Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maralyn schreef:Pumbaa
Ik vind je passen, moet je alleen wel wat aan het zadel doen.
Je steekt er niet te ver boven uit, en onder ook niet.
Met een video kunnen we zien of je jou pony uit evenwicht brengt
Pumbaa_ schreef:maralyn schreef:Pumbaa
Ik vind je passen, moet je alleen wel wat aan het zadel doen.
Je steekt er niet te ver boven uit, en onder ook niet.
Met een video kunnen we zien of je jou pony uit evenwicht brengt
Heb jij tips hoe ik zelf kan merken dat ik hem uit evenwicht breng? Want ik heb helaas geen filmpje...
maralyn schreef:Als je te groot bent, kun je dat merken aan dat de pony echt probeert om jou er op te houden. Ga jij nar links hangen, moet hij overstappen naar links toe, en zul je zien dat hij eigenlijk zijn voorbeen overkruist met de andere voorbeen. Hij zorgt er voor dat jij niet valt.
Onderuit proberen te komen ben ik niet mee eens, dat kan een pony ook doen vanuit staken, daar hoef je niet te lang voor te zijn. Zelfs met de juiste lengte kan een paard/pony gaat staken.
Eigenlijk dus gaat de pony slingeren om er voor te zorgen dat jij er niet van af valt en dat hij recht onder jou blijft zitten. Hoe langer jij bent, hoe sneller dat gebeurt. Door de juiste houding, kan je zelfs als je te lang lijkt op een kleine pony blijven rijden. Kijk maar naar ijslanders. Door hun Tölt 'hoeven de pony's hun evenwicht niet te zoeken.
Wil je echt weten of je te lang bent, ga dan in draf: Hang wat links, stapt hij naar links, hang wat rechts dan ook. Ook dit kan tegen gesproken worden.
Want grote paarden kunnen dit ook doen om er voor te zorgen dat jij er op blijft zitten.
Eigenlijk als JIJ voelt dat je te lang bent, en je pony niet meer lekker loopt daardoor, dan ben je te lang.
Je kunt nog zo met je voeten onder zijn knieen uit komen, maar zitten jou benen niet in de weg en tikken ze er niet tegen aan zonder dat jij je houden (Extreem) moet veranderen? Wil het ook nog.
Dit is hoe ik en mijn lesgever er over denken.
Want ik lijk ook te lang voor mijn pony? Maar ik ben het dus niet