Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ineke2 schreef:Ik lees dat hij een grote box heeft en voer...
Had liever gelezen dat hij veel buiten zou komen in het weiland ( of in de winter in de paddock ) met paardenvriendjes.
Dan kan hij daar al energie in kwijt en spelen... grote kans dat hij dan al minder zal bijten vermits jij consequent en zonder angst met hem omgaat.
De eerste tijd zou ik dan ook niet zonder begeleiding wat met hem doen op de grond. Gewoon altijd iemand erbij die kan zien wat jij doet en kan ingrijpen / zeggen wat je moet doen als hij iets doet wat niet mag. En daarna als dat nodig is ook lan uitleggen hoe je dat ongewenste gedrag kunt voorkomen.
xdinciii schreef:... alleen zijn gedrag is niet vol te houden
xdinciii schreef:Voor de zoveelste keer, maakt het me niet iit hoelang ik met hem bezig moet zijn voor hij een normale b proef loopt... alleen zijn gedrag is niet vol te houden
Courses schreef:TS komt inderdaad puberaal over maar dat past volledig bij haar leeftijd.Ik moet wel eerlijk toegeven dat de titel 'Ik wil' en je reacties hier een beetje gemakkelijk en vooral puberaal overkomen. Met je voeten op de grond stampen en het gaat niet zoals het gaat idee. Vraag of een Bokker je eens kan helpen, vraag iemand op de pensioenstal eens om hulp. Eerst eens je kansen bekijken en niet 'wat er allemaal mis gaat'.
Rex_Rolfo schreef:bigone schreef:Of doe een net gekookte aardappel onder je mouw en laat hem daar in bijten.
Lang geleden dat ik die boekjes heb gelezen [/jeugdherinneringen
]
xdinciii schreef:Ineke2 schreef:Ik lees dat hij een grote box heeft en voer...
Had liever gelezen dat hij veel buiten zou komen in het weiland ( of in de winter in de paddock ) met paardenvriendjes.
Dan kan hij daar al energie in kwijt en spelen... grote kans dat hij dan al minder zal bijten vermits jij consequent en zonder angst met hem omgaat.
De eerste tijd zou ik dan ook niet zonder begeleiding wat met hem doen op de grond. Gewoon altijd iemand erbij die kan zien wat jij doet en kan ingrijpen / zeggen wat je moet doen als hij iets doet wat niet mag. En daarna als dat nodig is ook lan uitleggen hoe je dat ongewenste gedrag kunt voorkomen.
Ja, hij staat het grootste gedeelte van de dag lekker op de wei met zijn vriendjes!
khirshanta schreef:2. Je ouders overtuigen en een beginners-karakter pony zoeken, en daarmee aan de slag.
Je huidige pony door iemand anders laten trainen levert voor jou waarschijnlijk op dat je pony na een paar weken opnieuw begint. Jij bent namelijk niet veranderd en kunt nogsteeds hem niet aan.
bigone schreef:Dan is het toch echt einde verhaal, jij bent zo ervaren en kunt er niets mee, dus dat word de slager.
Als ik niet beter zou weten zou ik denken dat het komkommertijd was, wat een onnozele ongein-antwoorden krijgt TS op haar normale vraag of ze het bijtgedrag van haar nieuwe pony af kan leren... Heb je niks nuttigs te melden, schrijf dan een keer niks (en ga een muts breien ofzo
)