Het ergste wat jij als penny vroeger hebt gedaan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tamaar2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 11:34

Bij ons was t altijd. In de 40 min pauze op school, ALTIJD paardje spelen. 2 verzorgers en 2 paarden, ik was meestal paard maar we hadden altijd vage discussies over wie wie was, iedereen wilde altijd paard zijn. Als paard heette ik Aurea (van die boeken xD) en als mens heette ik altijd Monica.

Ook bij ons in de straat helemaal achteraan is een open veldje met gras voor het voetballen met doetjes enzo. Nam ik een halstertouw mee van huis en ging ik met m'n vriendinnen paardje spelen. Maar het probleem was dat ik echt gras ging ETEN -.-

Ik had (eigenlijk nu nog steeds :')) een houten ding in de vorm va een paard, 4 benen van 10x10 cm en een rug van 10x10 cm. Legde ik een aantal dekens erop en dan een zadel. Cap, laarzen, broek, handschoentjes en zweepje, Rijden maar! (Ik zal zo ff een foto neer zetten)

En natuurlijk had ik ook een stopaard die nu nog in mijn kamer staat, nam ik mee naar buiten, aan de teugels en aan de stok net achter het hoofd en ik rende over het speelpleintje xD

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 11:36

EskeGirl schreef:
Jaime_ schreef:
Ik ben nog nooit een tijdschrift geweest, dus hier kan ik niet op antwoorden.

Ach, Penny is gewoon een benaming voor jonge paardenmeisjes... Je hebt lieve penny's (dat zijn eigenlijk het overgrote deel), die lekker pony's knuffelen, poetsen, tutten, paardje spelen met fietsen/klasgenoten en je hebt nog de andere, het kleinste deel. Die gaan ongevraagd weilanden in (soms zelf rijden), en ze weten alles beter dan iedereen, hulpteugels, sporen, dat soort dingen.

Nee dat zijn geen Penny's, een stel bokkers hebben bedacht ze zo te noemen. Maar dat is onzin. De Penny is een paardentijdschrift voor de jeugd.

Kaitlyn

Re: Het ergste wat jij als penny vroeger hebt gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 11:55

@Jaime_ ; met het verkeerde been uit bed gestapt vandaag? Jeetje wat ben je cynisch!

Tamaar2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 11:58

Iedereen die ik ken noemt jonge paardenmeisjes Penny's ;)

cassini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 11:59

Kenyada schreef:
Paardrijden op de skippybal, hele sprinconcoursen zetten we uit! Ook zelf paardje spelen in de plaatselijke binnenbak van de ponyclub. Daar ook elke les kijken natuurlijk!

Haha paardrijden op de skippybal heb ik ook nog gedaan. Leuk om te lezen dat ik niet de enige was die dit geniale "paard" had uitgevonden. :P

Love_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 12:05

@Jaime_; als je niet nuttigs/of aardigs te zeggen reageer dan niet en laat ons lol hebben

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 12:07

Broertjes longeren, hond beleerd voor de kar ( een lege legobak, heeft niet lang geduurd :o )
broertjes vonden het niet leuk meer dat ik op ze ging zitten dus hadden ze een kar gemaakt die op een paard leek en voor hun speeltractor gehangen, moest ik daar op zitten en gingen we door het hele dorp rijden hahahaha :') _O-

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 12:07

Ik had een skippybal onder mijn schommel geknupt en beugels gemaakt van touwtjes, de schommeltouwen vervolgens een paar keer om de bovenkant geslagen zodat de schommel wat hoger kwam te gangen, dan ging ik met 1 been aan elke kant zitten en aan de zijkant had ik dan ook weer een touw vastgemaakt als teugels. Uren heb ik zo op mijn denkbeeldige paard rond gereden.

Of samen met mijn nichtje (die toen ook paardreed) de vuilniscontainers naar de tuin slepen, schoonmaken aan de bovenkant, daarna de klep open, een touw er tussen doen en dan de klep weer dicht. Aan de uiteinden van het touw maakte we dan een lus zodat we daar met onze voeten in konden. En aan de handvatten van de container maakte we ook een touw vast als teugels. En zo hebben we hele "bosritten" gemaakt! Als je heel hard en overdreven ging "lichtrijden" dan ging de container zelfs nog iets vooruit ook. :p

Samen met datzelfde nichtje op school paardje spelen in elke pauze. Mijn nichtjes was altijd het paard want ik was veel kleiner dan dat zij was en daarom kon zijn mij wel dragen en ik haar niet :')

Ook weer met hetzelfde nichtje (was vroeger mijn beste vriendinnetje) paardje spelen op het strand. We gingen altijd op vakantie naar Ameland en mijn oom en tante ook dus konden we samen uren spelen. We tekende dan een bak in het harde zand van het strand, incl de letters en gingen dan hele dressuurproeven lopen. Het hoogtepunt van elke vakantie was weer als we 1 echte buitenrit mochten maken bij de plaatselijke manege.

Mijn hondje was soms ook de klops, probeerde hem altijd te longeren maar dat werkte niet :P

Verder was ik altijd heel braaf, niks raars gedaan met vreemde paarden of op de manege, ik was súper verlegen dus durfde niks. Wel elke woensdagmiddag naar de manege, 1 uurtje rijden maar de hele middag lekker daar hangen.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 12:10

Tamaar2001 schreef:
Niet persé jonge hoor? Zijn genoeg jonge paardenmeisjes die 'normaal' doen. :D

Nienke89, hahaha met die kliko's deed ik vroeger altijd alsof ik een paard was die de koets trok. :') Ook als mijn zusjes in de boldenkar wouden was ik het paard. :+

Tamaar2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 12:19

naomi_g1998 schreef:
Tamaar2001 schreef:
Niet persé jonge hoor? Zijn genoeg jonge paardenmeisjes die 'normaal' doen. :D

Nienke89, hahaha met die kliko's deed ik vroeger altijd alsof ik een paard was die de koets trok. :') Ook als mijn zusjes in de boldenkar wouden was ik het paard. :+

Ja, xD
De niet normale dan zoals ons :p

Tamaar2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:08

Ik heb geen foto kunnen vinden van dat vage ding dus heb ik maar een tekening gemaakt ervan :')
Afbeelding

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:15

Tamaar2001 schreef:
Ik heb geen foto kunnen vinden van dat vage ding dus heb ik maar een tekening gemaakt ervan :')
[ Afbeelding ]

Die noemde wij Harry :')

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:22

M'n fiets als paard gebruiken hahaha :')

En rondrennen over het schoolplein en dan een vriendin een proefje laten voor lezen en dan ging ik galopperen en appuyementen doen en vanallerlei dingen uitleggen enzo :')

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:33

JuliaKamm schreef:
Ohja en als er iemand van mn vriendinnen op stal aan het springen is in de bak dan springen wij nog steeds zonder paarden mee :')

En ik heb nog 1 heel erg ding wat wel met penny heeft te maken, maar het is maar een maandje geleden..
Nou hier komt het hoor:

Wij slapen altijd elke vakantie met alle meiden (de meiden, zo noemen wij onze vriendinnengroep op stal) in de kantine.
Nou waren wij laatst naar de Primark geweest en hadden we allemaal een koeien onesie gekocht, en we sliepen dus die avond in de kantine..
Wij zijn toen de zon bijna onderging en er geen mensen meer op stal waren met onze koeien onesies naar de bak gegaan en hebben een sprong opgezet, en toen gingen we springen in onze koeien onesies..

Daarna zijn we nog langs de stal baas geweest om onze onesies te laten zien. En ik citeer wat hij zei: ' Och jezus, en dan heb je zulke meiden op je pensionstal staan...'

Hahahah t was echt geweldig, we gingen ook langs de weg staan om over te steken en je had die koppen van die mensen moeten zien die langs reden !! _/-\o_

Haha :D
Onesies zijn leuk! :')

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:45

Ik had vroeger ook zo'n paard als Tamaar2001 laat zien :D Vader speciaal gemaakt voor mij en wat was ik blij!
In de winter stond dat ding zelfs binnen _O-

Op de basisschool speelden we ook paardje, hadden een stuk rechthoeking gras dat ideaal als rijbak kon fungeren :D
Nadien mochten we er niet meer op omdat er een kale hoefslag was gevormd :')

Op de manege na jumpings stonden de hindernissen er nog altijd en deden we een parcours kiezen en sprongen we het met nadien barrage en prijsuitreiking _O-

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:46

haha ik heb met een groep meiden parcourtjes gesprongen haha 1 keer ben ik keihard gevallen whahaha faaal

Charrawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:48

Ik heb weleens een zitzak op een hobbelpaard vastgemaakt, zodat ik lekker zat. Vervolgens heb ik met touwen 'beugels' gemaakt, en ten slotte natuurlijk de teugels! Toen ben ik erop gaan zitten met m'n cap op en zweep in m'n hand, en kreeg ik les van mijn zusje... :')

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:50

Elise_0o schreef:
JuliaKamm schreef:
Ohja en als er iemand van mn vriendinnen op stal aan het springen is in de bak dan springen wij nog steeds zonder paarden mee :')

En ik heb nog 1 heel erg ding wat wel met penny heeft te maken, maar het is maar een maandje geleden..
Nou hier komt het hoor:

Wij slapen altijd elke vakantie met alle meiden (de meiden, zo noemen wij onze vriendinnengroep op stal) in de kantine.
Nou waren wij laatst naar de Primark geweest en hadden we allemaal een koeien onesie gekocht, en we sliepen dus die avond in de kantine..
Wij zijn toen de zon bijna onderging en er geen mensen meer op stal waren met onze koeien onesies naar de bak gegaan en hebben een sprong opgezet, en toen gingen we springen in onze koeien onesies..

Daarna zijn we nog langs de stal baas geweest om onze onesies te laten zien. En ik citeer wat hij zei: ' Och jezus, en dan heb je zulke meiden op je pensionstal staan...'

Hahahah t was echt geweldig, we gingen ook langs de weg staan om over te steken en je had die koppen van die mensen moeten zien die langs reden !! _/-\o_

Haha :D
Onesies zijn leuk! :')

Wat is een Onesie?
Edit: Even gegoogled... daar wil je toch nog niet dood in gevonden worden :') :oo

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:55

Een pyjama :)

Afbeelding

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:55

1x tegen m'n moeder gezegd voordat ik ,s morgens naar school ging... "en als ik straks thuiskom staat er een pony in de schuur"
kwam tussen de middag thuis, schuur leeg, stro op de grond met daarop een my little pony......
origineel bedacht dacht ik zo!
verder i.d.d veel paardje spelen compleet met parkeerplaats omgebouwd tot stallen en bak...

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:59

Ik denk dat we deze vroeger allemaal wel gemist hebben.. :')
Afbeelding

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 14:04

o mijn god! die wil ik! :')

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 14:11

Het aller ergste dat ik ooit gedaan heb in mijn "gekke" periode ...
Ik schaam me er nog voor als ik eraan terug denk :oo
Ik had een heel lieve hond, vuilnisbakkenras, klein maatje, ze leek op een kleine pincher.
Ze ging overal met me mee, echt een lieverd.
Die liet ik vaak hindernisjes springen in de weide bij de boer.
Gelukkig deed ze dat graag, dus niet echt erg.
Of ze sprong alleen, of we sprongen samen.
Maar op een keer ...
Heb ik haar mooie witte bandages aangedaan.
Niet erg zou je denken.
Alleen waren dat bandages van witte plakband, zo van die kleefband die mannen gebruiken om stroomkabels te markeren.
Had ik in de kelder van mijn vader gejat.
Natuurlijk moesten die er ook weer af en met al die haartjes ... ARME DIER !!
Ze heeft het me gelukkig vergeven en is nog heel lang mijn "paardje" gebleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:59

Ik ging trouwens ook altijd op de bank zitten, op de leuningen zeg maar, (spring)touw gebruiken voor beugels, en lichtrijden maar :D

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:07

Karla_1999 schreef:
o mijn god! die wil ik! :')

hahahahah Ik ook! Maar ik ben bang dat manlief zich niet laat zadelen.