Rare verhalen Deurne?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

irene85

Re: Rare verhalen Deurne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 18:21

Ja idd maar met de diffrentiatie dressuur vind ik het eigenlijk wel logisch dat je iets hoger moet kunnen rijden...

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:07

In het Z rijden in je examenjaar is geen must.. Idd oefeningen kunnen laten zien.. Afgelopen jaar zaten er 4e jaars in de B en L dus het wil helemaal niets zeggen.. Je hoeft je paard niet kapot te rijden, als je zelf goed met je koppie er bij blijft is er niets aan de hand..

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:29

Zo ik ga toch even aso mijn mening erdoor heen gooien...
Ik was daar op een open dag ik denk 2 jaar geleden ik reed zelf western maar twijfelde toch aan dressuur.
Heb aan enkele mensen gevraagd hoe zij het vonden en zo en het was allemaal super en geweldig en blablabla....
Vervolgens hoor ik een instructrice praten met een andere man die zegt ja ach als alles zo slecht heeft gereden op de rijdag of selectie dag laat ze dan allemaal maar toe.
Vind ik dus echt vaag...
Ook werd er gezegd van ja je kan beter western gaan rijden want met zo een instelling ga je het in de dressuur niet schoppen:S (ik denk dat daarmee bedoelt werd het fout dat ik zij dat ik er niet helemaal over uit was maar meer naar western neigde)
vervolgens paar weken later voor de western wezen kijken.
Sorry zo lang reed ik nog geen western maar dat wat ik zag was om te huilen....
Daarna heb ik (gewerkt op een manege) ja als stalhulp en daar werkte ook iemand en die zij dat je er alleen maar discipline leerde en als je met lesrijden iets vergeten was speld das of tune dat je kon vertrekken.
Ook is mijn ervaringen met dressuurstallen (mag geen namen noemen) dat er niemand inkomt van deurne omdat ze denken dat ze kunnen rijden maar feitelijk niets kunnen.
Mijn mening is dan ook dat deurne idd erg achteruit gaat kwa goeie verhalen.....

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 20:59

Ik ben er wezen kijken op een doordeweekse dag, toen er gewoon les werd gegeven. Ik vond het er wel goed, en verzorgd uitzien. Ik denk dat je er pas echt iets van kunt zeggen als je er zelf zit. Tuurlijk gaat er wel eens wat mis, maar bij welke school niet!?

Maastricht17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 10:57

Ik lees hier zoveel verhalen waarvan ik denk, hoe penny is dit!! Als je het gewoon objectief bekijkt zie je gewoon dat er aan al die verhaaltjes een luchtje zit. Het is makkelijker om de school de schuld dan je eigen fouten of tekortkomingen toe te geven.
En eerlijk gezegt, al die mensen die 1) hun paard niet willen uitruilen 2) bereid zijn een nieuw/ander/schoolpaard te nemen 3) liever naar een AOC of Groenhorst gaan, kunnen beter wegblijven uit Deurne, want in de eerste 2 gevallen heb je al een verkeerde instelling en bij de laatste, doe wat je zelf wilt! Ik hoor persoonlijk meer slechter over AOC's dan over Deurne. het is maar wat je er zelf van maakt!
En Boooooo?! soms uit op een relletje? Je vraagt meningen over Deurne, maar als iemand geen slechte ervaringen heeft reageer je bot en wil je die niet horen. Zoals Stalleke al zei, wie geloof je eerder, een ervaringsdeskundige of......."viavia"

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 14:49

Maastricht-->> Ik reageer niet 'bot'.. Kan jij vinden, en ''via via'' me lesgeefster zit erop dus die heeft er dan ook ervaring mee..

Maastricht17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 15:00

Booooo schreef:
Maastricht-->> Ik reageer niet 'bot'.. Kan jij vinden, en ''via via'' me lesgeefster zit erop dus die heeft er dan ook ervaring mee..

dat zeg ik, viavia....ofja mss dan......via (1 via minder) Tong uitsteken

bolle_henkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 20:27

Als ik jou was, zou ik me eerts gaan bedenken wat je wil gaan doen ná Deurne. Wil je les gaan geven of op een manege gaan werken, dan zou ik een paar cursussen gaan doen. Wil je echt op een handelsstal gaan werken, dan is deurne misschien wel een optie. Ik zeg misschien, omdat het niet altijd meewerkt op je sollicitatie als je zegt dat je Deurne hebt gedaan (sorry maastricht17). Mocht je verder willen in de dressuur-wereld, en je kan een behoorlijk stukje sturen, dan raad ik je aan om in Warendorff te gaan kijken. Ik weet dat het in duitsland is en het is een hele, HELE zware opleiding, maar daar zit je gewoon in het mekka van de dressuurwereld.
Deurne was/is een hele goede opleiding, absoluut. het jammere is gewoon dat ze zijn gefuseerd met helicom-opleidingen. Deurne is de enige school van Helicom die gewoon heel erg goed draait. de rest draait gewoon verlies. Met als gevolg dat Deurne ze weer financieel uit het slob moet trekken en dat er op die manier in Deurne zelf weinig van de zuurverdiende centen overblijft en dat komt helaas de lessen ten goede.... sorry!

bolle_henkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 20:32

Oja, en maatsricht17: als ik een eigen paard had, dan zou ik hem ook niet zomaar uitlenen. Het is vrij vervelend als je hem goed voor elkaar hebt en iemand anders gaat er een uur op rijden. Iedereen rijd verschillend, daar is niks aan te doen. Maar ik ben dan wel diegene die zijn paard weer "recht mag gaan trekken". En ik weet niet of je die schoolpaarden daar wel eens hebt bekeken, maar das toch ook niet alles hoor....!!

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 20:34

De opleiding in Drenthe is idd. heel goed.
Ben op ponykamp geweest op de manege die die school daar had.
Zag er erg goed uit en goede verhalen ook.
Dat is positiever dan Deurne vindt ik dan.. maar goed wel verder voor jou.

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 21:24

bolle_henkie schreef:
Oja, en maatsricht17: als ik een eigen paard had, dan zou ik hem ook niet zomaar uitlenen. Het is vrij vervelend als je hem goed voor elkaar hebt en iemand anders gaat er een uur op rijden. Iedereen rijd verschillend, daar is niks aan te doen. Maar ik ben dan wel diegene die zijn paard weer "recht mag gaan trekken". En ik weet niet of je die schoolpaarden daar wel eens hebt bekeken, maar das toch ook niet alles hoor....!!

Hmm dit vind ik een vreemde opmerking... Als je op stage gaat, is het ook de bedoeling dat je de kans krijgt om paarden te rijden op je stage-bedrijf. Moeten al die stagebedrijven dan ook maar zeggen dat ze de stagiaires niet op de paarden willen hebben omdat de stagiaires de paarden 'kapot' rijden...? Ik heb op 5 hele fijne bedrijven stage gelopen waar ik heel veel op 'vreemde' paarden heb mogen rijden en daardoor de kans gehad om mijn ruitergevoel te verbeteren. Bovendien mocht ik paarden rijden die ZZ-Licht en ZZ-Zwaar geklasseerd waren, terwijl ik op dat moment zelf 'slechts' op Z1-niveau had gereden.
Die paar x dat je van paard moet wisselen op school heeft echt niet zulke ernstige gevolgen voor je paard hoor...
Wat de schoolpaarden betreft: dat ben ik met je eens, dat zijn vaak niet echt fijne dieren, hoewel er gelukkig uitzonderingen waren toen ik daar nog zat. Heb gelukkig niet zoveel ervaring met die schoolpaarden omdat ik alleen eigen paarden mee heb gehad.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 17:33

Ik heb t hele schooljhaar trouwens geen een keer gewisseld, steeds als we wisselden was het net een dag voor een wedstrijd en ja daar had ik dan niet zo'n zin in Tong uitsteken

bolle_henkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 18:47

En dat bedoel ik dus: je iegen beest is wel je wedstrijdpaard! En natuurlijk leer je het meest als je op verschillende beesten mag rijden, maar daar is een stage bedrijf voor. Ik werk zelf op een internationale dressuur handelsstal, en ik heb als heel wat "penny-meisjes" zien komen, maar vooral ook weer zien gaan omdat ze op veel jonge dieren moesten klimmen. Ze kwamen dan juist tot de ontdekking dat ze helemaal niet konden rijden. Ik ben het dus in zovere met je eens mies7, maar aan 1x per week op een vreemd paard klimmen, leer je dus totaal niks. En stiekem zul je toch altijd een oogje houden op diegene die op jouw paard zit, en daardoor ben je dus niet volledig geconcentreerd. ik rijd zelf trouwens geen paarden voor mijn baas, omdat de kwaliteit van onze paarden voor mij te hoog ligt en ik wil ze niet verpesten. Maar ik heb mijn ruiter al vaak horen mopperen wanneer er weer iemand op stal was geweest die de nodige trek en schop oefeningen had gedaan.'t Recht rijden van paarden is ook een kunst.....

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 21:35

Tja, dan moet die 'ruiter' misschien zelf de andere ruiters die de paarden rijden beter begeleiden...
Op stagebedrijven staan toch ook wedstrijdpaarden?
Ik heb op een stal stagegelopen waar alleen maar wedstrijdpaarden stonden, die werden ook door de stagiaires gereden hoor. Onder begeleiding en ging vrijwel altijd goed...

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:10

Jeetje wat een gezeik allemaal.. Als je nog nooit jonge paarden hebt gereden, kan je ook niet opeens de balans, het gevoel en het weten wat je doet hebben! dat gaat gewoon NIET! je leert het alleen door veel te doen, oefenen oefenen oefenen.. ik rijd nu op mijn stage jonge paarden, makkelijke, moeilijke paarden en paarden die internationaal lopen.. Als je t nog nooit gedaan hebt, of geleerd hebt gekregen kan je het ook niet

bolle_henkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 23:22

Sorry, maar daar ben ik het niet helemaal mee eens.... Dat je niet meteen makkelijk op een jong beest weg rijd, snap ik. Maar het gevoel moet je wel hebben. En als je op een doorgetrainde bok stapt, dan zul je hem toch echt wel na moeten kunnen rijden. Mag ik vragen waar je stage loopt sandra15? Het komt niet vaak voor dat ze zowel jonge beesten als oudere, afgerichte paarden hebben staan.

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:27

Hier een verhaal van iemand die Deurne met succes afgerond heeft. Toen ik begon aan deurne had ik alleen nog maar manegepaarden gereden en wist dus eigenlijk helemaal niks van het echte paardrijden. Het eerste jaar heb ik het op school dan ook behoorlijk zwaar gehad, mede omdat ik toen op een schoolpaard reed, dit zijn niet de gemakkelijkste paarden. Op mijn stagebedrijven heb ik echter veel geleerd en ook veel paarden mogen rijden, waardoor mijn rijden enorm vooruit is gegaan. Het laatste jaar heb ik dan ook op mijn slofjes kunnen halen en ben met goede cijfers geslaagd. Hiermee wil ik zeggen dat je echt niet een duur of spectaculair paard moet hebben om deurne te kunnen doen... Ik heb er heel veel geleerd, vooral op de stagebedrijven, maar ook op school zelf. Is dat nu zo'n raar verhaal??

Als je voor je zelf echt duidelijk weet wat je wilt, en je geeft niet snel op dan zou ik gewoon naar Deurne gaan. Het is wat je er zelf van maakt!!

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:31

bolle_henkie schreef:
Sorry, maar daar ben ik het niet helemaal mee eens.... Dat je niet meteen makkelijk op een jong beest weg rijd, snap ik. Maar het gevoel moet je wel hebben. En als je op een doorgetrainde bok stapt, dan zul je hem toch echt wel na moeten kunnen rijden. Mag ik vragen waar je stage loopt sandra15? Het komt niet vaak voor dat ze zowel jonge beesten als oudere, afgerichte paarden hebben staan.

Ik heb op 6 bedrijven stagegelopen waarvan er 1 bedrijf was waar alleen oudere wedstrijdpaarden stonden... Op de andere bedrijven stonden zowel jonge paarden als ZZ-paarden. Op 1 bedrijf zelfs veulens t/m ZZ-dressuur en ZZ-springpaarden...
Dus ik geloof niet dat het raar is dat er bedrijven zijn waar zowel jonge als oudere, meer doorgetrainde paarden staan...

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:33

Het ligt eraan welke opleiding je gaat volgen,, voor de sportrichting moet je paard een parcourtje van 1meter kunnen springen en volgensmij alle oefeningen tot M dressuur beheersen.
Een vriendin van mij is daar aangenomen (alleen toen gezakt voor dr havo examen) zei had nog geen eens een eigen paard dus zo flauw zullen ze wel niet doen.

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:37

ninja2 schreef:
Booooo schreef:
Weet je toevallig wannneer de opendag is?
of de site van Deurne? Bloos

Ik zou het niet weten maar meestal staat dat op de site.
Ik weet de site ook niet uit me hoofd.
Misschien even in de telefoongids zoeken.

www.nhbdeurne.nl of www.helicon.nl ( zit zelf ook op een helicon school Knipoog )

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:47

Ik ben zelf ook een leerling van Helicon ( is een organisatie met een aantal scholen -onder andere NHB-ik zit op het vmbo )
en om heel eerlijk te moeten zijn is NHB Deurne eigenlijk zo ongeveer de enige waar het allemaal goed is geregeld.,,
en ja ook ik ben er natuurlijk geweest en iedereen heeft er andere verhalen over maar je zult toch streng moeten zijn op zo'n school anders doet iedereen maar wat ie wil en gaat alles fout je moet nie vergeten dat daar voor een groot bedrag aan paarden op stal staat. ik heb ook verhalen gehoord van een meisje die bij een aanneem gesprek (of hoe je dat ook noemt) haar cap was vergeten en zei ging dat dus vertellen tegen iemand daar die vervolgens zei je bent hier op een school met allemaal paarden mensen zou je dan van niemand een cap kunnen lenen? zei is het toen uitgeflipt maar uiteindelijk toch een cap gaan zoeken .. toen ze weg liep zei de man tegen iemand anders zei word hier niet aangenomen.. ten eerste wie vergeet er nou zen cap en ten tweede je hoort niet uit te vallen tegen mij..misschien was dat ook wel te streng aan de ene kant maar aan de andere kant vond ik eht ook wel goed..
ik ga toch niet naar het NHB dus ik kan er verder nioet voer oordelen succes met je keuze en ik zou er wel erg goed over nadenken want in de paardensport zijn er erg weining banen en de banen die er zijn is vaak hard werken voor een .... salaris..

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:52

Idd, op genoeg stallen staan jonge paarden en internationale sportpaarden.. ik loop bij stal de Ruyter stage.. in het begin ook jaarlingen staan, paarden voor zadelmak te maken, paarden in het B,L,M,Z,ZZ en internationaal. Alle kanten dus

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:55

En zeker moet je wel wat gevoel ervoor hebben, ben ik met je eens.. Maar het kan niet ineens zo ontwikkeld zijn dat je alles meteen aanvoelt en op kunt inspelen, dat moet je dus ontwikkelen.. En door veel te rijden kun je je gevoel ook weer verbeteren Knipoog

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 23:56

De verhalen over het Deurne van vroeger kunnen gerust kloppen, het ging er toen iets anders aan toe. Ben er zelf niet geweest, ook nooit gewild maar wat ik tegenwoordig zie (ook hier op bokt) is dat mensen sneller aangenomen worden voor de paardensport opleiding. Eerst was het, je moet kunnen rijden/ talent hebben en nu hoor ik 'hier leer je rijden dus dat hoef je niet zo goed te kunnen'.
Wel zijn de verschillende opleidingen veranderd (eerst toch sport en paardenhouderij nu ook manegerichting? of iets). Van een student van Deurne wordt in het werkveld wat verwacht. De laatste stagiaire die ik gezien heb kon in haar derde jaar nog niet eens zien of ze op het goede been aan het lichtrijden was... Tuurlijk er zijn uitzonderingen! Maar ik heb het idee dat er meer mensen aangenomen worden (misschien voor het geld?) die uiteindelijk niks gaan bereiken in de paardensport en hierdoor ook het hele niveau van Deurne naar beneden haalt. Dit is heel zonde voor de mensen die wel talent en wilskracht hebben!!
Als je naar Deurne wilt bedenk dan dat je leven paard is, en niet meer als hobby! Dat kan gerust tegenvallen, het is zwaar werk, je wordt veel gebruikt en verdient gewoon weinig!! Als je niet zeker weet of je dit wilt kijk dan verder en ga iets heel anders doen met de paarden als hobby!!
Net als alle paardenhouderij scholen die er zijn vind ik het schandalig dat er zoo veel mensen worden opgeleid voor iets wat heel gewild is maar waar gewoon weinig werk in is!! Weggegooid geld ondanks dat je er heus wat leert. Het zou niet moeten mogen, al die scholen die opleiden tot niets (vooral de andere paardenhouderij scholen die de landbouw terug zagen gaan in cijfers en toch geld moesten verdienen!) en een strenge selectie mag daarom van mij aanwezig zijn op scholen als Deurne. Zo blijft de naam van de school intact en worden de mensen die echt gedreven zijn de paardenwereld in te gaan daarin gestimuleerd!

Amen haha

DAAHN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 21:46

Pala_tijn schreef:
He ik heb geen ervaring met deurne maar als je denkt dat het niet goed genoeg is of dat je het rare verhalen vind moet je effe kijken op www.aocterrapaardensport.nl dat is in drenthe dat is de zelfde opleiding als in deurne...
groetjes

Deze opleiding doe ik Clown