hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:23

Ontelbare keren...
aller raarste/stomste keer was tijdens uitstappen.. pony hele les doodbraaf geweest en ik was aan het uitstappen zonder beugels (we kruisten ze altijd voor het zadel langs). Pony schrikt, zet 1 hele droge stap opzij en ik viel er al kletsend met vriendin af. Arm op 3 plaatsen gebroken :oo
Les 1: al-tijd koppie erbij houden :+

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:25

Hoe vaak ik gevallen ben? Ontelbaar!

Pijnlijkste val:

Op de "superbraafste pony" van de manege aan willen springen, alles ging goed tot de eerste bocht. Toen gingen alle 4 die ponybeentjes rechtstreeks op de rem en ik word tegen de muur gelanceerd. Het resultaat: dubbel gebroken onderarm en nu nog last van mijn knieën omdat ik ze zo gespannen heb tijdens de val en de knal. Ik ben ook werkelijk iedere keer dat ik die pony reed zand wezen happen.

Raarste val:

Zelfde pony, maar dit keer met springen. We moesten rechtsom een parcourtje springen terwijl de rest linksom stapte. Nou, ze stopte dus al voor de sprong dus ik ging weer in het zadel zitten om weg te draaien. Ze besluit toch nog te springen en ik land mooi achter het zadel. Ze had meteen door dat ik geen grip op de teugels meer had en draait mooi linksom achter de rest aan. Ik werd zo het zand in geslingerd en heb werkelijk 5 minuten lang zitten lachen in het zand. Volgens de lerares zag het meer uit als een gefaalde circus act dan een echte onopzettelijke val.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:27

Heel vask.
Mijn vriendin hielp me een keer met opstappen zonder zadel alleen was het voetje iets te hard dus viel er aan aandere kant weer af.
Ook zat ik een keer op een verzorgpony en we kwamen bij een deur waar ik alleen onder door kom als ik bukte maar dat wist ik niet toen ben ik achter die deur blijven hangen en toen op de stenen ggevallen hele rug onder bloed.
Toen maar bodyprotector aangeschaft

AnnemiekvM

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:31

Vroeger viel ik wat vaker, maar reed ik op wat eigenwijzere pony's. Verder heb ik het rare dat ik wel eens ergens aan/achter blijf hangen waardoor ik val. Denk aan een boom of een staander. En dat is op zich wel vreemd haha!

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:32

Espritje kan niet springen, helaas zijn we daar op een nogal pijnlijke manier achter gekomen.

Afbeelding

Niet op mn hoofd letten. Ik heb sinds dien nooit meer met haar gesprongen, mn lies lach helemaal open en mn enkel zwaar gekneusd
Let niet op het feit dat ik schoenen aan had. Mn laarsen waren een dag er voor stuk geknipt ivm een val van een ander paard dus mn enkel was al dik aan de andere kant hihi

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:34

Eerste val van een pony die schrok van zijn eigen scheet en er vervolgens als een gek ervandoor ging. Ik had na de val een gekneusde schouder... Joepie

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:39

Ik zou niet weten hoevaak ik ben gevallen... Vast heel vaak :D

Meest gênante val was jaren terug. Ik had een oude rijbroek geverfd, hij zat wat strak, dus een string stond er netter onder. Had ik beter niet kunnen doen. Paard wilde rodeo, dus ik lag er naast. Toen ik weer opstapte vond ik het nogal koud aanvoelen. Was m'n rijbroek over de naad gescheurd. Zat ik daar in m'n blote bips... :+

Laatste en meest rare val was afgelopen zomer. Zat op een jonge merrie die net een maandje onder het zadel was. Was ook aldoor superbraaf! Maar kennelijk zat op die bewuste dag iets niet helemaal lekker, dus toen ik aangaloppeerde ging het mis. Ze maakte een megasprong, waardoor mijn lip op de hals belandde en de sprong werd gevolgd door een flinke bok. Daar lag ik.
Ik had een hersenschudding en een mooie blauwe tattoo op m'n heup. Paard was echt op m'n heup gaan staan. Maar daar heb ik geen moment last van gehad.
Week later had ik kampioenschappen met een ander paard, die ik vreselijk hebt vern**kt. Wat mij betreft is dat de schuld van de hersenschudding.
Overigens zag ik er een dag na de val wel supersexy uit, mijn bovenlip had een dikke vette zeer tijdelijke botoxbehandeling gehad :D Ik was net Lana Del Rey. :D

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:40

Susan88 schreef:
Eerste val van een pony die schrok van zijn eigen scheet en er vervolgens als een gek ervandoor ging. Ik had na de val een gekneusde schouder... Joepie

Hier moest ik dus echt ontzettend om lachen, onze hond krijgt dat ook voor elkaar namelijk! Hij schrikt zich dood van zijn eigen scheet en rent dan de kamer uit en laat ons in de stank zitten.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:43

Denk die keer dat ik mijn arm en botje in mijn rug brak. :=

Ellenvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:44

Nog maar 2 x.
Mijn raarste val was in slow motion leek wel. Kwam eerst op de hals van het paard,toen ging het hoofd langzaam naar beneden en maakte een soort van koprol en eindigde zittend op de grond voor het paard. Face to face

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:44

Susan88 schreef:

_O- _O-

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:46

- 1 keer heel stom. Reed net een aantal weken en we waren aan het uitstappen. Had op de 'ondeugendste' pony gereden die heel de les had moeten luisteren van mij (wat wel gelukt was overigens :o ) en toen dacht die met uitstappen 'Nu heb ik je! :D' en zette zo heel leuk een stap van de hoefslag af. Boem daar lag ik haha. (was toen 10 jaar ofzo)

- Ben een keer met pony en al gevallen. Pony lag toen boven op mij. Gebeurde in stap maar deed toch erg pijn (was jaar of 11)

- Tijdens mijn werkvakantie in Tsjechië moest ik een paardje mee op buitenrit nemen die minimaal een jaar geen zadel of hoofdstel had gezien. Toen we op de vlakte waren dacht het paardje dan ook dat we een rodeo rit gingen doen. Uit het niets zat ik op een rodeo paard (met een bigsmile nog wel XD), bleef na een aantal keer toch niet meer zitten. Paardje rende keihard weg dus ik op het paard van een van de gasten achter dat paard aan samen met het andere paard waarmee we op buitenrit waren.
Pony was ongedeerd terug aan gekomen en er was al een auto onderweg naar de vlakte om te kijken wat er aan de hand was.

- Daarna nog een keer dacht mijn verzorgpony dat hij tijdens de galop een koprol kon maken, en dat probeerde hij ook even uit. Hij struikelde tijdens de galop precies toen we de bocht in gingen op de linkerhand dus ik dacht die valt naar buiten, daarom dacht ik ik duik snel naar binnen om voor beiden een 'prettigere val' te creëren. Meneer draaide alleen mee naar binnen (wat voor hem ook een hele klap geweest is arm dier). Hierdoor kwam hij met een grote klap boven op mijn benen terecht (met mijn ene voet lag ik onder mijn andere been waar hij boven op knalde).
Mag van geluk spreken dat het niet gebroken is en ik er een halfjaar sowiso flink last van gehad heb en waarschijnlijk als het koud is last van blijf houden.

- Nog een rare was wel tijdens het inrijden van het paard van een vriendin. We waren in de longeerring bezig. Had net 2 rondjes gestapt. Meneer schrok van de koeien en ging rechtdoor dwars over de cirkel. Ik toch wel beetje verschrikt hij sprong hele rare bokke sprongen die ik allemaal goed uit zat, tot hij haaks de bocht om ging en ik met een plof op me kont in een grote hoop zand aan de rand van de longeerring terecht kwam. Heel hard lachend. het eerste wat ik dan ook zei tegen de opa van mijn vriendin 'Heeft u dit ook gefilmd?' :+ Die oude man was alleen zo geshokeerd dat hij dat niet gedaan had.

Overigens alle keren gelijk weer te paard gegaan :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:48

Hoevaak geen flauw idee. Raar, wel een aantal :')

2 'gekke' (wat ik me nog herinner) eerste was ik met m'n pony door de buitenbak aan het draven. Flinke blubber in het midden, meneer houdt niet van natte voeten. Maar ik draaf naar het midden om over te steken, in een drafje wou ik door de modder en hij draaf en BOEM meneer staat stil, doet z'n hoofd naar beneden, het zadel schuift naar voren en toen plop.... lag ik in de modder -O- Vond ik toen ietsje minder grappig :')

Een andere keer, toen reed ik zal dik een jaar of 10 paard. Stapte op m'n paard... nee, ik bedoel ik stapte OVER mijn paard heen, had het zadel nog niet aangeraakt, lag al languit, armen gesprijt op m'n buik op de grond :') Toen weer gewoon opgestapt, had namelijk niks :+

En de akeligste keer was toen ik in een rustig drafje (blootvoets) over de weg een (niet hele scherpe) bocht om ging. BAM lag ik met paard en al op de weg.... ben me toen toch flink geschrokken, zowel ik als paard hadden gelukkig niks.
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 29-11-13 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:50

mn pony had tijdens het galopperen opeens jeuk aan zn neus. Stopte daarom ook acuut om het zandpad te gebruiken om de vervelende kriebeltjes weg te krijgen. Helaas zag baas het niet aankomen dus vloog er ineens overheen ;)

DaphneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:51

*in draf zonder wel eens afgevallen vanwege gebrek aan evenwicht
*ongeveer een rodeo gehad op een tinker die achteraf niet beleerd leek te zijn en ik werd er met tuig en al als 11 jarige penny op gezet...
*gelanceerd vanuit galop en 1,5 meter verderop als een doek over een hek gedrapeerd (buikspieren opgerekt)
*meestal spring ik er preventief af :')

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:52

Ik ben gestopt met tellen over de jaren, maar de laatste keer is toch wat jaartjes geleden. Ik ben eraf gebokt en toen werd me gevraagd of ik kunstjes op het paard aan het doen was en een keer gelanceerd in de lucht, terwijl mijn paard (1.80m) met vier benen de lucht in ging bij de overgang naar galop en tijdens de sprong een bok maakte. De een noemt het hogere dressuur, de ander een foutje :+ Ik vond het vooral pijnlijk haha!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:54

ik ben te vaak gevallen :+
het raarste? met voltige... had 1 voet in de beugel, en 1 hand eraan.. paard gaf een bok en gooide mijn adere been over mij heen.. waarbij ik gelukkig mijn voet nog los kreeg en dus over de kop ging ( tuurlijk die beugel vast houden 8)7 en toen van een 1,85 plat op mijn rug %) schijnt dat dat er eng uit zag :+ je mag er maar een minuut naast zegmaar, en dan moet je er weer op, dus ik mij haasten om er weer op te springen, maar de jury belde me eerst af of ik wel oke was :=
ow ja, na afloop kon ik ongeveer een week lang niet lachen en heb 2 weken lang pijn met ademen gehad :=

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:54

ik ben al ontelbare keren gevallen.. :p

Ik rij best vaak op jonge pony's die vaak schrikken, bokken en dat soort dingen. Omdat ik weet dat die pony's dat altijd zomaar kunnen gaan doen zit ik vrij stevig op ze en val ik er echt niet bij 1 bokje vanaf. Maar toen ik een tijd geleden op een manege op een lieve pony reed waar je echt niet van zou verwachten dat ze ook maar iets zou doen, viel ik van haar af :+ Ik zat lekker relaxed op haar en we stapten in de buitenbak, op een gegeven moment begon ze te trillen van de vliegjes dus ik draai me om om je kijken of ik de vliegen van haar kont kon jagen en net op dat moment ging ze er van door in galop. Tja en daar lag ik dan op de grond.. :#

ChanelR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:53

.
Laatst bijgewerkt door ChanelR op 26-11-23 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Lutha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:25

Mijn pijnlijkste val was toch wel van een Shet toen ik een jaar of 7 was. Ik reed bij een man met allemaal van die shetjes, hij had stallen, bak e.d. allemaal zelfgebouwd. We moesten gewoon van hand veranderen en pony dacht dat ie moest galopperen (hoefde helemaal niet). Had ie dus geen zin in, dus eerst bokte die, en toen gooide hij behoorlijk hoor op zeg maar. Ik lande met mn ribbenkast precies op de bakrand (was niet echt heel technisch gemaakt). Kon een paar dagen niet normaal ademhalen en niet praten en heb alleen maar op de bank gelegen.

Mijn raarste was was toen ik met diezelfde shet ging springen. Een ander meisje had dr pony niet onder controle, dus die haalde me ineens in, nou ja dat wilde die. We gingen dus samen tegelijk over de sprong, en toen werd pony boos :') Ik liep er ineens naast. Hoe ik dat voor elkaar heb gekregen weet ik nog steeds niet :')

Evaencoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:25

ik ben eigenlijk niet vaak van een paard afgevallen maar de raarste keer was toch dat onze pony schrok en dat ik er opeens naast stond haha.
mijn zus is wel een paar jaar geleden van een jong paard afgevallen en toen ging het dus zo:

*zus was gevallen van paard

mijn zus: 'aauuu mijn arm voelt heel raar aan'
vriendindie er bij was: 'laat eens voelen. oooooh dat is niet gebroken joh! gewoon een beetje mee zwaaien ( schouder)'
mijn zus: 'okeee' ( loopt heel de dag zwaaiend met haar arm op de manege)

die zelfde avond ging dr arm toch wel heel zeer doen en ging ze snachts naar het ziekenhuis. wat bleek: haar arm was net onder haar schouder gebroken en kon dus niet in het gips>.<

en ik heb dit dus ook mee gemaakt met snowboarden^^
heel de dag ging het goed en ik stond stil om het snorbaard los te maken, val ik heeeel zacht voorover. ik heb de dag erna gewoon nog gesnowboard maar het bleek dus dat mijn arm op 2 plekken gebroken was>.<
en dan ook nog precies het spaakbeen en de ellepijp waardoor ik tot mijn schouder in het gips moest terwijl mijn pols was gebroken :0

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:35

ik hou al zins mijn eerste keer vallen bij wanneer ik ben gevallen en wat de reden was zodat als het een terug komende reden was ik er iets aan kon doen. Dus ik heb de keren even geteld en het is:52 keer in 8 jaar. Oeps haha.
Mijn pijnlijkste val:
Ik was op buitenrit met een paar vriendinnen bij kennissen van ons, we reden buiten de paden in hun privé bos. We waren bijna uit het bos (nog een dikke 400 meter) toen er een helikopter laag over vloog. Alle paarden gingen op hol en ik werd geschept door een tak en landen op een boom stronk als klap op de vuurpijl kreeg ik ook nog een trap van het paard dat achter mijn paard liep. Resultaat: 1 rib gebroken, arm op 2 plekken stuk, scheurtje in mijn rechter been, een fikse hersenschudding en heel wat wonden en blauwe plekken.

Mijn raarste val: Pony stond gewoon stil en ik weet niet hoe maar ik zat in eens op de grond haha

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:40

Susan88 schreef:

Same story here :')

sanne_xxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:25

Ik ben zo'n duizend keer al gevallen, maar mijn raarste en pijnlijkste val was pas geleden, met mijn toenmalige verzorgpony. Ik heb een vriendin die een goeie filmcamera heeft en filmpjes op youtube maakt, en het leek ons een leuk idee om filmpjes in het weiland met de zonsondergang te maken.

Dus nou, wij naar het weiland en ik was eerst aan de beurt. Mijn verzorgpony Liquid (Andalusier van 4 jaar) was altijd behoorlijk druk, maar aangezien het met rijden de afgelopen maanden behoorlijk goed en ontspannen ging, dacht ik dat het wel goed zou gaan. Dus, zonder zadel, zonder cap, ik reed zelfs met mijn Uggs die avond, ging ik erop. In het begin ging het goed, ik reed naar de achterkant van het weiland en hij was rustig en ontspannen.

Toen draaide ik me om en ik wilde gewoon stappen omdat ik wist dat ik Liquid niet blindelings kon vertrouwen. Nou, dat kon ik inderdaad niet, want hij ging er enorm vandoor en bokte me eraf. Ik droeg dus geen cap... Ik kwam op mijn hoofd/nek terecht en ben met de ambulance naar de intensive care afgevoerd. Daar heb ik hersenscans, röntgenfoto's, scans van mijn organen, alles gehad en gelukkig had ik alleen een zware hersenschudding en kneuzingen.

Ik weet er zelf helemaal niks meer van, ik weet zelfs niet eens meer dat ik naar stal fietste. Ik ben ook een hele tijd bewusteloos geweest en volgens het ziekenhuis ben ik er écht goed vanaf gekomen. Ik had net zo goed een dwarslaesie kunnen hebben of erger. Het is in september gebeurt en ik heb nogsteeds dagelijks hoofdpijn erdoor en een zere rug en nek. Voortaan zet ik altijd mijn cap op...

Dit zijn screenshots uit het filmpje, niet heel duidelijk maar alsnog.

Afbeelding

AnnaLovePony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:59

Ik ben 15x van een paard gevallen

En mijn raarste val was denk ik dat ik zonder zadel op een pony wouw komen en ik was nog niet zo groot.
Dus na veel proberen zat ik er eindelijk op maar ik zat te ver naar achter en dat vond de pony raar. Dus die schoot er vandoor en ik gleed van de kont af.
De val was niet heel pijnlijk. Ik had alleen schaven over mijn armen omdat er net nieuwe houtsnippers in de bak lagen.

Mijn pijnlijkste val was dat ik zonder body protector op een pony ging springen die nog nooit gesprongen had (dit is de zelfde pony als de raarste val). Het was niet heel slim van me, maar ja, het was toen nog zo'n tijd dat je nergens gevaar in ziet en dat je alles gewoon doet.
Dus ik was met hem aan het springen en het ging heel goed. En toen had de manege jassen over de balken gelegd als gelijk een soort van schrik training. Dus mijn pony galoppeert er als een gek op af en gaat met zijn voeten in het zand voor de hindernis en ik vlieg er met een slalto in. Ik had toen erg pijn aan mijn rug maar niks ernstigs

Ik heb nooit een ernstige val gehad, of in ieder geval nooit iets gebroken of zo.

x