Schleich paarden [deel 9]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pebble2000

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:39

ja lilieska, nog gefeliciteerd! en tegelijkertijd beterschap. :')
stephaniex: miss. leuk om ff een update hier te plaatsen? ben heeeeeeeel erg nieuwsgierig naar hoe hij er nu uitziet...
carmenbrum: leuk hoor, die zelfgemaakte schleich poppetjes.

ik wil wat leuks gaan maken, maar weet niet wat...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 15:47

ailsazoe6 schreef:
telpeva?? Ik heb nog een vraagje over het customizen van een schleich nek. Op welke plaats kan je het beste snijden bij de nek en hoe diep enzo?? Misschien heb je foto's, dat zou namelijk handig zijn.

Ligt eraan welk model je hebt en in wat voor pose je het paard wilt brengen :) als je me dat zegt kan ik je beter helpen, en kan ik ook eventueel wel wat ideeën voor je tekenen zodat je kan zien waar je ongeveer kan snijden om de juiste pose te krijgen.

Stephanie: ik wil hem ook graag zien!

xLunalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:12

he, na school ben ik gelijk naar een speelgoed winkel gegaan en heb daar de oude en de nieuwe camarqeu merrie's gescoord!! (blijkt dat ik daar 10 procent korting krijg met mn bieb pas, is die kwijt :( )
@carmenbrum: ik zou niet blijven vragen of smeken of mensen op willen houden met onliners plaatsen, gwn temmen, je hebt het tog al gemeld? dan moeten ze daaar wel narr luisteren! dus temmen met die hap! }:0

Rooz11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:28

Ik ben vandaag eens gaan testen met pastel en de lippizaner hengst, heb nu bruine tinten op de rug aangebracht en zwart-grijze tinten in de manen-staart. Ben nu ook bezig met een rijbak van ijsstokjes en een deksle van een doos, maar dat is nog niet echt aan het lukken XD Oja, ik zal er op letten dat ik geen oneliners zal plaatsen.

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:38

Het blauwe setje voor mijn lipizaner hengst is af:
Afbeelding
Tips en opmerkingen welkom
p.s. geen idee wat ik met die loshangende touwtjes onder de buik aan moet, dat hoort bij het zadel en moet dus ook los kunnen...

Rooz11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:46

ailsazoe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:49

bedankt dat je me wilt helpen telpeva :)
Het gaat om de camargue merrie (zie foto).
Ik wil het nekje buigen, zodat het paardje aan de tuigel loopt zegmaar.

Afbeelding

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 18:07

misschien kan je het proberen door verhitting heb dat ook gedaan met de arabier merrie ging prima kan je zien op mijn site.

Ik snap de frustraties van carmenbrum wel ik erger me ook kapot aan alle onliners en het slow chatten ik tem ook vaak en stuur mensen pbtje's maar word gewoon niks mee gedaan.
Zelfs de moderator opmerkingen worden gewoon genegeerd lijkt het wel want er is al aan paar keer gezegd dat het topic anders op slot gaat. En tog zie je weinig verbetering ja 1 of 2 pagina´s en dan is het weer terug bij af.
Maar goed genoeg hier over want er word tog niks mee gedaan.

wij kregen zojuist kortings stickers van xenos in de bus die je overal op kan plakken dus dat word van de week even knutsel spullen halen voor tuig etc.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 18:21

ailsazoe6 schreef:
bedankt dat je me wilt helpen telpeva :)
Het gaat om de camargue merrie (zie foto).
Ik wil het nekje buigen, zodat het paardje aan de tuigel loopt zegmaar.

[ Afbeelding ]

Daar heb je net een heel moeilijk model voor uitgekozen :) omdat deze merrie omkijkt, is het extra moeilijk. Als je goed naar het model kijkt vanaf de bovenkant, en als je dan zeg maar kijkt naar de regio vanaf de schoft tot en met waar de oren beginnen, zie je dat dit in de vorm van een C is, hij is echt flink gebogen.

Met snijden en verhitten kán je de nek van dit model wel recht krijgen, maar wanneer je dan van bovenaf naar je model kijkt, zul je altijd die c vorm in de hals blijven zien. Mijn advies is dan om de complete hals eraf te slopen en een nieuwe te boetseren, máár daar moet je ook weer goede klei voor hebben die stevig genoeg is om A) te blijven plakken, en B) ook nog het paardenhoofd kan dragen. Dit geheel zul je waarschijnlijk ook met een ijzeren skelet moeten ondersteunen, omdat het anders te zwaar wordt voor de klei alleen, of te fragiel. (een voorbeeldje van een ijzeren skelet staat volgens mij ergens in schleich topic 7, ergens in de laatste pagina's, een shetlander hengst reparatie van mij waarbij ik een been opnieuw aan het lijfje zet)

Als dit je eerste custom wordt, zou ik je willen aanraden om een ander, makkelijker model te nemen, zodat je deze merrie kan ombouwen wanneer je wat meer ervaring hebt. Kleinere of slank gebouwde modellen zijn minder dik qua plastic, en makkelijker te buigen en te snijden, dus als je echt iets makkelijk zou willen zou ik voor zoiets kiezen :) dus bijvoorbeeld veulentjes, of een slanke pony met niet teveel manen en een slanke nek.

ailsazoe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 18:29

Is de Akhal Tekkiner een goed modeltje hiervoor??? Het is een dunne paard met weinig manen.

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:25

ik heb op hyves bij Andu repainting (volgens mij is dat pluisje hier) gezien dat ze van de camarque merrie een fjordje heeft gemaakt met rechte hals

Sorry onderstaande foto kan als gruwelijk worden beschouwd, niet geschikt voor de jongeren onder ons ;)
http://4.media.hyves-static.net/1500577 ... 77675.jpeg
http://2.media.hyves-static.net/1501006 ... 06321.jpeg

gister nog 2 oude boogschutters te paard gekocht
en mijn zus alvast voor mijn verjaardag (pas 1 aug) 2 elven

en vandaag is de bonte merrie van de huifkar binnen gekomen :D

zaterdag had ik wat advertenties gezet op marktplaats van mijn dekens en heb al 2 bestellingen binnen :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 19:30

ailsazoe6 schreef:
Is de Akhal Tekkiner een goed modeltje hiervoor??? Het is een dunne paard met weinig manen.

Durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen want ik heb dat model niet in huis, maar ik denk van wel hoor :j Als je gaat beginnen, laat je dan ook foto's zien van je werk? lijkt me leuk om te zien!

Palmbierlove schreef:
Sorry onderstaande foto kan als gruwelijk worden beschouwd, niet geschikt voor de jongeren onder ons ;)
http://4.media.hyves-static.net/1500577 ... 77675.jpeg

Aaah die foto :+ heerlijk luguber, geweldig! Pluisje als je dit leest, ik vind hem al super worden!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:02

die cust is is lekker drastisch arm paard :+ :') maar ziet er al wel mooi uit.

@palm oh fijn nu heb je hem eindelijk compleet en leuk dat je al zoveel bestellingen hebt!

ik denk er over om volgende maand bij mpv te gaan bestellen zodat ik in mijn vakantie in sept lekker aan de knutsel kan ga 2 weken kamperen( is de planning). Misschien plaats tegen die tijd dan ook wel een advertentie heb dan wel tijd voor tuig op bestelling.

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:13

sorry, ik kom weer een keertje binnenvallen :o lees nog altijd mee, maar nu heb ik een vraagje aan jullie, ik ben bezig om van een lippi veulen een flemend veulen te maken, dit lukt al aardig goed, maar ik wil er ook nog een leuke houding bij, heeft een van jullie misschien een idee voor een houding? en heeft iemand van jullie al wel eens een flemend paard/pony/veulen gemaakt? dan kan ik ff kyken of het inderdaad iets word of dat het bagger is :+

ailsazoe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:14

telpeva kun je misschien dan tekeningen maken van waar je het moet snijden?

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:19

ik ben benieuwd naar je veulen marloes,
ik wil namelijk zelf ook nog steeds een flehmend paard maken van de arabier merrie..

morgen ga ik weer naar de stad om leuke stofjes,
sowieso eentje voor mijn repaint op de arabier hengst, meer verklap ik er nog niet over,
maar vind het zelf al een heel leuk idee, alleen nog uitvoeren,
wil er al zo graag aan beginnen, maar eerst mijn huidige 2 repaints afronden ;)

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:23

het duurt nog wel even hoor ;) heb momenteel totaal geen tijd, heb ook nog een projectje liggen voor een repaint, maar dat paardje heeft hele lastige vlekken.. iemand tips hoe je dat er normaal op geschetst krijgt? :+

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:30

Ik heb lang meegelezen, nu heb ik een klein vraagje...
We gaan op vakantie in Griekenland deze zomervakantie naar Kreta waarschijnlijk, hebben ze daar goedkope marktjes voor stofjes en dingetjes? :)

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:31

boven baloearera:
met potlood?
eerst tekenen, en er dan met een dun kwastje omheen.
nietes: je kan het een keer om de singel heen wikkelen en er dan een strikje ofzo onmaken.
carmenbrum: misschien is het een idee om in je onderschrift te zetten dat iedereen op moet houden met onliners, dan hoef je het niet meer elke keer te typen...
ik heb hier een wit model staan, en wil er een silver dapple van maken. hoe verliepen jullie eerste appeltjes?

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:49

misschien een beetje offtopic, maar is er hier iemand
die een zadeltje kan maken, voor de holsteiner (dacht ik)
merrie? ik ben bereid ervoor te betalen!
zouden jullie mij willen mailen? ankievda@live.nl

verder supermooie dingen weer!
ik heb een arabish showhalster en een supermooi blauw
onderlegd hoofdstel van Palmbierlover, echt een aanrader!
x

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 20:50

ailsazoe6 schreef:
telpeva kun je misschien dan tekeningen maken van waar je het moet snijden?

Jeetje sorry, het was even niet tot me doorgedrongen dat ik had beloofd om tekeningen te maken, dit ga ik zo snel mogelijk voor je doen, dat wordt dan waarschijnlijk wel morgen of pas vanavond laat :j

BalouArera:
Helaas hebben ze dat daar niet echt, máááár in een van de plaatsjes op Kreta, Rethymnon, daar is wel een grote winkel met romeinen, zwaarden, ridderfiguren, en ook modellen van ridders te paard. Geen Schleich, maar op zich wel leuk om even rond te kijken als je ervan houdt.

MarloesNatje:
Schilder je donkere vlekken op een wit paard of maak je lichte vlekken op een donker paard? als je donkere vlekken schildert, kan het makkelijk zijn om je verf iets te verdunnen met water, en voorzichtig de vlekken erop te tekenen. Dan is de verf niet meteen dekkend op je model, en heb je nog alle ruimte om de vlekken te voorzien van schaduwen en/of highlights.

ankie1999:
Wat voor type zadel?

*\o/* Ik heb vanmiddag verf geruild tegen Rio Rondo Spulletjes *\o/* Blij blij *\o/*

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:36

haha ik heb verf geruild voor riorondo spulletjes en ik krijg een western hoofdstel van telpeva :D *\o/*

ik twijfel heel erg of ik de mustang moet verkopen of dat ik hem zelf hou ben er zo trots op maar om nu telkens alles te houden schiet ook niet erg op... dilemma

appeltjes niet egt ervaring mee mijn 2 pogingen mislukte beide

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:23

@ PBL

Ja klopt dat ben ik.
Ben er nog niet verder zal als ik meer foto's heb wel even hier plaatsen.

Ik heb dit model 2 keer gedaan en beide de hals gecust.
Gewoon het hoofd eraf slopen idd.
Maar als je het verkeerd bijwerkt krig je dus een probleem ik ga hierin met Telpeva mee.

@ Telpeva
Bedankt :D

Ik heb pas mijn paarden geteld en ik heb er nu 111 ^^

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 08:07

Balouarera: ze zullen waarschijnlijk wel ergens iets met stoffen hebben hoor.
Roodvos: je je kan het beste de kleur al op het model doen en dan et zo'n oordingetje (ben de naam kwijt :+ ) een iets lichter kleur de appeltjes erop te "stippen" of zo:

Deel 2 en 3 staan er denk ik ook wel bij.
Ailsazoe6: ik zou dan ook voor de akhalteke gaan. Of heb je dat andere model al in huis? (want anders wil ik hen wel overlopen. :o )

Ben nog steeds ziek...

birrie1709

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 08:28

@Marloesnatje: ik zou ze eerst op papier tekenen (doe ik ook altijd)dan met potlood op het model en dan als je witte vlekken maakt op een gekleurd model de wit verdunnen en niet over de potlood heen verven
en als je gekleurde vlekken maakt op een wit model maak je gewoon je kleur wat lichter en schilder je die vlekken ;)