Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
joelleollie schreef:Marlinde, je kan beter je paarden dan los in dat grote bos waar je in woont loslaten, want het is toch zielig, je paard opsluiten in dat weitje van jou.
Cassidy schreef:MarlindeRooz schreef:Als ik niet voldoende back-up zou hebben om dat te kunnen betalen zou ik simpelweg geen paard nemen, dat is ook de reden dat wij geen paard mochten van mijn ouders. Ookal hebben die een goed inkomen.
Blijf jij maar lekker naar je ouders luisteren, hoop dat je nooit een keer op het punt komt dat je zou willen dat je je eigen ding had gedaan, ipv het leven te leven wat een ander je voorschrijft
je jarenlange partner, kan ook buiten de deur snoepen en dat je er alleen voor komt te staat, ziekte en ongelukken kan je ook zo overkomen.
Hij heeft een periode gehad dat hij de hele dag buitenstond met onbeperkt ruwvoer, maar hem zag je gewoon achteruit gaan. Hij viel in, werd nijdiger en je wil niet weten hoe snel dat over was toen hij weer het grootste deel vd dag op stal ging. MarlindeRooz schreef:vuurneon schreef:Tja, ik vind 'stabiele omgeving' altijd lastig. Er kan zo iets gebeuren waardoor de toren wankel staat.
Ja ik snap ook zeker dat dit een breed begrip is. Maar ik bedoel een vaste baan, goede opleiding en een flinke buffer waarmee je even zou kunnen "overleven".
MarlindeRooz schreef:vuurneon schreef:Tja, ik vind 'stabiele omgeving' altijd lastig. Er kan zo iets gebeuren waardoor de toren wankel staat.
Ja ik snap ook zeker dat dit een breed begrip is. Maar ik bedoel een vaste baan, goede opleiding en een flinke buffer waarmee je even zou kunnen "overleven".
dyoka schreef:Maar wat bedoel je nou te zeggen? Dat wij geen back-up hebben?
joelleollie schreef:Inderdaad, ik zou mijn paard anders ook geen plezier doen hoor heel de dag op de wei, ze heeft hele slechte hoeven dus om nou heel de dag in die modder te staan..
No hoof no horse. 
MarlindeRooz schreef:Hoe bedoel je? deze snap ik niet?
Ik deel de mening van mijn ouders, dat je eerst een back-up moet hebben en een stabiele omgeving voordat je aan iets begint wat veel verantwoordelijkheid met zich mee brengt. (het zij een kind, hond of een paard)
vuurneon schreef:MarlindeRooz schreef:Ja ik snap ook zeker dat dit een breed begrip is. Maar ik bedoel een vaste baan, goede opleiding en een flinke buffer waarmee je even zou kunnen "overleven".
Lieve meid, vaste baan zegt niets meer, van een diploma kan een paard ook niet eten en die flinke buffer moet je eerst opeten als je je baan verliest en een uitkering nodig hebt.
Het is leuk bedacht, maar niet realistisch.
Cassidy schreef:Lianne86 schreef:Ik schiet mijn paard liever een kogel door zijn kop dan dat ik hem heel de winter binnen laat staan. (Heb dit er ook uitgefloept toen een verzorgster hem op een manege wilde stallen waar ze 6 paddockjes hebben voor alle paarden :S)
Ik ga er van uit dat je dit niet meent, want als je niet bereid bent om concessies te doen op momenten dat jij even geen andere keuze hebt, ben je geen paard waard.
maar ik vind het voor hem bijna vriendelijker om dat te doen dan hem 24/7 op stal op te sluiten. Dan heb ik geen happy paard...
Daar komt ie buiten
Dus ik denk niet dat ik geen concessies heb gedaan he?
Udo2001 schreef:Oeff, moet er niet aan denken mijn paard hele dagen op stal! Dan zocht ik verder naar een plekje waar hij wel buiten komt.. Al is het maar een paar uurtjes. Denk dat mijn paard ook niet meer te rijden valt als hij alle dagen binnen staat... Ik vind het dus echt not done..

MarlindeRooz schreef:dyoka schreef:Maar wat bedoel je nou te zeggen? Dat wij geen back-up hebben?
Nee, ik doelde meer op cassidy die vond dat ik geen recht op spreken heb omdat ik niet een eigen paard heb en mijzelf moet voorzien in alles omdat papsie en mamsie dat doen. Want zij weet hoe het harde leven werkt!!! Want ik heb immers nog nooit wat meegemaakt in mijn leven, en ik weet niet hoe het is om voor een paard te zorgen! Ik mag dus niet oordelen, maar zij doet het net zo hard.
) dus wat heb je moeten mee maken? MarlindeRooz schreef:dyoka schreef:Maar wat bedoel je nou te zeggen? Dat wij geen back-up hebben?
Nee, ik doelde meer op cassidy die vond dat ik geen recht op spreken heb omdat ik niet een eigen paard heb en mijzelf moet voorzien in alles omdat papsie en mamsie dat doen. Want zij weet hoe het harde leven werkt!!! Want ik heb immers nog nooit wat meegemaakt in mijn leven, en ik weet niet hoe het is om voor een paard te zorgen! Ik mag dus niet oordelen, maar zij doet het net zo hard.

GevlektBont schreef:joelleollie schreef:Inderdaad, ik zou mijn paard anders ook geen plezier doen hoor heel de dag op de wei, ze heeft hele slechte hoeven dus om nou heel de dag in die modder te staan..
Mag de mijne max 1x per week zn benen afspuiten vanwege slechte hoeven, laat staan als ik hem de hele dag buiten zou zetten.No hoof no horse.
Lianne86 schreef:Nee, natuurlijk schiet ik hem niet neermaar ik vind het voor hem bijna vriendelijker om dat te doen dan hem 24/7 op stal op te sluiten. Dan heb ik geen happy paard...
Er onder staat toch ook dat ik mijn paard alleen om die reden niet bij mij in de buurt staat, maar op een goede stal, waar hij wel happy is. Hier zou ik een ongelukkig, vervelend paard hebbenDaar komt ie buiten
Dus ik denk niet dat ik geen concessies heb gedaan he?
Cassidy schreef:Hoe bedoel je? deze snap ik niet?
Ik deel de mening van mijn ouders, dat je eerst een back-up moet hebben en een stabiele omgeving voordat je aan iets begint wat veel verantwoordelijkheid met zich mee brengt. (het zij een kind, hond of een paard)