Mijn pony blijft niet in galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Darley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:42

Het was ook niet aanvallend bedoeld van de grammatica en spelling maar meer als tip zodat je er op kunt letten,dat is fijner voor je zelf en de mensen die in dit topic reageren.
Ik begrijp dat je 4 instructeurs hebt, ik zou toch voor 1 of 2 (goede natuurlijk) instructeurs gaan, want geen 1 instructeur doet het hetzelfde en dat kan misschien ook verwarrend werken voor jou, als voor de pony.
Begrijp ook niet wat je bedoeld met "aan de teugels", als je het over nagevelijk / aanleuning hebt, dat komt met voorwaartsneerwaarts, dat kun je niet 'leren' van een instructeur.
Nogmaals, investeer in goede les daar heb je veel aan en slaap lekker. :)

laro130502

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 20:43

doei

lucasmartens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:45

misschien kan je ook eerst een rondje rijden en dan op een hindernis af gaan want de meeste paarden gaan/blijven dan in galop.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:46

Waarom in godsnaam 4 instructeurs..

Voor de zelfde onderdelen.
Dan raaa
k je toch juist de kluts kwijt

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:28

laro130502 schreef:
doei

:')

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:54

Andra_S schreef:
Als je dyslexie hebt, kun je dat gewoon zeggen, dan begrijpt iedereen dat. Een spelfoutje maakt niet uit, heus niet, maar jouw zinnen zijn soms zo moeilijk te begrijpen, dat er daar misschien ook weer misverstanden over ontstaan. En mensen ergeren zich eraan, zijn doen tenslotte hun best om jou te helpen, maar je maakt het ze niet makkelijk.

Misschien kan je stiefmama met je meekijken als je wat plaatst? Dan krijgt ze meteen ook mee wat voor tips de Bokkers je hier geven… Slaap lekker voor straks.

Dit dus. :j

laro130502

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 06:23

1. Voor het springen
2. mijn stiefmama
3. Voor dressuur van de ponyclub ( die noemt frank maar hij is wel meer bezig met wedstrijden dus mijn stiefmama vind hem niet zo goed maar hij geeft wel goeie tips )
4. Voor dressuur van de ponyclub
3 en 4 wisselen mekaar af en nee dat brengt niet voor verwarring want ze zeggen hetzelfde wat ik nog kan verbeteren en ze geven ong dezelfde tips en ben gaan rondvragen aan mijn best vriendin en dat zijn juiste tips en ze kent die instructeurs en ze zegt dat da zeer goeie zijn en er zit zelfs een nationaal kampioenschap in onze club dus het is een zeer goeie club en wij vorderen op een juiste manier .
Voor Springen rijden we altijd 30 min dressuur waarbij ook voltes en dan beginnen we aan springen maar vaak doen we eerst voltes en bij het springen is ze super goed
maar bedankt voor alle tips , er zitten wel goeie tips bij die ik zeker ga gebruiken

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 09:45

lucasmartens schreef:
misschien kan je ook eerst een rondje rijden en dan op een hindernis af gaan want de meeste paarden gaan/blijven dan in galop.

Met zo'n jong diertje al gaan springen, terwijl de basis er nog niet inzit? Lijkt me niet echt een goed advies, mijns inziens.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 09:47

laro130502 schreef:
1. Voor het springen
2. mijn stiefmama
3. Voor dressuur van de ponyclub ( die noemt frank maar hij is wel meer bezig met wedstrijden dus mijn stiefmama vind hem niet zo goed maar hij geeft wel goeie tips )
4. Voor dressuur van de ponyclub
3 en 4 wisselen mekaar af en nee dat brengt niet voor verwarring want ze zeggen hetzelfde wat ik nog kan verbeteren en ze geven ong dezelfde tips en ben gaan rondvragen aan mijn best vriendin en dat zijn juiste tips en ze kent die instructeurs en ze zegt dat da zeer goeie zijn en er zit zelfs een nationaal kampioenschap in onze club dus het is een zeer goeie club en wij vorderen op een juiste manier .
Voor Springen rijden we altijd 30 min dressuur waarbij ook voltes en dan beginnen we aan springen maar vaak doen we eerst voltes en bij het springen is ze super goed
maar bedankt voor alle tips , er zitten wel goeie tips bij die ik zeker ga gebruiken

Beestje is dus al bekaf. Niet gek dat het moeite heeft om in galop te blijven... -O-

laro130502

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 10:19

Ze heeft geen moeite meer in galop en in totaal met dressuur is het 1 uur dus 30 min dressuur en dan 30 min opbouwen met springen

Sherivey

Re: Mijn pony blijft niet in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:16

Ik vind een uur werken voor zo'n jonge pony vrij veel eerlijk gezegd. Toen de mijne nog zo jong was deed ik 20 a 30 minuten maximaal werken

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:26

Ja maar haar super goede inatructie en stief mama vinden het goed. Kan haar het dan schelen of ze die pony tzt naar de kloten helpt. Want ja.. haar instructie en haar mami zeggen dat t gewoon kan..

En dan mekkeren als over een aantal jaar dat beest van alles mankeert.. hoe zou dat toch komen.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:49

Is idd nog veel te lang voor zo'n jong dier...

laro130502

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 12:56

Zeg niet mami ik haat die naam dat doet me denken aan mijn moeder en geloof me men pony wordt niet verpest en ja ik heb goede instructeurs en ze is 4,5
Mijn stiefmama heeft al superveel jonge paarden opgeleerd en het zijn echte kampioenen geworden en wie gaat mijn instructeurs beter kennen ?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:24

Maar als je zoveel goede hulp krijgt en het daar allemaal mee lukt, waarom vraag je dan hier om hulp???
Wij geven je advies, maar je spreekt vrijwel alles tegen en zegt dat je stiefmoeder of instructeur het anders zouden doen. Blijf dan vooral naar hen luisteren en open geen topic hier

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:10

laro130502 schreef:
Zeg niet mami ik haat die naam dat doet me denken aan mijn moeder en geloof me men pony wordt niet verpest en ja ik heb goede instructeurs en ze is 4,5
Mijn stiefmama heeft al superveel jonge paarden opgeleerd en het zijn echte kampioenen geworden en wie gaat mijn instructeurs beter kennen ?

Als je alles al weet van je mama
Waarom vraag je t dan?

Veel paarden beleren wil niet zeggen dat je er verstand van hebt.. hahah

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:49

Nou aangezien jij alles zoo goed voor elkaar hebt, zien we vast over een paar jaar je foto's tegemoet in het Z, op deze pony met jouw top management.
Succes met je pony!!

laro130502

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 17:21

heb ik al gezegd in vorige berichten waarom en mijn stiefmama is niet mijn mama en stop met mama en mami te schrijven want dat kwets mij door paar dingen ( wat jullie natuurlijk niet kunnen weten ) en wel als ze super goed zijn geworden en kampioen en als de mensen smeekten om mij stiefmama dan wel
en ik ga gewoon hier niks mee posten want ik krijg toch alleen naar mijn hoofd gesleurd dat mijn instructeurs niet goed zijn en ik mijn pony verpest ...... en dat is niet waar , wijhebben onze oudste pony genezen van een trauma en gered dus mijn stiefmama is wel goed

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:26

jullie reageren wel bot hoor. TS, haal gewoon de tips uit alle reacties. bijvoorbeeld maar 30 min. rijden i.p.v een uur. dan gaat het vast beter. gewoon rustig opbouwen

laro130502

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 17:53

ok dankje Jeika , zal ik doen

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:41

laro130502 schreef:
en ik ga gewoon hier niks mee posten want ik krijg toch alleen naar mijn hoofd gesleurd dat mijn instructeurs niet goed zijn en ik mijn pony verpest ...... en dat is niet waar , wijhebben onze oudste pony genezen van een trauma en gered dus mijn stiefmama is wel goed

Ik denk dat sommige mensen een beetje chagrijnig op je reageren, omdat je het meeste wat ze zeggen afwijst. Dan denken ze: "Ja hallo, ik wilde alleen maar helpen, en nou luister je helemaal niet!"

Kritiek krijgen is moeilijk, dat vinden we allemaal (ik ook). Het is moeilijk om je dan niet meteen aangevallen te voelen. Hou in gedachten dat de mensen hier je alleen maar willen helpen. Maar als je om hulp vraagt, dan moet je daarna wel open staan voor wat mensen zeggen.

Dat betekent echt niet dat je het dan perse meteen op hun manier moet gaan doen, met je pony. Maar wel dat je niet bij iedere tip "ja maar mijn instructrice weet het beter dan jij" terug zegt. Want dan wil niemand je nog helpen.

Als je het echt vervelend vind wat er gebeurt, dan kun je een moderator vragen om een slotje te zetten op je topic. En lees dan samen met je instructrice alle tips nog eens door, zoals Jeika zegt.

laro130502

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-15 08:54

ok zal ik doen, bedankt iedereen

YoutuberPMP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 21:12

Het is zaak dat je jouw paard actief houdt. Voordat hij maar denkt om weer in draf te gaan moet je hem al de hulp hebben gegeven om in gallop te blijven.

Ik ben ook geen voorstander van sporen!

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 21:20

laro130502 schreef:
hey ,
mijn pony is 4 , en we zijn al lang bezig met galop en ze gaat makkelijk in galop maar kan maar 1 ronde in galop blijven en valt dan stil |( , mijn stiefmama zei ook dat ze moeilijk is om in galop te blijven.
Weet er iemandt tips , ik rij al met sporen en zweep haat ze en ik ook /3

Je pony is 4 die moet het nog leren! Rustig en tevreden zijn met een half rondje en san belonen

laro130502

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 09:51

ja dankje iedereen ;-) Zal ik zeker doen