Gemma_Luuvv schreef:Ik voel me ook helemaal niet veilig als ik zonder cap rij.. het is een gewoonte.. 1 keer op ponykamp op een pony gestapt die ik uit mocht stappen zonder cap.. nooit meer gedaan daarna...
Ja idd! als ik geen cap op heb zit ik niet zo lekker op het paard ..
Ik weet niet tot hoever de caps verbeterd zijn (natuurlijk zijn ze wel een stuk verbeterd) Maar de eigenaresse van mijn verzorgpony's heeft 2 ongelukken gehad met haar paarden, ze had een cap op, maar juist door die cap was haar schedel gescheurd, maar zij was écht hard gevallen, en dan op dat randje. Maar dat was als het goed is ook al heel lang geleden (weet niet precies) dus de caps zullen vast wel wat veiliger zijn.
Maarja, als je op een scherp ding valt -> moet er ook niet aan denken om dat door je schedel heen te krijgen.
Een cap ziet er misschien niet uit nee, maar als je een beetje verkeerd terecht komt zou het best wel eens kunnen zijn dat heel je hoofd er niet meer uitziet! (littekens, vervormingen.. etc!) misschien zit ik wel een beetje te overdrijven, maar de kans erop is er denk wel 
Sommigen doen het ook om 'stoer' te doen, sommigen noemen mensen die met cap rijden 'mietjes' zo zag ik een keer op een site een bericht van een volwassene dat hij het kinderachtig en mietig vond dat mensen met cap rijden, en dat hij niet wist waar ze voor nodig waren. Dat vind ik ook een beetje overdreven.
Maarja, het is je eigen verantwoordelijkheid.
Zoals Fritsiej zegt, je pony kan dan nog wel zo betrouwbaar zijn, als er ergens een gat in de grond zit en je pony struikelt kan je nog best hard vallen!