[Centraal] Welk ras past het beste bij je? Deel 2!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:34

ilovebecka_x schreef:
_hoi schreef:

Misschien een een fries die dan wat eleganter is gebouwd

zie ik ook wel zitten haha :D

Ik rij nu een friesxKWPN, super leuk beestje. Kan wel een foto pb'en als je geïnteresseerd bent.

MuttleyMarty

Re: Welk ras past het beste bij je? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:38

Ik ben 1,76
60 kilo
En hou wel van koudbloedjes :)

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:40

Haha, nu kunnen we elke koudbloed op noemen. Geen even wat meer info over jezelf. Je karakter, wat je zoekt in een paard enz.

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:43

Oké, ik ben zelf altijd heel vrolijk, maar ik hou niet van hele drukke paarden. Hoogte van een paard maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Ik vind het leuk om buiten te kunnen rijden :p

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:46

Dan zou ik toch een fjord aanraden. Die is vaak het meest rustig en kan het best met vrolijke types. Tinkers en Friezen kunnen gevoelig zijn, en haflingers hyper.

Falcobabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:33

giaad schreef:
{:}
oke nu ik :D
ik ben 1.63 en ik weeg 41 kilo
ik hou van vrolijke, speelse paardjes :j
maar ik ben niet weg van koudbloeden ( niks tegen koudbloeden hoor :) )
ik hou heel erg van springen en buitenrijden, maar niet zo heel erg van dressuur :wow:
verder is het wel leuk als hij een aparte kleur heeft *\o/*

nou ik ben benieuwd!
alvast bedankt +:)+ :):)

Haflinger misschien ?

ilovebecka_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 17:14

sunneva dat zou ik heel leuk vinden dankje *\o/*

char1900

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:23

Ik ben 11 jaar 152 cm lang hou van grote paarden 170 cm ofzo hou van paarden met veel uithoudingsvermogen hebben en zijn gefokt voor de sport knuffelkontjes zijn lange manen en klein beetje ondeugend mag hij wel zijn. Hou ook erg van speelse en vrolijke paarden.
weeg zelf 37 kilo

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:31

char1900 schreef:
Ik ben 11 jaar 152 cm lang hou van grote paarden 170 cm ofzo hou van paarden met veel uithoudingsvermogen hebben en zijn gefokt voor de sport knuffelkontjes zijn lange manen en klein beetje ondeugend mag hij wel zijn. Hou ook erg van speelse en vrolijke paarden.
weeg zelf 37 kilo

draver?

char1900

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:32

draver?[/quote]

Sorry maar ben niet echt van de dravers mijn lievelings ras is kwpn

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:51

joann123 schreef:
Mag ik
Ik ben 1,48 10 jaar
Ik hou van oaarden met bahang iets richting de tinker

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 15:27

Hoooii, ik ben 14 en 1.52 niet groot I know :o
paard moet boven de 1.60 zijn en niet boven de 1.75. Moet minimaal L dressuur en springen kunnen lopen. Paard mag niet van ieder dingetje schrikken. Veel uithoudingsvermogen. Liefst veel vermogen met springen. Ik hoor het wel :D

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 15:31

Sunneva schreef:
Dan zou ik toch een fjord aanraden. Die is vaak het meest rustig en kan het best met vrolijke types. Tinkers en Friezen kunnen gevoelig zijn, en haflingers hyper.

Dan vergis je je heel erg in fjorden :+ die van ons hier loopt al te springen als er een blaadje wegwaait en is niet te houden als er hindernissen en de bak staan ook al ben je niet eens van plan om te gaan springen hihi

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 15:47

Ik
1.61 m
ong 60 kg, beetje breed dus...
rijd voornamelijk les, wat galop, draf en stap en wat figuurtjes. wil wel hogerop komen maar dan in het springen

pony:
tussen 1.60 en 1.70 hoog
beetje stevig ras
moet wel lief zijn naar meerdere paarden en mensen
niet snel schrikkerig
kan een beetje springen (of is nooit hoger gegaan dan 60 cm)
kent alle gangen
kan drukte aan (bijvoorbeeld op een open dag op een manege)
wil leren

ik zoek, mocht ik ooit een eigen paardje kopen, een paard tussen de 6 en 10 jaar.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 16:13

Drum horse? Fries? KWPN?

En ik ben ook heel benieuwd :)
Maakt niet uit hoe groot de pony/paard is maar ik ben 1.70 en 50 kg. Houd van lekker lang poetsen en aandacht geven. Rijden is geen must (ben wel benieuwd wat voor rijpaardje jullie mij aanraden aangezien ik nu een shet heb.) maar buitenrijden vind ik geweldig leuk, vooral lange tochten. Zoek een paardje die koel in het hoofd is, een leuk proefje kan rijden en een leuk parcourtje kan springen, maar vooral buiten lange afstanden volhoud.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:25

dancer_ schreef:
Drum horse? Fries? KWPN?

Maakt niet uit hoe groot de pony/paard is maar ik ben 1.70 en 50 kg. Houd van lekker lang poetsen en aandacht geven. Rijden is geen must (ben wel benieuwd wat voor rijpaardje jullie mij aanraden aangezien ik nu een shet heb.) maar buitenrijden vind ik geweldig leuk, vooral lange tochten. Zoek een paardje die koel in het hoofd is, een leuk proefje kan rijden en een leuk parcourtje kan springen, maar vooral buiten lange afstanden volhoud.

een grote haflinger

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 16:40

yellowtje8 schreef:
dancer_ schreef:
Drum horse? Fries? KWPN?

een grote haflinger

Haha wat grappig, dat was mijn vorige paardje :P

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:46

dancer_ schreef:
Drum horse? Fries? KWPN?

Een grote haf misschien? Of een paardje wat endurance geeft gedaan in het verleden (weet geen specifiek ras :) ).

Ik ben ook benieuwddd. :D
Paard moet minimaal grote D max 1.70 zijn.. Mag paar cm afwijken. Ik ben zelf 1.75 en weeg 65 kg. Ik houd van lekker tutten en buiten wandelen, aan de hand en ook erop. Maar er moet ook een schakel kunnen zijn naar serieus rijden en af en toe een wedstrijdje (dressuur/cross/springen, vind ik allemaal leuk :D ). Ik zou graag een paardje willen dat humor heeft, niet heel erg heet. :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 16:48

Welsh cob? :)

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:50

Niet echt mijn smaak, maar wel leuk! Ik vind zelf echte warmbloeden wel een tikkie leuker. :)

Lundj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:36

Ik meld me ook maar even aan voor de lol, haha.
(KWPN'ers passen het best bij mij maar ik ben benieuwd wat jullie vinden.) :D

Ik ben 1.72m lang.
5/6 jaar rij ervaring,
Houd het meest van springen maar dressuur is ook leuk. c:
Een paard om mee de wedstrijden in te gaan, zowel springen als dressuur, maar springen is meer mijn ding.
Cross houd ik ook súper veel van en zou dit dan net als springen het liefste willen doen.
Een paard met pit.
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Vind zelf een KWPN, wat zeggen jullie= :D

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:55

Hannapony schreef:
Sunneva schreef:

Dan vergis je je heel erg in fjorden :+ die van ons hier loopt al te springen als er een blaadje wegwaait en is niet te houden als er hindernissen en de bak staan ook al ben je niet eens van plan om te gaan springen hihi

Tja misschien die van jou ;)
Ik woon heel dicht bij een gehandicapten manege, die hebben alleen maar fjorden vanwege hun lieve en rustige karakter. Fjorden kunnen erg goed met drukke en lastige mensen omgaan. Over het algemeen dan hè?
Elk ras heeft zo zijn uitzonderingen. Maar we geven hier ook geen advies op uitzonderingen maar op hoe het ras over het algemeen is.

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:59

Lundj schreef:
Ik meld me ook maar even aan voor de lol, haha.
(KWPN'ers passen het best bij mij maar ik ben benieuwd wat jullie vinden.) :D

Ik ben 1.72m lang.
5/6 jaar rij ervaring,
Houd het meest van springen maar dressuur is ook leuk. c:
Een paard om mee de wedstrijden in te gaan, zowel springen als dressuur, maar springen is meer mijn ding.
Cross houd ik ook súper veel van en zou dit dan net als springen het liefste willen doen.
Een paard met pit.
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Vind zelf een KWPN, wat zeggen jullie= :D

Hee, eentje met een klaarstaand oordeel. Kijken of ik hier nog wat aan kan toevoegen :)
Misschien Gelders? Of Duits. En als je echt van cross houd kan je het beste een Irish Sport Horse kopen en geen Kwpn'er!
Ja, ISH is dan echt de beste keuze :D
Hoop dat ik je kan overtuigen, kijk maar eens in de lijsten. De meerderheid van de eventing paarden zijn ISH's.

ponydiefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:02

Ik ben 1,73
ik heb 5 jaar rijervaring
lekker lang borstelen vind ik ook heel leuk
Vind vooral dressuur leuk en buitenritten ook gewedlig ( af een toe een sprongetje kan ook wel)
een lief karakter en niet te druk maar ook weer niet te rustig
hopelijk genoeg informatie ;)

BlijeRuiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:14

ponydiefje, Is een haf wat voor jou?