Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
renee16 schreef:Billy schreef:Leuke combi, een thiedemann of een slof met een bitje van een halve cm.
Dan zaag je helemaal die onderkaak door van dat arme beest. Ts zegt dat dat bit zo vriendelijk is voor de mond, maar ik vraag me af op welke manier...
Een smal bitje past beter in een smal mondje dan een brede en is daarom niet per definitie scherper.
Je moet toch wel een gruwelijk harde hand hebben wil dit een zaag worden.
maar als het wel zo is dan zou ik toch eens gaan zoeken naar de oorzaak dat hij zo gespannen is.
lizzyx16 schreef:Miss moet je iets verder kijken dan je neus lang is, je kan bijv. een join-up proberen? Ik weet niet hoe goed je band is met je paard en of het helpt maar als je heel graag je paard nagefelijk wil laten lopen zou ik een join-up proberen, het versterkt je band met je paard maar je moet het wel kunnen. Als je paard je volledig vertrouwt zal het sneller ontspannen en misschien nagefelijker rijden. Maar een hulpteugel zorgt alleen dat je paard gedwongen wordt een bepaalde houding aan te geven en misschien wel een klein beetje in de goede richting te sturen maar met een pony van 24 jaar zou ik de rugspieren niet meer gaan rekken.![]()
Als je een join-up wil proberen kan je me altijd pb'en voor meer info
Misschien is een join-up overbodig maar dat moet je zelf maar beslissen

PowerReiner schreef:Waarom moet ze nog per se gereden worden TS?
Ze is 24 en het leven heeft al een flinke deuk in haar lichaam achter gelaten. Laat haar lekker genieten van het leven in plaats van dat ze alles nog moet. Je kan nog hele leuke grondwerk dingen met haar gaan doen, maar waarom per se erop en eventueel een kar erachter zetten? Ik begrijp die motivatie niet?
Yezzi schreef:Yezzi schreef:Als het beter is voor haar rug.. Maar ze is nagekeken door osteo etc? Ze heeft dus geen pijn oid, waarom laat je haar dan niet lekker in deze houding lopen?
Nou heb ik nog steeds geen antwoord op mijn (oprechte) vraag...
Geryon schreef:Yezzi schreef:Nou heb ik nog steeds geen antwoord op mijn (oprechte) vraag...
Het antwoord op jouw vraag is de reden waarom wij paarden nageeflijk moeten rijden. Paard kan anders de ruiter niet goed dragen wat op lange termijn, en afhankelijk van hoe het paard uit zichzelf loopt, ook op korte termijn, slecht is.
lizzyx16 schreef:Miss moet je iets verder kijken dan je neus lang is, je kan bijv. een join-up proberen? Ik weet niet hoe goed je band is met je paard en of het helpt maar als je heel graag je paard nagefelijk wil laten lopen zou ik een join-up proberen, het versterkt je band met je paard maar je moet het wel kunnen. Als je paard je volledig vertrouwt zal het sneller ontspannen en misschien nagefelijker rijden. Maar een hulpteugel zorgt alleen dat je paard gedwongen wordt een bepaalde houding aan te geven en misschien wel een klein beetje in de goede richting te sturen maar met een pony van 24 jaar zou ik de rugspieren niet meer gaan rekken.![]()
Als je een join-up wil proberen kan je me altijd pb'en voor meer info
Misschien is een join-up overbodig maar dat moet je zelf maar beslissen