Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

van men ouders
van men ouders

Kimmie_girl schreef:Voor je veiligheid is het misschien beter met cap , maar stel dat je op de stenen valt met je voorhoofd op de grond is die cap dan ook nog zo veilig![]()
) en gewoon plat met mijn gezicht de grond op .. Denk dat ik blij mag zijn dat ik mijn cap ophad, anders had ik toch wel meer gehad dan een week hoofdpijn en wat nekpijn volgens mij ... Die klep van de cap heeft zich in het zand geboort en denk ik de schok wat opgevangen ofzo .. want anders had ik volgens mij wel een gebroken neus en weet ik wat nog allemaal gehad..

[***] schreef:Kimmie_girl schreef:Voor je veiligheid is het misschien beter met cap , maar stel dat je op de stenen valt met je voorhoofd op de grond is die cap dan ook nog zo veilig![]()
Ik heb niet alles gelezen (weinig tijd) maar ik vind deze zin van de TS zo vreemd ... Waarom zou die cap dan niet veilig zijn in zo'n geval?
Ik ben eens op mijn gezicht gegaan (letterlijk dus), gelukkig wel in een bak .. Van een paard afgevlogen (ook letterlijk) en gewoon plat met mijn gezicht de grond op .. Denk dat ik blij mag zijn dat ik mijn cap ophad, anders had ik toch wel meer gehad dan een week hoofdpijn en wat nekpijn volgens mij ... Die klep van de cap heeft zich in het zand geboort en denk ik de schok wat opgevangen ofzo .. want anders had ik volgens mij wel een gebroken neus en weet ik wat nog allemaal gehad..
Nuja, stenen zijn geen zand.. Maar ben toch nieuwsgierig vanwaar die vraag komt .. want ik snap het even niet
Ps: ik rij altijd met cap .. heb 1x eens zonder gereden omdat ik het te warm vond en de pony was toch zo betrouwbaar ... Tuurlijk val ik dan omdat die pony schrikt en ik dat niet door had (zo'n klein smal pony'tje is dadelijk onder je uit) waardoor ik op mijn kont/zij val, maar als reactie de pony vasthield waardoor die in paniek ging steigeren en mij achterover trok... Lag daar toch niet net een steen in de bak waar ik met mijn hoofd op terechtgekomen ben ... Gelukkig geen ernstige gevolgen .. Maar sindsdien nooit meer zonder cap, ookal is het de saaiste en braafste pony die er rondloopt waar ik op zit ..
hoe zeg ik dat duidelijk
het stukje dat zg maar boven je ogen zit , Dat stond bij haar letterlijk in der voorhoofd vandaar
Kimmie_girl schreef:Ik heb een keer meisje zien vallen met der gezicht op straat en ze had een cap op. Maar het lange stukje van der caphoe zeg ik dat duidelijk
het stukje dat zg maar boven je ogen zit , Dat stond bij haar letterlijk in der voorhoofd vandaar
Bedoel je gewoon dat ze in haar voorhoofd een streep had van de slag ofzo? ). Maar stel je voor dat ze geen cap had opgehad ... wil jij je dan gaan inbeelden wat ze dan aan de hand zou hebben gehad? peaches schreef:ik heb mijn eigen beredenering en dat is...als ik zeker weet dat ik op touwhaster met 1 teugel veilig kan rijden dat er dan een moment bestaat om geen capo te dragen. Ik vraag me dan ook af, voelen mensen zich veiliger als ze rijden met 2 teugels sporen bit zweep en aangesnoerde neusriem? Denk hier eerst eens over na en dan of je een cap nodig hebt!
Is het misschien geen valse veiligheid???

[***] schreef:Kimmie_girl schreef:Ik heb een keer meisje zien vallen met der gezicht op straat en ze had een cap op. Maar het lange stukje van der caphoe zeg ik dat duidelijk
Het is moeilijk maar ik kan me er iets bij voorstellen.. (alhoewelBedoel je gewoon dat ze in haar voorhoofd een streep had van de slag ofzo? ). Maar stel je voor dat ze geen cap had opgehad ... wil jij je dan gaan inbeelden wat ze dan aan de hand zou hebben gehad?
Kimmie_girl schreef:[***] schreef:Het is moeilijk maar ik kan me er iets bij voorstellen.. (alhoewelBedoel je gewoon dat ze in haar voorhoofd een streep had van de slag ofzo? ). Maar stel je voor dat ze geen cap had opgehad ... wil jij je dan gaan inbeelden wat ze dan aan de hand zou hebben gehad?
nee het was echt tot bloedens toe!
Mijn pappie deed het eerst ook nooit, en toen zei ik: doe nou eens een cap op straks val je": en je raad het al
Hij viel op zijn hoofd. Verschrikkelijke hoofdpijn! Toen had hij het afgeleerd, haha. Duss, rij nooit zonder cap! Soms heb ik hem niet op, als ik hem ben vergeten ofzo, en oke als het warm is rijd het ook lekkerder, zeker als de wind waait, maar toch het is en blijft gevaarlijk....