antje_vip schreef:Ik had vroeger dezelfde wens als TSEn uiteindelijk een Shetlandertje gekregen. Man, wat was ik gek met dat beessie. Ook heel veel van geleerd natuurlijk, ik dacht heel veel verstand van paarden te hebben maar viel toch tegen.
En we hebben de gekste dingen bedacht met dat beest. Toch is alles goed gekomen met ons. Heeft mijn pony geleden onder mijn fouten? Geen idee, vast wel eens. En wat zou het mooi zijn als alles perfect was gelopen. Maar ook (of juist) toen ik er te groot voor was, heb ik zo van hem genoten! We zijn 18 jaar samen geweest tot hij stierf en man, wat mis ik die knol
![]()
Wat ik wil zeggen; er vanuit gaande dat de ouders meekijken en meebetalen, is het geweldig om je eigen pony te hebben! Probeer alleen wel realistisch te blijven met dingen als rijden en lesgeven.
Helemaal dat!
En ja, mijn shet heeft ook mijn fouten moeten doorstaan, maar dankzij hem heb ik er wel uit kunnen leren. En hij loopt hier ook nog steeds rond na 21 jaar. Niemand wordt perfect geboren en niemand maakt geen fouten bij zijn eerste paard/pony.
Ik kan de liefde voor de shetlander ook begrijpen. Ik heb 10.000m2 weiland dat ik huur. Staan alleen shetten en mini's op