Persoonlijk vind ik duidelijk dat manege pony's er wel last van hebben.
En dat plan heeft de stal eigenaar dus.
Alleen wordt het plan door vele afgeschreven als belachelijk.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
vuurneon schreef:Maar bruintje, ze mag dus wel jan en alleman meenemen naar haar paard toe. Dus jan en allemaal mogen wel op de stal komen, vrijheidsdressuur doen, borstelen maar niet rijden. Dus ze mogen alles daar met haar paard doen, behalve erop zitten. Dus geen overzicht meer houden is geen argument, omdat ze wel mee mogen.
Babootje schreef:Ik vind de regel van 1 bijrijder mogen hebben niet raar. Is om te voorkomen dat er een manege in een manege wordt gecreeerd. De staleigenaar kan nooit weten of jij misschien iemand geld vraagt om op jouw paard te rijden en kan er ook niet de hele dag op letten. Bij ons in de randstad wordt om die reden bij veel stallen een extra bedrag gevraagd als er een bijrijder is, of mag je 1 bijrijder hebben en moet een eventuele 2e betalen.
Wat ik wel vreemd vind is dat je instructeur als bijrijder wordt gezien.
ravellie schreef:Hoe dan ook, persoonlijk zou ik helemaal niet op een stal willen staan waar anderen schijnbaar de regels bepalen hoe jij met je paard omgaat en wie je er wel of niet op mag laten rijden.
appel_6 schreef:@brainless
Volgens mij staat dit in het contract heb ik mij toendertijd laten vertellen. Maar zeker weten doe ik het niet
Babootje schreef:ravellie schreef:Hoe dan ook, persoonlijk zou ik helemaal niet op een stal willen staan waar anderen schijnbaar de regels bepalen hoe jij met je paard omgaat en wie je er wel of niet op mag laten rijden.
En ik niet op een stal waar de klanten de regels bepalen, want dan wordt het een zooitje![]()
Ik begrijp heel goed dat er regels zijn, zeker op zo'n grote stal waar mensen serieus met hun (sport)paard bezig zijn. Teveel kinderen als ongeleide projectielen in de bak of kinderen met weinig ervaring die niet weten wat bijvoorbeeld bakregels zijn, levert gevaarlijke situaties op. Die wil je als staleigenaar zeker niet.
Maryline schreef:Wat een rare regel, ik ga ervan uit: mijn paard ik bepaal. Ik zou gewoon weggaan.
appel_6 schreef:ik ken de stal in kwestie. Op deze stal staan 80 paarden als iedereen meerdere bijrijders heeft wordt alles erg onoverzichtelijk. Bovendien zijn het vaak jonge kinderen die meekomen en is het niet prettig als jan en alleman in de bak les aan elkaar staat te geven als je zelf serieus aan het trainen bent. Er staan namelijk erg veel sportpaarden op deze stal die soms onverwacht kunnen reageren en perongeluk kinderen van tien jaar omgooien. Tuurlijk snap ik het probleem maar ik snap de kant van de staleigenaar heel goed
@bruintje
De trainer heeft idd meer ervaring als ts, maar zeker geen orun oid
Zoe_97 schreef:je wist dit toen je er ging staan toch ookal? Ik vind als je er toen akkoord mee ging je nu niet moet zeuren.
Daarbij stap ik de regel wel, als je een aantal tot veel pensionklanten hebt die je dus betalen. en de helft daarvan heeft 2 bijrijders of meer, dan word het erg druk in de bak. Die bijrijders betalen mij als stal eigenaresse niets en mijn pensionklanten hebben hier nadeel van (veel te drukke bak) en zullen misschien vertrekken
pinto_1 schreef:Ik dacht al dat het zoiets zou zijn, kan me er dan ook wel iets bij voorstellen. Als je met meerdere mensen op een stal staat moet je nou eenmaal met elkaar rekening houden, ook al is het je eigen paard.
En zoals ik het lees is er een vaste bijrijder, een verzorger en ook nog een club vriendinnen. Als je die allemaal op je paard wil zetten wordt het ook een onoverzichtelijk geheel. Stalhouder zal ergens de grens moeten trekken, wil ze niet dat het een kermis in de bak wordt en de andere ruiters daar last van hebben.
proudmama schreef:Oke, wat ik dus al eerder zei, maar niemand op reageert, is dat ze op een manege staat en daar verschillende mensen op haar paard wil laten rijden.
Dat is inkomstenderving voor de eigenaren, als men wil rijden huren ze een paard. Wil je het anders ga dan op een pensionstal staan waar dit wel mag / kan. Voor dat bedrag wat jij betaalt zijn die er genoeg !
Brainless schreef:pinto_1 schreef:Ik dacht al dat het zoiets zou zijn, kan me er dan ook wel iets bij voorstellen. Als je met meerdere mensen op een stal staat moet je nou eenmaal met elkaar rekening houden, ook al is het je eigen paard.
En zoals ik het lees is er een vaste bijrijder, een verzorger en ook nog een club vriendinnen. Als je die allemaal op je paard wil zetten wordt het ook een onoverzichtelijk geheel. Stalhouder zal ergens de grens moeten trekken, wil ze niet dat het een kermis in de bak wordt en de andere ruiters daar last van hebben.
Die verzorger mag dus niet rijden (wel verzorgen/borstelen/wandelen enz), maar niet erop omdat TS al een bijrijder heeft...
Dus die meid loopt al rond.