Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
vuurneon schreef:Kinderen van 6 kunnen nu eenmaal sneller huilenT is ook oke om ze te laten doorzetten als ze gelijk huilen als iets niet lukt. Meeste ouders hebben wél verstand van hun kind
Op een manege is het ook de taak van de manege om de kinderen dingen bij te brengenik zet met kind ook niet op schermen om vervolgens alles zelf uit te moeten leggen
Het zijn kinderen... Een kind van 2 wil ook alles zelluf doen en ook al lukt dat vaak niet (veterstrikken is ook lastig), kan het alsnog brullen zijn als het niet luktals kind overschat je snel je eigen kunnen (ja ook als je 11 bent), hoort er gewoon bij.
vuurneon schreef:Kinderen van 6 kunnen nu eenmaal sneller huilenT is ook oke om ze te laten doorzetten als ze gelijk huilen als iets niet lukt. Meeste ouders hebben wél verstand van hun kind
Op een manege is het ook de taak van de manege om de kinderen dingen bij te brengenik zet met kind ook niet op schermen om vervolgens alles zelf uit te moeten leggen
Het zijn kinderen... Een kind van 2 wil ook alles zelluf doen en ook al lukt dat vaak niet (veterstrikken is ook lastig), kan het alsnog brullen zijn als het niet luktals kind overschat je snel je eigen kunnen (ja ook als je 11 bent), hoort er gewoon bij.
CharleyT schreef:vuurneon schreef:Kinderen van 6 kunnen nu eenmaal sneller huilenT is ook oke om ze te laten doorzetten als ze gelijk huilen als iets niet lukt. Meeste ouders hebben wél verstand van hun kind
Helemaal mee eens. Prima verwoord. Snap niet zo goed waar TS tegen ten strijde trekt of wat haar zorg/probleem is.
CharleyT schreef:Weet je, 6 0f 10 0f 15, maakt allemaal niet uit. En huilen een keer ook niet. alles op zijn tijd. En moeders die er niks van weten: nou en, daar heb je de instructrices voor.
Wat is nou precies je bezorgheid?
sardientje schreef:CharleyT schreef:Weet je, 6 0f 10 0f 15, maakt allemaal niet uit. En huilen een keer ook niet. alles op zijn tijd. En moeders die er niks van weten: nou en, daar heb je de instructrices voor.
Wat is nou precies je bezorgheid?
Wat is precies jouw bezorgdheid? Weet ik vel, vraag het aan iemand anders! Ben niet bezorgd, wel verbaasd! Ik begon toen ik negen was, toen kon ik meteen weten warlt draf was, duh
sardientje schreef:vuurneon schreef:Kinderen van 6 kunnen nu eenmaal sneller huilenT is ook oke om ze te laten doorzetten als ze gelijk huilen als iets niet lukt. Meeste ouders hebben wél verstand van hun kind
Wauw, waarom halen jullie de hele tijd mijn leeftijd erbij?! Het gaat toch om 6 jarigen?! En nee, ik overschat mezelf niet

Ik hoef er niets meer aan toe te voegen.
Vinden ze een pony aaien eng? misschien is het opeens minder eng als een groot kind ze helpt daarbij
sardientje schreef:Je gaat anders weinig tot niet in op de - vaak uitgebreide - berichten, komt enkel aan met een nieuwe stelling. Dat is inderdaad geen discussievuurneon schreef:Ts, ben je niet een beetje jaloers dat er kinderen zijn die jonger mochten paardrijden dan jij dat mocht?
Jaloers, waar moet ik jaloers op zijn? Ik vroeg om meningen, die heb ik gehad. Ik wou geen discussie
dat vind ik harstike leuk, alleen ze moeten toch ook zelf leren? Mijn moeder zei altijd: ook zelf leren, niet alleen anderen om hulp vragen. In het begin sjauwde natuurlijk ook iedereen een zadel voor me, maar na 3 maanden rijden, kon ik het al zelfstandig
oefening baart kunst, dat is waar. Ik ben niet jaloers, maar jullie hebben me wel aan het denken gezet: hoe was ik vroeger? eigenlijk precies hetzelfde, dus ik geef toe, jullie hebben gelijk. Ik hoop dat me dit bericht je de discussie stopt. Groetjes

gwennndolyn schreef:Bij de manege waar ik zelf rijd en werk is er een speciale 'guppenclub'
Dit is van kindjes van 6 tot 8, vanaf 8 gaan ze de normale lessen in als ze door willen met rijden natuurlijk.
In guppen 1 leren ze de basis van het rijden terwijl ze aan een touw zitten, ouders of andere familieleden lopen dan dus mee. De kindjes hebben in het begin gewoon nog niet genoeg kracht om zelf te sturen, plus ze leren vooral balans houden en staan-zitten in draf.
In de guppen 2 sturen ze zelf de pony's in het rond en zelfs ook 1 van onze vriendelijkste paarden!![]()
Verder zadelen we wel de pony's voor ze op puur uit veiligheid voor de kinderen! Als hun pony niet wordt overgenomen door een andere gup mogen ze zelf de pony terug naar stal brengen alleen in stal zetten wordt door moeder/vader of stal personeel gedaan, ook voor de veiligheid! Bij het afzadelen houd ik vaak de pony voor ze vast en leg dan ook gelijk uit wat ze moeten losmaken etc. zodat ze toch nog wat leren!
Eenmaal in de normale groep 1 krijgen ze ook een halfuur poets- en opzadelles
Met 6 jaar kunnen ze wat mij betreft zeker beginnen met rijden!
Wel onder goede begeleiding natuurlijk en ook als het echt vanuit het kind zelf komt![]()
Maar wat ik ook wel eens zie is kindjes die nog niet veel vertrouwen hebben, daardoor kunnen ze natuurlijk ook gaan huilen en wat onzeker naast de pony lopen en er opzitten, dit vertrouwen komt steeds meer en uiteindelijk lopen ze zeker rond naast hun pony! Ik zelf probeer ze dan zo goed mogelijk te helpen en vooral complimentjes geven dat ze het goed doen, anders raken ze juist vertrouwen kwijt..
sardientje schreef:... de instructice zegt heel vaak dat je pas vanaf je 8ste moet beginnen met paardrijden, want dan heb je de krachten om zo'n paard onder controle te houden. daar ben ik het mee eens, maar de meningen daarover zijn heel verschillend.