paard trilt en heeft het koud..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:10

othelloster schreef:
MENSEN! hij staat al 6 jaar op die stallign!!!!
We hebben hem pas een tijdje,
en hij heeft vorig jaar een ongeluk gehad hij wou 3 weken helemaal niks meer eten en sindsdien,
is hij heel kieskeurig kwa eten,
heel veel kun je hem voorschotelen maar hij eet het niet!
we hebben niet zo een situatie,
er komt altijd een dierenarts als het moet,
maar we gaan omdat we 3 paarden hebben niet voor iedere poespad de dierearts laten komen we bellen wel altijd omadvies als het echt ernstigs is!
er staan nog 4 anderen paarden op stalling en de stalhouder heeft geld genoeg!
hij investeert alles in zichzelf en de dieren mogen het doen op slecht en weinig hooi en voor de rest niks de stallen vallen van ellende uitelkaar
en we mogen zelf ook niks aan de stallen veranderen

Dus wat doe je dan? Alleen maar zeuren op BokT.
Dat werkt niet hoor ga je die stalhouder echt niet mee veranderen. Je zult zelf actie moeten ondernemen.
Dus of verhuizen, de boel maar pikken of je verkoopt ze.

Sorry heb er geen goed woord voor over en ja ik heb al heel wat meegemaakt op pensionstallen en je moet het zelf aanpakken niet komen klagen op BOKT. Het enige wat wij kunnen doen is misschien helpen met zoeken naar een andere stal maar de rest zul je echt zelf moeten doen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:10

othelloster schreef:
MENSEN! hij staat al 6 jaar op die stallign!!!!

hij investeert alles in zichzelf en de dieren mogen het doen op slecht en weinig hooi en voor de rest niks de stallen vallen van ellende uitelkaar

Waarom sta je er dan nog steeds?
Probleem is er niet sinds vandaag of gisteren

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:11

morgen? Vandaagbregent het de hele dag!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:11

Morgen? Gewoon vandaag nog doen? Je paard heeft het nu al koud!
En ook al stond hij al 10 jaar op die stal voordat jullie hem kregen: het is jullie paard en niet die van de staleigenaar. Zo simpel is het! Al gooide je er 10 dekens op: dat moeten jullie zelf weten!

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 10:12

heb net de stalling gemailt waar sunny stond,
of daar de mogelijkheid is om nothello te plaatsen, dan maar wat harder werken!
we zijn druk bezig met zoeken!!!
en hij krijgt vandaag als het lukt een deken op of hij nou wel of niet wilt, en ik ga hem gewoon bijvoeren en de tandarts komt!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:14

Inderdaad, jullie paard. Gewoon deken opleggen als je dat zelf wilt. Niemand die daar iets over te vertellen heeft. Al zou je hem een roze deken met gele olifantjes opleggen. :+
Of in de omgeving eens zoeken naar een andere stalling. Is dat wat de pensionhouder wilt? Een klant met 3 paarden/ponys kwijtraken? Er zijn stallingen zat te krijgen, er staan er genoeg leeg.

TS, jij en je moeder hebben het beste met je paardje voor. Volhouden! +:)+

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 10:15

Cayenne

Re: paard trilt en heeft het koud..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:16

Geven je ouders toestemming voor het zoeken naar een andere stalling?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:16

Bravura schreef:
Inderdaad, jullie paard. Gewoon deken opleggen als je dat zelf wilt. Niemand die daar iets over te vertellen heeft. Al zou je hem een roze deken met gele olifantjes opleggen. :+
Of in de omgeving eens zoeken naar een andere stalling. Is dat wat de pensionhouder wilt? Een klant met 3 paarden/ponys kwijtraken? Er zijn stallingen zat te krijgen, er staan er genoeg leeg.

Als jij weet waar die te koop is wil ik hem hebben!
Sorry ff off topic :+

Idd voor vandaag en morgen zijn de weerberichten heel slecht. In bepaalde delen van NL nu code oranje vanwege de hoeveelheid neerslag, kan wel oplopen tot 80mm

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:17

Maar dit lijkt me al een tijdje zo te gaan? Waarom staat hij er dan nog? Ik begrijp dat je bezig bent met een andere stal zoeken, maar ook in limburg zijn er stallen genoeg. Desnoods breng je eerst alleen othello over en later pas de rest als het teveel geld kost.

En wat echt ontzettende onzin is, is dat de stalhouder beslist wat jij met je paard mag doen. Het is jouw verantwoordelijkheid en niet die van hem hoe je paard erbij staat, dus hij heeft er niets over te zeggen. Jij betaald dus jij hebt daar rechten. Vind hij dat onzin? Jammer voor hem. Jij bent daar de klant dus hij zal moeten accepteren wat jij met je paarden doet. Het klopt wat er al eerder werd gezegd, een mager paard word nooit dik als hij het koud heeft. Leg hem lekker die deken op want ook 2 uur lang hooi bijvoeren heeft zo geen zin, dat vergroot alleen maar de kans op koliek op dat moment aangezien hij normaal niet zoveel te eten krijgt.
Dus zolang hij er nog staat gewoon lekker die deken omgooien, liefst gelijk een gevoerde regendeken, en uiteraard bijvoeren en zo snel mogelijk een ander plekje vinden!

Overigens, als de dierenbescherming of politie langs zou komen zullen ze jou aansprakelijk moeten stellen. Voor de wet ben jij verantwoordelijk. Als je geluk hebt kunnen ze je misschien wel helpen in het overleggen met de stalhouder maar ook hun advies zal zijn: zoek een andere stal!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:17

othelloster schreef:
dit is Nothello op film!
http://www.youtube.com/watch?v=Yg3r9WkbcXU
je ziet hier ook mijn anderen paarden op
heb net ook een stalling gemailt 1 km van mijn huisvandaan

In dat filmpje heeft hij wel een deken op.

1km van huis ? dat is 10 minuten fietsen en kun je gelijk alles regelen en met een beetje mazzel staat je paard vanmiddag op een stalletje.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 10:19

de pony met de deken is Sunny!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:20

TS, ga achter je pc vandaan en dat paard een deken opleggen. Dit topic loopt al een paar uur, maar je paard staat nog steeds zonder deken in de regen.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 13-10-13 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:20

:brr: Allemaal drammen naar een meisje van 14 dat voldoende kennis heeft om te zien dat het niet goed gaat zo, maar met weinig geld en op eigen houtje niet veel uit kan richten. Onderhandelen voor een nieuwe plek zal ook met moeders erbij moeten...

Geen boer of pensionhouder gaat in zee met een kind van 14!

Het begin is er...morgen wordt het al warmer...succes met zoeken..

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:24

kiki1976 schreef:
Bravura schreef:

Als jij weet waar die te koop is wil ik hem hebben!
Sorry ff off topic :+

Idd voor vandaag en morgen zijn de weerberichten heel slecht. In bepaalde delen van NL nu code oranje vanwege de hoeveelheid neerslag, kan wel oplopen tot 80mm

Off Topic....

8-) :') Ik bedoel boxen te huur. :+ Och...je bedoelt die roze deken met gele olifantjes!!! :D

Ja, idd, ze zouden vandaag verdrinken buiten.....het gaat hier zo tekeer, al uren.... >;)

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 10:26

hier is het nu droog,
zal zometeen wel weer beginnen..

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:30

othelloster schreef:
hier is het nu droog,

Hij gaat het overleven hoor! ;) Het komt niet op een dag op aan, je bent er mee bezig. Relax.... :(:)

Anoniem

Haha, maar zelfs mijn iets te mulle en gedraineerde buitenbak staat nu onder water, een prestatie, de helft van de wei staat nu ook onder water, hebben we nog nooit hier gehad in dit natte gedeelte van Nederland.

Het land zal nu wel een modderboel zijn, echt niet fijn voor paarden, zeker niet voor oudere paarden...

We mogen best lief voor ze zijn hoor...

Maar roze olifantjes wil ik ook! :D

Ulfeino

othelloster schreef:
maar we gaan omdat we 3 paarden hebben niet voor iedere poespad de dierearts laten komen we bellen wel altijd omadvies als het echt ernstigs is!
er staan nog 4 anderen paarden op stalling en de stalhouder heeft geld genoeg!

Waarom geef je de stalhouder de schuld? Heeft iemand jullie een pistool tegen het hoofd gehouden dat je daar moet gaan staan met je paarden???
Natuurlijk heeft hij geld genoeg, jullie geld wel te verstaan, waarvan het meeste in de buik van jullie paarden zou moeten verdwijnen, maar dat gebeurd niet en dan moet je als eigenaar je paard daar vandaan halen.

Jaren geleden zou mijn enter en die van mijn vriendin ergens in de zomerweide (opfok), we hadden in onze ogen de beste uitgezocht het leek allemaal perfect.
In april de jonge dieren er naartoe gebracht, mooie grote weide met nog 18 andere enters.
Ik ging iedere week even kijken met mijn man, het weer sloeg om regen en koud, maar het gras raakte ook op, ja er was nog genoeg maar al snel hadden wij in de gaten dat op deze weide al jaren en jaren paarden liepen en dan worden bepaalde stukken niet meer opgegeten.
De stalhouder gebeld en gevraagd wanneer de paarden naar een andere weide zouden gaan?
Natuurlijk krijg je dan een verhaal van blablabla, maar idd 2 dagen later liepen ze op een mooie volle wei, maar omdat wij het niet vertrouwden zijn we 2 dagen later weer gaan kijken en ja hoor ze liepen weer in de kale wei!.
De stalhouder gebeld en gezegd dat we de paarden per direct op zouden halen, hij was razend en zei jullie zien maar hoe je ze uit de koppel krijgt ik help niet, ja wat denk je 2 goed betalende klanten minder.
We hebben de trailer langs de weg geparkeerd en liepen de wei in, beide kamen ze gelijk bij ons en lieten zich zonder problemen het halster omdoen en renden bijna de trailer in.
Thuis de veearts erbij gehaald want beide waren verkouden en ondervoed.

Deze stalhouder heeft iedere zomer wel een paar honderd paarden in de weide lopen, het geld stroomde binnen, de meeste eigenaren kwamen nooit kijken!

Als eigenaar ben je zelf verantwoordelijk voor je paard en heb je het recht en de plicht om een beter thuis te zoeken als het paard echt te kort wordt gedaan.
Maar een staleigenaar is geen filantropische instelling die het paard meer gaat geven dan waarvoor betaald wordt.
En je wilt ze de kost niet geven die achterlopen met de betaling van hun stalgeld!
Ik heb een vriendin die een pension hebben en dan hoor je wel eens wat.
Laatst bijgewerkt door Ulfeino op 13-10-13 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:31

Gele....Russel! :D >;)

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:33

othelloster schreef:
hier is het nu droog,

DOE IS IETS! JE ZIT ALLEEN MAAR TE ZEIKEN OP BOKT TERWIJL JE PAARD DAAR STAAT TE VERKLEUMEN!
Laatst bijgewerkt door Jitske op 14-10-13 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overdreven opmaak verwijderd.

mika11

Ik heb echt nog nooit zo'n raar verhaal gehoord over een pensionstalling.
Je moeder betaalt toch gewoon de stalhuur, het zal die stalhouder een worst moeten zijn of jullie dekens opdoen of niet.
En ik snap ook niet dat jouw moeder het blijkbaar al die jaren heeft gepikt dat het er zo aan toe gaat.

Jullie zijn zelf even schuldig dan, want jullie hebben het maar zo gelaten en er niks aan gedaan.
Je doet net of de stalhouder een verschrikkelijke enge man is, die de ergste dingen gaat doen als jullie je eigen paard een deken opdoet.
En dat geloof ik gewoon niet. -O-
Je kunt wel in al jouw topics in een slachtofferrol kruipen maar wat heb je daar tot nu toe mee bereikt?
Laatst bijgewerkt door mika11 op 13-10-13 10:36, in het totaal 2 keer bewerkt

JoycexEnya

othelloster schreef:
We doen er alles aan om hem dikker te krijgen, al genoeg dierenartsen aan geweest was niks mis met hem,
hij verbiedt het gewoon, anderen mensen hebben het ook al gezegt maar hij zegt de hele tijd nee,
en we hebben dus helemaal niks te zeggen,
warschijnlijk gaan ze pas over een maand naar binnen..
het is ook allemaal zo!
Ik ga daar niet over llieggen,
ik laat jullie het wel zien als jullie het niet geloven!
Nothello hebben jullie gezien,
dit is de oude pony:
http://nl.tinypic.com/r/144actx/5
dit is de wond van Nothello
http://tinypic.com/r/16s849/5
en dit is de wond van sunny toen hij is aangevallen door een hond!
http://tinypic.com/r/2q39gfl/5

Valt het mij als enigste op dat het paard
In eeb keer vos achtig is en geen zwarte manen meer heeft zoals pagiba 2
En dat die wond in een keer een zwaar gebouwd been is
Sorry maar twijfel nog steeds

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:36

De vos is Sunny en de bruine is Othello

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:38

NienkeV1994 schreef: