antje_vip schreef:ponyparadijs schreef:Kapsel is niet handig.
Dat zie je namelijk niet met cap op!
We gaan met vlag rijden
Dan lig ik meer naast mn pony dan dr op

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
LovingTweety schreef:Haha ik hoor hier allemaal bekende plekken.
A12 bij Zoetermeer, A4 bij de vlietlanden en zelfs de A73 ken ik voor een deel.
Ik weet dat er een aantal bokkers dagelijks langs mijn pony's rijden. Zelf vraag ik mij altijd af wanneer ik paarden in weilanden zie of ze van bokkers zijn.
Ragdollcat schreef:Dan rij je niet echt langs de weg maar ergens verborgen een flink stuk lager achter een wal, hoe kan men je dan zien?
klopt gewoon niks van, tenminste zo zag het eruit op die foto.
Waarom ga je niet ff naar een renbaan van de stoeterij in de buurt, dat is een stuk veiliger.
LovingTweety schreef:Upendo, je bent bekend met de situatie ter plekke begrijp ik?
Als je hier langs de A4/Vlietlanden rijdt heb je: bomen-> ruiterpad-> berm-> brede sloot->berm-> snelweg. Al met al zit er zo'n 30-40 meter tussen maar kan je vanaf de snelweg de paarden zien maar is er absoluut geen risico. Ik weet niet hoe het bij TS is, ik ken die omgeving niet.
upendo schreef:Uiteraard heb ik even gegoogled en op maps gekeken voor ik antwoord gaf en volgens mij gaat het om zo'n stuk weg:
https://maps.google.nl/maps?q=A7+beemst ... =12,0,,0,0
Lijkt me niet helemaal vergelijkbaar dus met jouw situatie lovingtweety.
Daarnaast heb ik alle posts van de TS even doorgespit en 8 uur 's avonds op buitenrit lijkt me toch echt wel 's avonds rijden. Dan hebben de meeste automobilisten hun lampen aan en kan het dus een gevaarlijke situatie opleveren met tegenlicht.
Ik hoop maar dat de TS er nog een keer overna denkt voor ze dit nog een keer doet, zeker 's avonds.
Paarden zijn en blijven onvoorspelbaar en zoals in haar profiel staat zijn haar paarden bang voor hun eigen schaduw.
Als je dan alleen buiten gaat rijden langs een snelweg ben je in mijn opinie dus niet op een veilige manier bezig met het beoefenen van je hobby.
Hopende hiermee mijn mening genoeg onderbouwd te hebben.
Bladiebladiebla.