Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Shahazai schreef:Feit is, dat de KNHS er de moeite niet in wil steken en alleen maar moeilijk doet met aparte categoriën. Dat slaat nergens op. Dat verhaal hierboven ergens dat de bitloze plekken waren vergeven aan bitruiters maakt het nou ook niet echt makkelijk voor ons. Kijk ook eens naar de kalender. Ik geloof dat de gemiddelde vereniging 1 of geen bitloze rubriek per jaar uitschrijft. Ondanks dat de drempel wat verlaagd is, is die nog steeds enorm dus. Tenminste, als ik wedstrijden wou rijden, zou ik niet het hele land door toeren om 1x in de 2 weken bitloos mee te kunnen doen.
kamsel schreef:Heb er al eerder op gereageerd, maar als men zich niet op tijd inschrijft, ligt de schuld toch echt niet bij de organisatie. Als je na de sluitingsdatum genoeg wachtenden heb met bit en geen bitloze inschrijvingen, dan ga je die plekken vullen. Komt er dan nog een bitloze aankakken, jammer dan. Niks discriminatie/moeilijk maken, gewoon laks gedrag van degene die zich inschrijft.
kamsel schreef:Juist als er werkelijk zo weinig wedstrijden zijn waar men wil en kan starten dan geef je je toch ruim op tijd op, lijkt mij, maar ja, ik ben blond..
papagroom schreef:Je kan natuurlijk ook gewoon een bitloze rijvereniging oprichten en je eigen wedstrijden organiseren.....wedden dat dat tegen gaat vallen????
Bandida schreef:papagroom schreef:Je kan natuurlijk ook gewoon een bitloze rijvereniging oprichten en je eigen wedstrijden organiseren.....wedden dat dat tegen gaat vallen????
Die rijvereniging op zich zou best lol kunnen zijn, maar als ze wedstrijden zouden gaan organiseren in de stijl van FEI dressuur zou ik me alvast meteen weer uitschrijven. Ik denk dat je wel gelijk hebt dat een hoop bitloze ruiters lak hebben aan het wedstrijdgedoe (en ik vermoed ruimer genomen ook aan de rijstijl die daarbij verplicht is) en dat de groep die dat niet heeft gewoon heel erg klein is. Ik reken me alvast tot de eerste soort
papagroom schreef:Je kan natuurlijk ook gewoon een bitloze rijvereniging oprichten en je eigen wedstrijden organiseren.....wedden dat dat tegen gaat vallen????
Electra63 schreef:In welke stijl wil je dan wedstrijden organiseren?
alicefjs schreef:Op de pony waar ik op rij kun je niet bitloos rijden, daar reageert ie niet op.
Ik heb iemand op hem zien rijden die trok veel te hard in zijn mond, dus de teugels werden telkens uit zijn handen getrokken en hij gooide zijn hoofd telkens omhoog, sindsdien weet ik dat je hem zacht moet behandelen, alleen bij opzadelen moet je wel kwaad op hem worden, anders bijt ie.
Arabesk schreef:papagroom schreef:Je kan natuurlijk ook gewoon een bitloze rijvereniging oprichten en je eigen wedstrijden organiseren.....wedden dat dat tegen gaat vallen????
Die was op komst http://www.bitloos.nl maar ze hebben later gepleit om gewoon via KNHS mee te doen.
Daan_Ordeal schreef:Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om nog in deze eindeloze discussie te reageren maar over het aantal bitloze ruiters dat KNHS wedstrijden start wil ik toch even reageren.
Als je een fanatieke wedstijdruiter bent en een paar keer per maand wilt starten zit bitloos er al niet in. Op startlijsten.nl staan er voor dit jaar nog 3 wedstrijden vermeld waarvan ik weet dat 1 niet doorgaat. De komende 3,5 maand zijn er dus 2 mogelijkheden om bitloos te starten... Daarnaast loop je dan ook nog tegen de beperking aan dat je t/m L2 bitloos mag starten.
Voor de fanatieke wedstrijdruiter dus al 2 grote beperkingen! Buiten dat zal het voor veel ruiters een stuk rijden zijn om op de wedstrijd te komen terwijl er voldoende mogelijkheid zal zijn om met bit in eigen omgeving te starten.
Buiten die praktische zaken is het ook minder leuk om met de huidige regelgeving bitloos te starten omdat je wellicht bijna altijd bij dezelfde jury rijdt aangezien er maar 2 of 3 per provincie bevoegd zijn om bitloos te jureren. En je zult bijna geen tegenstanders hebben wat natuurlijk ook wel jammer is.
Voor de organisatie is het nu ook helemaal niet aantrekkelijk om een bitloze rubriek te organiseren; er moet een bevoegd jurylid komen (waarvan de keuze dus zeer beperkt is) en dat zal slechts voor een aantal deelnemers zijn. Het zal dus eerder geld kosten dan dat het wat opbrengt. Nu heb ik het geluk dat ze bij de vereniging waar ik lid van ben bereid waren om dit voor mij te doen maar anders had ik ook geen startkaart aangevraagd. Ik heb dus een startkaart aangevraagd voor slechts een paar wedstrijden per jaar, dat zijn dure wedstrijden! Maar ik wil graag dat bitloos bekender en meer gewaardeerd wordt dus heb ik het toch gedaan.
Ik denk dat bovenstaande een goede verklaring is waarom het aantal ruiters dat bitloos start zo laag is.
Electra63 schreef:Natuurlijk reageren alleen bokkers die in dit onderwerp geïnteresseerd zijn of nog niet moe zijn van deze hele discussie. IMO heeft de uitslag van een enquete alleen enig nut als er een behoorlijk percentage meedoet. Nu heeft minder dan 1% van het aantal leden gereageerd. Dat maakt verder niet uit, dat gebeurt met de meeste enquettes op Bokt, maar ik zou er niet te veel waarde aan hechten. Ik zou het eerder omdraaien: Omdat minder dan 1% van het aantal leden heeft gereageerd leeft de discussie bitloos totaal niet op Bokt.
e_horse schreef:Electra63 schreef:Natuurlijk reageren alleen bokkers die in dit onderwerp geïnteresseerd zijn of nog niet moe zijn van deze hele discussie. IMO heeft de uitslag van een enquete alleen enig nut als er een behoorlijk percentage meedoet. Nu heeft minder dan 1% van het aantal leden gereageerd. Dat maakt verder niet uit, dat gebeurt met de meeste enquettes op Bokt, maar ik zou er niet te veel waarde aan hechten. Ik zou het eerder omdraaien: Omdat minder dan 1% van het aantal leden heeft gereageerd leeft de discussie bitloos totaal niet op Bokt.
Maurice de Hond geeft al resultaten bij onderzoeken onder 25 mensen.. dus 450 is best netjes
e_horse schreef:Maurice de Hond is algemeen aanvaard, ook in het Journaal. Hoewel ik denk dat 450 mensen die stemmen representatiever zijn dan die 25..