Wie rijd er met sporen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wie rijd er met sporen?

Ja, ik rij met sporen
294 (62%)
Nee, ik rij niet met sporen
173 (37%)

Totaal aantal stemmen: 467

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 14:33

Ik rijd soms met sporen op mijn bijrijdpony omdat hij soms gewoon niet luisterd naar mijn binnenbeen. Gebruik ze dus om mijn hulpen te verfijnen, en niet om hem beter aan het been te krijgen, maar wel om hem op sommige punten alerter te maken.
Ben niet van mening dat je sporen moet gebruiken om je paard beter aan het been te krijgen..

KazimirOrryS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 17:10

Ik rij met grove wieltjes, ik vind ze persoonlijk wat vriendelijker nog dan rechte lange sporen. Ik gebruik ze vooral om mijn hulpen te verfijnen. Lachen

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 23:43

Ik rij met sporen ja, is verplicht vanaf de M1.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 20:58

Ik rij met sporen, omdat mijn paard anders moeilijk opzij gaat voor het been Lachen

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 13:28

Ik rij met sporen, momenteel nu even niet omdat hij weer een beetje in zn oude trainings ritme moet komen, maar als we weer fanatiek gaan trainen heb ik ze om mijn hulpen voor de zijgangen te verfijnen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 14:49

ik rij ook met sporen, alleen niet met buitenritten, want dan is hij voorwaarts genoeg, maar als ik in de bak rijd (op zaterdag les) rijd ik wel met sporen en ik heb de kleinste, stompste kinderspoortjes Tong uitsteken

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 12:29

Ik rij wel met sporen in de bak,omdat ze anders gaat bokken en steigeren en zonder spoortjes durft ze dat niet meer;)
Niks zielig an houd ze netjes stil en ze loopt er beter op.
buitenrijden rij ik zonder dan is ze mij te snel ..crosmonster

djerada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 12:45

Ik heb wel sporen hier thuis...
Maar nog nooit mee gereden...
Het zijn van die botte, die doen toch minder pijn dan zo een wieltje? Die wieltjes zijn zo scherp.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 16:43

drowning schreef:
Ik rijd soms met sporen op mijn bijrijdpony omdat hij soms gewoon niet luisterd naar mijn binnenbeen. Gebruik ze dus om mijn hulpen te verfijnen, en niet om hem beter aan het been te krijgen, maar wel om hem op sommige punten alerter te maken.

haha dat is niet verfijnen Knipoog (dat alerter maken bedoel ik dan)

ik rij ook met sporen, is verplicht vanaf M1 thuis rij ik met de allerkleinste stompe spoortjes en op wedstrijd heb ik meestal iets langere om.

Adelarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 18:41

ik rijd niet met sporen, gewoon, het is niet nodig, mijn paardje reageert makkelijk op mijn hulpen, maar ik heb er wel, voor als het nodig is, soms is ze gewoon TE sloom...
en tijdje geleden was ik aan het rijden en komt een nonkel van mijn moeder daar met mijn achternichtje aan, zij rijd wel met sporen, komt hij tegen mij zeggen dat het eigenlijk wel mooier, professioneler lijkt als ik met sporen reed, ik dacht dat ik van mijn paard ging vallen :/

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 10:22

Ik rij niet met sporen. Wel heel lang gedaan, maar ik heb ontdekt dat hij precies hetzelfde reageert zonder sporen. Ik rij nu met een zweepje en als hij niet snel genoeg reageert, krijgt hij een tik in plaats van een prik. Als je paard genoeg voorwaarts is, heb ik geen sporen nodig.
Dus ik heb NEE gestemd Lachen

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 10:27

Ik rijd wel met sporen..
Het gaat zo gewoon veel fijner en Bijou luistert beter naar het been enzo

diandra13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 10:45

Steffie89 schreef:
Ik zie bijna altijd mensen, die met sporen op hun paard rijden (niks op tegen hoor Tong uitsteken ) maar wie rijd er nou van bokt met sporen en waarom?

En met wat voor sporen rij je dan?

hey,
ik heb een haflinger en doordat ik met sporen rij kan ik net iets beter z'n achterhand eronder krijgen. rij dus ongeveer met 1,5 cm maar best stompe geen scherpe, en rijd soms ook nog met zweep erbij, in het bos rij ik zonder zweep of sporen dan is hijs voorwaarts zat
groetjes

Cwessielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 20:40

ik rij in de bak met springen en dressuur met sporen , gewoon betere hulpen te geven en hij best sloompjes kan zijn. Met buitenrijden gebruik ik ze niet. En mijn sporen zijn ongeveer 1 cm lang.

amando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 23:03

Knipoog nou ik rij met sporen om dat dat moet in de m1 met officele wedstrijden maar ik gebruik alleen mijn spoor ff als hij niet reageerd maar voor de rest rij ik op mijn kuit en zit Tong uitstekende sporen waar ik mee rijd zijn hele kleine staafjes! ik heb ze voor de rest niet nodig hij is voorwaarts zat

Tango_steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 14:08

heej,
ik rij ook met sporen, dan iz mn paard iets attenter op mn been, reageert ze wat beter enzo. k heb gewoon staaf sporen van 20 mm.

SilenSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 14:11

heej, ik rijd ook met kleine stompe sporen, anders reageert matco niet zo goed.

Sandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 12:22

De ene keer rij ik met en de andere keer rij ik zonder sporen. Nienke mag niet met sporen gereden worden gewoon, omdat ze super snel open ligt en ze ook wel vlot voor je been is. Rij ik op een ander paarden die niet zo goed reageert dan rij ik wel met sporen.

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 13:08

Ik draag sporen want sennerin reageert niet goed op het been.
zelf kortjes helpen niet.
schaam me eigenlijk maar heb sporen van 35 mm Bloos Bloos Bloos
heb geen andere keus want ze reageert niet anders maar ben wel super super voorzichtig met die sporen!!!!!!!

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:35

Ik rijd met wielsporen, met glad wiel

LoveTarkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 15:46

ik rijd ook altijd met sporen op me verzorgpaard! Ze is zonder sporen niet goed voor het been ik rijd ook met redelijk lange maar ben niet iemand die ze paard ermee lek prikt hoor! Trouwens ze kunnen wel tegen een stootje hoor paarden *LOL*
Buiten rijd ik ook met sporen eigenlijk altijd!

Spekky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:15

Tango_steef schreef:
heej,
ik rij ook met sporen, dan iz mn paard iets attenter op mn been, reageert ze wat beter enzo. k heb gewoon staaf sporen van 20 mm.

ik ook! Tong uitsteken maar mn fjordje rijd ik niet met sporen want die wordt daar bokkerig van Bloos

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:19

Ik rij soms met, soms zonder.. ligt aan hoe mijn paard is, en dan went hij ook niet zo snel. Hij is wel zonder sporen te rijden maar met is hij toch wat makkelijker en kun je wat duidelijkere hulpen geven.

Ik rijdt trouwens op mijn kwpn'er NOOIT met zweep, echt NOOIT

Thessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 23:17

Ik rij nu wel met sporen maar het zijn hele stompe,
Hij reageert anders echt niet op het been..
Maar op mijn vorige pony was dat dus echt niet nodig Lachen

marian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 09:21

Ik rij altijd met sporen, op alle paarden. En het zijn dan altijd sporen met grof wiel, die zijn het fijnst. Ze geven veel impuls terwijl je je paard er bijna niet mee kunt bezeren.