.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: [centraal]Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony Deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 14:24

en te zwaar ook nog. je bent gewoon niet in verhouding met deze pony, geen goede combinatie dus.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 14:25

nix aan toe te voegen

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 14:29

sweetheart schreef:
Huh? Dus omdat toen mensen zeiden dat je te groot was en dat niet het antwoord was dat je wilde horen, plaats je nu nog maar eens de foto's in de hoop dat je nu wel de gewenste reacties krijgt???

Sorry maar je bent echt te lang/groot.

Nee niet omdat ik hoop de gewenste reacties te krijgen XD maar de reacties in het begin van het topic waren eerder van 'voor het plaatje past het niet,, maar het kan best', heel anders dan in de verdere loop van het topic, waar het werd 'JE PONY IS NA HET RIJDEN 20 CM KEINER DAN ERVOOR' bij wijze van spreken welteverstaan Clown dus heb ik graag wat meer meningen Tong uitsteken
En ook zag ik eerder in dit topic foto's van combinaties die qua verhouding heel erg op deze lijken waar het wel kon ...
zie bv. Jordy_ op p 39, marielle_p op p 37 (die echt wel veel groter is in verhouding en die best nog eveveel zou mogen rijden als ik nu rij) ...
Laatst bijgewerkt door Lord_Ik op 17-12-07 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 14:40

Als je een klein beetje nadenkt zie je zelf ook wel dat het niet kan he Knipoog

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 14:43

Voor zwaar werk inderdaad niet nee Clown maar als ik d'r gewoon rij zoals ik d'r nu rij maw. 1x/week beetje pistewerk of een buitenrit (waar ze geen problemen mee lijkt te hebben) weet ik het toch nog steeds niet hoor Koe

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 14:46

Lijkt me wat te iel pony'tje voor jouw lengte en gewicht. misschien is een ijslander een optie?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 14:57

Lord_Ik schreef:
Voor zwaar werk inderdaad niet nee Clown maar als ik d'r gewoon rij zoals ik d'r nu rij maw. 1x/week beetje pistewerk of een buitenrit (waar ze geen problemen mee lijkt te hebben) weet ik het toch nog steeds niet hoor Koe

Waarom wil je erop blijven rijden?
Waarom wil je erop gaan zitten?

Je bent te groot!
Je kan schade brengen aan de pony door erop te gaan zitten, Waarom zou je dat willen riskeren?
Als de pony last krijgt = het blijvend, dus waarom zou je dat risico willen nemen?
Kort of lang rijden, vaak of niet, het is gewoon slecht en risicovol!

Ik snap het echt niet!
Hoe kun je zeggen dat je van paarden houdt als je zo bezig bent met overbelasten?
Hoe kun je dat zelf niet zien?

Ik snap het écht niet.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 15:01

Je hebt toen echter ook gezegd dat deze pony drachtig is, en je rijdt nu ook nog eens boomloos... maar wel met beugels (nooit doen!).
Dit alles in combinatie met je lengte en gewicht maakt het ongezond voor deze pony.
Alles bij elkaar opgeteld hebben er nu wel 50 mensen, goedbedoeld, tegen je gezegd dat dit zo niet kan (in je vorige topic, en nu weer).
Is er geen mogelijkheid dat je een grotere pony gaat rijden. En dat je deze 1x pw wat longeerd, of welke vorm van grondwerk je dan ook zou willen doen...
Aangespannen rijden kan natuurlijk ook.
Zou je me willen laten of je de woorden van de mensen, die tijd en energie in je vraag steken, serieus neemt?
En of je dus de beste keuze voor deze pony bereid bent te maken? Anders reageer ik hier liever niet meer op, en kun je je vraag beter uit dit forum verwijderen wanneer je definitief hebt besloten door te rijden.
Kan ook zijn dat je de berichten gewoon niet begrijpt, lijkt me stug. Maar het kan.
Ik hoor het graag!
Laatst bijgewerkt door Ninx op 17-12-07 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 15:03

Lord_Ik: Sorry maar een schrikbarende foto. Kijk dan naar je zadel! Iedere gek kan toch zien dat je zadel totaal neit past! Daarnaast ben je ook te groot ik snap niet dat je op dat ponietje blijft rijden.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 15:08

LADPR schreef:
Lord_Ik: Sorry maar een schrikbarende foto. Kijk dan naar je zadel! Iedere gek kan toch zien dat je zadel totaal neit past! Daarnaast ben je ook te groot ik snap niet dat je op dat ponietje blijft rijden.

Ik heb dus in de post zelf gemeld dat ik niet meer met dat zadel rij ...

Ja klopt, ze is drachtig en heb ook besloten naast dat boomloze zadel ook een wintec te kopen (waar hopelijk een gemeenschappelijk boommaat te vinden is voor haar en die Fjord Tong uitsteken) momenteel longeer ik haar ook alleen (naast het naar de piste stappen zonder zadel en terug)
Ik ga ook waarschijnlijk de beugels uitlaten bij het boomloze zadel bij haar (heb het overigens nog steeds niet)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 15:11

Misschien een andere rijpony zoeken?.... deze houden voor de leuk en misschien om aangespannen te rijden?...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 15:14

Lord_Ik schreef:
LADPR schreef:

Ik heb dus in de post zelf gemeld dat ik niet meer met dat zadel rij ...

Ja klopt, ze is drachtig en heb ook besloten naast dat boomloze zadel ook een wintec te kopen (waar hopelijk een gemeenschappelijk boommaat te vinden is voor haar en die Fjord Tong uitsteken) momenteel longeer ik haar ook alleen (naast het naar de piste stappen zonder zadel en terug)
Ik ga ook waarschijnlijk de beugels uitlaten bij het boomloze zadel bij haar (heb het overigens nog steeds niet)

Dat zijn allemaal al goede beslissingen. Maar dan moet je er nog een ruiter bij zoeken die erop past, of geen zadel voor haar aanschaffen en er aangespannen mee gaan rijden of alleen grondwerk doen.
Begrijp je dat je er niet meer op past?
Dat schade die eenmaal aangericht is nooit meer te herstellen is? Dat kan in 1 eenvoudig ritje gebeuren.... er is niet veel voor nodig.
Wil je dat risico lopen?
Ben je bereid er afstand van te doen waar het het rijden betreft vraag ik me af....

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 15:34

Inderdaad gewoon zelf echt neit meer rijden

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 15:36

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 15:56

Ga op zoek gaan naar een bijruitertje en zelf op de Fjord overstappen, maar of ik dat bijruitertje zo snel ga vinden ...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 15:58

Dta is heus niet erg een pony krijgt er niks van als hij niet bereden word hoor. Er zijn genoeg andere manieren om een pony zijn beweging te geven.

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:01

ik vind je ook veel te groot egt ik vind het gewoon niet passen !

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:03

Goede beslissing van Lord-Ik om er niet meer op te stappen maar andere vormen van trainen te zoeken, en tegelijkertijd een klein ruitertje te zoeken.
In de Fjord zit ook nog wel wat werk zei je, dus wees blij dat je te groot bent voor Blacky... anders ben je 24/7 bezig! Haha!

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:10

ik ben eigelijk ook wel even benieuwd (( heb nog nooit gehoord dat ik te groot ben Bloos ))
ik ben zelf ong 1.75 en weeg ong 53kg en mijn pony is 1.47
voordat ik op haar reed reed er een meisje van 1.82 op met een gewicht van 70kg

hier een foto :
Afbeelding
Afbeelding
en een foto dat ik ernaast sta :
Afbeelding

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:16

lord-ik
ik snap jou echt niet je hebt al een keer een topic aangemaakt en toen zij iedereen dat je te groot en te zwaar bent maar alles wat ze zijden verzinde je smoezen voor of wat dan ook maar waarom ga je het vragen aan mensen als je toch niet luistert naar wat ze zeggen? het kan gewoon niet meer op die pony niet leuk maar het is gewoon zo...

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:26

_bloempje01_ schreef:
lord-ik
ik snap jou echt niet je hebt al een keer een topic aangemaakt en toen zij iedereen dat je te groot en te zwaar bent maar alles wat ze zijden verzinde je smoezen voor of wat dan ook maar waarom ga je het vragen aan mensen als je toch niet luistert naar wat ze zeggen? het kan gewoon niet meer op die pony niet leuk maar het is gewoon zo...

helemaal mee eens Knipoog

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:26

Lord_Ik schreef:
Ga op zoek gaan naar een bijruitertje en zelf op de Fjord overstappen, maar of ik dat bijruitertje zo snel ga vinden ...

Dan wordt hij toch niet bereden! Dat is totaal niet erg.

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:32

wil iemand ook over mijn oordelen ?:P

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:37

natas_joy schreef:
wil iemand ook over mijn oordelen ?:P

Past prima.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:42

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt