Soms heb ik nog wel eens zin om die boeken nog een keer te lezen
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Soms heb ik nog wel eens zin om die boeken nog een keer te lezen

.

Cassidy schreef:Sommige mensen denken nog steeds niet dat ze hun paard aan het straffen zijn...![]()
En ja, in mijn ogen is het verkeerd om teveel informatie te geven. Probleem is ook dat het de meesten daarmee ook lukt, zonder dat ze de kennis hebben om de reacties van het paard en het paard zelf echt te kunnen lezen.
De reactie's zijn wel beschreven, dus mensen weten wanneer het lukt. Maar wát de reactie's nou betekenen, staat er niet. En wat je precies dóét, staat er ook niet... Da's wel 't mindere aan deze boeken. Maar verder wel erg leuke boeken!

ilovelobke schreef:maar even over die join up je kan er zoveel informatie over vinden op het internet wat je wanneer moet doen wat de reactie kunnen zijn en wat de tekenen zijn waar je op moet letten. dat kun je allemaal vinden. en ik ben er dus helemaal voor ik vind absoluut niet dat je je paard straft. maar dat is mijn mening.
ilovelobke schreef:en ik moet alleen nog dingen over die t-touch zoeken ik kan er niet echt wat over vinden hoe dat moet mssn heeft iemand een site????

Miss_Montana schreef:In Heartland klinkt het idd heel erg mooi maar het heeft op sommige mensen het verkeerde effect en zij gaan dit dan ook uitvoeren. Een join-up mag je zeker niet uitvoeren als je er niets van weet. Ik zal het ff een beetje uitleggen van wat ik nu weet. Ik ben geen tegenstander van de join-up zolang het maar goed gebeurt en met een goede aanleiding:
In de kudde heb je de leidende merrie die over alle paarden de leider is dus. Zij bepaald wat er gebeurt en wanneer het gebeurt en als een paard/jaarling vervelend is word deze, met vaak een paar trappen, uit de kudde gejaagd. Buiten de kudde zijn paarden zeer kwetsbaar voor roofdieren dus willen ze zo snel mogelijk terug. Het vervelende paard mag echter pas terug naar de veiligheid van zijn/haar kudde wanneer hij onderdanigheid toont aan de leidende merrie (zie kauw en likbewegingen maken en hoofd naar de grond gericht) pas als de merrie die vorm van onderdanigheid ziet dan mag het paard weer terug in de kudde en weet hij zijn plaats dus ook weer even.
Met een join-up voer je dus in feite hetzelfde uit, jij bent de leider en jaagt het paard weg. Het paard mag naar je toe komen als hij je onderdangheid toont. Het is dus een zware mentale klap voor een paard als je dit zomaar uit het niets doet. Als je je paard staat te poetsen geef je hem ook niet zomaar een knal omdat hij niets doet. De Join-up word dus (alleen maar) bij vervelende paarden toegepast door mensen die er verstand van hebben, als je niet weet hoe het moet kan het heel erg misgaan en heb je de kans dat je je paard ermee verpest.
Nogmaals, een join-up is niet voor een betere band maar om een paard even op zijn plaats te zetten. Doe het niet zonder aanleiding en begeleiding!
Vertrouwen moet je verdienen en niet zomaar even afdwingen door een join-up dus wat hierboven word gezegd door MsMarit klopt niet.
Zoek anders ff in de zoekmachine op join-up dan zal je hele pagina's vol met discussies vinden.
Groetjes [***]

ilovelobke schreef:en ik heb het nog nooit gedaan maar ik heb er echt zoveellllllllllllllllllll over gelezen. dat ik het gewoon is ga proberen.

ilovelobke schreef:nou ja ik blijf bij mijn punt.
ja er zijn heel veel manieren om je paard teleren kennen. maar ik vind dat dit ook een klein stukje kwa 'je paard leren kenne' is.
ik weet dat lang niet iedereen de join up ten goede gebruikt doordat ze gewoon niet weten wat ze doen. maar ja er zijn er ook bij die het wel weten. en ik heb het nog nooit gedaan maar ik heb er echt zoveellllllllllllllllllll over gelezen. dat ik het gewoon is ga proberen.
en over dat leiderschap enz ben ik het helemaal niet mee eens. maar ja goed dat vind ik maar weer.

ilovelobke schreef:en ik heb het nog nooit gedaan maar ik heb er echt zoveellllllllllllllllllll over gelezen. dat ik het gewoon is ga proberen.
en over dat leiderschap enz ben ik het helemaal niet mee eens. maar ja goed dat vind ik maar weer.
Jus_dOrange schreef:Waar is die goeie ouwe tijd gebleven dat je je paard beter leerde kennen door 'm te knuffelen en met 'm te wandelen?