Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Electra63 schreef:Ik weet dat de wedstrijd bij ons in de buurt gewoon gejureerd wordt door een jury die beiden mag jureren. Die dag is er een "normale" KNHS-wedstrijd en de vereniging biedt de mogelijkheid om bitloos te starten in een aparte rubriek. Tot nu toe is er iedere keer maar 1 combinatie.
.
Spookje schreef:Maar is mijn verbazing dan zo raar? Als het aparte wedstrijden zijn, hoe kan het dan zijn dat de bitruiters deze plaatsen kunnen innemen?
Het is dan toch vreemd dat een rubriek niet op een wedstrijd meedoet omdat ruiters van een andere rubriek deze plaatsen hebben gekregen?
Yvank_ schreef:Pony is geopereerd in juni aan een tumor aan haar lip wat ook de reden is waarom ik bitloos ben gaan rijden. Artsen durfden het wel aan omdat de kans op uitzaaiingen niet zo heel groot was.... Helaas zijn we nu 2 maanden verder en heeft ze uitzaaiingen op en in dr neus, in dr oog, hals.... Het groeit ontzettend snel.. Je ziet het per week groeien. Dus ik vrees dat ik toch al veel eerder dan ik gehoopt zal moeten beslissen haar te laten gaan...
Yvank_ schreef:Pony is geopereerd in juni aan een tumor aan haar lip wat ook de reden is waarom ik bitloos ben gaan rijden. Artsen durfden het wel aan omdat de kans op uitzaaiingen niet zo heel groot was.... Helaas zijn we nu 2 maanden verder en heeft ze uitzaaiingen op en in dr neus, in dr oog, hals.... Het groeit ontzettend snel.. Je ziet het per week groeien. Dus ik vrees dat ik toch al veel eerder dan ik gehoopt zal moeten beslissen haar te laten gaan...
Spookje schreef:Ik vraag om jullie mening, niet om een oordeel.![]()
Het is al erg lastig voor bitloze ruiters om mee te doen aan dressuur wedstrijden (aangezien hoe weinig er zijn), dan zou ik het wel fijn vinden dat ze ons op die wedstrijden er zijn ons de kans geven om mee te doen. En daarmee o.a. de tijd geven om ons aan te melden.
papagroom schreef:Spookje schreef:Ik vraag om jullie mening, niet om een oordeel.![]()
Het is al erg lastig voor bitloze ruiters om mee te doen aan dressuur wedstrijden (aangezien hoe weinig er zijn), dan zou ik het wel fijn vinden dat ze ons op die wedstrijden er zijn ons de kans geven om mee te doen. En daarmee o.a. de tijd geven om ons aan te melden.
Als ik zeker il zijn dat ik mee kan doen op een gewilde wedstrijd geef ik me gewoon tijdig op.......zou je ook moeten doen,scheelt een hoop problemen...overigens ,heb ik al vaak mee gemaakt dat de bit loos rubriek wegens gebrek aan deelname niet door gaat.
Tendance schreef:Dat komt omdat het dan, zoals je zelf al zegt, in de L al vol zit en in de M niet.
Ook dit gaat om een financieel plaatje. Zodra je boven een bepaald aantal starts komt, moet je met dubbele prijzen werken en dat kost de organisatie veel geld, dus dat willen ze niet en dan houden ze bijvoorbeeld aan, dat 52 maximum is. Het kan dan best zijn, dat in de L dat aantal bereikt is en in de M niet.
Waarschijnlijk als je vraagt of je HC mag starten in de L, dan is er wel plek voor je, want dan doe je niet mee voor de prijzen, kost je dus geen geld, maar lever je alleen geld op.
Electra63 schreef:Ik weet dat de wedstrijd bij ons in de buurt gewoon gejureerd wordt door een jury die beiden mag jureren. Die dag is er een "normale" KNHS-wedstrijd en de vereniging biedt de mogelijkheid om bitloos te starten in een aparte rubriek. Tot nu toe is er iedere keer maar 1 combinatie.
En Sees, we kunnen overal natuurlijk over gaan discussieren. Zoals ik al zei, ik vind minder dan 1% reakties op een topic niet een bewijs dat het zo leeft. Ik zie zelden IRL ruiters hun paard dressuurmatig trainen zonder bit. Dat kan inderdaad aan de omgeving liggen, terwijl ik toch wel op veel verschillende stallen kom. Maar ook hier op Bokt, zie ik maar weinig topics van HAW of ITP zonder bit. Wel met kunstjes: ik kan springen zonder bit, maar niet met goede dressuuroefeningen, zoals SB, wijken enz.
En voor de 3000ste keer: het maakt mij verder ook niet uit.
liljebo schreef:Yvank.... wat rot van je pony. Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn Haf, dus ik weet hoe het voelt. Heel veel sterkte.
Electra... zouden er niet meer bitlozen deelnemen als de drempel lager was? Dwz als de ruiters vrij waren om die keuze te maken, zonder dat ze in een aparte rubriek zouden moeten starten?
Ik weet het natuurlijk niet, maar dat vraag ik mij af.
Ik weet natuurlijk ook dat wij kunnen vinden wat we willen, maar dat de KHNS bepaalt. Maar goed... dan kun je het toch nog jammer vinden natuurlijk.
Niet voor mijzelf, want ik rij al heel erg lang geen wedstrijden meer. Maar voor degene die wel graag die keuze willen hebben.