Volg je paard in 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nanoukkie

Re: Volg je paard in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:50

oook even kleine update (voor mezelf en voor als er iem me volgt)
Ben net terug van een weekje vakantie en mijn paardje heeft dus ook even vakantie gehad.
Daarvoor heb ik veel gestapt, zowel aan de hand als erop.
Ze is ook aan het herstellen van een sschouder-spierscheur dus stilletjes opbouwen.
Lekker veel geborstelt en rust op de wei en in de stal!
Morgen 'cliegen' we er terug in, want van de 7de tot 21ste febr ga ik ook weg.
Zo wordt niets overhaast en heeft het genoeg tijd gehad helemaal te herstellen.
De dierenarts bel ik morgen ook even en kijken ofwe al mogen draven!:)

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 05:41

Ik hoop voor je dat alles goed is en je langzaam verder op kan bouwen. Heel veel succes!

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:29

Ik dan ook eens een update :) Floris en ik hebben afgelopen zaterdag een fotoshoot gehad! Foto's zien jullie in bij de volgende update. Ik heb me nu ook voorgenomen om een zadelkast aan te schaffen/ maken!

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 21:19

Afbeelding

Afbeelding

Ik wil me hier ook graag melden.

Ik heb een net 6 jarige ruin Bruno. Het is een draver. We werken er hard aan om balans te vinden en soms gaat het zeer goed en soms wat minder. Krijg elke week les van een fijne instructrice. Voornamelijk werken we nu nog op de volte.

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 23:24

Tijd voor mijn eerste verslag dit jaar!

Mijn pony's:
- Sammeke is een vosse shetlander merrie uit mei 2008, ik heb haar sinds ze jaarling was. Ze is 1m groot, beleerd onder het zadel en voor de koets, kent veel grondwerk.
- Arthur is een toverbal mini shet uit april 2010, sinds zijn 10 maand bij mij en nu ong 75cm groot! Hij heeft een speciaal karaktertje :D

Mijn doelen:
- Terug mennen met Sammeke. (ligt stil wegens de nieuwe weide)
- Zowel Sammeke, als Arthur intensief aan het werk zetten!
- Blijven bijleren uiteraard :D

Januari was nat, hierdoor hebben we enkel wat grondwerk gedaan. Helaas heeft dit ook betekend dat we na een half jaar opnieuw een nieuw plekje voor Sammeke en Arthur moeten zoeken. Gelukkig hebben we snel een fijn plekje gevonden, ze verhuizen zondag. Verder zitten ze geweldig goed in hun vel, ze zijn levendig en spelen heel de tijd! :)

Afbeelding

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 23:31

In Februari zal ik een update plaatsen!

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 23:34

ik ook a h einde einde van de maand (snel dus!)

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 00:19

Leuk topic! Ik wil ook wel meedoen (: Ik was al van plan om zoiets bij te houden en het is natuurlijk nog veel leuker om dat dan met anderen te delen! :D Ik zal aan het eind van elke maand een update plaatsen.

Afbeelding

Ik ben Brenda, ik ben 17 jaar en ik zit in m'n eerste jaar psychologie. Daardoor heb ik wel steeds minder tijd voor de pony's maar met een beetje plannen is het allemaal te doen :) Ik heb 2 pony's:

Naam: Rianne
Ras: Haflinger
Leeftijd: 10
Met Rianne doe ik vooral dressuur en grondwerk. Ik heb geen wedstrijdambities maar ik vind het wel heel leuk om steeds vooruitgang te boeken met haar.

Naam: Spirit
Ras: Shetlander
Leeftijd: 14
Met Spirit doe ik eigenlijk een heleboel, maar het meest vrijheidsdressuur en grondwerk.

Mijn doelen voor 2015 zijn:
-Minder bezig zijn met trainingsschema's en meer met lol hebben
-Zolang het weer het toelaat wekelijks lessen
-Met Rianne een stukje verder komen in de dressuur
-Spirit het liggen aanleren
-Mijn trailerrijbewijs halen zodat ik de volgende winter naar een binnenbak kan
Niet zoveel doelen dus omdat ik vooral bezig wil met plezier hebben en me heb voorgenomen elke dag gewoon naar de paarden te gaan zonder plan, lekker doen waar ik die dag zin in heb.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:45

Nog niet helemaal het eind van de maand, maar hier zijn de foto's van Gigi :D

Afbeelding

Afbeelding

Ze in intussen al flink aangekomen en heeft een hoop spiermassa opgebouwd. Ook ben ik langzaamaan begonnen met erop te stappen, wat goed gaat :D
Doelen voor volgende maand:

-los kunnen stappen, sturen en draven
-langer kunnen galopperen
-alle 4 de hoefjes kunnen krabben zonder een trap te krijgen
-een weidemaatje vinden voor haar

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:59

@JudArthos: heel erg mooi paardje! ze is echt nog wel wat 'puppy'
goed voornemen, dat weidemaatje!
(mss een shettie kopen?!)

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 17:20

Thanks!
Een paard erbij kopen is absoluut geen optie (duur stallingsgeld) maar ik ga op stal rondvragen of er mensen zijn die hun paardje ook graag meer buiten willen hebben :)

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 17:30

ahzo je staat op een stalling, ken het :d
zou leuk zijn moest je iem vinden, maar ik veronderstel het wel

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 17:31

nanoukkie schreef:
ahzo je staat op een stalling, ken het :d
zou leuk zijn moest je iem vinden, maar ik veronderstel het wel

Komt wel goed, een vriendin van me staat er gestald dus kan het haar altijd vragen :)

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:16

@JudArthos leuk paardje heb je! Inderdaad nog een jonkie! Trapt ze echt gemeen met krabben? Of meer uit onbalans of ongeduldigheid?

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:33

Leuk idee! Ben benieuwd of iedereen bij z'n doelen komt!

Naam: Caramba (Dayano x Ferro)
Ras: KWPN
Leeftijd: In april 8 jaar
Niveau: L2
Doel: Einde van het jaar M2 startrechtig

Afbeelding

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:48

yza1987 schreef:
@JudArthos leuk paardje heb je! Inderdaad nog een jonkie! Trapt ze echt gemeen met krabben? Of meer uit onbalans of ongeduldigheid?

Helaas gemeen... Ze heeft iets aan haar ruggengraat gehad waardoor ze niemand rond haar achterbenen vertrouwd

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:51

Oke dat is wel lastig ja. Hoop voor je dat het beter wordt. Heeft tijd nodig denk ik. Die van mij doet het nog wel eens uit ongeduld of gewoon om te klieren (puber) en dan geef ik het gewoon niet op. Hij is er dan na een paar keer wel klaar mee, maar met gericht meppen wordt het wel een beetje een ander verhaal.

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 08:40

De maand is bijna om, tijd voor een evaluatie. Dit waren mijn doelen deze maand:

- Naar mij toe komen als ik hem uit de wei haal (mag nog met snoepje)
Mislukt. Het is een lang verhaal, maar dit doel bleek veel lastiger dan gedacht.
- In draf een grote volte kunnen rijden zonder terug in tölt te vallen
Gelukt! De draf gaat echt een stuk beter dan vorige maand :D
- In rechtergalop de bocht door komen
Hmm... Het is gelukt, maar dat was eenmalig.
- In linkergalop één lange zijde doen.
Gelukt :D

Mijn doelen voor februari:

- Braaf meelopen uit de wei
- In töit mooie buiging/stelling op de volte
- Gemakkelijk de linkervoorhoef optillen
- Altijd in rechtergalop de bocht doorkomen.
- In linkergalop de bocht doorkomen.
- Springen
- Galopperen op buitenrit
- In 'het weitje' oefenen, naast en op de pony.

De onderste drie zijn 'doe-doelen', dus dingen die ik gewoon een keertje moet doen. De bovenste vijf zijn wel echt 'bereik-doelen'.

IngeCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 12:19

Mijn update over Charlie:

Ik heb deze maand besloten om tot aan mijn verjaardag (9 feb) alleen nog maar grondwerk te doen (parelli). Vanaf mijn verjaardag wil ik weer gaan rijden, en dat telkens afwisselen met grondwerk. Dit is omdat ik merk dat zij meer plezier in grondwerk heeft en we kunnen het goed gebruiken voor leiderschap, begrip etc.
Een update over het rijden kan ik dus niet geven. Wel heb ik nieuwe doelen voor bij het grondwerk:

- Change of direction goed krijgen (ene kant doet ze goed, andere kant op niet)
- Zijwaarts verbeteren
- Gang behouden bij cirkling game

Leuke foto van Charlie
Afbeelding

IIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 15:00

Ik wil in februari mijn 5 jarige pony leren om aan de teugel gaan lopen en ik wil met mijn andere pony graag meer gaan oefenen met springen zodat zij meer gedult krijgt

IIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 15:25

Naam: mon ami
Ras: kwpn
Maat: e-pony
Leeftijd: 18
Niveau: b dressuur (bij vorige eigenaar m2 dressuur en b springen)
Doel: meer gaan oefenen met springen zodat ik ook met haar kan gaan oefenspringen

Naam: goed goan (ik noem hem binkie)
Ras: welsh (coelenhage's patser - pelskamp's madelon)
Maat: c-pony
Leeftijd: 5
Niveau: nog niks
Doel: b dressuur en springen starten zodra hij aan de teugel loopt

Foto's komen nog

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 17:47

oh geweldig! maand is om, even evaluatieeee!

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:15

Evaluatie/ verslagje van de afgelopen maand!
Ik had eigenlijk alleen maar doelen gesteld voor 2015 in het algemeen. Vanaf nu zal ik dus doelen per maand stellen. (Je kan even op pagina 2 terug kijken voor de doelen die ik had gesteld.)
-gezond, herstelt paardje! ( zit in de recovery van spierscheur ), gaat de goede kant op!
-een échte buitenrit (alleen of in een groep, maakt niet uit)!
-zorgen dat ze mooi op gewicht blijft (ze neigt altijd aan de 'magere' kant)

Hier zijn 3 van de doelen zoveel(:D) die ik had gesteld. En waar ik mee bezig ben
geweest. De dierenarts had al 2 weken geleden gezegd dat ik terug mocht beginnen met lange zijdes/ grote cirkels etc draven, maar het voelde gewoon niet goed. De leerkracht zag dat ze een beetje ongelijk liep, maar dacht dat het gewoon was omdat die spieren terug aan het werk waren en dus dat ze wat stijf was. Dat bleek ook zo! Ze is helemaal genezen verklaard! En daarmee mag ik ook het hele rijden opnemen. Ik had het rijden al wat opgenomen en toen hebben we vooral in stap heel erg veel voorwaarts-neerwaarts gereden! Gisteren heb ik sinds het ongeval de eerste 'echte' les gehad. Kort maar leerzaam! We hebben in alle drie de gangen mooi voorwaarts-neerwaarts gereden (wel enkel de hoefslag erg grote cirkels of diagonaal). Ik was helemaal blij!

Buitenrit... Neen dat is niet gelukt. Ik ben op het landweggetje naast de stalling geweest, maar op een bepaald punt (naast een industrieterrein) begint ze altijd te blazen en bang te hebben. Ik wacht wel even dat ze weer helemaal herstelt is en na een erg intensieve springles doen we het wel, dan is ze al de meeste energie kwijt. Ze zijn wel aan het draineren in onze paddocks dus gaan we aan de overkant van de straat naar een andere manege. Daar zijn 2 polovelden en ik ben er wel helemaal rondgegaloppeert. Dat vind ik ook al een grote stap tevens.

Mooi op gewicht.. Voor haar doen is ze nu op een 'mooi' gewicht. Ze mag altijd wel een beetje bijkomen maar toch is ze zoals ik al zei voor 'haar' nu op een mooi gewicht!
DOEL VOOR FEBRUARI:
eind van de maand weer zoals voor het ongeluk rijden; ik bedoel dus gewoon hetzelfde niveau. Zodat we in maart helemaal er tegenaan kunnen, zowel op vlak van springen en dressuur (heb een wintecdressuurtje gekocht, aangezien ik soms wel dressuur wil rijde, haha)
Afbeelding

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:30

@Erin.
Leuk dat je toch vooruitgang hebt geboekt!
En ja sommigen ponies vinden eten leuker als werken.. Heb je het al met en emeer eten geprobeert? Of zoals ik het deed; pony misleiden.
Een emmer met eten, ofja eigl meer met stenen en dan een wortel geven! zo een paar keer en dan relateerd ze naar jou komen met een lekkernij krijgen!
als ik begrijp is je probleem in de galop blijven?
Daar heb ik ook erg veel problemen mee gehad. de hele tijd uit de galop vallen, dan enkele passen veel te snelle draf en weer in de galop 'vallen'.
Ja, dat ken ik helemaal. Maar eigenlijk zit he tallemaal in je 'hoofd' je moet je mooi recht maken, en denken 'op, op , op' dus dat je opgaloppeert, met je zit duw je daadwerkelijk je paard vooruit en ook je handen moi rechtop en hoog. En niet met de zweep gaan slaan ofzo maar echt bergop galopperen!
Genoeg impuls vanuit de benen!

@Charlie; inderdaad een leuke foto! Ziet er een heel zachtaardig paardje uit.. Juist ? :D

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:44

Oh wat grappig! Ik was al bezig zoiets bij te houden over mijn paards nek/rug bespiering, maar dit is nog leuker!

Even voorstellen,

Ik ben Lisa, 15 jaar en zit in 4 atheneum. Ik heb een paard en een pony, een KWPN en een tinker :)
Afbeelding

Ik heb vooral doelen voor mijn paard, met mijn tinker rijd ik alleen nog maar voor de lol :)

In 2015 wil ik bereiken:
-Eerste B-proefje rijden
-Winstpunt halen in de B dressuur
-In het wedstrijdritme komen
-Oefenparcours foutloos doorkomen, hoogte maakt niet uit.
-Weigeren kunnen beperken tot enkel 'enge' ongewone hindernissen

Edit;
Doelen voor februari vergeten :+
-Naar ander terrein om daar te oefenen
-Een oxer in 1 keer springen zonder te weigeren
-Een steilsprong met pionnen in 1 keer springen zonder te weigeren

Dat was nog niet alles denk ik, maar daar kom ik vanzelf op terug :+

Dit is een wat oudere foto al, van halverwege december (rechts) en halverwege Januari (links). Ik ga morgen weer een nieuwe foto maken :)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _bokworst op 31-01-15 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt