Waarom rijden jullie zonder cap ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

PDI

Re: Waarom rijden jullie zonder cap ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 20:09

hey hey,

ik reed op mijn pony altijd met cap, vooral omdat me ouders het fijner
vonden, hij was namelijk nogal rillerig. Nu heb ik een paardje, iets
langer dan een jaar en ik rijd denk 3 maanden niet meer met cap. Ik weet precies
wat ze doet.... Ik rijd namelijk altijd in de bak en ze is een open boek voor
mij. Soms is ze vervelend tijdens het opzadelen en als ik het niet vertrouw
doe ik dan mijn cap op... Op buitenritten heb ik sowieso altijd me cap op.
dat is wel zo verstandig.

Het is idd zow dat het een dier blijft en een paard is natuurlijk een
vluchtdier, maar na verloop van tijd weet je hoe je paard schrikt.... Ik
weet ook precies hoe mijn paard schrikt en nu ik haar beter onder mij
heb lopen gaat het super....

Misschien heel stom, maar ik vertrouw haar....

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 20:24

hey,
ik heb altijd met cap gereden
en mog er ook noooi op zonder cap van men ouders
maare sins dat mij cap is t klein is geworden
mocht ik zonder cap als hij braaf was
maar t is nou zo0 da ik men cap nie meer op doe of
vergeet of zo0 {t is nou echt eeen gewooonte geworden.}
maare als ik naar buiten gaat dan zet ik hem echt altijd op
hoe braaf da hij of zij ook is
nou groetjes wendy[*]

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 20:24

hey,
ik heb altijd met cap gereden
en mog er ook noooi op zonder cap van men ouders
maare sins dat mij cap is t klein is geworden
mocht ik zonder cap als hij braaf was
maar t is nou zo0 da ik men cap nie meer op doe of
vergeet of zo0 {t is nou echt eeen gewooonte geworden.}
maare als ik naar buiten gaat dan zet ik hem echt altijd op
hoe braaf da hij of zij ook is
nou groetjes wendy

MardoKnol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 20:27

Waarom rij je met zadel?
Waarom rij je met laarzen?
Waarom rij je zonder hoofdstel?
Waarom rij je met peesbeschermers?
Waarom rij je western?

Eigen keus,, dat maakt je toch zelf niks uit?
Klinkt arro,, kweet.. maar het is je eigen keus!!!!

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 20:31

Ik het eerste jaar zonder cap stom stom stom (dat was bij het inrijden enzo)
Maar nu rijdt ik altijd met cap nadat ik een keer van een ander paard ben gevallen en ik daar echt goed ziek van geweest.

(ik ben ook weleens van die pony afgevallen bij het inrijden maar dat was nooit bij mijn hoofd ofzo)

peaches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 20:36

ik heb mijn eigen beredenering en dat is...als ik zeker weet dat ik op touwhaster met 1 teugel veilig kan rijden dat er dan een moment bestaat om geen capo te dragen. Ik vraag me dan ook af, voelen mensen zich veiliger als ze rijden met 2 teugels sporen bit zweep en aangesnoerde neusriem? Denk hier eerst eens over na en dan of je een cap nodig hebt!
Is het misschien geen valse veiligheid???

Joowtjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 20:37

eigen keus idd, maar het is wel veel verstandiger om met cap te rijden!
Ik rijd altijd met cap, ook al ben ik al in geen tijden meer van mijn lieve ponietje afgevallen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 20:38

Kimmie_girl schreef:
Voor je veiligheid is het misschien beter met cap , maar stel dat je op de stenen valt met je voorhoofd op de grond is die cap dan ook nog zo veilig

Ik heb niet alles gelezen (weinig tijd) maar ik vind deze zin van de TS zo vreemd ... Waarom zou die cap dan niet veilig zijn in zo'n geval?

Ik ben eens op mijn gezicht gegaan (letterlijk dus), gelukkig wel in een bak .. Van een paard afgevlogen (ook letterlijk ) en gewoon plat met mijn gezicht de grond op .. Denk dat ik blij mag zijn dat ik mijn cap ophad, anders had ik toch wel meer gehad dan een week hoofdpijn en wat nekpijn volgens mij ... Die klep van de cap heeft zich in het zand geboort en denk ik de schok wat opgevangen ofzo .. want anders had ik volgens mij wel een gebroken neus en weet ik wat nog allemaal gehad..

Nuja, stenen zijn geen zand.. Maar ben toch nieuwsgierig vanwaar die vraag komt .. want ik snap het even niet

Ps: ik rij altijd met cap .. heb 1x eens zonder gereden omdat ik het te warm vond en de pony was toch zo betrouwbaar ... Tuurlijk val ik dan omdat die pony schrikt en ik dat niet door had (zo'n klein smal pony'tje is dadelijk onder je uit) waardoor ik op mijn kont/zij val, maar als reactie de pony vasthield waardoor die in paniek ging steigeren en mij achterover trok... Lag daar toch niet net een steen in de bak waar ik met mijn hoofd op terechtgekomen ben ... Gelukkig geen ernstige gevolgen .. Maar sindsdien nooit meer zonder cap, ookal is het de saaiste en braafste pony die er rondloopt waar ik op zit ..

MardoKnol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 20:50

Nog steeds ben ik van mening.. dat er geen antwoord op die vraag is.
Het is je eigen keus. Hoe dan ook.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 20:52

ik rij eigenlijk altijd met cap maar in de zomer als het te heet is zonder. en als ik hem vergeet

_Anouck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 20:55

meestal rijd ik wel met cap soms niet waarom:
* vergeten (heb ik soms en dan denk ik na een half uur hoe komt dat haar nou in mijn gezicht)
* Te warm en als ik er voor 10 minuutjes opga zet ik geen cap op!
* Als ik me cap niet kan vinden
maar ik rijd alleen zonder cap als ik het paard vertrouw. Overigens ben ik nog nooit op mijn hoofd gevallen!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 12:41

[***] schreef:
Kimmie_girl schreef:
Voor je veiligheid is het misschien beter met cap , maar stel dat je op de stenen valt met je voorhoofd op de grond is die cap dan ook nog zo veilig

Ik heb niet alles gelezen (weinig tijd) maar ik vind deze zin van de TS zo vreemd ... Waarom zou die cap dan niet veilig zijn in zo'n geval?

Ik ben eens op mijn gezicht gegaan (letterlijk dus), gelukkig wel in een bak .. Van een paard afgevlogen (ook letterlijk ) en gewoon plat met mijn gezicht de grond op .. Denk dat ik blij mag zijn dat ik mijn cap ophad, anders had ik toch wel meer gehad dan een week hoofdpijn en wat nekpijn volgens mij ... Die klep van de cap heeft zich in het zand geboort en denk ik de schok wat opgevangen ofzo .. want anders had ik volgens mij wel een gebroken neus en weet ik wat nog allemaal gehad..

Nuja, stenen zijn geen zand.. Maar ben toch nieuwsgierig vanwaar die vraag komt .. want ik snap het even niet

Ps: ik rij altijd met cap .. heb 1x eens zonder gereden omdat ik het te warm vond en de pony was toch zo betrouwbaar ... Tuurlijk val ik dan omdat die pony schrikt en ik dat niet door had (zo'n klein smal pony'tje is dadelijk onder je uit) waardoor ik op mijn kont/zij val, maar als reactie de pony vasthield waardoor die in paniek ging steigeren en mij achterover trok... Lag daar toch niet net een steen in de bak waar ik met mijn hoofd op terechtgekomen ben ... Gelukkig geen ernstige gevolgen .. Maar sindsdien nooit meer zonder cap, ookal is het de saaiste en braafste pony die er rondloopt waar ik op zit ..

Ik heb een keer meisje zien vallen met der gezicht op straat en ze had een cap op. Maar het lange stukje van der cap hoe zeg ik dat duidelijk het stukje dat zg maar boven je ogen zit , Dat stond bij haar letterlijk in der voorhoofd vandaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 21:01

Kimmie_girl schreef:
Ik heb een keer meisje zien vallen met der gezicht op straat en ze had een cap op. Maar het lange stukje van der cap hoe zeg ik dat duidelijk het stukje dat zg maar boven je ogen zit , Dat stond bij haar letterlijk in der voorhoofd vandaar

Het is moeilijk maar ik kan me er iets bij voorstellen.. (alhoewel Bedoel je gewoon dat ze in haar voorhoofd een streep had van de slag ofzo? ). Maar stel je voor dat ze geen cap had opgehad ... wil jij je dan gaan inbeelden wat ze dan aan de hand zou hebben gehad?

Ecudes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 21:32

peaches schreef:
ik heb mijn eigen beredenering en dat is...als ik zeker weet dat ik op touwhaster met 1 teugel veilig kan rijden dat er dan een moment bestaat om geen capo te dragen. Ik vraag me dan ook af, voelen mensen zich veiliger als ze rijden met 2 teugels sporen bit zweep en aangesnoerde neusriem? Denk hier eerst eens over na en dan of je een cap nodig hebt!
Is het misschien geen valse veiligheid???

Ik kan met mijn paard hartstikke veilig rijden met een touwhalster. Ik kan namelijk ook zonder heel veilig rijden. Toch draag ik meestal wel een cap. Met dit zelfde betrouwbare paard ben ik bij het springen over de kop geslagen (mijn paard maakte een koprol).
Wat maakt het op zo'n moment uit of je sporten van 3 cm nodig hebt of alleen een touwhalster? Als je je cap maar op hebt!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 12:47

[***] schreef:
Kimmie_girl schreef:

Het is moeilijk maar ik kan me er iets bij voorstellen.. (alhoewel Bedoel je gewoon dat ze in haar voorhoofd een streep had van de slag ofzo? ). Maar stel je voor dat ze geen cap had opgehad ... wil jij je dan gaan inbeelden wat ze dan aan de hand zou hebben gehad?

nee het was echt tot bloedens toe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 19:56

Kimmie_girl schreef:
[***] schreef:

nee het was echt tot bloedens toe!

Ja ok .. kan best wel zijn ..
Maar heb je ook al eens geprobeerd je in te beelden hoe ze eruit zou gezien hebben als ze tegen het beton was gekwakt zonder cap? Laat dan mijn voorhoofd maar bloeden hoor ... Liever dat dan geen voorhoofd meer hebben (bij wijze van spreken)

Lavita330

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 22:35

Ik reed eerst nooit met cap omdat ik eigenwijs was en het niet lekker vond zitten en er vanuit ging dat er niet iets zou gebeuren. (fout dus)
Rijd nu wel altijd met cap, want spring nu bijna alleen nog maar en daar heb ik hem altijd bij op.

marsss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 17:45

Ik rij altijd met cap een ongeluk zit in een klein hoekje zeg ik maar altijd

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:24

vind het warm in de zomer
maar heb em eigenlyk altijd op

Mariss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:19

Ik rij altijd met cap Mijn pappie deed het eerst ook nooit, en toen zei ik: doe nou eens een cap op straks val je": en je raad het al Hij viel op zijn hoofd. Verschrikkelijke hoofdpijn! Toen had hij het afgeleerd, haha. Duss, rij nooit zonder cap! Soms heb ik hem niet op, als ik hem ben vergeten ofzo, en oke als het warm is rijd het ook lekkerder, zeker als de wind waait, maar toch het is en blijft gevaarlijk....

_FrOggyLove_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:45

omdat ik snel hoofdpijn krijg van een cap... ik heb sowieso al snel hoofdpijn, als ik dan een tijdje mn cap op heb...

en in de zomer vind ik het te warm om een cap op te doen...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 22:15

Soms heb ik hem wel op,soms niet.
Soms vergeet ik het..
Maar meestal heb ik wel een cap op

_channiej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:48

Ligt eraan op welk paard rijd, want met suus en ivonne weet ik gewoon dat ik ze kan vertrouwen en dan ze niet zomaar iets gaan doen. Maar met buitenrit heb ik hem wel op.
Maar harlekin vertrouw ik niet echt want die schrikt nog weleens van iets en ik heb hem al een paar keer een vriendin van me eraf zien gooien dus toch maar een cap voor de zekerheid.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 11:44

Euh, omdat ik hem wel eens vergeet
Soms omdat ik geen zin heb in zo'n warm ding.

Maar meestal heb ik 'm wel op, zeker als ik buiten ga rijden.

Jillyken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:49

Ik heb 'm meestal wel op, maar soms heb ik 'm vergeten en ook geen zin om dan weer te gaan halen enz... En piste werk met m'n merrie is zo relax dat het eigenlijk niet echt nodig is, voor jonge paardjes en hengsten heb ik cap wel altijd op en buiten meestal ook