Longeren zonder handschoenen aan... Een jong paard in de trailer zetten zonder handschoenen aan...
Kaatastrof
Geplaatst: 01-09-13 15:33
- Op een shet kruipen in het weiland (zonder iets natuurlijk zoals de échte penny's! ) terwijl enkel de bovenste draad van het weiland dicht was.. Je raadt het al: Pony loopt er onder door, ik blijf hangen aan de draad, maak een salto en beland enorm hard op mijn rug op steenharde aarde Geraakte de eerste sec niet recht zonder steun. Mijn rug is nog altijd naar de knoppe.. deze is wel al van enkele jaartjes geleden - Gewoon op mijn Tinker kruipen, wéér zonder iets in 't weiland.. Beest is doodbraaf, liep gewoon wat te grazen. Ging mijn vriendin vlug achter de camera, liep paardlief richting het stalletje op het weiland ernaast. De buurman was de stal aan het uitkuisen en gooide nét een emmer water naar buiten toen paardlief daar stond.. Paard racet weg in volle galop met 3 reuzebokkensprongen. Ik maak een buikslide op het gras, hele armen geschaaft/verbrand door de wrijving - Altijd goed het pad checken voor je in galop gaat.. Paardlief hààt natte of oneffen paden en gaat dan gigantisch slalomen, héél soms zelf bokken. Zo toch ook een keer op de grond gelegen. - Niet hurken tijdens het sokken afspuiten. Ik kreeg een paardenknie in mijn gezicht - Niet met een hengstige merrie gaan buitenrijden als er een hengst in de buurt is. Liep een shetje constant op haar te hinnnikken, ik was aan het wachten op mijn moeder die te voet meekwam dus liet paard even grazen. Plots keert ze haar om en gaat gigantisch hard aan de kletter, waarbij ze bijna mijn moeder omver liep en echt helemaal loko werd. Pad was enorm glad en mevrouw racede er in volle rengalop over, kei hard hinnikkend naar die pony.. Schrik van mijn leven! (En er liep nét ook een vrouw met haar kind op hetzelfde pad! Ik was echt bang dat Tinky hun gewoon omver ging crossen.. Gelukkig kon ik haar snel omtrekken) - Niet meer achteraan in de groep op het strand galopperen. Al dat zand in je mond/ogen/oren/neus is verschrikkelijk
hmm nooit meer in de wei (met hengstige dominante merrie erin) er op gaan zitten zonder iets om pap en mam te laten zien hoe braaf hij geworden was, ze gingen samen aan de kletter en de merrie begon achter mij aan te gaan en te trappen enzo, ik eraf gesprongen arm gebroken.
paar dagen daarna gaan proberen te rijden omdat mijn bijrijder mn draakje niet in gallop kreeg, dit gebeurde met gips, trainingsbroek en schoenen met grote flap. hij wilde niet dus ik tik met de zweep. bok.. maarja k had maar een arm dus viel er af en mn voet bleef hangen.
nooit meer alleen in het bos galloperen, paard lief bokt me dr heel hard af en komt terug naar stal gecrossed.
nooit meer met beugels op t kortste gaatje gaan rijden, weinig ballans beloof ik je.
nooit meer met 2 personen op mijn paard, namelijk geheid rodeo.
nooit meer vergeten aan te singelen en ik heb er vast nog wel veeeeel meer
En nooit meer zonder dekje/pad of iets zonder zadel op een paard waarbij je de ruggengraat heel erg voelt.. Een pad neem ik de volgende keer wel mee Vooral het galopje was leuk :s
Auwtsh, wat deed het fietsen de volgende dag pijn XD
Nobel01
Geplaatst: 02-09-13 10:05
-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Nooit meer zonder handschoenen op buitenrit met een paard met een sterke mond... Nooit meer op een winderige dag al stappend je beugels op maat maken met een bakdeur die tegen de kont van je pony open waait...