Schleich paarden [deel 9]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

viavialover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 14:16

hoi allenmaal ik ben viavia love ook een schleich gek palmbierlover jij maakt echt kei mooie dingen ik heb ook een kleine schleich stal tips zijn welkom

Roosje01

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 15:08

@hippe pony kijk is in de openings post daar staat alle sites van iedereen en daar kun je de prijzen op vinden.

@nietes ik zou idd ook voor de paint merrie gaan en er dan even een geslachts transformatie laten ondergaan

de zon komt en gaat hier probeer mooie foto's te maken van mijn mustang zodat die mooi tot zijn recht komt maar dan heb ik wel zon nodig.

viavialover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 15:35

hoi kan iemand mij tips geven over repainten

viavialover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 15:36

Nietes schreef:
Weet iemand op welk model je dit paard het beste kunt repainten?
[ Afbeelding ]
kan nou even geen betere foto vinden.

umh ik denk op een western pony of op een belg of shet

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 16:47

Hey allemaal!

Laat ik beginnen met de oneliners, er is de laatste tijd al zoveel over gezegd, maar iedereen gaat maar gewoon door. Het valt me op dat het vooral de nieuwen in het topic zijn. Kost het nu zoveel moeite om het topic even terug te lezen? En maar stug blijven roepen: "Maar de rest doet het ook!" Dus bij deze:
WIL IEDEREEN AUB STOPPEN MET HET PLAATSEN VAN ONELINERS?

De creaties die elke keer voorbijkomen zijn echt mooi!
Roosje, je repaint/cust is echt mooi gelukt!!
Anika, je zadel zou iets beter afgewerkt kunnen worden. Op sommige plaatsen zie je dat het niet helemaal netjes geknipt is. Verder wel een leuk setje!
Fjordnana: Wauw die is echt mooi geworden zeg! Ik doe het je niet na! :P
Jackytje: Zow jij hebt veel Schleich!!!
Nietes: Hmm opzich een leuk dekentje, maar ik ben het met Telpeva eens dat het beter afgewerkt kan worden en het wat te groot is.. Wel superleuk stofje! Goh die pony lijkt qua bouw best wel op mijn bonte ;) (zie profiel)
Viavialover: huh? Op een shet of Belg? Haha :Y) Nee dat lijkt me niet wat. Je moet het natuurlijk zelf kiezen hoor Nietes, maar de paint merrie zou idd wel leuk zijn, of misschien de knabstrupper hengst?

Ik heb via Marktplaats een paar ruiters en Schleich spulletjes gekocht! Ik had nog niks van Schleich qua ruiters en zadels enz. Nu heb ik de kar en alles wat daarbij hoort (zonder paard), een paar ruiters, zadels, hoofdstellen, dekentjes, halsters, de cowboy met western zadel en hoofdstel, èn de longeerset! Ben er echt superblij mee, alles voor 25 euro incl. verzenden! Btw, deze advertentie was het: http://verzamelen.marktplaats.nl/speelg ... enkar.html

Ik ben de laatste tijd bezig geweest met een vliegendekentje, staldekens en halsters van lint, staan nu ook op de site: http://havefun.luondo.nl/ (kijk bij setjes, dekens en halsters, staan ook foto's bij). Nog steeds geen enkele bestelling binnengekregen... :n Heb al een paar keer een advertentie geplaatst op marktplaats en bokt. Al wel wat reacties gekregen, maar geen bestelling.. Geduld geduld geduld :\

Op moment laat ik voor mn andere vriendin haar shet naschilderen bij Daphne :)
Staat op haar site (http://www.schleichvaria.luondo.nl) bij Projecten.

En heb wat foto's gemaakt van mijn Schleich-hoekje ;)
Afbeelding
Afbeelding
http://i46.tinypic.com/vq6xyh.jpg http://i49.tinypic.com/2s01vr5.jpg http://i45.tinypic.com/2yltk5g.jpg
http://i47.tinypic.com/9a6cfl.jpg http://i46.tinypic.com/23h99tv.jpg
Op sommige van deze foto's kun je ook mijn tweede zelfgekleide ruiter zien (met groene shirt) en mijn nieuwe creaties. Die ruiter is dus echt niks vergeleken bij de Schleich ruiters :=
Ben van plan om nog tussenschotjes in de stal te maken. Ik wil ook nog een bak, en een zadelkamer heb ik zo onderhand ook wel nodig met al die spullen! :+

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 17:08

Nietes schreef:
Weet iemand op welk model je dit paard het beste kunt repainten?
[ Afbeelding ]
kan nou even geen betere foto vinden.

Heb je al gedacht aan de Hannoveraan hengst? hoewel hij misschien iets te lang zal zijn voor het type paard, vind ik de achterhand en het hoofd wel meer als die het paard op de foto ogen.
http://www.horsma.org/Images/Schleich%2 ... er_ori.jpg

Een paint heeft een wat ronder achterste en heeft de staart lager zitten, bij de Hannoveraan is de kont hoekiger en zit de staartimplant hoger.

*hoop dat ik hannoveraan goed gespeld heb*

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:11

Ik vind iid de hanoveraan hengst er wel veel op lijken maar,
kan je de ballenbij schleich paarden ook weg halen op een of andere manier?
Het paard op de foto is namenlijk een ruin..

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 17:15

Met een beetje oefening lukt dat wel, ik heb momenteel een hannoveraan ruin repaint opdrachtje liggen, die heb ik met een dremel geruint. Als je wilt kan ik foto's voor je maken, misschien dat je daar wat aan hebt? als je thuis een dremel hebt liggen, kun je het zelf namaken :) of door iemand laten doen.

Edit, toevoeging:
Dit paard is een warmbloed, of zelfs een sportpaard. Een Shetlander of koudbloed model nemen om als dit paard te schilderen is natuurlijk dikke onzin, de bouw is compleet anders, en ook de verhoudingen ;)
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 17-06-12 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:17

Foto zou handig zijn als dat kan,
miss heel dom maar heb geen idee wat een drempel is :?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:53

ik ga vanavond beginnen aan het maken van mijn kar. ik hou het verder nog geheim :)
PBL: voor jouwn wedstrijd heb ik mijn dekentjes 3 keer moeten aan passen :')
Nietes: lees het eerste stukje van carmenbrum's post goed door, dan snap je wat ik bedoel.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 18:03

Geen drempel, een dremel :D dit is een gereedschap dat ronddraait zoals boormachine maar dan véél sneller, en geluid maakt zoals de boormachine bij de tandarts (vreeeselijk geluid)

Hier een filmpje van een Dremel in actie, ik zag in je profiel dat je nog niet volwassen bent en misschien is het daarom verstandig om niet zelf met een dremel aan de slag te gaan, maar om bijvoorbeeld je vader of ander volwassen familielid te vragen! want je kan jezelf hiermee flink verwonden als je er niet goed mee om gaat.
http://www.youtube.com/watch?v=g_n_ZiWZ ... re=related

En ik zal meteen een foto voor je maken van hoe het eindresultaat van een dremel vs modelpaard er uit ziet :)

ailsazoe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 19:15

Heeft iemand misschien foto´s stap voor stap van het customizen van een schleich paarden nek.
Dus hoe het eruit ziet als je in het nekje heb gesneden etc.
Dit zou heel hulpzaam zijn, ik vind het namelijk nogal eng om te beginnen met het customizen van een schleich paarden nek.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 19:20

Bedankt Carmen! Mijn collectie zal nu rond de 90-80stuks zijn ;) Incl. een stuk of 20 poppetjes.
Mijn 'schleich-hoekje' is dan ook erg groot.. Schat mijn tafel toch zo'n 2 meter lang, en dan heb ik nog te weinig plek :')

Jouw schleich hoekje is ook erg netjes! Leuke stal heb je!

Die Dremel is interessant zeg! Bedankt om het met ons te delen, Telpeva.

fjordana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 19:27

carmenbrum schreef:
Fjordnana: Wauw die is echt mooi geworden zeg! Ik doe het je niet na! :P

Haha, tis mn allereerste. Heb het dekje van de dressuurzet ook roze geverfd.
Er komen wel hele mooie dingen langs. Als ik wat op marktplaats kan vinden dan koop ik wat nieuwe schleich

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 20:12

Het filmpje hierboven is niet van mij hoor, het is een officieel filmpje van Dremel (dat is het merk dat o.a. dremels maakt, je hebt ook merkloze dremels die zijn een stuk goedkoper O:) beetje ingewikkeld, maar ik kan het niet beter omschrijven)

Hier plaatjes van mijn Hannoveraan, geruind met een dremel en daarna bijgewerkt met 2 componenten greenstuff (de groene klei, dat heb ik gedaan om de haarstructuur er in te brengen, anders oogt het daar raar leeg):
Het slachtoffer staat al in een laag witte primer, excuses als het daardoor iets lastiger te zien is:
Afbeelding

De 18+ foto's maar even in een link :=
Zijkant 1
http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... 6klein.jpg
Zijkant 2
http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... 7klein.jpg
Achterkant
http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... 8klein.jpg

Rooz11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:42

Hallo, ik ben nieuw bij bokt en ik repaint sinds kort ook schleich paardjes. Ik heb al best wel veel paardjes en veulentjes gespaard en het lijkt me leuk als ik hier ook zou mogen meepraten?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:12

Jahoor rooz! Leuk juist maar misschien moet je eerst even het eerste stukje lezen van carmenbrum's bericht, anders word Carmen een beetje pissig :=
Zo eerst naar school, weer naar huis, en dan weer naar school. Dat word geen Gé schleich helaas :(

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:16

op het moment dat ik wou stoppen krijg ik ineens allemaal bestellingen binnen ;)
aankomende donderdag weet ik of ik mijn schleich houd of alles weg doe!

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:18

Ik zit helaas ziek thuis. Weet niet of ik wel wil schleichen nu...
Is ga beginnen met repainten. Ga beginnen met acrylverf en ga na denk een keer of 3 pastel kopen.
Ik ga een nieuw paardje uit de wok kelder kopen, op marktplaats kost het misschien 3 euro maar met verzendkosten zit je al aan de 9 euro... Kan ik beter een nieuw paardje kopen.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 10:20

haha anikailove ik zit ook ziek thuis!
ben gister lekker naar amsterdam waar ik de ponyruiter heb gekocht! ben er echt heel blij mee! maar de schleich losse figuren bij de bijenkorf in amsterdam liggen allemaal in 1 grote bak! nog netter dan de v&d hier een paint hengst die helemaal vies was en er lag zelfs een lippizaner meerie waarvan 1 oor er af was! maar de doosjes en elfen lagen wel heel netjes.

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 10:25

carmenbrum schreef:
Hey allemaal!

Laat ik beginnen met de oneliners, er is de laatste tijd al zoveel over gezegd, maar iedereen gaat maar gewoon door. Het valt me op dat het vooral de nieuwen in het topic zijn. Kost het nu zoveel moeite om het topic even terug te lezen? En maar stug blijven roepen: "Maar de rest doet het ook!" Dus bij deze:

Dit zet je echt in elk bericht! Ik moet zeggen dat ik me daar behoorlijk aan irriteer. Mensen luisteren hier toch niet na dus tem dan even ofzo.

Lang niet meer gepost hier! :)

Maar ik moet zeggen dat ik echt heel erg veel leuke dingen voorbij zie komen. En die repaint van sanne op de vorige pagina, wauw...!

Ik ga trouwens al mijn Schleich weg doen. Als je nog een aantal paardjes nodig hebt pb me even! :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 11:39

Stephaniexh schreef:
carmenbrum schreef:
Hey allemaal!

Dit zet je echt in elk bericht! Ik moet zeggen dat ik me daar behoorlijk aan irriteer. Mensen luisteren hier toch niet na dus tem dan even ofzo.

Maar ik moet zeggen dat ik echt heel erg veel leuke dingen voorbij zie komen. En die repaint van sanne op de vorige pagina, wauw...!

Ik ga trouwens al mijn Schleich weg doen. Als je nog een aantal paardjes nodig hebt pb me even! :D

Waar was je al die tijd joh! ik heb je gemist :D
Ga je stoppen met modelpaarden of alleen met Schleich? vind het wel jammer want je maakt altijd leuke spulletjes :o

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:01

Telpeva schreef:
Stephaniexh schreef:

Waar was je al die tijd joh! ik heb je gemist :D
Ga je stoppen met modelpaarden of alleen met Schleich? vind het wel jammer want je maakt altijd leuke spulletjes :o

Haha dankjewel! :D
Ik heb inderdaad een tijd niet meer gereageerd. Wel meegelezen :j

Ik ga alleen met Schleich stoppen. Ik heb nog zo'n speelgoedpaard die ik inmiddels bijna helemaal omgetoverd heb. Echt een verandering zeg. Voor dat paardje ga ik nog wel een aantal leuke spulletjes en tuigjes maken denk ik!
Dat paardje was van dit topic (hij is al een stuk verder dan de foto's in dit topic hoor):
http://schleich.bbforum.nl/1-vt437.html

Ik hoop eigenlijk wel dat ik ooit nog een goedkope breyer scoor. Ik vind ze zo leuk :o

ailsazoe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:39

telpeva?? Ik heb nog een vraagje over het customizen van een schleich nek. Op welke plaats kan je het beste snijden bij de nek en hoe diep enzo?? Misschien heb je foto's, dat zou namelijk handig zijn.

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:35

Stephaniexh schreef:
carmenbrum schreef:
Hey allemaal!

Ja, als iemand dit nu zou lezen, hoef ik het ook niet meer telkens te zeggen! :(
Je speelgoedpaardje is trouwens wel heel leuk in dat topic ;)

Ik weet niet meer wie er gisteren jarig was, was het lilieska? In elk geval: nog gefeliciteerd! :+

Dankje voor alle leuke reacties!