Klokjes schreef:Ik had al eerder gereageerd en het afgeraden, vooral omdat ik denk dat het emotioneel echt een heel zwaar afscheid wordt. Maar weet je, ik snap je zo goed en uit alles blijkt dat je dit echt super graag wilt. Je grootste bezwaar was "tijd", met een stal op een kwartiertje fietsen is dat natuurlijk een stuk gunstiger. Ga eens kijken bij die stal dichterbij, is er verlichting in de bak, mag je daar ook een instructrice laten komen als je dat wilt, wat zijn de kosten daar, moet je zelf uitmesten/voeren, zijn er dagen dat er niet "even" buiten gezet kan worden? Vraag aan de ponyhof hoe het zit met verzekeren, of dat mogelijk is (dat hebben ze vast ervaring mee) en wat als er iets gebeurt waardoor de pony niet of een paar maanden niet bruikbaar is? Kortom, ga zoveel mogelijk informatie verzamelen en bespreek dat met je ouders.
De meeste die reageren hebben de luxe van een eigen paard of een leuk verzorgpaard dan is het makkelijk af te raden. Het argument dat je er dingen in stopt die je er niet uit krijgt omdat het niet jouw paard is, vind ik niet relevant, je geniet toch elke dag van het paard of jij en het paard er nou wel of niet van leren. Succes ermee!
Bedankt! En nee ze mesten niet voor me uit. Maar ik krijg heel veel hulp van mijn vriendinnen die er een straat voor wonen
verzekeren kan trouwens!