beschadigd,maar heb ik nu bijgewerkt ;)
En de 22e ga ik naar een schleich meeting jeej!Dan krijg ik oa mijn mega-bestelling bij Wanuu xd
En daar natuurlijk nog lekker wat dingen kopen en verkopen!

ja is goed ik zal foto's maken maar weet alleen niet hoe ik ze moet plaatsen
en toen ik die winkel binnen kwam zaten ze nog in de verpakking dus ze waren net binnen heb ik even geluk! <3

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:01

van het weekend ben ik weer verder gegaan aan mijn repaints,
druk aan het pastellen geweest,
ze staan nu in de vernis,
en dan morgen kijken hoe ze eruit komen
en of er dan nog een laag pastel nodig is,
verder moeten alleen de ogen nog gebeuren,
ik hoop dat ze morgen af komen..

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:15

ik vind het zo jammer dat de haflinger merrie een rood strikje in haar staart heeft,
eerst vond ik haar een leuk model, nu iets minder,
de fell pony merrie vind ik wel heel leuk