Ik ben het echt zat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:25

Toen ik wat jonger was ik heb meerdere jaren erover gedaan om een leuke pony te vinden, gratis(woon in de stad :+ haha) Maar goed volhouden en uiteindelijk vind je wel wat!

Nu ik wat ouder ben betaal ik nu voor mijn bijrijdpaardje 50 euro in de maand. Vind ik een redelijk bedrag voor aantal dagen per week, waar ik mag rijden, bos etc. IJzers slijten natuurlijk ook en het tuig ook. Vaak vragen mensen ook een bijdrage zodat je komt op de afgesproken dagen

Gentlegiant

Re: Ik ben het echt zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:26

Dus volgens jou/jullie moet ik mijn bijrijder voor niks les geven?

Jij werkt toch ook niet voor niks voor je baas omdat hij het werk niet alleen kan/wil doen?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:27

Citaat:
Vaak vragen mensen ook een bijdrage zodat je komt op de afgesproken dagen

Mijn werk betaald mij zodat ik op de afgesproken dagen kom...

Als ik wil dat iemand vaste dagen van mij overneemt zodat ik niets zou hoeven doen...
dan is het raar daar geld voor te vragen.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:29

Dat is toch je eigen keuze, niet iedereen denkt hetzelfde.

Ik leg bijvoorbeeld alleen mijn visie uit.
Mijn verzorgster is nu 13 en heb het geluk dat ik haar vanaf haar net 11de al volledig kan vertrouwen.
Zeldzaam kind, die hou ik in ere.
De andere is sowieso vaak bij mij mee en is 14. Die vertrouw ik ook volledig.
Vind ik belangrijker dan geld

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:29

Nicky91 schreef:
CastaMickey schreef:
Ben ik met je eens, maar dat heeft niks met de vraag te maken die ik stel :P Vind je het principe van geld betalen voor een manege dan ook onzin?

Op een manege krijg je les, dus is het een dienst, dus betaal je ervoor. Een verzorgpaard/pony is een hobby, je helpt er de desbetreffende persoon mee(9 vd 10 keer). En dus vind ik het onzin dat je daar geld voor moet betalen. :)

Zoals ik zei het voorbeeld van de honden uitlaat service.. Is ook een dienst, betaal je voor.. Op dat moment verleend een verzorgster jou een dienst... Als je het dus heel correct zou bekijken zou JIJ moeten betalen voor een verzorgster.. (dat is natuurlijk van de gekke)

Ik ben het eens met Minikatje.

En Gentlegiant, ja dat vind ik dus. Want het is JOU paard, dus als jij niet kan is dat jou probleem. Als iemand anders JOU dus uit de brand helpt, waarom zou diegene dan jou moeten betalen?

Wanneer je net als KBK iemand het gunt, dus het is niet eens zo dat je het zelf niet red, kan je het ook samen doen? In de zin van dat je er bent als die verzorgster er is, dan leer je elkaar kennen.

Ik heb ook nooit een verzorgster gehad omdat ik zelf niet kon, maar omdat ik het andere ook gun. Dan ging ik regelmatig samen, haar dag dus zij ging doen wat ze wilde en ik was er gewoon bij voor de gezelligheid. Zo gaat dit nu ook met mijn huidige verzorgpaard en ik vind het heerlijk zoals dat gaat.

En dat is dus de reden dat mijn verzorgsters 1x per maand moeten lessen bij mijn instructrice. kosten zijn 50,- daarvoor hebben ze 1x per maand les en nog minimaal 3x vrij rijden.
Op deze manier ondervang je ook de manege penny meisjes. Mijn verzorgsters rijden ookniet in manege lesjes mee ☺️

Ik ben de moeilijkste niet, alles kan inprincipe in overleg, ga ook regelmatig samen met ze er heen.

Waarom ik verzorgsters heb? Dan zie ik mijn vriend nog wel eens(werk nu sinds kort ploegen dienst dus nu is dat minder aan de orde omdat ik de paarden doe als hij werkt) krijgt mijn paard genoeg beweging en kan ik ook gewoon lekker grondwerken/vrijheidsdressuur/wandelen etc zonder mij zorgen te maken dat hij te weinig getraind wordt. De dagen dat de verzorgsters gaan (beide 1x per week) nemen hun de klusjes uit handen. ik heb naast mijn rijpaard een mini die ik wel volledig zelf doe ivm her opvoeding, maar over 2 jaar hoop ik daar ook een ruitertje voor te vinden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:30

Gentlegiant schreef:

Jij werkt toch ook niet voor niks voor je baas omdat hij het werk niet alleen kan/wil doen?

Mijn oude bijrijdster (Veluwe) betaalde wel zelf de rijvereniging, maar ik reed haar er heen.
Later toen zij haar rijbewijs had (en wat ervaring had opgedaan) leende zij mijn combinatie.

Mijn bijrijdster die ik hier had (helaas voor mij heeft ze nu zelf een pony..) betaalde ik de helft van de lessen.
Na de zomer komt er waarschijnlijk weer een meisje rijden (14 jaar) waarvan ik de lessen elke 2 weken ga betalen.
Zij hebben nl daar geen geld voor.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:31

Klopt maar ik kijk t even uit mijn visie ;)

Als ik wil dat iemand komt om voor mij dingen te doen zal die uiteraard betaalt krijgen
Maar als ik iemand iets gun en diegene kan het zelf inplannen wanneer ze komen is dat een heel ander verhaal

Het is echt niet zo dat de bijrijder op ma woe en vrij moet komen omdat ik niet kan en anders de paarden geen eten of whatever krijgen

Mijn bijrijder Appt me of ze mag komen (je hoeft voor mij echt niet te appen hoor ik zie ze wel verschijnen) als het haar uit komt komt ze en niet omdat het mij uit komt

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:34

Brainless schreef:
Gentlegiant schreef:

Mijn oude bijrijdster (Veluwe) betaalde wel zelf de rijvereniging, maar ik reed haar er heen.
Later toen zij haar rijbewijs had (en wat ervaring had opgedaan) leende zij mijn combinatie.

Mijn bijrijdster die ik hier had (helaas voor mij heeft ze nu zelf een pony..) betaalde ik de helft van de lessen.
Na de zomer komt er waarschijnlijk weer een meisje rijden (14 jaar) waarvan ik de lessen elke 2 weken ga betalen.
Zij hebben nl daar geen geld voor.

Maar daar worden je paarden ook beter van denk ik?
Als het nu weet ik wat voor goede ruiter is dan zou ik die ook betalen
Maar laten die ruiters schaars zijn

Ik ga niet voor een "normale" ruiter zijn lessen betalen als mijn paard er niet beter van word
Dan kan ik net zo goed zelf rijden

Zolang ik niemand heb die hoger dan mij rijd en die mij tijd en energie kost
Waar mijn paarden niet beter van worden (of zelfs minder)
Doe ik het om diegene iets te gunnen en mag ik er ook best een beetje geld voor vragen
Omgekeerd krijgen ze ook les wat beter is dan op de manege
Ze hoeven hier niet te rijden ze mogen hier rijden ik heb niemand nodig
Als je geen 50€ wil betalen ga je toch op n manege rijden
Blijft t zelfde principe alleen mogen/kunnen ze hier veel meer

Wedstrijden enz geen probleem is voor hun eigen lol/plezier niet voor die van mij kost mij alleen maar tijd
Startkaart en club moeten ze zelf betalen benzine enz hoor je me niet over
Toen ik in november niet kon voor n grote wedstrijd heb ik m'n paard zelfs door n transport bedrijf laten brengen onder voorwaarde dat zij ook de helft betaalt
Maar dit gebeurt echt niet vaak hoor t was gewoon puur dat ik het haar gunde om toch te gaan ivm selecties
Ben wel goed maar niet gek ga niet voor iemand anders z'n hobby betalen
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 03-06-16 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:40

ik wil het zelf in de hand houden......en laat er niet voor betalen. Mocht er dan iets zijn of niet gaan, dan kunnen ze niets Eisen, omdat ze er voor betalen.
Al is het in dit geval een win-win situatie. Meiske rijdt onze talentvolle pony en kan daarmee leuk meedoen op wedstrijd, wat met haar Eigen pony niet gaat. En wij hebben een ruitertje voor de pony, zodat mijn dochters er ook mee kunnen rijden.

Maar On Topic: TS, gewoon langsgaan bij mensen hoor! Heb ik vroeger ook gedaan: met mijn fietsje overal langsgereden en gevraagd. Leuke verzorgbeesten aan over gehouden en via daar weer op andere adressen terechtgekomen. Allerbelangrijkste: houd je aan je afspraken, kom als je gezegd hebt te komen, en bel anders even af.

Goede en betrouwbare verzorgers wijn goud waard en niet makkelijk te vinden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:40

Juist omdat haar rijden wat minder is wil ik graag dat ze een lesje meepikt.
Ach ik gun het ze gewoon en het zijn niet echt de kosten omdat even erbij te doen.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:43

Ieder z'n eigen mening toch
Ik gun m'n buurjongen ook om te dansen want talent heeft die
Maar ik ga daar niet voor betalen
Is imo t zelfde :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:46

Tja, wij hebben voor 1 van onze paardjes een zadel, barebackpad, hoofdstel, hoefschoenen etc. 'moeten' kopen, terwijl wij zelf niet eens op het diertje kunnen rijden omdat we te groot zijn.
Onze ene bijrijdster/vriendin betaald niks, zij is al behoorlijk wat kwijt aan benzine en het andere meisje zou (ik geloof) 30 euro per maand gaan betalen, maar hoeft ook niks te betalen omdat ze nu enkel nog stapritjes met kleine stukjes draf kan maken omdat het beestje artrose blijkt te hebben.
Wij hebben dus echt alleen maar kosten gemaakt voor onze bijrijders en doen dit met liefde.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-06-16 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:48

Wel of geen bijdrage vragen moet iedereen voor zich weten. Doet iemand dat wel of niet, ieder zijn eigen keuze en daar heeft een ander niks over te zeggen. Tenminste dat is mijn mening!

Mijn bijrijder hoeft ook niet te betalen, maar daar tegenover verwacht ik van degene wel dat ze meehelpt op stal. Dus met enige regelmaat de stal/paddock/weide mesten, water bijvullen etc.
Op voorhand was wel afgesproken dat wanneer ze zou gaan rijden, ze de eerste tijd zou gaan lessen (op haar eigen kosten). Maar het rijden is het hem gewoon niet tussen hun, klikt niet. Aan de hand gaat het redelijk goed. Nu heeft ze zelf daar geen moeite mee, want zo lekker bezig zijn vind ze ook leuk.
Vaste dagen hoeft van mij niet daar ben ik vrij makkelijk in. Maar wil wel graag van te voren weten wanneer ze komt en of mijn paard beweging heeft gehad. Dit om te voorkomen dat ze de ene dag stil staat en de andere dag per ongeluk 2x loopt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:49

Gentlegiant schreef:
Ieder z'n eigen mening toch
Ik gun m'n buurjongen ook om te dansen want talent heeft die
Maar ik ga daar niet voor betalen
Is imo t zelfde :)

Zij gaat lessen bij mijn vriendin en ik betaal daar heel weinig voor... alleen de onkosten.
Vaak lest ze samen met mijn dochter en kost het wel 5E extra per les.
Dus het gaat om max 10E per maand wat het mij extra kost.
Het is 200 meter over de weg, dus geen kosten qua vervoer.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:00

Ik vind een (kleine) bijdrage niet zo gek. Wel als het alleen om verzorgen of een groen paard gaat, maar niet als je er zelf echt wat van leert. De genoemde 50€ per maand zou je anders ook kwijt zijn aan manege lessen, van een privé paard leer je vaak een stuk meer. Al is het natuurlijk zuur als je dat niet kunt betalen :(:) €350 vind ik wel belachelijk veel geld.

Ik betaal in theorie niks. Heb vanaf mijn 9e dezelfde verzorgpony, de eerste jaren mocht ik alleen maar borstelen en daar kwam steeds meer bij. Nu mag ik letterlijk alles. Het is puur begonnen omdat haar eigenaar het leuk vond voor ons en omdat zijn pony er ook zichtbaar vrolijk van werd om met een stel guppies te spelen.
Heel veel tijd heeft het hem niet gekost, geld enkel aan hoefijzers die sneller verslijten.

Ik hoef helemaal niks aan de verzorging te doen, op elk jaar vakantie-oppas zijn na. Als hij het zou willen had ik al lang de hele verzorging over genomen, maar hij vindt het zelf leuk om te doen dus dat wil hij niet.

In praktijk heb ik al haar tuig gekocht, dekjes, peesjes, longeer spullen etc. dus er zit best veel geld in. (Nu heb ik ook wel meer dan nodig is hoor :P ) Echter vind ik het onnodig dat hij een best duur zadel gaat kopen terwijl hij zelf niet rijdt. Het eerste zadel heeft hij wel gekocht (toen was ik 13) en mijn ouders het hoofdstel en een dekje. Toen dat zadel niet meer paste was ik weer wat ouder en heb ik zelf naar een oplossing gezocht, eerst was dat een gratis zadel van mijn instructrice en later heb ik een zadelpasser laten komen en een echt goed-passend zadel gekocht.
Nu kost het me eigenlijk niks dus blijft het bij af en toe een dekje en de likstenen. Dat laatste hoeft niet, maar ik haal ze en ik hoef echt die 5 euro niet terug.

De manier hoe het hier gaat is ook niet iedereen het mee eens, maar voor mij is het perfect. Ik kan doen en laten wat ik wil en ik kan haar rijden met tuig waar ik zelf 100% achter sta. Eigenlijk voelt ze gewoon als een eigen pony :D Ik ben onwijs blij dat ik daar ooit terecht ben gekomen, omdat hij eigenlijk helemaal geen verzorgster/bijrijder nodig had maakt het ook niks uit als ik minder kan komen dus dat is voor mij ook super fijn. En het zijn gewoon super lieve mensen, een soort extra opa en oma :j

Roraima

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:00

Tja.. helaas snijdt het mes aan twee kanten...

De vraag blijft altijd hoe goed kan je rijden, wat van ervaring heb qua verzorging en omgang en kan jij het paard ook wat bieden.

Wij hebben zelf een welsh b sportpony gratis aangeboden staan als verzorgpony. Tja, om heel eerlijk te zijn sta ik bij de meeste 10 a 11 jarigen zelf nog heel veel les te geven, uit te leggen en te controleren, omdat ze überhaupt niet weten wat een paardenknoop is en qua rijden nog op het niveau zitten van kunnen gas geven, remmen en sturen. Dat is helemaal niet erg, want ik vind het leuk om iemand de kans te bieden om te laten ervaren wat een eigen (sport)pony inhoudt. Alleen ik heb het idee dat veel mensen zich niet realiseren, dat je als eigenaar er vaak eigenlijk meer werk en onkosten aan hebt, dan dat het je oplevert.. Terwijl er ook een groot risico aanzit, omdat kinderen vaak toch minder de gevolgen inzien van bepaalde acties en een ongelukje in een nog kleiner hoekje zit.
Ik kan mij daarom ook voorstellen, dat veel paardeneigenaren, die in dezelfde situatie zitten als ik er ook geld voor vragen. Als ik heel eerlijk moet zijn heb ik het gevoel, dat mensen dan ook veel serieuzer zijn.
In mijn zoektocht nu valt het namelijk op, dat mensen wel graag gratis een goede sportpony willen voor hun kind, maar owee als er geïnvesteerd moet worden in bijvoorbeeld een privéles om te voorkomen, dat we een huilend kind en een chagrijnige pony krijgen..

Tja, helaas is de paardensport niet gratis en als je graag iets wil bereiken, dan zul je altijd moeten investeren. Is het niet in geld, dan wel in tijd en moeite.

Natuurlijk vind ik het een ander verhaal, als je de pony alleen mag verzorgen of als je zelf al veel ervaring hebt en het paard eigenlijk ten gunste van de eigenaar opleidt.

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:52

Ik had voor mijn vorige pony een verzorgster van 11.
Daar was ik onwijs blij mee.ze leverde alleen een kleine bijdrage voor de lessen, verder niet.

Daarvoor heb ik verzorgsters gehad van 18+ daar had ik alleen maar gezeik mee.
Ze wisten alles beter, kwamen soms niet.
Of eentje die smste s avonds om 22:00 dat ze niet was geweest omdat ze ziek was _-:(

Ik heb liever een wat jongere verzorgster en dan ook contact met de ouders.
De jongere meiden zijn vaak meer gemotiveerd en willen het goed doen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:01

Nicky91 schreef:
CastaMickey schreef:
Ben ik met je eens, maar dat heeft niks met de vraag te maken die ik stel :P Vind je het principe van geld betalen voor een manege dan ook onzin?

Op een manege krijg je les, dus is het een dienst, dus betaal je ervoor. Een verzorgpaard/pony is een hobby, je helpt er de desbetreffende persoon mee(9 vd 10 keer). En dus vind ik het onzin dat je daar geld voor moet betalen. :)

Zoals ik zei het voorbeeld van de honden uitlaat service.. Is ook een dienst, betaal je voor.. Op dat moment verleend een verzorgster jou een dienst... Als je het dus heel correct zou bekijken zou JIJ moeten betalen voor een verzorgster.. (dat is natuurlijk van de gekke)

Ik ben het eens met Minikatje.

En Gentlegiant, ja dat vind ik dus. Want het is JOU paard, dus als jij niet kan is dat jou probleem. Als iemand anders JOU dus uit de brand helpt, waarom zou diegene dan jou moeten betalen?

Wanneer je net als KBK iemand het gunt, dus het is niet eens zo dat je het zelf niet red, kan je het ook samen doen? In de zin van dat je er bent als die verzorgster er is, dan leer je elkaar kennen.

Ik heb ook nooit een verzorgster gehad omdat ik zelf niet kon, maar omdat ik het andere ook gun. Dan ging ik regelmatig samen, haar dag dus zij ging doen wat ze wilde en ik was er gewoon bij voor de gezelligheid. Zo gaat dit nu ook met mijn huidige verzorgpaard en ik vind het heerlijk zoals dat gaat.

Omdat diegene een paard heeft en de andere niet.
Je geeft geld omdat jij iets wilt wat je nog niet hebt :+

Waarom zou iemand de hobby van een paardloze ruiter moeten betalen?

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:03

Gewoon lekker door blijven zoeken TS. Ik heb altijd gratis gereden en doe dat nu nog steeds. Ik weiger bij te dragen in de kosten. Kom mijn afspraken na en doe alle klusjes rondom stal. Moet de hoefsmid een keer komen en kan de eigenaresse niet, dan ben ik daar waar nodig. Ga desnoods langs stallen om te vragen of ze iemand zoeken. Maak gebruik van Facebook, marktplaats en bokt. Uiteindelijk moet er vast iets passends te vinden zijn.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:07

Amyd schreef:
Daar was ik onwijs blij mee.ze leverde alleen een kleine bijdrage voor de lessen, verder niet.

Of eentje die smste s avonds om 22:00 dat ze niet was geweest omdat ze ziek was _-:(

he he, eindelijk eentje die het snapt.
de eigenaar van mijn verzorgpony had voor mij ook altijd volwassen meiden gehad, en eigenlijk altijd wel gezeur. zeker niet bij allemaal, maar een hoop wel.
heel toevallig wou ze het graag met mij proberen omdat ik 12 ben. omdat ik blijkbaar alles goed probeer te doen en eerlijk en spontaan ben *\o/*
toen ik dat hoorde was ik eigenlijk wel blij :j (en best een beetje trots... :o )

Brainless schreef:
Juist omdat haar rijden wat minder is wil ik graag dat ze een lesje meepikt.
Ach ik gun het ze gewoon en het zijn niet echt de kosten omdat even erbij te doen.

klinkt heel anngenaam.

overigens, TS, het komt wel. miss op stallen in de buurt rondkijken en wat vragen? op de manege wat vragen, kennissen misschien? ik ken het gevoel. heb zelf ook langer dan een jaar zitten wachten.
ik betaal zelf 75,00 per maand met alles der op en der aan. moet ik voer o.i.d kopen trek ik het van het maandelijkse bedrag af.
ik ben zelf gestopt met de manege voor hem. btw, lessen met hem is een stuk (heel erg) goedkoper dan op een manege bijv.
50,00 vind ik een net bedrag :j

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:41

Gentlegiant schreef:
Yom schreef:
Valt ook niet mee om wat te vinden wat bij je past. Mijn dochter van 18 zoekt een dressuurleermeester waar ze ook wedstrijden mee zou mogen starten
Maar ja een particulier wil niet graag een paard meegeven en verder hebben wij niet veel contacten in de paardensport

Nu wel bezig met een springpaard wat weer opgepakt mag worden na een zwangerschap

Hoe ver wilt ze d'r voor rijden je woont niet mega ver weg

Nou...tis meer de vraag hoever ik wil rijden aangezien zijn nog geen rijbewijs heeft ;)

Maar zoek je nog iemand dan?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:49

SETEFURII schreef:
Zo, 50 euro betalen voor een paard te mogen rijden. :wow: Ik vraag me altijd af waarom die mensen dan een paard nemen in de eerste plaats.
Nee, dat zou ik zeker niet doen. Voor je het weet ben je nog 2x per week les aan het nemen, zelf aan het betalen, stallen uit aan het mesten, enz... En als puntje bij paaltje komt heb je nog niets te zeggen, maar wel opdraaien voor andere kosten. Nee, dat zou bij mij niet werken. :D

Waarom koop je zelf geen paard maar zoek je een bijrijdpaard? Dat is toch net zo'n rare vraag ;)?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:00

Gentlegiant schreef:
Ik zou t niet eens willen dat mensen wat aanschaffen voor mijn paarden
Ze hebben allemaal zoveel spullen dat we erin omkomen
Het is dus ook zonde van het geld en als er wat stuk gaat geen probleem kan gebeuren
Dan zorgen wij dat er nieuw komt

Hier hetzelfde. Ik zie niet in waarom je daar als eigenaar iets aan hebt als een verzorger/bijrijder iets aanschaft voor het paard. Dat is meer voor de verzorger/bijrijder zelf dan voor het paard of de eigenaar.
Verder zijn er zeker genoeg situaties waarbij een bijrijder/verzorger niet echt iemand uit de brand helpt.
En laten we eerlijk wezen je doet het uiteindelijk gewoon voor jezelf om te rijden/verzorgen niet om de eigenaar te helpen dat kan eventueel een leuke bijkomstigheid zijn.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:04

Daar ben ik het niet mee eens hoor. 9 vd 10 keer is het om de eigenaar uit de brand te helpen omdat ze geen tijd (meer) hebben. Bijvoorbeeld vanwege de komst van een kind, fulltime baan die ze eerst niet hadden etc etc. Ikzelf heb nog nooit een paard verzorgd waarbij de eigenaar zelf ook 7 dagen in de week kon.

Roraima

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:05

Amyd schreef:

Het ligt ook gewoon erg aan de persoon zelf. Ik heb zowel goede als minder goede ervaring met jongere verzorgsters.. Zo heb ik hele fanatieke verzorgsters gehad van tussen de 10-13 jaar, die helemaal enthousiast waren liever 5 keer kwamen, dan 2x per week, maar ook die bij een spettertje regen al niet kwamen en het allemaal heel moeizaam ging. Als ik heel eerlijk ben, dan ligt het grote verschil ook in hoeverre de ouders bereidt zijn om te supporten en te begeleiden.

Nicky91 schreef:
Daar ben ik het niet mee eens hoor. 9 vd 10 keer is het om de eigenaar uit de brand te helpen omdat ze geen tijd (meer) hebben. Bijvoorbeeld vanwege de komst van een kind, fulltime baan die ze eerst niet hadden etc etc. Ikzelf heb nog nooit een paard verzorgd waarbij de eigenaar zelf ook 7 dagen in de week kon.

Nah, ligt erg aan de situatie. De pony loopt bij ons in de wei, in de achtertuin. Hij krijgt iedere dag te eten, drinken, een knuffel, heeft vriendjes en wordt ook regelmatig gelongeerd. In mijn geval kost het mij meer tijd, dan dat het oplevert, maar als ik zie dat een kind plezier heeft met mijn pony, dan word ik ook vrolijk. Ik wil graag iemand de kans bieden om ook te ervaren wat een eigen pony inhoudt. Als ik het op mijzelf zou moeten betrekken, dan zou ik het ook prima zonder verzorger kunnen redden.
Laatst bijgewerkt door Roraima op 03-06-16 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt