Joehoe! Shetlanders erbij gekocht!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:33

TS, wil je misschien een antwoord geven op mijn vraag?

emilyslaluna schreef:
Eline04 schreef:
Nee, maar als dat 1.50 is ben ik geen 1.50 ben ik bang. Want kom op, nu denken jullie allemaal dat ik er zo op ga. Als ik kan meelopen ga ik er niet op hoor, wees maar niet bang. En hoe weten jullie nou welk advies ik opvolg? Ik heb ondertussen nog niks gedaan qua zitten/rijden dus ja...

Het is heel simpel om te weten hoe lang je bent, namelijk door een meetlat of meetlint jezelf te meten wanneer je tegen een muur staat. Handig is om iemand je daarbij te laten helpen.
Ook kan je jezelf nooit vergelijken met iemand op een foto. Want een foto vertekent heel veel. Het kan goed dat jij even lang bent als dit meisje, maar dat je gewoon niet door hebt hoe lang het eigenlijk is. Daarbij realiseer je waarschijnlijk bij het zien van de foto dat het beeld van een meid van 1.50m op een shetlander eigenlijk echt niet kan. Heel goed van bokker MarryAnneR om het hier even te tonen.

En over je tweede uitspraak. Wij kunnen ook niet weten welke adviezen je hier gaat opvolgen. Maar wat wij wel zien/lezen is dat je na 20 nee's (+uitleg) en 1 ja (zonder uitleg) toch meer neigt om eens te zijn met de ja. We kunnen het hier totaal mis hebben, maar dan is het een stukje miscommunicatie. Wat normaal is, want je bent nog maar 12 en dat is ook heel jong.

TS, begrijp je wel waarom wij (de meesten hier) je afraden om op die shetlander te rijden? Je zegt zelf dat je er echt niet op zou rijden als het eruit zou zien als het meisje op de foto hierboven. Begrijp je dat je wel zo eruit zou zien? En dus dat het niet goed is om op de shet te rijden?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:44

Afbeelding

Het bewijs dat ook jouw lengte op een grote shet te groot is. Deze shetlander was 1.08. Ik was hier nog geen 1.50.

Ergens in mijn mailbox tevoorschijn getoverd. Denk dat dit zo n 10 jaar geleden was.

Hilary

Re: Joehoe! Shetlanders erbij gekocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:58

En dan zit je nog niet eens heel erg rechtop, jolandeee. Kun je nagaan als je dat wel doet, dan is de verhouding nog minder goed.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 13:03

Enige jaren terug was er veel ophef over filmpjes van de zog. "ponypletters"Dat waren volwassen zwaargewichtige vrouwen die op Shetlanders reden totdat deze onder hen in elkaar zakten. Nou was dat echt wel wat anders dan deze dunne jonge meisjes. Maar het kan wel aan het denken zetten.

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 13:12

En weer een topic van TS van 12 jaar waar iedereen heerlijk serieus op reageert.
Mijn dochter is ook 12 zou haar ten eerste nooit op bokt lid laten worden en dit soort vervelende topics laten openen.

Meid je bent 12, heb verzorgponys waar onder een haflinger.
De shets zijn erbij gekomen ( God dank want nu hoef je ee zelf geen te kopen wat ook niet kan als 12 jarige)
Je hebt helemaal nilks te vertellen over deze pony’s want ze zijn niet van jou!
Jammer dat de eigenaar zijn verantwoordelijkheid niet neemt en zegt dat jij lekker erop kunt rijden.
En inrijden, je hebt vaker pony’s ingereden? Je bent 12!!’
Beetje overmoedig wellicht, inrijden vraagt veel kennis en kunde en vooral inzicht.
Inzicht heb je niet echt want je ziet niet in dat je niet past.

Houd het lekker bij de haflinger.

Ps waar zijn je ouders in deze?
Staan die het echt toe dat jij een jonge pony beleerd?

Blijf lekker dromen en speel met de shets en rijd op de haflinger zolang de eigenaar dat toestaan.

Nogmaals niet jouw pony’s en inrijden niet door meisje van 12.
Punt.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:13

Foto's van bij mij, pony was iets groter dan die van jou en meisje ook maar in verhouding is het wel gelijk Afbeelding
Afbeelding

Eline04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 16:16

Amber_anne schreef:
Foto's van bij mij, pony was iets groter dan die van jou en meisje ook maar in verhouding is het wel gelijk [ [url=m/B7YvgP.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ax58sr.png]Afbeelding[/url] ]

Ik ga morgen weer naar de paardjes, ik ben helaas ziek dus ben alleen wezen voeren en buiten zetten. Ik zou morgen er voor de grap even op gaan zitten.

Eline04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 16:17

Amber_anne schreef:
Foto's van bij mij, pony was iets groter dan die van jou en meisje ook maar in verhouding is het wel gelijk [ [url=m/B7YvgP.png]Afbeelding[/url] ]

Hoe groot is de pony en hoe groot is het meisje?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:19

Pony was denk ik 1,15 en meisje 1,60 maar dit is al 10 jaar geleden dus weet het niet precies

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:10

.
Laatst bijgewerkt door Lori op 05-02-25 23:15, in het totaal 3 keer bewerkt

Montgri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:11

Eline04 schreef:
Amber_anne schreef:

Ik ga morgen weer naar de paardjes, ik ben helaas ziek dus ben alleen wezen voeren en buiten zetten. Ik zou morgen er voor de grap even op gaan zitten.

Voor de grap even op zitten? Pony moet toch nog beleerd worden? Nou succes, hoop dat ie blijft staan voor je.

Eline04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 18:15

Ik ga morgen weer naar de paardjes, ik ben helaas ziek dus ben alleen wezen voeren en buiten zetten. Ik zou morgen er voor de grap even op gaan zitten.[/quote]

Voor de grap even op zitten? Pony moet toch nog beleerd worden? Nou succes, hoop dat ie blijft staan voor je.[/quote]

Er hebben bij de vorige mensen wel eens kindjes opgezeten nooit beleerd . Dus ze beweerde dat ze dat toeliet. Kom ik snel genoeg achter

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:36

Want als je het voor de grap doet is het niet echt? Dus dan kan het ook geen kwaad?

Meid je bent dan nog maar 12, maar denk na.. :? De voorbeeldofoto's die je krijgt zijn toch duidelijk? Je gaat gewoon te groot zijn.

Eline04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 18:38

kwii schreef:
Want als je het voor de grap doet is het niet echt? Dus dan kan het ook geen kwaad?

Meid je bent dan nog maar 12, maar denk na.. :? De voorbeeldofoto's die je krijgt zijn toch duidelijk? Je gaat gewoon te groot zijn.

Ik heb toch ook gezond verstand .. als ik me met die shet vergelijk kan het er echt nooit zo uit zien ik ben ook niet helemaal gek (ookal lijkt dat misschien wel zo :D )

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:45

Nou die van xxxx is anders wel wat ik onder een stevige shet versta qua bouw. Maar maak gerust foto's en plaats ze hier eens, dan kunnen we het zien of je te groot bent.
Laatst bijgewerkt door balance op 05-09-23 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam verwijderd op verzoek

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:53

Ts, bekijk het eens relatief. Jij bent 45 cm groter dan je pony. Dat is bijna de helft ldt van je shet - dus je bent 1,5 keer zo groot.

Bij een paardje van 1.50 zou dat relatief hetzelfde zijn als iemand van 2m25 erop te zetten.

Ik snap dat het niet leuk is om te horen, maar zoals ik begrijp kan je ook op je haf rijden. Ga lekker lange teugelen, vrijheidsdressuur, schriktraining, wandelen, mennen... Mooi invlechten...

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 19:54

Lieve TS,

Ik snap wel waar je vandaan komt. 2 jaar geleden was ik even oud als jij, en zat ik in dezelfde situatie. Ik was toen 1.55 ongeveer en de pony die ik bereed 1.15.
Ik heb op bokt advies gevraagd, en de mensen zeiden hier dat het niet paste. De eigenaar van de verzorgpony zei dat het wel paste. Ik zat daarom dus een beetje in dubio (al hield ik mezelf wel voor de gek, het feit alleen al dat ik er zoveel naar vroeg zei al dat ik stiekem het antwoord al wist). :n

Ik heb toen besloten om naar de eigenaar van de verzorgpony te luisteren. Ik heb deze pony een aantal maanden verzorgd en ik heb er ook op gereden. Elke keer dat ik een foto van ons tweeën zag voelde ik me toch een beetje beschaamd. Qua gewicht kon het nog makkelijk, maar ik was echt te lang.

Na een tijdje nagedacht te hebben heb ik toen toch de beslissing gemaakt om niet meer te rijden. En weet je, daar ben ik nog steeds trots op. Ik heb de juiste keuze gemaakt en ik heb in het belang van de pony gedacht, ipv alleen aan mezelf <3.

Ik hoop zo dat je inziet dat de mensen hier gewoon het beste voor je pony voorhebben, en niet gewoon gemeen tegen je willen zijn. Alsjeblieft TS, luister nu maar gewoon naar de adviezen die je krijgt.

Jij hebt dan nog het geluk dat jij gewoon een geweldige verzorg haflinger hebt waar je ook op kunt rijden (iets waar ik toen een moord voor had gepleegd). :) Ik zou zeggen, ga daar lekker mee door en laat de Shetlander aan een kleiner iemand over.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:18

Eline04 schreef:
Amber_anne schreef:

Zal ik met mijn 100kg ook eens voor de grap op jouw rug klimmen?

Eline04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 20:29

Amber_anne schreef:

Ik ga morgen weer naar de paardjes, ik ben helaas ziek dus ben alleen wezen voeren en buiten zetten. Ik zou morgen er voor de grap even op gaan zitten.[/quote]

Zal ik met mijn 100kg ook eens voor de grap op jouw rug klimmen?[/quote]

Nou, nou, zo kan ie wel weer. Ik ben maar 36 kg, dus aan gewicht ligt het absoluut niet

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:30

Jolien87 schreef:
Eline04 schreef:

Zal ik met mijn 100kg ook eens voor de grap op jouw rug klimmen?

Kan best joh, voor de grap. :') TS volgensmij is er maar 1 ding wat je wilt horen en dat is dat je op de pony past. Helaas is dat niet zo, overal zoek je een smoesje voor dat het wel zou kunnen. Jammer genoeg is het een feit, kop eronder en zoek gewoon iets waar je wel op kunt rijden. Er lopen zat paarden rond op de wereld dus waarom zou je jezelf beperken tot 1 shet. :+

Eline04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 20:32

Eline04 schreef:

Zal ik met mijn 100kg ook eens voor de grap op jouw rug klimmen?[/quote]

Kan best joh, voor de grap. :') TS volgensmij is er maar 1 ding wat je wilt horen en dat is dat je op de pony past. Helaas is dat niet zo, overal zoek je een smoesje voor dat het wel zou kunnen. Jammer genoeg is het een feit, kop eronder en zoek gewoon iets waar je wel op kunt rijden. Er lopen zat paarden rond op de wereld dus waarom zou je jezelf beperken tot 1 shet. :+[/quote]

Oke nu gaat het me te ver. Aan gewicht ligt het absoluut niet. En qua lengte (heb meerdere topics uitgeplozen) zit ik volgens de meeste op het randje. Onthoud dat het plan is alleen te gaan inrijden, doorrijden niet.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:33

Nee, je bent te lang. :) Jij vraagt om mening, jij krijgt mening.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:34

Gaan we weer.. :oo

Eline04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 20:34

mcjv schreef:
Nee, je bent te lang. :) Jij vraagt om mening, jij krijgt mening.

Oké. Dat blijft dus wel een mening :') En net was het volgens jou nog een feit? :+

Eline04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 20:34

annibel schreef:
Gaan we weer.. :oo

Whoopsie. Bedankt voor het melden _/-\o_