paard lease of kopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AylaL

Re: paard lease of kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 19:18

Ik ben 13 nu , had toen ik 12 was een leuke verzorg shet gevonden , die de eigenaar verkocht en dat werdt dus telkens een andere pony om te rijden en verzirgen uiteindelijk ging ze om geld vragen (50€ voor een shet te verzorgen -O- ) maar nu heb ik een pony waar ik alles mee kan doen voor 40€ per maand en dat was veel zoeken en discuseren xD Dus het kan wel hoor ! Gewoon erg goed zoeken

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 19:26

my gohst town je klinkt net bij mij op stal, ben nu 13, de stal waar ik nu ben was tot vandaag leuk, tot vandaag. ik verzorg een shet, kom elke dag 45 minuten fietsen om uit te mesten en buiten te zetten, heel vermoeiend en heb nauwelijks tijd voor mezelf meer, maar ik had t ervoor over, komt hij naar mij toe 'je moet voortaan betalen je betaald nooit dat mag niet hoor!' hij is 80 en onze band is niet 'perfect' zegmaar. ik heb gelukkig nog een andere verzorgpony maar dit vond ik raar, als ie zo doorgaat moet ik maar stoppen, want ik ga niet betalen om mij elkedag uit te sloven.

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 19:36

anemoonlena schreef:
my gohst town je klinkt net bij mij op stal, ben nu 13, de stal waar ik nu ben was tot vandaag leuk, tot vandaag. ik verzorg een shet, kom elke dag 45 minuten fietsen om uit te mesten en buiten te zetten, heel vermoeiend en heb nauwelijks tijd voor mezelf meer, maar ik had t ervoor over, komt hij naar mij toe 'je moet voortaan betalen je betaald nooit dat mag niet hoor!' hij is 80 en onze band is niet 'perfect' zegmaar. ik heb gelukkig nog een andere verzorgpony maar dit vond ik raar, als ie zo doorgaat moet ik maar stoppen, want ik ga niet betalen om mij elkedag uit te sloven.

Ja , bij mij een shet hengst niet 5 minuten lopen van mijn huis super blij kom ik daar een half jaar lang 10€ betaalt en dan vragen ze aan een kind van 12/13 of ze 50€ mogen ?! En dan zegge me ouders er wat van en zegge ze in de groepsapp van alle verzorgers ja der ouders zijn raar , en dan "ontsloeg" ze mij ...

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 19:51

poeh poeh, ik ga zelf weg als hij ook maar zegt 'anders meot je weg' ik kom daar voor hem, hij niet voor mij.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 19:57

anemoonlena: en daar zit denk ik de ergernis van heel veel eigenaren...Het komt op mij een beetje over alsof jij vind dat je genoeg doet en daarom niets hoeft te betalen. Alsof je de pony helemaal niet zo heel leuk vind en niet dankbaar bent dat je hem mag verzorgen...Ik weet dat dit topic daar niet voor bedoeld is, maar ik wil het toch even aangeven.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 20:08

Dat is waar, maar 50 euro voor een shet die een 13 jarige verzorgt? Dat is was over de top. 50 euro voor ene pony vind ik beter in verhouding.

Ts, heb je al nieuwe dingen in de buurt gevonden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 20:10

anemoonlena ik snap ke wel is die eigenaar nou wel of niet aardig op welke dagen ga jij allemaal nee ik benal over al geweest ook in maasdam maar niks gevonden helaas en ook in strijensas en bij de peerdegeart en kedereen zij of nee of nee sorry ik heb al iemand of nee sorry ik doe het zelf helaas

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 20:14

ik snap je wel. is die eigenaar nou wel of niet aardig? op welke dagen ga jij allemaal? nee, ik ben al overal geweest ook in maasdam maar niks gevonden helaas. en ook in strijensas en bij de peerdegeart en iedereen zei nee, nee sorry ik heb al iemand of nee sorry ik doe het zelf. helaas.
ik heb even je post iets verbeterd. ik hoop dat je dat niet erg vindt? zo begrijpt iedereen het wat beter. zeker niet gemeen bedoelt hoor! heb je al briefjes opgehangen in supermarkten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 20:17

nee maar bij ons kijkt bijna niemand naar die briefjes iedereen doet het tegenwoordig online enzo dus ik zet maar gwn overal advertenties zoals op marktp en leasehorse en bokt en ehorses enzo

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 20:20

oké :) misschien heeft je vader/moeder kennissen met een pony?

_LiliM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 20:27

Hoi, zelf ben ik ook toen ik 11 was begonnen met verzorgen. Is er misschien een leuke kinderboerderij in de buurt met een paardje? Of heb je vriendinnetjes met een verzorgpaard? Je moet niet teveel eisen stellen, wedstrijden rijden zijn heel leuk maar ook heel duur denk aan verzekering, startpas, trailer en iemand die rijd en natuurlijk heel veel oefenen, les en alle tijd die je moet opofferen voor wedstrijdjes.

Zoek gewoon rustig op je gemak, plaats een bericht op marktplaats, bokt en bij de supermarkt. Zoek gewoon een leuk paardje waar jij je prettig bij voelt het gaat er immers om dat jij het naar je zin hebt.
Vraag anders of je bij de manege in de buurt mag helpen denk aan poetsen, zadelen, meehelpen met de lessen want, dan leer je ook heel veel.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 20:43

nee ik ben dankbaar, ik doe het half voor de pony: als ik de pony niet deed, stond de pony 24/7 op stal!
dat is belachelijk, ook best zielig. maar ik ben ook blij emt hem, hij is ook een beetje dement, dus het is allemaal wat vreemd, hij snapt zelf soms ook niet wat hij doet.

maar ik ga niet 50,- betalen, want ik fiets 45 minuten om uit te mesten, dan 45 minuten terug. daar betaal ik niet voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 20:48

ik heb al advertentie op markplaats en helaas is kennis te ver papendrecht woont een kennis achternicht die heeft een maenege en tante woont in nieuw beierland 2kreupelen paarden

kimmie636

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:01

Ik begrijp je ouders helemaal. Een paard is vreselijk duur! En 11 is nog best jong voor een eigen paard. Een paard of pony verschild meestal niet zo heel veel in verbruik. Meeste zadels of hoofdstellen zijn toch even duur. Het voer ook. ;) En ik zou eens rond vragen voor een verzorgpony en zijn mensen waarbij je gratis dan mag rijden in ruil voor kluisjes. Ik wens je heel veel succes ermee.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:12

Maar TS, je hebt toch al een verzorgpaardje? :) kan je dan niet beter lekker met hem bezig zijn en als het mag met hem wat lesje nemen? :)

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:29

Ik heb een verzorgster van 11 voor mijn shetlander. Die rijdt 3x per week.
Dit is haar eerste verzorgpony, maar ze heeft 5 jaar rijervaring en haar moeder komt altijd mee.
Iemand zonder rijervaring zou bij mij alleen maar mogen borstelen en iemand van jouw leeftijd zou dat niet alleen mogen.
Veel eigenaren willen iemand met in ieder geval iets van ervaring.
Ik zou lekker ervaring op gaan doen op de manege en verder leren met je verzorgpaard.

Jasmijn10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 00:39

Bij ons kost leasen ongeveer 200 p maand voor 3 dagen. wel duur maar ja, het is in amstelveen, naast amsterdam

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 05:49

Het klinkt misschien heel bot, maar ik vind TS een beetje ondankbaar eigenlijk.
Ze heeft al een verzorgpony, waar heel veel mensen alleen maar van kunnen dromen, ze mag er zelfs soms op rijden en dan vind ze dat ze er te weinig mee mag en wil ze en ander.
Of zie ik dit verkeerd?

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 13:18

@anemoonlena het spijt me maar ik vind de advertentie nog steeds niet geweldig. Heerlijk gezegd vind ik het er nog wat 'slordig' uitzien! Denk bijvoorbeeld meer aan hoofdletters en spaties, wel vind ik dat ze in de advertentie wat minder opdringerig overkomt (+ puntje) :D Ook staan er een beetje veel komma's in misschien kun je dit aanpassen. *\o/*

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 13:48

Ik zou als eigenaar niet blij worden van zo'n advertentie.
Zou je op grond hiervan niet uitnodigen...

Misschien kun je beter beginnen met te vermelden dat je graag wilt leren omgaan met pony's en wilt leren over de verzorging omdat je later graag een eigen paardje wilt.
Uiteraard horen poetsen en klusjes rondom wei en stal daar ook bij en moet rijden niet op de eerste plaats staan!
Wie weet tref je wel een lieve eigenaar die je in ruil voor je hulp wat rijlesjes kan geven ;)

Het is jammer dat je zo ver weg woont, anders zou ik je best een kansje gunnen.
Maar alleen omdat ik je via Bokt een beetje "ken", niet vanwege de advertentie :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:44

sorry maar ik weet niet hoe ik het anders moet doen

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 15:32

Maar wat er staat, ben je het daarmee eens of wil je wel graag rijden terwijl je dat eigenlijk nog niet zelfstandig kunt?

Als je wel wilt wat ik schrijf, kun je dat in je advertentie verwerken.
Wil ik ook voor je doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 16:04

In een straal van 30 minuten fietsen is er vast wel een manege te vinden in jouw buurt.
Je zult toch (hoogstwaarschijnlijk) moeten beginnen op een manege. Je kunt niet verwachten dat je meteen een paard krijgt of kunt verzorgen. Je bent nog erg jong en dit brengt een hoop verantwoordelijkheid met zich mee.

Als ik jou was zou ik lekker op een manege lessen gaan volgen en vaak volgt de route naar een verzorgpaard vanzelf. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 16:17

een manege is te ver

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 16:26

latifah11 schreef:
nee maar bij ons kijkt bijna niemand naar die briefjes iedereen doet het tegenwoordig online enzo dus ik zet maar gwn overal advertenties zoals op marktp en leasehorse en bokt en ehorses enzo

Als je online advertenties plaatst, plaats dan wel advertenties die op een normale manier gespeld en geschreven zijn. Want dit is zonde! Je gooit gewoon je eigen glazen in, als je jezelf op deze manier presenteert.

Ik zou zelf nooit een meisje aannemen dat niet eens de moeite neemt een foutloos tekstje te schrijven. Ook al heeft paardrijden helemaal niks met spellen te maken, en ook al ben je pas 12. Mijn tip voor jou: vraag je ouders of ze je tekst even corrigeren. Want dan maak je een veel betere eerste indruk. Je weet niet half hoe belangrijk de eerste indruk is. En die kun je maar 1 keer maken...

Nou, nogmaals succes gewenst! Er denken hier zoveel Bokkers met je mee dat het vast gaat lukken.