Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
doornrooss schreef:leuk om te longeren, alleen paardje draait zijn hoofd vaak naar buiten ipv naar mij toe... dat longeert vrij onprettig omdat hij niet bepaald kan opletten zo, dus daar moeten we aan werken
horsewiebe schreef:doornrooss schreef:leuk om te longeren, alleen paardje draait zijn hoofd vaak naar buiten ipv naar mij toe... dat longeert vrij onprettig omdat hij niet bepaald kan opletten zo, dus daar moeten we aan werken
Degene wie mij het longeren leert(de eigenaar), zegt dan als mijn verzorgpaard naar buiten kijkt, dat ik een kleine ophouding moet maken, en als hij dan nog niet naar binnen kijkt, twee kleine ophoudingen maken.
Celiien schreef:horsewiebe schreef:
Degene wie mij het longeren leert(de eigenaar), zegt dan als mijn verzorgpaard naar buiten kijkt, dat ik een kleine ophouding moet maken, en als hij dan nog niet naar binnen kijkt, twee kleine ophoudingen maken.
Of je bevestigd de longeerlijn niet aan t bit, maar door t bit heen aan de longeersingel. Vraag je meteen stelling
faunty schreef:ts , als ze het leuk vind om met je te werken is dat helemaal niet erg !
probeer eens om hem niet te longeren met longe , maar los . gewoon effe lekker losgooien eens per maand kan echt niet zo veel kwaad , en laat haar verder nog maar lekker even een jaartje paard zijn.
verder kun je met de 8 jarige natuurlijk wel gewoon longeren !
Celiien schreef:Dat je een 2 jarige nog lekker op de wei moet laten staan, en behalve poetsen, wandelen etc. je nog helemaal niet bezig moet zijn mt longeren. op een volte met zo'n beestje is nog veel te belastend..
anemoonlena schreef:ik weet goed wat ik met haar doe, ik doe t een keer in de twee weken en dan los, ze kan gaan waar ze wilt, als ik zie dat ze wilt stoppen, stop ik, t kan allemaal prima.
dit heeft ze vaker.
! Mooie voorbereiding voor het rijden, vind ik zo.
maralyn schreef:Niemand meer gelongeerd?
Ik afgelopen zaterdag nog.
Dit maal de bak weer afgezet, dubbele longe, en twee galop balken.
Wel de ring zo groot gehouden, dat ik ook ruimte had om voor de balken langs te sturen.
Volledig gericht op de ontspanning, en waar ontspanning te verbreden naar verruiming.
Eerst veel spanning, had namelijk ook een bodywrap aan gelegd. Vond ze nog wat spannend en dat mag.
Uit eindelijk lekker in draf, minimaal mee gevend contact op het bit, en sturen maar.
Ze begon te swingen door het lichaam, waardoor ik haar ook in verruiming durfde te vragen.
Daar kwam kracht achterweg, wauw.
Daarna met de galop balken geoefend met aangaloperen.
De ruimte van de balken had ik zo gedaan, dat ze een ruime sprong moest maken, of twee mini sprongetjes, wat met haar postuur niet kan.
Zo werd ze gedwongen om ruim maar rustig te galopperen!
En dat werkte super fijn!!
Ook gewoon contact houden met het bit, waarbij ze normaal sneller ging, sloeg de ontspanning toe, en zakte ze op mijn hand naar voren, met haar hoofd op boeg hoogte.
Toen wilde ze verder, en vergat ze dat ze voorbenen haddit heeft ze vaker.
Onwijs tevreden weer dus!
Veel progressie in een korte tijd.
We blijven bewegen! Mooie voorbereiding voor het rijden, vind ik zo.
Qua hulpen, werk ik met mijn houding.
geeft een prachtig effect als iemand anders, aan de andere kant van de bak aan het schreeuwen is tegen zijn of haar paard, en ik op de stille hulpen werk.
En helemaal mooi, als er twee schreeuwers aan het werk zijn, want die paarden reageren op elkaars baasjes.
een beetje geoefend met van de hoefslag af, en beter mee naar binnen kijken, heb met halster gelogeerd
faunty schreef:mag ik vragen waar je dan mee longeerd maxime ? ik wil ook met mijn dubbele longe gaan werken ,maar ik rijd met een kaptoom en ik wil voor het longeren eigenlijk geen bit in doen !
faunty schreef:mag ik vragen waar je dan mee longeerd maxime ? ik wil ook met mijn dubbele longe gaan werken ,maar ik rijd met een kaptoom en ik wil voor het longeren eigenlijk geen bit in doen !