wat is in godsnaam een penny meisje????

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:14

H0rse_Roos schreef:
En als je nou een meisje bent zoals ik... je houdt superveel van paarden , poetsen, rijden, en alles wat ermee te maken heeft. Je houdt niet van roze en je houdt niet van tutten. Je spaart voor een ponykamp en droomt van een eigen paard. Leest heel Internet af om alles te weten te komen over paarden. Je vindt bitloos en zonder zadel rijden leuk, ben je dan een pennymeisje? Want zo heb ik er nog nooit naar gekeken... Want zou dan elk meisje wat van paarden houdt automatisch een pennymeisje zijn?

In ieder paardenmens zit een penny meisje :D

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:29

Kimmiee_D schreef:
AlwaysH schreef:
@xxdomiixx, dat is dus ook mijn gedachten, ook in Penny meisjes heb je verschillen.
Ben zelf echt een ego-hater, kan daar gewoon echt niet tegen. Dat maakt het niet dat ik het niet goed vind als je ergens trots op bent, want dat ben ik zelf ook wel eens.

@Kimmiee, clusius? :')
Want daar hoorde ik twee jaar geleden ook bij, op maandag in de rijbroek naar school, zodat het aankleden niet meer in de WC's hoefde :D

Nee groenhorst Barneveld haha

Daar hoor ik dan wel bij. Laatste 2 jaar hadden we super fijne roosters.
Ik had die tijd meerdere paarden te rijden. Dus ging voor school naar stal en reed vast een paard, en na school de andere.
De dagen dat ik niet hoefde te rijden had ik gewone kleding aan.

llora

Re: wat is in godsnaam een penny meisje????

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:53

Ik ben zeker en vast een penny meisje geweest haha. Heel de vakantie op de manege en lekker veel pony's kuisen en dolblij zijn als je een paard van een,eigenaar mocht uitstappen. Nu ik zelf paarden heb geniet ik van de pennymeisjes die hier rond lopen. Ze helpen je echt met alles en zitten er niets mee in om je smerig van de wei komende paard helemaal proper te krijgen en ja soms kom je er dan aan en staat je paard met allerlei gekke Staartjes op de wei. Nu zijn mijn twee dochters lekkere penny meisjes en genieten van met de pony te tutten en staartjes te maken. En natuurlijk alles in het roze E. En ach laat ze maar lekker penny zijn. Hoort erbij vind ik. En de pennymeisjes die hier komen zijn heel betrouwbaar. Alleen zijn ze soms te ijverig met de stallen te doen. Ze halen nogal heel,graag de volledige stal leeg terwijl er best nog veel propere vlas inligt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:22

Yvette81 schreef:
Gelukkig was ik penny meisje voor het Internet tijdperk.

Yep, dat absoluut :')

Gelukkig heb ik wel een dagboek toen geschreven, hoe oneerlijk ik het vond dat mijn vriendin wel een pony kreeg, hoe zielig ik 2 shetjes verderop vond en hoe ik wilde paarden ging temmen (lees, een Shetlander hahaha). Maar dat ligt veilig in een kast boven :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:42

Vuur, ik droomde altijd dat ik een gouden paardje vond (haha toen al voorliefde voor Haflingers) en dat er een briefje :list: en een zak geld bij zat :$ :$ . haha ik wist toen wel dat een paard veel geld kost.
En het was het allerliefste paard ter wereld..................haha dromen zijn bedrog

/3 mijn gouden paard is een draakje /3 :j :D :D :D :D :D

en die zak geld.........................dat kost ze maandelijks :$

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:49

Janouk, die omschrijving deed me een beetje denken aan Het Paard van Sinterklaas :') Superschattige Pennyfilm, ik vond m echt leuk :D

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:18

janouk schreef:
Vuur, ik droomde altijd dat ik een gouden paardje vond (haha toen al voorliefde voor Haflingers) en dat er een briefje :list: en een zak geld bij zat :$ :$ . haha ik wist toen wel dat een paard veel geld kost.
En het was het allerliefste paard ter wereld..................haha dromen zijn bedrog

/3 mijn gouden paard is een draakje /3 :j :D :D :D :D :D

en die zak geld.........................dat kost ze maandelijks :$

Dit!!!!!

Dan stond er ineeens een pony met een briefje aan zn halster op ons erf, ik moest maar voor dat paard zorgen want de eigenaar moest hem weg doen....

Ach, wat was zo wegdromen toch heeerlijk

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:45

Ahhhh hahaha vooral die zak met geld erbij :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:01

vuurneon schreef:
Ahhhh hahaha vooral die zak met geld erbij :D

Tsja, boven aan mijn verlanglijstje voor Sinterklaas en verjaardagen, etc. stond altijd een gouden paardje: en mijn ouders antwoord was altijd: dan moet er ook een zak geld bij, want een paard is erg duur in onderhoud. :j _/-\o_ hele realistische ouders, toen al.

Ach, dat is het voordeel van ouder worden, dan kan je zelf geld gaan verdienen en een eigen paard kopen.
Iets minder Penny, maar toch!

Dromen komen uit............alleen niet vanzelf, je moet er wel wat voor doen. Nu heb ik 2 Gouden Paardjes.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 15:16

H0rse_Roos schreef:
En als je nou een meisje bent zoals ik... je houdt superveel van paarden , poetsen, rijden, en alles wat ermee te maken heeft. Je houdt niet van roze en je houdt niet van tutten. Je spaart voor een ponykamp en droomt van een eigen paard. Leest heel Internet af om alles te weten te komen over paarden. Je vindt bitloos en zonder zadel rijden leuk, ben je dan een pennymeisje? Want zo heb ik er nog nooit naar gekeken... Want zou dan elk meisje wat van paarden houdt automatisch een pennymeisje zijn?

dat van sparen doe ik zeker!!!!!!
al heel lang, ik doe heel veel klusjes enzo. dromen ja, werkelijkheid zal het niet snel worden...

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:00

Op de pensionstal waar ik sta, stond eerst een heuse volwassen Penny. Vrouw van een jaar of 35, die naar eigen zeggen allemaal zwarte Arabische paarden had (voornamelijk hengsten) en deze waren allemaal mishandeld geweest, gelukkig had zij ze gered. Zij kon er ook alleen op rijden :j

Ik ben dus echt allergisch voor dit soort mensen, gelukkig was ze na een maand weg. De Arabische paarden hebben we nooit gezien :')

JillvdK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:51

Je hebt inderdaad goede pennymeisjes.. maar sommige weten de grens niet te liggen.
Zo ken ik een meisje van 17 die elke dag op de rug van een 20 jarige shetlander van 85cm hoog zit rond te hobbelen. Genoeg selfies, vlechtjes en helden verhalen over hoe stout de pony eerst was.. maar de hoefsmid komt daar niet ter spraken. Dit vind ik diep triest. Wijs je hun erop dan komen hun fantasieën al helemaal tot leven.

Gelukkig zijn er ook weer goede die je pony lekker in de watten leggen met hun mooie gekleurde borstels en roze paardrijbroek. Hun zijn bij mij altijd welkom, want mijn paarden genieten vol op van hun bezoekjes. :)

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:47

ik ben blijkbaar ook een penny.. ik kan wel uren met mn paard tutten ( die het gelukkig niet erg vind), vlecht regelmatig in ( hengstenvlecht ), en hem meerdere "wilde " paarden ( waaronder ook hengsten) zadelmak gemaakt. oh en niet te vergeten er zit "love" in mijn bokt naam.
sjongejonge vind het allemaal wel erg kort door de bocht

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:53

Joh, ik ben 29 en mijn schoonzus noemt me een pennymuisje, omdat ik voor mijn RUIN alles roze heb. Heb zelfs ROZE handgrepen en isolatoren in de paddock. Heb een roze kruiwagen, heb alles roze :')
Vlechtjes maken, manen borstelen, tutten. Kusjes gegeven etc etc..
Ja.. ik ben een 29 jaar oud Penny meisje. :D En even op zijn Penny gezegd: "Boeiuhhh!" :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:58

Karla schreef:
Ik weet niet precies wie dit zo mooi heeft opgesteld, maar hij blijft leuk :D

Citaat:
Kenmerken van de Penny

* De Penny maakt veelvuldig gebruik van het woord 'zielig', 'sielugh', 'zielug' of een variant hiervan. Ook MSN-taal is populair in het Penny-circuit.

* De Penny houdt van verwaarloosde en/of mishandelde paarden en wil ze graag redden.

* De Penny grijpt naar onorthodoxe geneesmiddelen in geval van verkoudheid of andersoortige medische problemen. Voorbeelden zijn: Groentesoep, Bossche bollen en bakstenen.

* De Penny vindt dat er dag en nacht met een paard getut moet worden, ook als het paard daar regelmatig bezwaar tegen aantekent. Dit geldt speciaal voor veulens, jaarlingen en twenters.

* De Penny biedt zich altijd aan als luisterend PB-oor in geval van dode paarden, pony's met koliek en afgefikte huizen. Meestal kent ze de betreffende bokker niet.

* Penny's zijn veelal groene bokkers, echter zeker niet altijd, laat dus in geen geval uw aandacht verslappen als het om een doorgewinterde bokker gaat!

* De Penny reageert doorgaans erg fel als hij/zij wordt aangesproken op haar Penny-schap. Laat u hierdoor niet van de wijs brengen maar houd voet bij stuk, u als gediplomeerd Patrouillant weet immers waar u het over heeft.

* Sommige Penny's maken overal waar ze komen vlechten in manen en staart, al dan niet met roze strikjes. Als u een paard signaleert met gevlochten manen, wees dan op uw hoede. De Penny kan nooit ver zijn.

* Er zijn Penny's die veelvuldig gebruik (willen gaan) maken van allerlei hulpteugels en -bitten, alsmede excessief grote sporen en zwepen van onvoorstelbare lengte. Mocht u zo'n Penny tegenkomen wijs deze dan terecht.

* Boktnamen van Penny's bevatten veelal de woorden 'girly', 'lady', 'love' alsmede woorden die eindigen op -tjuh(hhh). Echter niet alle Boktnamen die er zo uitzien zijn ook daadwerkelijk Penny, verricht dus grondig onderzoek alvorens over te gaan tot het uitdelen van een *STEMP*.

* Penny's schrijven nooit 'lief' maar meestal 'liev'. Deze Penny's zijn vaak te vinden in de Kraamstal. Dit is een belangrijk kenmerk.

* Penny's, en dan met name Penny-meisjes, beschikken vaak over een enorme voorraad verzorgpaarden, -pony's, -veulens en -shetlanders. Als er gevraagd wordt om een foto van deze dieren en er verschijnt een plaatje van een onwaarschijnlijk mooie zwarte Arabische hengst steigerend met op de achtergrond een ondergaande zon, stel dan een onderzoek in naar de herkomst van de foto. De kans is groot dat u deze ergens op internet terugvindt.

* De Penny maakt in berichten overmatig gebruik van smileys om het gebrek aan leestekens en hoofdletters te compenseren.

:') _/-\o_

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:14

Ik ken eigenlijk twee soorten pennymeisjes: de online en de reallife versie. De online versie gedraagt zich volgens bovenstaande lijstje, compleet met mishandelde eenkennige Arabische hengst, maar de offline/reallife versie zijn echt hele lieve meisjes!

Wij hebben 4 paarden op een manege staan en sinds een paar weken hebben we elke zaterdag een groepje penny's die ons helpen met poetsen, etc. De meisjes zijn een jaar of 9 en zijn superlief. Ze doen niets wat niet mag en zijn al superblij als ze mee mogen poetsen. Het groepje wordt wel met de week groter :') Maar laatst had ik aan elke hoef een penny om een voetje te wassen. En leuk dat ze het vinden! :)) Misschien hebben wij gewoon mazzel met een stel van die schatjes, maar ik heb er geen bezwaar tegen hoor. We zijn zelf toch ook klein geweest. :o

snuggle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:30

Ach, was ik nog maar een penny... Heerlijke tijd!

Kon me rustig een hele dag vermaken met het bouwen van een springparcours waar ik dan zelf overheen ging springen, want ja, geen eigen pony....

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:37

Een mannelijke collega van me kan onder het kopje Pennyfantast worden geschaard. Steeds als ik hem tegenkom begint hij weer over zijn kudde paarden in Australië. Hij heeft daar een paar 100 Mustangs en Arabieren rondlopen alleen zit hij steeds te twijfelen of hij de Arabieren weg zal doen, want die zijn te klein. Waarop ik dan elke keer heel droog antwoord dat de gemiddelde Arabier groter is dan de gemiddelde Mustang :+ . Ook heeft 1 van zijn Mustangs een puur gouden kleur en is hij de enige die er op kan rijden. Op mijn vraag hoe hij eigenlijk een kudde Mustangs in Australië heeft gekregen antwoord hij altijd dat die daar in het wild voorkomen.....ehm, dat zijn Brumby's.... Ik kom hem niet vaak tegen maar de beste man heeft niet eens in de gaten dat hij steeds hetzelfde, ongeloofwaardige, riedeltje tegen me afsteekt. Hij doet dit trouwens bij meer vrouwelijke collega's en sommigen zijn zwaar onder de indruk _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 01:06

Ik heb een 16-jarige penny in de familie en vind dat eigenlijk toch niet zo schattig meer. Ze denkt dus echt dat je met paarden hoort om te gaan, zoals je het in de penny leest (yep, ze leest nog steeds de penny) en geloofd echt dat de testjes die ze trouw invuld aangeven hoe goed zij wel met paarden is. Mijn paard en pony denken daar dus anders over. Paardlief houdt niet van tutten en borstelen, maar eindigd toch keer op keer met een hoop vlechten (heb al lang opgegeven om haar te zeggen dat hij het echt niet leuk vindt) en op haar selfies met mijn man, zie je hem ook boos kijken. _O-
Mijn shet die denkt dan weer, hé een mens waar ik baas over kan spelen en heeft het er wel voor over om wat vlechten in zijn manen te krijgen, zo lang hij ondertussen maar lekker het ettertje mag uithangen.
Tuurlijk is het allemaal super lief bedoeld en het kind doet echt niets fout, maar aan de andere kant maak ik me toch zorgen wanneer kinderen die toch bijna volwassen zijn de penny zo serieus nemen. En wat mij betreft mogen jonge kinderen best nog wel naïef en speels met paarden omgaan, maar ergens moet er toch wel een klik komen dat een paard geen pop is dat alles zomaar ondergaat en dat het zelfs gevaarlijk kan worden als je te soft bent in de omgang met hen.
Ik denk trouwens dat we allemaal wel ergens een pennyfase gehad hebben en daar is echt niets mis mee.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 01:10

Vergeet de penny's niet die lopen te janken om de geboorte van een veulen van een wildvreemde.. :')

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 09:41

nine1987 schreef:
Vergeet de penny's niet die lopen te janken om de geboorte van een veulen van een wildvreemde.. :')

janken?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 10:22

lovemario schreef:
ik ben blijkbaar ook een penny.. ik kan wel uren met mn paard tutten ( die het gelukkig niet erg vind), vlecht regelmatig in ( hengstenvlecht ), en hem meerdere "wilde " paarden ( waaronder ook hengsten) zadelmak gemaakt. oh en niet te vergeten er zit "love" in mijn bokt naam.
sjongejonge vind het allemaal wel erg kort door de bocht

Het is geen slechte eigenschap hoor, niet zo aangebrand joh :')

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 10:34

Heerlijk penny topic. :')

Maar wat als ik pas na mijn 30e ben begonnen met paardrijden... := Mag ik mij dan af en toe ook nog Penny gedragen als ik bijvoorbeeld weer eens lekker mijn wollige IJslander sta te poetsen? <3

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 17:44

De online penny's zie ik vooral met vakanties. Opvoeders zeggen wel eens dat vervelen goed is voor de ontwikkeling van kinderen, omdat ze dan worden uitgedaagd om zelf creatief te zijn. Voor online Penny's klopt dat iig :')

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 22:24

sardientje schreef:
nine1987 schreef:

janken?

Jup..