Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Britt_Sisi schreef:ik vind je wel passen, maar je steekt je benen erg naar voren
Britt_Sisi schreef:ik vind t nog kunnen hoor, haflingers kunnen heel veel hebben.
Ninx schreef:Britt_Sisi schreef:ik vind t nog kunnen hoor, haflingers kunnen heel veel hebben.
Haflingers zijn net als alle andere paarden hoor.... een skelet is een skelet, en dus kwetsbaar... Een haflinger heeft vaak zelfs een kortere rug dan veel andere rassen, en kan daarom niet een groot zadel voor een groot achterwerk herbergen.
Uiteindelijk is rijden altijd schadelijk, maar hoe lichter je bent hoe kleiner de schade...
Britt_Sisi schreef:ik bedoel idd qua verhouding .
Ninx schreef:Britt_Sisi schreef:ik bedoel idd qua verhouding .
Tja, wanneer je zegt: "Haflingers kunnen heel veel hebben"... dan vind ik dat een lastige zin.
Veel mensen zeggen en denken dat, en dus zie je obese mensen op Haflingers kruipen met veel te grote zadels voor hun bipsen die vervolgens op de lendenen drukken.... en daar wordt ik erg verdrietig van.
Echt zware mensen kunnen echt beter uitkijken naar een robuust rijpaard met voldoende rug voor een ruim zadel....
Friso_lover schreef:Ben ik het helemaal mee eens
Maar dat is soms ook wel het geval bij welsh pony's, of fjorden soms zelfs wel een fries.