Maffe pennyverhalen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Re: Maffe pennyverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 16:55

Hihi kijk wat ik op internet tegen kwam, vond het wel leuk om hier te posten

heey ik ben op zoek naar een verzog pony waar ik op kan rijden en poetsen en uitmesten en zo het liefst een shetlander niet zow grote want ik ben niet zow groot ik wil een lieve en vertrouwbabre shetlander maak niet uit welke okej alsvast bedankt en ik wil het liever gratis maak ligt er aan hoe duur het is en als je het wil voeg me dan toe of a-mailtje sturen

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:57

hehe ik lig dubbel van het lachen
gaat dit topic ckers volgen =)

amyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:58

@laartjuh: hahahaha opgelet hoor straks komt er zo een penny uit je pc hé hahaha de zin: liefst een shetlander niet zo groot want ben zelf niet zo groot hahaha geniaal gewoon

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 17:03

Ik moest gewoon 3x lezen voordat ik wist wat ze bedoelde

Ik zal haar is een a-mailtje sturen... wat is dat eigenlijk vond die advertentie zo grappig, moest ik gewoon even posten

Deze is ook meesterlijk:

Ik ben Bente, 11 Jaar(bijna 12) en ik rij nu ong. 1 jaar.

Ik zoek een verzorg ponny, ik kan niet op deze dagen:
Dinsdag(toneelschool)
Woensdag(Paardrijles:D)
en (natuurlijk) niet altijd in het weekend(naar Familie enzzz...)

Ik woon in Hellevoetsluis in Zuid-Holland.
Graag een ponny een beetje in de buurt:P
Liefst een shet maar dat maakt eigenlijk niet veel uit
Waarschijnlijk wilt mijn vriendin (ook paardengekkie) ook wel mee
Ik wil geen geld ofzo want dat vind ik onzin wat een ponny verzorgen is voor mij geld:)

Het liefst een ponny, maakt niet uit als hij geen zadel heeft ofzo...
Ik heb poetsspullen(maar die zal je ook wel hebben met een eigen ponny:)
Ik rij op Manege Hellevoet(sluis)

Ik moet nog wel een paar dingetjes leren.... niet veel maar wel wat:P

Euhm normaal moet je toch geld betalen??????
euhhm dus als ze niet veel meer hoeft te leren rijd ze naast anky in wedstrijden

Ik vond hem grappig
Laatst bijgewerkt door Equidea op 13-04-06 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:08

Haha Maar zo super penny vind ik hem niet, wel een beetje.
Maar ze zoekt gewoon een verzorgpony, het liefst shetlander, omdat ze zelf ook niet zo groot is. Ze wilt ook gewoon netjes de stal uitmesten.
Okeej, de manier waarop ze het typt is een beetje verrot...
Maar; het is wel een penny! Dat zeker!
Ik zag vandaag zo een leuk tasje tekoop met daarop:
Ik ben een penny meisje!
Signorita, die had er ook al een gezien.
Niet te gelijk, en niet samen. Als ie goedkoop was nam ik hem mee, maar nee... 20.-!

Emori

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:10

haha geweldig al die verhalen. heb dr ook 1
Wij hebben thuis 2 haffies en een shet.
komt er een meisje van 10 ofzo aanbellen:
"ja ik mocht van mijn moeder op jullie paarden rijden, dus hier ben ik... "
WTF??
Hoezo brutaal..
Mn mond stond open van verbazing!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 17:12

WHHAHAHHA die is echt zo grappig

Ga ik ook eens doen, bij iemand aanbellen jaaa ik mocht van mijn moeder op je paard rijden dus here i am!

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:13

Marktplaats berichtjes zijn ook wel eens grappig laatst had ik ook een berichtje, daar stond iets in van: "Ik zoek een verzorgpaard of pony, ik ben 1,65 lang en hoe zwaar ik ben seg ik niiej ik zoek een liefe paard ik rij M dressuur enkan al wissel om duh pas!!!!!

xxx
HorseLover"

lekker misterieus ook hè ook zéér geloofwaardig Dat was wel grappig afelopen zondag ging ik even stukje met Chesney wandelen, komt er zo'n meisje van een jaar of 7 met d'r oma .. Meisje loopt op me af en zegt: "meisje, is je paard nog jong?" (ik dacht: wat krijgen we nu weer?) ik antwoord: "ja!"
meisje: "weet je hoe ik dat weet? "
ik: "nou, vertel eens!"
meisje: "hij heeft nog geen rimpels! "
moest even lachen heb dr maar uitgelegd dat paarden geen rimpels krijgen. Toen zei die oma zachtjes: "was ik maar een paard " En tja, toen vroeg ze of ze 'm mocht aaien .. helemaal blij natuurlijk. (ze keek echt zo van: "woow!! mag een paard aaien!!")
Vervolgens vroeg ik of ze er nog eventjes op wou zitten, want ik vond het zó'n schattig pennymeisje
ik: "wil je er even opzitten? "
meisje: "Jaaa! Oma, oma! ik mag erop zitten!! "

nou, cap op, even 10 seconden op het grote lieve pennypaard gezeten (aaagh ) En de dag van het meisje kon niet meer stuk

Pennymeisjes die al blij zijn als ze ene paard mogen aaien mogen er van mij meestal wel opzitten die zijn wel lief

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 17:21

Ja dat is leuk, vorig jaar liep er een klein knulletje met zijn opa voorbij
En ik was net christa aan het opzadelen, toen vroeg die opa of zijn kleinkind er eventjes een rondje op mocht maken, en je zag dat kind echt kijken van dit is het mooiste wat me ooit is overkomen.
Nou kindje 2 rondjes erop gezeten, christa snoepje gehad, iedereen blij.

Zag net trouwens iets vaags,,, was een meisje van 14 met 7 jaar rijervaring die een gratis paard wilde hebben van maximaal 10 jaar en minimaal m2 springen + dressuur en mocht niks mankeren, paard moest minimaal schofthoogte 1.60 hebben en een goede afstamming, ze had al veel paarden ingereden en liet ze een foto zien van een ervan.. tjah helaas dat ik alfred in het echt gezien heb (van de nieuweheuvel, alfred het mooie haflinger dekhengstje )

Vond hem wel grappig

Emori

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:31

whaha inderdaad, altijd lache

Cinderella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 18:16

wat een vet leuk topic. Eerst was er ook een meisje die kwam toen ik met mijn verzorgpaard bezig was. Ze was het nichtje van de eigenaresse. Jaar of 8, 9 10 f zoiets. Dus ik pak mijn verzorgpaard, ga haar lekeer poetsen enz. gaat ze gelijk van alles zeggen: ja, dit doe je verkeerd, dat doe je verkeerd, ging ze zelf poetsen, helemaal verkeerd. Later mag ik op een fjord rijden. Nichtje wil dolgraag uit de wei halen, nou ok. Ik wacht wel ff. 10 min. later staat ze nog bij de fjord, te roepen om mijn hulp. Ze kreeg de fjord niet aan het lopen. Ik neem hem rustig mee. Gaan we rijden zit de singel te los. Zij moet en ze zal perse de singel strak trekken, dus ze trekt en ze trekt, maar het lukt haar niet. Wil ik ff helpen, lukt het. Ze stond me echt aan te gapen. ( was al wel een hele tijd gelden hoor)

dancertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 09:13

ik heb ook 2 penny meisjes en die vionden het al leuk als ze mogen kijken en zijn helemaal blij met poetsennen maken ruzie om wie de rommel mag opruimen

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 09:20

ooeeh,, nadat ik de laatste tijd veel met penny's te maken heb, en altijd grappige momenten terugdenk .. en een schitterende andalusiër op markplaats heb zien staan .. heb ik ook verschrikkelijk gedroomd

Op Markplaats stond een palomino andalusiërhengst met lange golvende manen (hét pennypaard natuurlijk misschien ben ik dan ook een beetje penny omdat ik 'm mooi vond )

Ik droomde dat ik 'm kon kopen dat paard, hij heette spitfire (daar begon het al, verschrikkelijk hè? vooral nadat je de pennyschriftjes van je zusje hebt gelezen en in je dromen een schitterend paard komt die spitfire heet ) Nouja .. ik ging dus een buitenrit maken op mijn paard. In een heel vreemde omgeving, niet hier, niet waar ik ooit ben geweest .. en toen hoorde ik gegil .. toen liepen er een paar meisjes aan die vroegen of ze erop mochten zitten. ik zei natuurlijk nee. En toen probeerde ze me eraf te trekken!! Toen kwamen er nog 3 die begonnen opeens de manen van mijn paard in te vlechten. en toen kwamen er nog 2 die meehielpen mij eraf te trekken .. toen hingen er dus toen had ik 7 meisjes rond mijn paard.. toen werd alles zwart om mij, het paard en de pennymeisjes heen en werd ik wakker Wat voor gekke dromen je allemaal niet kunt krijgen hè

Mich_elle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:59

hahahhahaha wat een geweldige droom

dierenlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 10:53

owja , dit gaat een beetje over mezelf, oook een droom (van vroeger hea ) :

Soms wou Nelson (een ruin) wannadoo (merrie) 'bestijgen' en ik hoopte altijd dat ze er 1 balletje niet goed hadden afgehaald en dan droomde ik al over de onverwachte zwangerschap van Wannadoo en ikzelf die midden in de nacht opstond met een zaklamp en naar buiten ging en in de stal een lief veulentje tegenkwam ... en dan noemde ik het sunshine of silverstar ! (OMG! )
ik temde het veulentje dan en samen reden we over de bergen en galopeerden we door de zee zonder zadel enzo... *zucht* wat was ik toen toch een penny

ikke17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 10:59

Citaat:
Nou ik kwam me gister toch iets tegen, Was aan het rijden met christa komt er een meisje aanrennen, helemaal boos op mij want dat was niet mijn pony maar eentje van de manege. want dat wist ze zeker.

Ik lag echt in een deuk door et gezicht wat ze erbij trok. dus ik gewoon lekker doorrijden halfuur later afgezadelt en gepoetst enzo. komt dat kind er weer aan gaat ze mij vertellen hoe je haar moet poetsen en watvoor karakter ze heeft enz enz. Ik had zo iets van hihi als jij het zegt joh

maarja chris in de box gezet, spirit eruit gehaalt om te poetsen/wandelen staat dat kind daar nog steeds, zegt ze zo van joh ga je daar ook op rijden? zei wilde verhalen vertellen over spirit dat hij z'n wilde hengst was die alleen zei kon besturen en dat ze hem met sporen moest rijden en met slofteugel en wat ze allemaal met hem kon, naaah ik lag echt op de grond van het lachen want nouja spirit is wel een hengst maar pas 5 1/2 maand oud.

Maarja hebben jullie ook nog verhalen?

DAT KLINKT ALS EEN ZELFVERZONNEN PENNY VERHAAL! ten eerste vertel je het giga wazig en onduidelijk. Ten tweede waarom zou ene hengst van 5 1/2 minder gevaarlijk zijn dan één van 10. Ik heb op hengsten van 3,6 jaar gezeten en die waren ook niet altijd de makkelijkste zogezegd.. En hoe weet een klein kindje nou al wat een slofteugel is?! Ik bedoel dat leren ze toch heus niet zomaar.

Vind je verhaal beetje vaag

En ik vind het een kleeeiiin beetje banketstaaf dat jullie allemaal vragen van meisjes om pony's te verzorgen HIER neer gaan zetten en ze lekker gaan bespotten.

Jullie zijn zelf ook allemaal klein geweest! En toen schreven jullie vast niet anders ( ik heb het geluk dat ik opgeroeid ben met paarden, maar anders had ik dat ook gedaan dus) Vind het zelf ook een beetje KINDERACHTIG en dan zeggen dat die kindertjes penny's zijn. Ze bedoelen het meestal met goede intenties hoor, en oké hier en daar zit welleens zo'n betweterig meisje ofzo. Maar er zitten ook heus wel goede bij!

Ik heb op stal nu ook een meisje van 9 jaar en die mest ook uit! En ze komt trouw om de pony in kwestie te verzorgen...
Laatst bijgewerkt door ikke17 op 15-04-06 11:06, in het totaal 2 keer bewerkt

dierenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:01

Lydian schreef:

DAT KLINKT ALS EEN ZELFVERZONNEN PENNY VERHAAL!
ten eerste vertel je het giga wazig en onduidelijk. Ten tweede waarom zou ene hengst van 5 1/2 minder gevaarlijk zijn dan één van 10. Ik heb op hengsten van 3,6 jaar gezeten en die waren ook niet altijd de makkelijkste zogezegd.. En hoe weet een klein kindje nou al wat een slofteugel is?! Ik bedoel dat leren ze toch heus niet zomaar.

Vind je verhaal beetje vaag

euhm??? over welk verhaal heb jij het? ik vind jouw berichtje hier pas wazig!

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:06

Wat is onduidelijk dan precies?!

dierenlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:07

over welk verhaal je het hebt? er staan hier heel veel pennyverhalen over jonge hengsten.

ikke17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:09

Citaat:
Nou ik kwam me gister toch iets tegen, Was aan het rijden met christa komt er een meisje aanrennen, helemaal boos op mij want dat was niet mijn pony maar eentje van de manege. want dat wist ze zeker.

Ik lag echt in een deuk door et gezicht wat ze erbij trok. dus ik gewoon lekker doorrijden halfuur later afgezadelt en gepoetst enzo. komt dat kind er weer aan gaat ze mij vertellen hoe je haar moet poetsen en watvoor karakter ze heeft enz enz. Ik had zo iets van hihi als jij het zegt joh

maarja chris in de box gezet, spirit eruit gehaalt om te poetsen/wandelen staat dat kind daar nog steeds, zegt ze zo van joh ga je daar ook op rijden? zei wilde verhalen vertellen over spirit dat hij z'n wilde hengst was die alleen zei kon besturen en dat ze hem met sporen moest rijden en met slofteugel en wat ze allemaal met hem kon, naaah ik lag echt op de grond van het lachen want nouja spirit is wel een hengst maar pas 5 1/2 maand oud.

Maarja hebben jullie ook nog verhalen?

Dit verhaal! Dat ik in me eerste post ook al gequote heb! héhe Dat meisje die dat verhaal verte;d bekritiseerd een klein meisje omdat ze zegt dat die hengst wild is, maar ondertussen zegt ze zelf het is nog maar een hengst van 5 en een half! Nee dat slaat zeker wel ergens op haha!

chocky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:12

Hahahaha...

Ik reed vorig jaar zomer met mijn haflinger op de hei... Het was erg warm dus hij was van top tot teen bezweet... Zegt een pennymeisje: kijk papa, dat paardje heeft gezwommen!

Mri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:14

ik werd vroeger ook aangezien als een penny meisje denk ik....
ik was 12, en kreeg smane met mn zussen een paard. Zou een klein paard of grote pony worden. Het werd een paardje van bijna 1m70.

Dan vertelde je dat, Ik heb een eigen paard, hij heeft apollo.
Ik had hulp nodig met opzadelen (kleine 1m50 was ik) opstappen had ik een trapje voor nodig, en de eerste keer dat ik er op zat knalde ik er keihard vanaf.

Niemand geloofde me als ik zei dat ik een paard van 1m70 had (was ook gelogen, hij was 1m69,5 )

dierenlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:15

@lydian;
sorry hoor, maar die quote van het verhaal heb je achteraf gewijzigd, dat stond er nog niet in toen ik het las!
trouwens , het is best mogelijk dat een klein meisje weet wat een slofteugel is!? waarom zou dat niet?
en ze zegt trouwens niet zelf dat die hengst wild is, maar ze bedoelt hiermee denk ik dat de hengst nog niet kan bereden worden vanwege zijn leeftijd van 5 1/2 maanden! lees eerst even goed voor je mensen gaat uitmaken voor leugenaars

en wil je alsjeblief stoppen met je berichtjes zoveel te wijzigen!!! ik heb al zeker 3 keer opnieuw een antwoord moeten schrijven of aanpassen omdat jij steeds je berichten wijzig!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:20

Penny's --> meesterlijk !!

Ik stond voor een aantal jaren terug met mn pony op de manege ( ze was toen helaas een les pony) Komt dr zo'n kind aan, Loopt de stand van Gizmo in:zegt ze "GA BIJ MN PONY WEG !" Euh? Pardon? Jou pony? Dus ik zeg haar even dat ie van mij is zegt ze ook nog ja dat kan iedereen wel zeggen, Ik heb um van mn moeder gekregen.. Uhhuu ik heb nog nooit iemand zo hard uitgelachen.

op stal hebben wij een doorgewinterde penny ( volwassen vrouw) die beweert dat je fries ( lomp ding dat niet eens fatsoenlijk kan galoperen) ZZ heeft gelopen? Ja en Gizmo is De Sjiem !

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:21

haha penny's zijn stoer