Schleich Paarden [Deel 10]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

x_ankieee

Re: Schleich Paarden [Deel 10]

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 23:32

Oeehh de ShettePret awards zijn er weer!
Ik ga zeker meedoen in de Art en Creation award, heel veel zin in de mandela!
( mag ik eigenlijk wel mee doen? dit is de eerste keer.. )

@ Shettepret;
in de Creation award, is het tuig echt alleen bedoelt voor Schleich bedoelt,
of ook creaties op andere soort paarden zoals Barbie paarden of Breyer?

pacokuzies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 23:40

Ik ga niet meedoen met die wedstrijd huwr x'D Maar ik zal binnenkort eens wat foto's plaatsen.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 13:11

Shettepret award, joepie!

Ik ben weer aan de knutsel;
Neckrope's met naamplaatjes!
Foto's volgen zeker!
Ik heb meer naambordjes geplaatst, foto's volgen!

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 15:37

Ik kreeg net iets raars..

Ik wou de fjord kopen op marktplaats voor 15 inclusief
Stuur ik een mailtje is die erg beschadigt krijg ik dit terug:

Hoe baschadigt? ik heb er meer als 20 van???

Dit vond ik wel een beetje raar.. :n

Maar ik heb wel eerder bij haar gekocht
Dus ik weet niet of dit nou nog betrouwbaar is?

Het gaat om deze advertentie :j
http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/ ... m=1&pos=20

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 17:45

Hmm bij die op de foto zijn sowieso de hoeven beschadigd, even meerde foto's vragen van die die ze daadwerkelijk opstuurd zie je het meteen( van crusiale punten als de hoeven, oren enz )

Zelf ga ik dadelijk even verder met mijn eerste repaint, hoop hem in te kunnen sturen naar schettepret ;)

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:46

shettepret awards! ik ga zeker meedoen! ik heb voor sinterklaas 3 paarden gekregen: de dartmoor hengst, die ben ik nu aan het bewerken, het word en zwarte welsh met sabino(wel de aftekeningen zodanig dat hij nog in het stamboek mag worden opgenomen), een merkloos gevaarte dat nu in de witte verf staat en de shetlander merrie, die ben ik zo aan het bewerken dat ze steigert, de nieuwe staart is nu aan het drogen, het word een cremello.
de dartmoor of de shetlander is voor de awards(ligt er aan welke het mooiste word).
verder had ik een fantastisch idee voor de wedstrijd van telpva, totale kosten: zo'n 20 euro :(
en dat wil ik dus niet uitgeven, hoewel het nu wel iets minder is, want ik heb er een cremello shetlander voor nodig, en die heb ik dus voor sinterklaas gekregen, maar die kan ik eigenlijk niet gebruiken omdat hij steigert. verder nog een slee(hebben ze bij de blokker, zo'n schattig sleetje, helaas wel 5 euro), plaksneeuw(hebben ze ook bij de blokker), lantarenpalen(hebben ze ook bij de blokker), een bevroren gracht(hoe ga ik daar aan komen?), een weg(hoe kom ik daar aan?), twee mensjes(die moet ik dan zelf kleien en dat kan ik niet) en een tuig(zelf maken). als ik er zo over nadenk is dit vrij onmogelijk. dat word iets anders bedenken....
verder een minifotostudio gekregen voor sinterklaas, je weet wel, zo een ding voor kleine dingen om te fotograferen, die veel mensen op marktplaats gebruiken. en daar kan je mooie foto's mee maken!
https://www.koopgoedkoop.nl/mini-fotost ... stings&id=
zo eentje.
natasha: die ken ik niet. misschien een idee om iets te zeggen in de trant van: dat zijn er veel zeg! zijn ze allemaal in dezelfde staat? en vraag je voor de minder beschadigde minder geld?

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:16

Natasha1996@ Jah.. Idd een beetje raar. Ik heb even een andere advertentie van dezelfde persoon opgezocht, maar hieraan kan je ook zien dat ze bij de biedingen helemaal onderaan iemand heeft die zichzelf overbied. Vaak is het dan zo dat ze dan iemand aanmaken die dan biedingen plaats zodat ''echte'' mensen eroverheen bieden. Ook dit klopt vaak niet. Dit is die advertentie:
http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/ ... m=1&pos=21
Het paardje is wel heel erg beschadigt, en misschien kan je via de mail vragen of je hem dan toch voor minder mag hebben?
Zelf zou ik hem niet nemen nu aangezien het paardje ook erg beschadigt is, en er wel vaak fjorden op marktplaats staan die geen schrammetje hebben ;) Verder wel heel erg leuk ;)

Ohjah deze heb ik vandaag gemaakt:
http://tinypic.com/r/v5ifqu/6

Fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar allemaal!

Vandaag geen repaints afgerond. Ben wel vanplan dit weekeind er eentje af te maken ;)

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 21:27

:D
daf3 schreef:
Natasha1996@ Jah.. Idd een beetje raar. Ik heb even een andere advertentie van dezelfde persoon opgezocht, maar hieraan kan je ook zien dat ze bij de biedingen helemaal onderaan iemand heeft die zichzelf overbied. Vaak is het dan zo dat ze dan iemand aanmaken die dan biedingen plaats zodat ''echte'' mensen eroverheen bieden. Ook dit klopt vaak niet. Dit is die advertentie:
http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/ ... m=1&pos=21
Het paardje is wel heel erg beschadigt, en misschien kan je via de mail vragen of je hem dan toch voor minder mag hebben?
Zelf zou ik hem niet nemen nu aangezien het paardje ook erg beschadigt is, en er wel vaak fjorden op marktplaats staan die geen schrammetje hebben ;) Verder wel heel erg leuk ;)

Ohjah deze heb ik vandaag gemaakt:
http://tinypic.com/r/v5ifqu/6

Fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar allemaal!

Vandaag geen repaints afgerond. Ben wel vanplan dit weekeind er eentje af te maken ;)

Haha. neej dat ben ik!
Maar ik had geboden toen iemand mij telkens ging overbieden, die heeft zich daarna teruggetrokken maar mijn biedingen staan er nog
:D Maarja ik heb hem uiteindelijk niet gekocht want vond de fjord idd ook een beetje beschadigd uit zien op de foto..

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:00

ik heb weer een repaint af! tips en tops zijn welkom. verder zoek ik nog een naam voor hem, ik ben erg inspiratieloos...
hij is een welsh hengst, het model is denk ik niet zo moeilijk te raden....
Afbeelding
hoeven(hij heeft nu hoefijzers):
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QSUYVA6B-D.jpg
hoofd:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-A38TUWS7-D.jpg
helemaal:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YJZVVBZM-D.jpg
merkloos geval, ook voor sinterklaas gekregen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-U6SUNPV4-D.jpg
steigerende shetlander, wip:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GL76NKRX-D.jpg
de staart krijgt uiteraard nog structuur.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RB6PBPAQ-D.jpg
en? wat vinden jullie ervan? de welsh is vermoedelijk voor de awards(mag je dat zeggen?), tenzij de shetlander mooier word.
daf: jammer dat het poppetje en het paard niet helemaal scherp zijn, anders was hij mooier gewest. nu vind ik ze nogal storen en vind ik de foto zonder mooier denk ik.

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:44

ik ben vandaag bezig geweest aan mijn kerstkaart:
Afbeelding

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:52

@pbl;
Mooi kaart!
@roodvos;
Mooie repaint! Dartmoor merrie?
Shetje is ook wel leuk! Ga je die nog repainten?

Nog wat naamplaatjes gemaakt, daar ben ik klaar mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:41

Ik pakte gister me knabstrupper hengst op en toen lag opeens zijn achterbeen er haast af, hing aan een klein stukje vast. :(. Dus ik ga hem customizen en repainten, al heb ik het model niet dubbel.. Ik koop wel eens het orginele model opnieuw, want dit ziet er gewoon echt niet uit. Heb de snee opgevuld met klei, welke kleur zal ik hem geven?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:55

Leuke schuilstal PBL! en een leuk totaalplaatje ook, met de terugkerende kleuren in de halsters :) Lief!

sanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:32

Schaap bewerkt met de dremel. Lijkt al ietsie meer op een "paard". Maar toch erg lastig.
Het hoofd lijkt nu niet meer p het hoofd van een schaap, maar op dat van een kalf :') In ieder geval lijkt een kalfen hoofd meer op een paardenhoofd dan dat van een schaap....
http://uploadimg.nl/Image94.jpg
http://uploadimg.nl/Image90.jpg
http://uploadimg.nl/Image91.jpg

Ik moet het nog een beetje bewerken met een schuurpapiertje, maar ik denk dat ik de vorm maar ongeveer zo hou.

De rest van het lijf is aardig(er) gelukt, maar daar heb ik nu geen foto's van. Die plaats ik morgen wel.

@PBL: Krijg er meteen een kerst gevoel van... Denk dat ik ook maar eens een kerstkaart ga maken {:)
@paardengek0: huh? Enig idee hoe het komt?
@roodvos:♥♥♥!
@Shettepret: Ik ga proberen mee te doen! Maar of het lukt is een andere vraag, met zeven toetsen in een week...

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:06

dank je telpeva,
de schuilstal heb ik nagemaakt van de schleich schuilstal,
waarom geld uitgeven als je het zelf kan maken ;)
is ondertussen al wel 2 jaar geleden dat ik hem gemaakt heb,
maar ben er nog steeds blij mee,
en hij komt nu steeds vaker in gebruik,
met Halloween was hij ook al langs gekomen ;)
de halsters heb ik wel speciaal vandaag gemaakt,
vond ze idd ook erg leuk geworden..

ik ben ook wel benieuwd hoe je knabstrupper zo gewond is geraakt, paardengek?

en ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat sanne..

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 21:12

Valt me op dat het een beetje rustig is in het topic, is iedereen soms te druk bezig met de shettepret award? <<)

Een custom inzending ga ik hoogstwaarschijnlijk niet meer halen, heb deze week echt te weinig tijd dus daar ga ik zoals het er nu uit ziet ook niet meer aan beginnen. Een oudere repaint van dit jaar heb ik niet, ik heb dit jaar maar 1 Schleich beschilderd en die heeft al een wedstrijd meegelopen dus ik vind het niet tof om die in te zenden. Wel ben ik een nieuw tuigje aan het maken voor de award én de mandala :D

Serieus, het is zoo moeilijk om niks te verklappen, ik wil zo graag foto's posten van mijn huidige WIP's _O- ik ga stiekem toch IETS verklappen alvast, mijn creatie voor de creation award is... *tromgeroffel* een engels hoofdstelletje :D (dat wordt eens een keer géén western item van mij, oh... my... gosh!)

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 21:33

ik twijfel nog steeds welke repaint ga insturen,
degene die ik wou insturen heeft al een nominatie te pakken bij de public award :D
nu ben ik wel heel nieuwsgierig wie dat was ;)

heb vandaag ook weer 2 modellen in de basislaag gezet,
de bruine na heeeel veeeel lagen eindelijk dekkend,
nu bij allebei nog de details met pastel aanbrengen,
maar daar ga ik morgen mee verder, hoop ik,
en het zebraveulen moet ook nog steeds gelakt worden..

en ook lekker aan het snijden en buigen geweest aan 2 modellen,
dus we zitten weer lekker in het repainten,
doosje wordt alweer leger,
nu staan bijna alle modellen op mijn bureau :=

voor de creation award heb ik ook 2 dingen liggen waar ik over twijfel..

en voor de mandala heb ik nog niet echt inspiratie..

oja nog een foto van mijn nieuwe hindernisopslag
en eindelijk de cavaletti's op de foto:
Afbeelding

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 21:42

wauw! wereldnieuws! westernverslaafde maakt Engels tuig... ik ge ermee naar de krant :D
erg fijn trouwens dat je niet meedoet met de repaint/cust award, dan maak ik nog een (kleine) kans...
hoe gaat het trouwens met je diorama wedstrijd? kan je al data gaan prikken? (nieuwsgierig... heb eindelijk tijd en zin in de kerstvakantie...)
mijn broertje roept hier net dat hij er ook een gaat maken...
en waarom het rustig is? we zitten in zo een periode met vrij weinig tot geen onliners, en het topic ging zo snel doordaat er aan de lopende band onliners werden geplaatst. nu dit=e niet meer geplaatst worden is dit wat er over blijft!
paardengek en sanne_sanne: hoe gaat het nu met jullie custs?
en heeft iemand hier een foto van een breyer stablemate naast een schleich? ik ben namelijk wel nieuwsgierig naar wat de maat nou precies is.
de welsh heet overigens lucky.
edit: wat een prachtige hindernisopslagplaats!(haha, hoe moet ik het anders noemen?)
heb je alles zelfgemaakt?
Laatst bijgewerkt door _roodvos_ op 10-12-12 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:02

Sanne_Sanne.

De foto's doen het helaas niet, terwijl ik erg benieuwd ben!

Ik doe heel misschien mee met shettepret awards, want ga kijken of ik van die knabstrupper hengst een topdressuur fjord kan maken.

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:06

dankje roodvos,
op de waterbak en het bakje waar de bakletters in zitten na,
heb ik alles zelf gemaakt

XxXHorsezXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:54

Kom ik ook weer even aanvliegen... :D
Shettepret award? Klinkt leuk zeg! Ben benieuwd wie er gaan winnen! :)) En wat jullie allemaal maken gaan. Ik ga helaas niet mee doen omdat ik deze week erg druk ben, en ik vind zelf gewoon dat ik dan eerst wat bekender op het forum moet zijn en al wat heb laten zien. :o Veel geluk allemaal hè?! :)

Wouw palmbierlove <3 die hindernis opslag is zooo leuk geworden zeg! Pfoe, net écht! ;) Wat ben jij creabea zeg! :))

Wil van het weekend ook weer wat gaan maken. Eerst de tijd nog vinden... _/-\o_ *tijd waar ben je? :') *
Ohja, ik ben al wel weer verder met mijn Shetlander repaint, de basislaag zit erop en een deel van de vlekken. En ik heb nog wat dekentjes gemaakt, als ik er aan denk zal ik van het weekend foto's posten! :)*

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:48

Wat gaaf zeg Palmbierlove, echt netjes opgeruimd ook zo! veel netter dan de gemiddelde echte stal met hindernissen :D Mijn favoriet zijn toch wel die cavaletti (ik hoop dat ik het goed gespeld heb) die lijkt me echt moeilijk om te maken zo uit hout.

Bij deze wat foto's van Schleich met Stablemates om te zien hoe stablemates ongeveer zijn:
Achteraan zijn de Schleich modellen, en vooraan zijn de Stablemates, veulen en volwassen paard:
Afbeelding

Oke, niet lachen om mijn mislukte repaints hieronder, maar zoals je/jullie ziet zijn volwassen stablemate paarden ongeveer zo hoog als een pony of veulen van Schleich, maar dan slanker :) :
Afbeelding

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 10:49

haha dank jullie! :D

ik heb er wel een dagtaak aan om mijn manege zo netjes te houden,
volgens mij komen mijn schleichs s nachts tot leven of zo
en de volgende ochtend is het soms echt een puinzooi XD

de cavaletti's vielen eigenlijk wel mee om te maken,
eerst was ik aan het klooien met kruisjes, omdat ik dat bij veel mensen zag,
maar toen vond ik thuis houten blokjes,
die ik mooi kon gebruiken
en toen was het alleen een kwestie van zagen en in elkaar zetten,
maar nu zijn de blokjes op, dus kan er geen meer maken,
maar ik had er gelukkig precies genoeg voor mezelf :)
hopelijk is zoiets bij een doe het zelf zaak te koop,
en bij ons op de manege zien ze er ook zo uit..

vannacht heb ik wat ideeen gekregen voor de mandala,
dus ik ga vandaag eens wat proberen ;)
tsja een normaal mens slaapt, maar ik niet XD

haha en met schleich word ik steeds creatiever,
maar als men op mijn werk vraagt iets nieuws te bedenken,
kan ik niks verzinnen :=

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:55

Ik weet even niet meer waar ik het moet zoeken hoor ....

Mijn moeder die komt naar me toe
"Wat vraag je aan de kerstman?"
Ik zeg tegen haar, doe niet zo mal wij vieren toch geen kerst meer :p
Dus zij volhouden, wat wil je voor kerst?
Haha dus ik denk, oh... Ik weet wel iets.. Online laten zien, die die en die! Maar da's veel te duur hoor moeder dan betaal ik de helft wel..
Ben je gek, zegt ze.
Nu krijg ik dus, de hele Marbacher familie van haar, nieuw :D Wel €98,00 inclusief verzenden vanuit Duitsland, maar ik ben zo enorm blij met weer 3 SE's erbij!!

Ik had nog nooit van de Shettepretawards gehoord, logisch ben pas in de zomervakantie begonnen met Schleich, maar ik doe zeker weten mee :D Ik heb mijn CM en mijn tuig al ingestuurd...
De mandela heb ik hele wilde ideeën voor, dus ben reuze benieuwd wat dat gaat worden ...

Ach en mijn vader heeft van de zaak zo'n mini fotostudio meegenomen, deze had hij nog liggen, helemaal nieuw. Kan ik ook mooi gebruiken! 40 bij 40 cm is groot zat voor Schleich natuurlijk ;)
Laatst bijgewerkt door wanuu op 11-12-12 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 16:00

Weet niet of ik het hier mag plaatsen maar ik doe al mijn paardjes weg. zijn er heel wat. Deels gerepaintend deels origineel en deels wat krasjes.
Voorkeur heeft de hele boel in één keer te verkopen. Moet even nakijken maar zijn zo'n 40 stuks.